معرفی و دانلود کتاب صوتی باران سیاه

عکس جلد کتاب صوتی باران سیاه
قیمت:
۱۰۶۰۰۰ 74200 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی باران سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی باران سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی باران سیاه

کتاب صوتی باران سیاه اثر ماسوجی ایبوسه درد و رنج‌های قربانیان فاجعه‌ی بمب اتمی در شهر هیروشیما و ناکازاکی را به تصویر می‌کشد.

باران سیاه (Black Rain) در واقع وصیت‌نامه‌ی ادبی ماسوجی ایبوسه است که کنز ابورو اوشه او را بزرگ‌ترین نویسنده قرن بیستم ژاپن نامیده است. باران سیاه از سوی روزنامه‌ی یومیوری ژاپن عنوان "شفاف‌ترین و عمیق‌ترین تصویری که از فاجعه‌ی هیروشیما در ذهن ادبیات نقش بسته" را دریافت کرده است.

ایبوسه (Masuji Ibuse) تا سال‌های زیادی پس از فاجعه‌ی اتمی هیروشیما درباره‌ی آن‌چه بر زادگاه و مردمش گذشت سکوت کرده بود، اما سرانجام سکوتش را شکست و باران سیاه را نوشت، او درباره‌ی انگیزه‌ی نوشتن این رمان گفته است: «آخرش فکر کردم، باید در مخالفت با جنگ چیزی بنویسم. باران سیاه داستانی است که بعد از جنگ ویتنام نوشتم.»

باران سیاه ریشه در واقعیت دارد و نویسنده براساس مستندات تاریخی درباره‌ی آن‌چه بر زندگی آدم‌های ناحیه‌ی هیروشیما گذشت، آن را نوشته است. در این کتاب ایبوسه زندگی خانواده‌ای روستایی را دست‌مایه قرار داده است، زندگی دختری به نام یاسوکو که با خانواده‌ی عمه‌اش زندگی می‌کند و شوهرعمه‌اش سرپرستی او را به عهده گرفته است.

جان هرسی روزنامه‌نگار مشهور مجله‌ی نیویورکر و نویسنده‌ی کتاب هیروشیما، این رمان را جان‌بخشی به کابوس‌های مردمی می‌داند که بمب اتمی آمریکا به سر ساکنان این مناطق آورد.

در قسمتی از کتاب صوتی باران سیاه می‌شنویم:

از کنار رودخانه که نگاه کردم، بر ساحل شنی حفره‌های زیادی حفر شده بود. در اغلب حفره‌ها استخوان، جمجمه، آشکارا به چشم می‌آمد. به نظر می‌رسید خاکستری که بعد از سوختن بر استخوان‌ها می‌نشیند با بادی که می‌وزید همراه و پاک شده بود. جمجمه‌هایی که حدقه‌شان به گوشه‌ای از آسمان دوخته شده بود. جمجمه‌هایی که دندان‌هایشان را بر هم فشرده بودند و حالت حسرت داشتند….

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
نمونه 4
21 دقیقه
فصل اول - بخش اول
22 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
35 دقیقه
فصل دوم
28 دقیقه
فصل سوم - بخش اول
18 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم
33 دقیقه
فصل چهارم
35 دقیقه
فصل پنجم
19 دقیقه
فصل ششم - بخش اول
20 دقیقه
فصل ششم - بخش دوم
17 دقیقه
فصل هفتم - بخش اول
19 دقیقه
فصل هفتم - بخش دوم
26 دقیقه
فصل هشتم
34 دقیقه
فصل نهم
27 دقیقه
فصل دهم
34 دقیقه
فصل یازدهم
35 دقیقه
فصل دوازدهم
29 دقیقه
فصل سیزدهم - بخش اول
15 دقیقه
فصل سیزدهم - بخش دوم
28 دقیقه
فصل چهاردهم
24 دقیقه
فصل پانزدهم - بخش اول
14 دقیقه
فصل پانزدهم - بخش دوم
34 دقیقه
فصل شانزدهم
29 دقیقه
فصل هفدهم - بخش اول
12 دقیقه
فصل هفدهم - بخش دوم
18 دقیقه
فصل هجدهم - بخش اول
30 دقیقه
فصل هجدهم - بخش دوم
17 دقیقه
فصل نوزدهم - بخش اول
31 دقیقه
فصل نوزدهم - بخش دوم
21 دقیقه
فصل بیستم - بخش اول
20 دقیقه
فصل بیستم - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی باران سیاه
نویسنده
مترجمقدرت الله ذاکری
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۰۶۰۰۰ 74200 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی باران سیاه

Pejman Pirmoradi
۱۴۰۰/۷/۳
کتاب از ارزش تاریخى و اجتماعى بسیار بالایى برخوردار بوده و وقایع نگارى کم غرض و ساده آن داراى لایه هاى مختلف از اتفاقى است که جهان را تغییر داد، در واقع با در نظر گرفتن سانسور بسیار شدید خبرى متفقین پس از جنگ دوم جهانى نسبت به ملل مغلوب در اختیار بودن چنین کتابهایى هر چند بسیار محتاطانه و دست به هم عصا باز شانسى براى درک موقعیت مردمى است که تا روزها نمیدانستند بمب اتم بر سرشان فرود آمده، تفسیر و توضیحات شهر در زمان بمب و روزهاى بعد از آن و وضعیت مردم، خیانتها و گرا دادن از داخل و فساد ارتش و بسیار عوامل پنهان در لایه هاى کتاب قابل درک است ولى مهمتر از همه حس وظیفه شناسى ژاپنى‌ها، پایبندى به قانون و عرف جامعه و حمایت از دولت و امپراطورى که به این روزشان انداخته بسیار قابل تامل و تقدیر است و همین همبستگى و یکدستى و عدم گسستگی و پذیرش قانون حتى قانون نابودگر و ویران کننده پایه ریز تمدن و پیشرفت امروزشان هست و این درسى است که ملت ما باید یاد بگیرد و به جاى به رخ کشیدن پیشرفت و نظم ژاپن به اطاعت و همدلى یکدستى آن‌ها حتى در بدترین شرایط و دیکتاتور‌ترین حکومت عبرت بگیرد نه تا اینکه کمى حکومتشان بر خلاف میل شد شاه‌اش را سرنگون و سپس حکومت بعدى را دیکتاتور خوانده و در پى براندازى باشند و تا قیامت به این منوال فقط به خود و خودخواهى بیاندیشند نه به جمع و مملکت
Mehdi Tamadon Rastegar
۱۳۹۷/۱/۹
نظام بین الملل شاهد آغاز دوران جدیدی با عنوان جهانی شدن می‌باشد که علاوه بر اینکه حاکمیت دولت‌ها را تحت تأثیر خود قرار داده است، موجب ظهور بازیگران جدید در عرصه‌ی جهانی نیز شده است که بر اقتصاد جهانی حاکم شده‌اند. واکنش دولت‌ها به روند جهانی شدن متفاوت بوده است. بعضی از دولت‌ها در برابر این فرایند مقاومت کرده‌اند و برخی دیگر تلاش می‌کنند با بسترسازی و ایجاد ظرفیت‌های مناسب سیاسی و اقتصادی، قابلیت انطباق پذیری بیشتری با جهانی شدن پیداکنند. در این مقاله تلاش شده است تأثیر جهانی شدن اقتصاد بر سیاست گذاری خارجی ج. ا. ا مورد بررسی قرار گیرد. ضرورت‌های ناشی از جهانی شدن اقتصاد به دو شکل مورد توجه قرارگرفته است. اول رویکرد اقتصادی به سیاست خارجی می‌باشد که نقش ابزارهای اقتصادی در سیاست خارجی ایران را نمایان و برجسته می‌کند. دوم، اتخاذ روش دیالکتیکی در برخورد و مواجهه با جهانی شدن می‌باشد که می‌تواند به تغییر رفتار تصمیم گیران سیاست خارجی و در نهایت به کارامدی و تحول درسیاست خارجی منجرشود. به هرحال، ورود به عرصه جهانی شدن یک تصمیم سیاسی ضروری است و یکی از راه‌های رفع موانع احتمالی در فرایند جهانی شدن اصلاح ساختار اقتصادی می‌باشد.
regen
۱۴۰۱/۶/۲۳
این کتاب در عین حال که توصیفات تکان دهنده‌ای از ماجرای هیروشیما روایت می‌کند انقدر دقیق و ریز به ریز به جزییات حادثه پرداخته که مو به تن هر خواننده‌ای سیخ می‌شود. اثریست تحسین برانگیز که فیلمی سینمایی از روی اون ساخته شده. ولی اگر روحیه حساسی دارید باید از خوندنش پرهیز کنید چرا که حال ادم رو دگرگون می‌کنه.
رها رادمهر
۱۴۰۱/۹/۲۴
این کتاب نشانگر رنج انسان است. رنجی که در برای به دست آوردن قدرت توسط رهبران حکومت‌ها به مردم تحمیل میشه. شاید بهترین اسمی که میشد برای این کتاب انتخاب کرد همین اسم بود
داریوش
۱۳۹۷/۹/۱۰
این کتاب عالیه، تصویر سازی عالی، راوی مثل همیشه عالی، حس درد و مشکلات جنگ کاملا مشهوده و فقط تنها نکته گنگش اسامی ناآشنای ژاپنی (لوازم، گیاهان، حیوانات و... ) است.
مهران فانی
۱۴۰۰/۱۱/۲۲
رمان دست شما را می‌گیرد و به هیروشیما و آن فاجعه انفجار اتمی می‌برد. رمان بسیار سنگین و فراموش نشدنی.
خوانش راوی هم بسیار زیبا و تأثیرگذار بود.
Mehdi Tamadon Rastegar
۱۳۹۷/۱/۹
باران سیاه براساس مستندات تاریخی درباره آنچه که بر زندگی آدم‌های ناحیه هیروشیما گذشت می‌باشد. که بیان کننده واقعیت‌های آن زمان می‌باشد.
مجید استیری
۱۳۹۷/۵/۱۷
صدای آقای سلطان زاده عالی است اما عموما انتهای جملات را طوری محو اجرا می‌کنند که گاهی حتی درست شنیده نمی‌شود.
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی باران سیاه

برای دریافت کتاب صوتی باران سیاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.