معرفی و دانلود خلاصه کتاب ایده ماندگار

عکس جلد خلاصه کتاب ایده ماندگار
قیمت:
4800 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب ایده ماندگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب ایده ماندگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب ایده ماندگار

میکروکتاب ایده ماندگار اثر پرفروش چیپ هیث و دن هیث، به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان ایده‌های جدید را پرورش داد به گونه‌ای که در جهان، موفق، متمایز و اثرگذار واقع شوند.

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که ایده‌ای در ذهن داشته باشید و بخواهید آن را به شکلی درست و اصولی پیاده‌سازی کنید اما ندانید باید از کجا شروع کنید؟ دنیای امروز، ‌دنیای ایده‌های نو و تازه است،‌ روزانه میلیون‌ها ایده در ذهن افراد متولد می‌شوند. تعداد بسیاری از این ایده‌ها به زبان آمده و حتی به مرحله‌ی اجرا می‌رسند، اما تنها تعداد کمی از آن‌ها جاودانه می‌شوند.

نویسندگان در میکروکتاب ایده ماندگار (Made to stick) در تلاش هستند تا مطالبی را در اختیار شما قرار دهند که در زمینه‌ی ماندگار کردن ایده‌ها و متقاعد کردن دیگران بتوانید به بهترین نحو از آن‌ها استفاده کنید. چیپ هیث و دن هیث مثال‌های کاربردی در این زمینه را مطرح کرده و ابزارهایی را جهت ماندگار کردن ایده‌هایتان معرفی می‌کنند.

آن‌ها عقیده دارند ماندگار کردن ایده‌ها موضوع بسیار مهمی است که به قدر کافی مورد توجه واقع نشده است. لذا با توجه به مطالعات و تحقیقاتی که طی سال‌های متمادی در حوزه‌ی ماندگاری ایده‌ها انجام داده‌اند، دست به نگارش این میکروکتاب زده تا به افراد نشان دهند ایده‌هایشان را چگونه طراحی کنند تا ماندگار شود.

در این میکروکتاب داستان‌های بسیاری جهت دستیابی به هدف نهایی تعریف شده که با بکارگیری این مثال‌ها و داستان‌ها، تحلیل‌های ملموسی از ایده‌های ماندگار در اختیار شما قرار می‌گیرد.

دلیل اینکه برخی از ایده‌ها موفق می‌شوند، در حالی که بقیه شکست می‌خورند چه چیزی می‌تواند باشد؟ اگر بتوانید پاسخ این پرسش را بیابید، قادر خواهید بود که ایده خود را ماندگار کنید. در میکروکتاب ایده ماندگار که در گروه ده کتاب برتر حوزه‌ی کسب و کار سایت آمازون قرار دارد، به بررسی و مطالعه بر روی این موضوع پرداخته می‌شود.

نکوداشت های کتاب ایده ماندگار:

- اثری خواندنی و به دقت تحقیق شده. (Publishers Weekly)
- پرداختی هوشمندانه به فرهنگ معاصر. (School Library Journal)
- تفکربرانگیز، روشن‌گرانه و به شکل غافلگیرکننده‌ای بامزه. (Goodreads)

نویسندگان میکروکتاب ایده ماندگار را بیشتر بشناسیم:

چیپ هیث (Chip Heath) فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد و دانشگاه A&M تگزاس است. او را به عنوان یکی از نویسندگان برجسته و مطرح در مجله‌ی فَست کُمپانی می‌شناسند. هیث مشغول تدریس رفتار سازمانی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کسب و کار استنفورد است.

هیث که محققی خبره است، بیشتر تحقیقاتش را در این حوزه که چرا بعضی از ایده‌ها در بازار بزرگ دوام می‌آورند و رشد می‌کنند، انجام می‌دهد. مقاله‌های وی در نشریه‌های ساینتیفیک آمریکن، فایننشال تایمز، واشنگتن پست، بیزنس ویک و روانشناسی امروز به چاپ رسیده‌اند.

دن هیث (Dan Heath) مشاور موسسه آموزشی دوک، در نگارش این کتاب به چیپ کمک بسیاری کرده است. او برای مدتی به عنوان پژوهشگر در دانشکده کسب و کار هاروارد مشغول به فعالیت بوده و اکنون متخصص طراحی و ارائه برنامه‌های آموزشی موسسه است. دن هیث همچنین یکی از مؤسسان شرکت «بهتر فکر کن» است، شرکتی که کتاب‌های درسی دانشگاهی تولید می‌کند.

میکروکتاب ایده ماندگار برای چه کسانی مناسب است؟

این میکروکتاب نکته‌های مفید و ارزشمندی را در اختیار تمام افرادی قرار می‌دهد که می‌خواهند پیام مهمی را به مخاطبان خود رسانده و افق‌های تازه‌ای را در کسب و کارشان ایجاد کنند.

میکروکتاب چیست؟ چرا میکروکتاب‌ها مفید هستند؟

میکروکتاب‌های سبکتو در حقیقت چکیده‌ای مهم از کتاب‌ها هستند که شما بتوانید آن‌ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان‌های پرت زیادی داریم که می‌توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم.

میکروکتاب‌ها شامل بخش‌های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می‌کنید. بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

در بخشی از میکروکتاب ایده ماندگار می‌خوانیم:

جری کاپلان (Jerry Kaplan) فرصت این را پیدا کرده بود تا ایده خود را در مقابل بزرگترین سرمایه‌داران سال 1987 ارائه دهد. او در دفتر کلینِر پرکینز (Kleiner Perkins) منتظر بود تا ایده خود را ارائه دهد. وقتی کارآفرین قبلی از اتاق ارائه خارج شد، او احساس کرد که توانایی لازم را ندارد.

زیرا فکر کرده بود که این یک جلسه آشنایی است، اما اشتباه متوجه شده بود و باید به همراه خود ارائه‌ها و جداول را هم می‌آورد، اما دست خالی آمده بود.

وقتی وارد جلسه شد، بدون اینکه کنترل خود را از دست بدهد، شروع به سخنرانی کرد. او از ناشناخته‌های عمده کامپیوتر صحبت کرد. ایده او در مورد کامپیوترهای جیبی بود. ولی از آنجایی که چیزی به همراه خود نداشت، سعی کرد با نمایش، منظور خود را برساند.

او کیف چرمی خود را به عنوان یک کامپیوتر جیبی از کت خود درآورد و به هوا پرتاب کرد. بعد شروع به صحبت در این مورد کرد که به نظرتان چه مقدار از اطلاعات را می‌توانیم در این کامپیوتر جا دهیم. همه شوکه شده بودند و با اشتیاق به حرف‌های او گوش می‌کردند.

او با ایجاد سوال و جواب مسئولان حاضر در جلسه را وادار کرد که با او در بحث شرکت کنند. به هر حال هر چه که بود، جلسه به اتمام رسید. چند روز بعد با او تماس گرفتند و گفتند که می‌خواهند از ایده او حمایت کنند.

وقتی در مورد چیزی حرف می‌زنید، هر چقدر بیشتر ملموس باشد، بیشار می‌توانید حس مشارکت ایجاد کنید. به این ترتیب ایده شما مورد پذیرش قرار می‌گیرد و توجه دیگران را به خود جلب می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
آنچه ماندگار می‌شود
فصل اول: حقیقتی درباره پاپ‌ کورن سینما
درباره ماندگاری
آنچه منجر به ماندگاری ایده‌ها می‌شود
چه کسی به سُنت هالووین آسیب زد؟
شش اصل ایده‌های ماندگار
نوازنده و شنونده
خلاقیت سیستماتیک
فصل دوم: ساده
چگونه مفهوم کلیدی ایده خود را پیدا کنیم؟
یافتن مغز ایده در خطوط هوایی ساوت‌وست (Southwest)
دفن کردن لید خبر
اگر 3 چیز بگویید، هیچ چیز نگفته‌اید
اخلال در تصمیم‌گیری
در معرض آفتاب قرار گرفتن خطرناک است
اسامی، اسامی و اسامی
به اشتراک‌گذاری مغز
ساده = مغز + فشرده
پرنده‌ای در دست
پالم پایلوت و ضرب‌المثل دیداری
استفاده از آنچه آنجاست
پیچیدگی از سادگی
طراحواره‌ها در هالیوود: طرح‌های اولیه با مفهوم عالی
تمثیل‌های مولد
فصل سوم: غیر منتظره
چگونه توجه مخاطب را به ایده خود جلب کنیم؟
هیچ کس فکرش را نمی‌کرد
چهره غافلگیری
پرهیز از حیله‌گری
کلمات به ظاهر آشنا و کلمات هم‌آوا
زنجیر چرخ در نوردستورم
روزنامه‌نگاری
معمای حلقه‌ها
کنجکاوی در فیلمنامه‌های هالیوود
«نظریه شکاف» کنجکاوی
شکاف‌ها با دانش آغاز می‌شوند
راه رفتن روی ماه و رادیو در جیب
فصل چهارم: ملموس
چگونه ایده خود را واضح و روشن کنیم؟
فهمیدن تَفریق
ملموس به یاد ماندنی
نظریه چسب پارچه‌ای حافظه
چشم قهوه‌ای‌ها و چشم‌ آبی‌ها
راهی به سوی انتزاع طرح‌های اولیه و ماشین‌آلات
خانواده فِراری به دیزنی‌ورلد می‌رود
کاپلان و کامپیوتر همراه
ملموس کردن ایده‌ها
فصل پنجم: معتبر
چه کار کنیم که افراد ایده ما را باور کنند؟
یافتن اعتبار
پام لافین بدون صلاحیت
قدرت جزئیات
فراسوی جنگ
آزمون سیناترا و سیفکسپرس
گوشت کجاست؟
فصل ششم: احساسی
چه کار کنیم تا به ایده‌های ما اهمیت بدهند؟
حقیقت
مبارزه با انبساط معنایی
استفاده از منفعت شخصی
غذاخوری در عراق
سر به سر تگزاس نگذراید
فصل هفتم: داستانی
چه کار کنیم تا دیگران براساس ایده ما عمل کنند؟
گفت‌وگوهای کاری در ناهارخوری زیراکس
مخاطب غیرمنفعل
داستان الهام بخش: داستان جرد
نکاتی برای جذابیت داستان‌ها
سخن آخر: چک‌لیستی برای خلق ایده‌ای عالی
آنچه ماندگار می‌شود
نشانه‌ها و راه‌حل‌ها
پیشنهاد میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب ایده ماندگار
نویسنده،
مترجمفاطمه فراهانی
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات212
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب اقتصاد و مدیریت، خلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب ایده ماندگار

حسین توکلی
۱۴۰۱/۱۰/۱۵
سلام. کتاب، با اینکه راهکارهای خوبی برای ارائه ایده‌های ما داده، کلی گویی کرده و اصولی را گفته که بیشتر مواردی رایج و متداول هستند. و چون مثال‌های خارجی میزنه خیلی قابل درک نیست. سرتاسر کتاب مثال‌هایی مبهم گفته شده و خیلی کلی گویی دراین کتاب به چشم میخوره. انتظار بیشتری داشتم.
مهدی حبی
۱۴۰۱/۵/۳
خیلی هم عالی باعث شده ایده‌ها رو با نگاه بهتری ببینم
faryad sh
۱۴۰۰/۱۱/۱۳
کامل نخوندم ولی تا اینجا عالی بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب ایده ماندگار

برای دریافت خلاصه کتاب ایده ماندگار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.