معرفی و دانلود کتاب صوتی بارون درخت نشین

عکس جلد کتاب صوتی بارون درخت نشین
قیمت:
۹۶۰۰۰ 67200 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بارون درخت نشین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بارون درخت نشین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بارون درخت نشین

کتاب صوتی بارون درخت‌نشین معروف‌ترین اثر ایتالو کالوینو، نویسنده ایتالیایی است که توسط مهدی سحابی به فارسی ترجمه و با صدای گرم و دل‌نشین آرمان سلطان زاده روایت شده است.

قهرمان این کتاب صوتی، بارون کوزیمو روندو از سنت‌های کهنه و قیدهای بی‌چون و چرای اجتماعی می‌گریزد و شیوه‌ای از زیستن را برای خود برمی‌گزیند که دیگر کوچکترین همانندگی با زندگی مردمان ندارد. زمین سفت و آشنای زیر پا را رها می‌کند و به زندگی در راه پیچاپیچ و لرزان بالای درختان می‌رود، یعنی می‌توان گفت که دنیای دیگری را جایگاه خود می‌کند.

ایتالو کالوینو (Italo Calvino)، نویسنده رمان و داستان کوتاه است. خلاقیت او در قصه‌نویسی از موضوع داستان تا طرح و چگونگی پرداخت آن اعجاب‌آور است. او سبک ادبی خاص خود را دارد و به همین دلیل است که ایتالو کالوینو را یکی از مهم‌ترین نویسندگان ایتالیایی قرن بیستم می‌دانند.

کتاب صوتی بارون درخت نشین (The baron in the tree) سرگذشت پسری را به تصویر می‌کشد که تصمیم می‌گیرد زندگی خود را بر‌روی درختان سپری کند. ایجاد یک پادشاهی درختی توسط پسر استعاره‌ای از استقلال معرفی می‌شود و چالش‌ها و فرصت‌های این عمل دستمایه‌ای برای نویسنده به منظور بررسی پرسش‌های فلسفی بشر می‌گردد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
33 دقیقه
بخش اول
26 دقیقه
بخش اول
14 دقیقه
بخش سوم
23 دقیقه
بخش چهارم
26 دقیقه
بخش پنجم
25 دقیقه
بخش ششم
15 دقیقه
بخش هفتم
17 دقیقه
بخش هشتم
13 دقیقه
بخش نهم
26 دقیقه
بخش دهم
24 دقیقه
بخش یازدهم
35 دقیقه
بخش دوازدهم
17 دقیقه
بخش سیزدهم
16 دقیقه
بخش چهاردهم
28 دقیقه
بخش پانزدهم
19 دقیقه
بخش شانزدهم
21 دقیقه
بخش هفدهم
17 دقیقه
بخش هجدهم
15 دقیقه
بخش نوزدهم
23 دقیقه
بخش بیستم
24 دقیقه
بخش بیست و یکم
19 دقیقه
بخش بیست و دوم
10 دقیقه
بخش بیست و سوم - قسمت اول
28 دقیقه
بخش بیست و سوم - قسمت دوم
18 دقیقه
بخش بیست و چهارم
18 دقیقه
بخش بیست و پنجم
18 دقیقه
بخش بیست و ششم
19 دقیقه
بخش بیست و هفتم
13 دقیقه
بخش بیست و هشتم
14 دقیقه
بخش بیست و نهم
15 دقیقه
بخش سی ام

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بارون درخت نشین
نویسنده
مترجممهدی سحابی
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۹۶۰۰۰ 67200 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بارون درخت نشین

ترانه کمالی
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
لزومِ صدا و لحن خوشایند کسی که کتاب‌های حجیم رو می‌خونه در نیمه‌ رها نکردن کتاب خیلی موثره؛ که بنظر من در مورد این کتاب صوتی رعایت شده. منتها، موقع نقل قول‌ها، تن صدا به فریاد تبدیل میشد!! درسته که باید بین تُن صدای راوی و نقل قول‌ها تفاوت ایجاد کرد اما این حد، غیرمتعارف بود. نباید جوری باشد که به دائم مجبود کم و زیاد کردن صدای کتاب بود!!
کتاب ریتم کندی داره و اتفاق‌ها با سر حوصله رخ می‌دهند.
اولین سالِ انتشار کتاب سال ۱۹۵۷ بوده، اما الان برای ما در این روزگار، که همه چیز فشرده و سریع است قطعا کسل‌کننده خواهد بود خصوصا اوایل کتاب. ولی اگر صبوری کنید و تا اواسط کتاب دوام بیاورید کم‌کم دلیل همه‌ی شرح و بسط‌های نویسنده روشن می‌شود.
ماجرا خیلی ساده‌تر از نقد‌هایی هست که در موردش نوشته شده. گرچه همین سادگی حواس رو تحریک میکنه که شش دنگ پی مفهوم داستان باشه.
داستان درباره کوزیمو، پسرکی‌ست که بنای ناسازگاری از همه‌ی باید و نبایدهای خانواده را می‌گذارد؛ دیگر پایش به زمین نمی‌رسد و از آن پس روی درختان زندگی می‌کند؛ کل داستان از زبانِ ‌برادر او روایت می‌شود.
زهرا یقطین
۱۳۹۹/۴/۳۰
اول تشکر میکنم از راوی محترم که - مثل همیشه - فوق العاده داستان رو روایت کردن.
چیزی تا پایان کتاب نمونده. برای من ماجرای این کتاب جوری هست که یک روز در میان از شنیدنش استقبال میکنم و کسل میشم.
یک ماجرای آرام و کم هیجان داره انگار که واقعا کسی خاطراتش از "بارون" رو نوشته و کتاب کرده. پس اگر فکر
میکنید که این کتاب ماجرای پرهیجانی مثل "خانواده‌ی دکتر ارنست" داره، در اشتباهید.
اما بهترین ویژگی کتاب اینه که با مفاهیم عمیق انسانی سر و کار داره و در لفافه خیلی از باورها و اعمال انسان‌ها رو به چالش میکشه؛ علاوه بر این نویسنده خیلی خوب از عهده‌ی توصیف‌ها و تصویرسازی براومده و حسِ خوبِ بودنِ بین درخت‌ها و طبیعت رو القا میکنه. بنابراین ارزش خوندن (و بیشتر ارزش شنیدن) داره.
سپاس از کتابراه
م.عارفیان
۱۴۰۱/۲/۳۱
کتاب داستان مردی هست که طی یک بحث با خانواده روی درخت‌ها زندگی می‌کنه متن بسیار روان داستانی بدون تشنج و استرس که با نویسنده همراه میشید و میتونید و با کمک توصیف‌های جزیی نویسنده تمام زوایا رو تصور کنید. ترجمه بسیار روان و کلمات قابل درک از نقاط قوت متن می‌باشد.
صدای گوینده بسیار آرامش بخش و مناسب برای استراحت است و زمان گفتار دیالوگ‌ها با تغییر صدا و فراز و فرود در گویش کاملا قابل تشخیص است.
سجاد بدری
۱۴۰۰/۱۰/۲۱
یکی از رمان‌های دلنشینی بود که خواندم و شنیدم. کوزیمو از قرارداهای اجتماعی و خانوادگی به بالای درختی می‌رود و هیچ وقت پا به زمین نمی‌گذارد. آن بالا جنگ را رهبری می‌کند, عاشق می‌شود، مشکلات مردم را حل می‌کند، مردم هم دوستش دارند. زیبا بود. شدیدا توصیه می‌کنم
امین نظام
۱۳۹۸/۷/۱۸
این کتاب رو خیلی وقت پیش خریده بودم و فرصت نکرده بودم بخونمش. حالا ک دیدم با صدای آرمان سلطان زاده اس بدون تامل خریدمش. داستان کتاب جالبه و در مورد طغیان و مبارزه علیه سنتهای کهنه هست. پیشنهاد میکنم گوشش بدید.
سارا کیهانی
۱۴۰۲/۹/۹
کتاب قشنگی بود با سبک نیمه فانتزی و صدای زیبای راوی بعضی جاها نمیتونستم باهاش ارتباط بگیرم اما بعضی جاهاش انگار خودم بالای درخت‌ها بودم روی هم رفته ارزش زمانی که براش گذاشتم رو داشت
نگار حداد
۱۴۰۱/۷/۱۵
با اینکه موضوع خلاقانه و جدیدی داشت و من کتاب‌هایی با رگه تخیلی و فانتزی رو دوست دارم ولی سلیقه من نبود و برا جاذبه نداشت و فقط بخاطر صدا و اجرای آقای سلطان زاده تا انتها گوش کردم...
علی میرمعینی
۱۳۹۸/۹/۲۳
کارهای کالوینو را خیلی دوست دارم. این کتاب یکی از بهترین کارهایش است، ترجمه بی‌نقص مهدی سحابی ارزش کتاب را گویی بیشتر کرده و این نسخه کتاب صوتی نیز عالی است.
الی ف
۱۳۹۸/۹/۱۶
عالی بود. توصیفات و تشبیهات.... . بیان راوی کتاب رو جذاب می‌کرد. من کتاب رو دارم اما خوندنش برام خسته کننده بود. صوتیش رو خریدم و به نظرم خیلی خوب بود. ممنونم
س ض
۱۳۹۸/۴/۲۶
رمان زیبایی بود با اجرای فوق العاده، از شنیدن آن لذت بردم. شخصیت‌های داستان جذاب و متفاوت بودند.
طنز پنهان در داستان شنیدن آن را لذت بخش تر کرده بود.
Samira All
۱۳۹۶/۱۰/۷
هنوز تموم نکردم، ولی تا همینجاش عالیه، حس لای شاخ و برگها بودن کوزیمو رو میفهممم. اصالت، غریزه، فردیت....
و روایت عالی آقای سلطان زاده واقعا دستشون درد نکنه
مریم محبی
۱۴۰۱/۷/۴
واقعا عالی بود، یکی از بهترین کتابهایی که خوندم. پر از نماد بود، یوتوپیای افلاطون... کاش تفسیری هم از این کتاب گذاشته بشه.
ممنون از کتابراه، آقای سحابی و آرمان سلطان زاده
سمیرا سرخیان
۱۳۹۸/۹/۷
خیلی خاص بود من را برد به عالم جنگلها... اراده‌ی بارون تحسین برانگیز بود... لذت بردم از شنیدنش از زمین جدا میشیم و از روی درختها دنیا را تصور میکنیم
راضیه لالی
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
من از داستان‌های این مدلی که روند ارومی داره ولی حوصله سر بر نیست خوشم میاد
پیشنهاد میکنم اگر نمیتونید انتخاب کنید که چه کتابی گوش کنید بارون رو بشنوید
Zahra Chitsaz
۱۴۰۱/۵/۳۱
صدای گوینده و متن رمان هر دو فوق العاده خوب بودن، من که به رمان هیچ علاقه‌ای ندارم پیشنهاد میدم یه بار امتحانش کنین، واقعا متفاوت بود در بین تمامی رمان ها
مشاهده همه نظرات 45

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بارون درخت نشین

برای دریافت کتاب صوتی بارون درخت نشین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.