معرفی و دانلود کتاب صوتی الیزابت اول

عکس جلد کتاب صوتی الیزابت اول
قیمت:
۴۱۰۰۰ 28700 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی الیزابت اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی الیزابت اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی الیزابت اول

کتاب صوتی الیزابت اول اثر مایرا ودرلی (Myra Weatherly) از سری کتاب‌های شخصیت‌های تأثیر گذار به روایت زندگی و سرگذشت جذاب الیزابت اول ملکهٔ انگلیس از کودکی و نوجوانی تا ملکه شدن، جنگ‌ها و جریان ازدواج او می‌پردازد.

الیزابت یکم (Elizabeth I of England) از ۱۵۵۸ تا ۱۶۰۳ ملکه کشور انگلستان و ایرلند بود. وی در ۲۵ سالگی بر تخت نشست، او دختر هنری هشتم از همسر دومش آن بولین بود.

پیش از آن وی از سال ۱۵۵۳ در زندان خواهرش شهبانو مری بود. الیزابت هوادار پروتستان‌ها بود و این آیین را در کشور رسمی کرد. لردهای انگلیس نیز که پیرو این آیین بودند از وی پشتیبانی کردند. این چنین دشمنی پاپ و اسپانیای کاتولیک بر الیزابت و انگلستان برانگیخته شد. الیزابت از کودکی در خانه ادوارد ششم می‌زیست چون که پدرش هنری که فرزند پسر می‌خواست او و مادرش را از خود رانده بود. الیزابت با آموزه‌های پروتستان بزرگ شد.

انتظار می‌رفت که ملکه ازدواج کرده و جانشینی به دنیا آورد تا دودمان تودور ادامه یابد. اما او علی‌رغم چندین معاشقه هرگز این کار را نکرد. او برای مصالح کشور هرگز تن به زناشویی نداد. با سالمندتر شدن او، باکره بودن و پاکدامنی‌اش شهرت یافت و مکتبی فکری در اطراف او پدید آمده و رشد کرد و در پرتره‌ها، نمایش‌ها و مراسم مجلل و تاریخی، و ادبیات آن زمان جشن گرفته می‌شد.

 دوره سلطنت 45 ساله الیزابت اول که اغلب «دوران طلایی» خوانده می‌شود، دورانی همراه با دستاوردهای بزرگ و شکوهی خیره‌کننده بود. انگلستان در دوره فرمانروایی او توانست نیروی دریایی اسپانیا را شکست داده و با افزایش توان خود در آب‌های جهان تبدیل به ابرنیروی زمان شود. همچنین رخداد رنسانس هم‌دوره با حکومت الیزابت بر انگلستان بود.

رنسانس جنبشی فرهنگی بود که در اوایل قرن چهاردهم در ایتالیا شروع شد. واژه رنسانس از واژه‌ای لاتین به معنی «تولد دوباره» اقتباس شده است. طی این دوران، توجه به هنر و ادبیات و علوم و اکتشافات جهانی و پیشرفت در آنها در اروپا دوباره جان گرفت. مردم با واکنش علیه فرهنگ کلیسایی قرون وسطا، ارزش‌های تازه‌تری را در جهان انسانی یافتند. حدود قرن هفدهم که دوران رنسانس به پایان رسید، تصور مردم از جهان کاملاً عوض شده بود.

الیزابت اول از بیماری بیخوابی رنج می‌برد و سرانجام در ۲۴ مارس ۱۶۰۳ در گذشت. پیکرش را در کنار خواهرش مری در کلیسای وست‌مینستر به خاک سپردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
بخش اول
14 دقیقه
بخش دوم
15 دقیقه
بخش سوم
13 دقیقه
بخش چهارم
9 دقیقه
بخش پنجم
17 دقیقه
بخش ششم
9 دقیقه
بخش هفتم
10 دقیقه
بخش هشتم
13 دقیقه
بخش نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی الیزابت اول
نویسنده
مترجمحسین بحری
راویفرناز مرکباتی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۴۱۰۰۰ 28700 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی الیزابت اول

ساناز اسعدی
۱۴۰۱/۳/۲۱
من کتاب لیدی الیزابت را گوش کردم و انقدر جذاب و عالی بود که علاقه داشتم بعد از به سلطنت رسیدن او را بدانم اما این کتاب شبیه ویکی پدیا بود و هیچ هیجان و جذابیتی نداشت فقط راوی مثل کتاب تاریخ از روی متن میخواند
الهام سلیمی
۱۴۰۰/۹/۱۷
شنیدن این کتاب رو فقط ه کسانی توصیه میکنم که کتاب فوق العاده زیبای لیدی الیزابت رو خوندن و میخوان از سرنوشت ملکه باخبر بشن. متن این کتاب بی نهایت خسته کننده و گویندگی بسیار بسیار بده. برای تموم شدنش لحظه شماری کردم
زاها م
۱۴۰۰/۵/۲۴
اگر به این کتاب و این دوره تاریخی علاقه داشتین پیشنهاد میکنم حتما کتاب لیدی الیزابت نوشته آلیسون ویر رو هم گوش کنید خیلی کامل هستش، این کتاب هم بنظرم جا داره ک مجددا بصورت حرفه‌ای تر صوتی بشه.
علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۱/۳/۱۵
الیزابت اول پادشاه سرخ موی انگلستان بعد از خواهرش مری به سلطنت رسید و پروتستان را دین رسمی انگلستان نمود کتاب دیگری بنام الیزابت بسیار عالی أست نویسنده آن فراموش کرده ام
الهه
۱۴۰۲/۵/۳۰
سلام این کتاب بخشی از زندگی این ملکه رو روایت میکنه به نظرم زیبا و خواندنی بود اما میتوانست جزئیات بیشتری را در متن بگنجاند با سپاس فراوان از کتابراه
ساره سیف پور
۱۴۰۲/۲/۱۶
بسیار عالی، مختصر و‌مفید، برای کسایی که مثل من اصلا دوست ندارن به حزییات پرداخته بشه کتاب کم نظیری بود و مخصوصا صدای راوی بسیار عالی و ارامش بخش 👌👌👌👌
رضا اسماعیل پور
۱۴۰۰/۱/۱۰
سلام
داستان زندگی بسیار جالب الیزابت اول، ملکه انگلستان
اینکه ازدواج نکردند
در سالهای حدود ۱۶۰۰ میلادی سازمان جاسوسی داشته‌اند و بسیاری مسائل دیگر
Fereshte Nikseresht
۱۴۰۲/۲/۸
خلاصه‌ی خیلی خیلی کوتاهی از زندگی ملکه الیزابت هست و حالت داستانی نداره،
درواقع یه خلاصه‌ی خیلی کوچولو از زندگی‌نامه‌ش هست
آیدا Str
۱۳۹۹/۷/۲۴
خیلی عالی بود پیشنهاد میکنم حتما بخونید ارزششو داره
افروز پیغمبرزاده
۱۴۰۲/۳/۲۳
فقط در صورتی کتاب خوبیه که کتاب لیدی الیزابت رو خونده باشید
Azadeh Akbari
۱۴۰۰/۱/۲
سریالشو دیده بودم ولی کتاب جذابی بود ولی خلاصه
مریم اسدى
۱۳۹۹/۱/۶
عالى با انتخاب موسیقى متن مناسب و بیان شیوا
Sedigh khouri
۱۳۹۸/۷/۲۹
بسیار زیبا بود ارزش وفت گذاشتن داره
نرگس برخورداری
۱۴۰۰/۸/۶
خوب بود اما خیلی کوتاه
Nadia Rahimpour
۱۳۹۹/۱۱/۱۸
واقعا عالی و بی نظیر ♥️
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب صوتی الیزابت اول

برای دریافت کتاب صوتی الیزابت اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.