معرفی و دانلود کتاب صوتی ایندیرا گاندی

عکس جلد کتاب صوتی ایندیرا گاندی
قیمت:
۴۱۰۰۰ 28700 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایندیرا گاندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایندیرا گاندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ایندیرا گاندی

کتاب صوتی ایندیرا گاندی اثر باربارا ای. سامرویل (Barbara A. Somervill) از سری کتاب‌های شخصیت‌های تأثیر گذار به روایت زندگی و سرگذشت ایندیرا پریادارشینی گاندی تنها نخست وزیر زن هند می‌پردازد.

ایندیرا گاندی (Indira Gandhi) یگانه دختر جواهر لعل نهرو در سال 1917 میلادی در شهر الله آباد هندوستان متولد شده بود. ایندیرا از دانشگاه ویسوا بهاراری در بنگال فارغ التحصیل شد و در سن 21 سالگی به عنوان عضو حزب کنگره ملی هند انتخاب گردید و فعالانه در جنبش استقلال هند مشارکت کرد.

در سال 1942 میلادی، ایندیرا با فیروز گاندی یک حقوقدان پارسی ازدواج کرد. در سال 1947 میلادی، هند استقلالش را کسب می‌کند و ایندیرا که پدرش جواهر لعل نهرو نخست وزیر هند شده بود، نقشی رسمی را در کنار پدر ایفا می‌نماید.

وی در سال 1966 به نخست وزیری رسید. مهم‌ترین واقعه دوران اول نخست‌وزیری ایندیرا گاندی، تجزیه پاکستان شرقی از پاکستان غربی و تشکیل کشور تازه‌ای به نام بنگلادش بود که این امر با حمایت مستقیم هند میسر گردید. زندگی گاندی با جنجال‌های زیادی همراه بود. همچنین نخستین آزمایش هسته‌ای موفقیت آمیز هند در سال 1974، در دوران نخست وزیری او انجام شد.

ایندیرا در دوران نخست‌وزیری خود، با دریافت کمک‌های اقتصادی از شرق و غرب در راه صنعتی کردن کشور و توسعه کشاورزی و بهبود زندگی مردم هند نیز گام‌های مؤثری برداشت، این موفقیت‌ها در پنج سال نخست زمام‌داری وی بود.

ایندیرا گاندی که از جمله شاخص‌ترین چهره‌های سیاسی هند پس از استقلال این کشور محسوب می‌شود، وی سرانجام در 31 اکتبر 1984 م به دست دو تن از محافظان خود به ضرب 11 گلوله در 67 سالگی کشته شد.

آخرین جمله‌ای که توسط ایندیرا گاندی قبل از مرگ در یک جمع عمومی بیان شده بود این جمله بود: اگر امروز بمیرم، هر قطره خون من کشور و ملت را مستحکم‌تر خواهد کرد.

سخنان و جملات برگزیده ایندیرا گاندی:

مشکلات بخشی از زندگی است. همه مشکل دارند. کشورها هم همین طور تنها کاری که می‌شود کرد این است که آن‌ها را قبول کنیم، آن‌ها را حل کنیم و پشت سر بگذاریم و یا اینکه انسان با مشکلات بسازد، وقتی که امکان داشته باشد انسان باید مبارزه کند، ولی وقتی امکانش موجود نیست و غیرممکن به نظر می‌رسد. بهتر است که با آن‌ها کنار آمده، بدون مقاومت و بدون آه و ناله کردن.

من در برابر وظیفه‌ای که برعهده گرفته‌ام خود را یک زن نمی‌دانم، اگر زنی برای انجام هر وظیفه‌ای صفات لازم را داشته باشد باید به او امکان داد که به انجام وظیفه پردازد.

من به آزادی زنان همانگونه اعتقاد دارم که به آزادی مردان هم معتقدم یعنی آزادی از هر گونه جهل و تعصب و خرافه، آزادی از تنگ نظری‌ها و کوته فکری‌هایی که از اندیشه‌ها و عادات کهنه روزگاران گذشته نتیجه شده است، مردان و زنان می‌توانند با هم کمک کنند که جامعه‌ای بهتر و جهانی بهتر بوجود آید.

تنها یک ملت ضعیف که به خود اعتماد و اطمینان نداشته باشد، از طرف دیگران احساس توهین می‌کند، هیچ کس جز بر اثر رفتار خودش نمی‌تواند خفیف و بی آبرو شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
بخش اول
15 دقیقه
بخش دوم
17 دقیقه
بخش سوم
22 دقیقه
بخش چهارم
12 دقیقه
بخش پنجم
21 دقیقه
بخش ششم
8 دقیقه
بخش هفتم
9 دقیقه
بخش هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ایندیرا گاندی
نویسنده
مترجممهسا ملک مرزبان
راویفرناز مرکباتی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۴۱۰۰۰ 28700 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ایندیرا گاندی

میترا برتون
۱۳۹۹/۱۰/۲۷
کتاب رو دوست داشتم، اجرای راوی هم خوب بود. ولی به نظر من کتاب، به عنوان یک زندگی نامه، اون هم زندگی نامه یکی از زنان تاثیر گذار جهان، میتونست حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشه. به عبارتی، به نظر من کمی زیادی خلاصه و گذرا بود.
زهرا بابایی
۱۳۹۷/۲/۱۹
خیلی جالب و تاثیر گذاربود. من زندگی بزرگان رو خیلی مطالعه می‌کنم.
ابراهیم محمدی
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
کتاب خوبیه، از همه بهتر صدای گوینده بسیار دلنشین است.
PedrAm Pourak
۱۴۰۱/۴/۹
زندگی‌نامه بزرگان پر از درسِ
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ایندیرا گاندی

برای دریافت کتاب صوتی ایندیرا گاندی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.