معرفی و دانلود کتاب بازساخت رسانه: چگونه اخبار داغ روز را بهتر از گذشته بفهمیم؟

عکس جلد کتاب بازساخت رسانه: چگونه اخبار داغ روز را بهتر از گذشته بفهمیم؟
قیمت:
29900 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازساخت رسانه: چگونه اخبار داغ روز را بهتر از گذشته بفهمیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازساخت رسانه: چگونه اخبار داغ روز را بهتر از گذشته بفهمیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازساخت رسانه: چگونه اخبار داغ روز را بهتر از گذشته بفهمیم؟

کتاب بازساخت رسانه: چگونه اخبار داغ روز را بهتر از گذشته بفهمیم؟ اثر آلیسا میلر، به شما نشان می‌دهد که چگونه اخبار را بهتر از گذشته بفهمید و مهم‌تر از آن، چگونه سعی کنید خودتان آگاهی‌تان را به درستی افزایش دهید.

بسیاری از ما تنها به دنبال پاسخ برای پرسش‌های چه خبر؟ و چطور؟ هستیم. در این میان آنچه می‌آموزیم با توجه به منبع خبری اهمیت پیدا می‌کند. نکته‌ی تکان‌ دهنده این است که نمی‌دانیم در حال از دست دادن چه هستیم و غافلیم که چگونه واقعیت برای ما و ناخواسته به دست ما تحریف می‌شود. بنابراین دریافت بسیاری از ما از جهان این است که اوضاع به همین منوال نیست! و ما هنوز از خردمندی فاصله داریم.

روزی نیست که با مسئله‌ی اخبار مواجه نشویم و مخاطب آن نباشیم، با این حال آگاهی‌مان از چگونه ساخته شدن اخبار، اندک است، هنوز از آن‌چه که اخبار کتمان می‌کند آگاه نیستیم و نمی‌دانیم چرا از دانستن برخی مطالب محرومیم، این موارد بر چه ویژگی در جامعه‌ی ما دلالت دارد، و مهم‌تر از همه، چه باید کرد؟

آلیسا میلر (Alisa Miller) در کتاب بازساخت رسانه (Media makeover) آورده است: اگر چه در این مجال بیشتر درباره‌ی جامعه‌ی رسانه‌ای آمریکا بحث شده است، اما این کتاب به جغرافیای معینی اختصاص ندارد. چنانچه مردم سراسر دنیا نگرانی‌هایی را از رسانه‌های خود به من ابراز داشته‌اند.

این کتاب انتقاد از خبر و رسانه نیست، بلکه بحث و گفت‌وگویی است درباره‌ی دریافتی بهتر از اخبار، واژه‌ای که هر روز 70 دقیقه از وقت خود را صرف آن می‌کنیم. یعنی حدود زمانی که صرف خوردن می‌کنیم و دو برابر زمانی که صرف معاشرت با افراد خانواده می‌کنیم و چهار برابر زمانی که صرف امور مدنی و مذهبی می‌کنیم.

بهترین منابع و رویدادهایی را که می‌یابید، به اشتراک بگذارید. ما برای درک جهان و اولویت‌بندی ضروریات زندگی، به دوستان، خانواده و شبکه‌های اجتماعی نیازمندیم. به اشتراک گذاشتن رویدادها سبب می‌شود سازمان‌های خبری متوجه اخبار مهم شوند. این خود سبب گستردگی و پربار شدن چرخه‌ی خبری می‌شود. این روند می‌تواند موازنه‌ای تلقی شود در برابر جریان رایج در اخبار که بیشتر به شیفتگی افراد مشهور و رسوایی‌های سیاسی می‌پردازد.

در بخشی از کتاب بازساخت رسانه می‌خوانیم:

فاصله‌ی میان کسانی که روزانه اخبار را دریافت می‌کنند و کسانی که جسته و گریخته به اخبار می‌پردازند، توسط دنیای دیجیتال در حال بیشتر شدن است. این از دو جنبه ناراحت‌کننده‌ است. بی‌توجه به تعداد منابع آنلاین خبری، اقشار پردرآمد و دانشجویان، از بیشترین دسترسی به فناوری در خانه و محل کار بهره می‌برند و در معرض گستردگی پنهان دنیای فناوری قرار می‌گیرند.

هم‌چنین مشتریان همیشگی دنیای فناوری، علاقه‌ی وافری به اخبار از خود نشان می‌دهند. این تفاوت‌ها می‌تواند شکل وخیم‌تری به خود بگیرد هنگامی که با پراکندگی مخاطبان رسانه‌های خبری و این واقعیت که دیگر مردم فاقد تجربه‌های مشترک در شنیدن، دیدن یا خواندن اخبار هستند، روبه‌رو شویم. پیو اشاره می‌کند: 66 درصد دانشجویان به‌وسیله‌ی یک دستگاه دیجیتال به اخبار دسترسی دارند. هم‌چنین 27 درصد از بزرگسالانی که از مدرک تحصیلی به‌نسبت بالایی برخوردار هستند، به فناوری دیجیتال برای کسب خبر دسترسی دارند.

به‌همین ترتیب 64 درصد خانواده‌هایی که درآمد سالانه‌ی 75 هزار دلار یا بیشتر دارند، از اخبار دیجیتال استفاده می‌کنند. با این حال خانواده‌هایی که از درآمد سالانه‌ی کمتر از سی‌هزار دلار دارند، از این نوع دسترسی محروم هستند. 25 بدین ترتیب طبقه‌ای از اجتماع که درآمد و سطح تحصیلات پایین‌تری دارند، از جریان زندگی، اخبار و موضوعات مهمی که جهان امروز را شکل می‌دهند، بی‌اطلاع می‌مانند. جدا از این، در برخی موارد نوع هدایت جهان پیچیده‌ی امروز نیز در این زمینه تأثیرگذار است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
غذای زیان آور برای ذهن
مصرف روزانه‌ی اخبار
پراکندگی منابع خبری
عمر کوتاه اخبار
خسته و بی‌انرژی
تقسیم اطلاعات
عادت‌های کسل‌ کننده
آیا در خواست ما پخش بیست‌ و چهار ساعته‌ی آوازهای بریتنی نیست؟
تنگنای تهیه‌ کنندگی
خبر بد، نوعی خبر خوب در اتاق خبر!
کودن و کودن‌تر
ارتقای رسانه
نشر خبر و مسئولیت‌پذیری
پی‌نوشت برای پژوهش‌های بیشتر
قدردانی
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازساخت رسانه: چگونه اخبار داغ روز را بهتر از گذشته بفهمیم؟
نویسنده
مترجممهدی مبصری
ناشر چاپیانتشارات شکیب
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات94
زبانفارسی
شابک978-964-2695-71-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
29900 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بازساخت رسانه: چگونه اخبار داغ روز را بهتر از گذشته بفهمیم؟

برای دریافت کتاب بازساخت رسانه: چگونه اخبار داغ روز را بهتر از گذشته بفهمیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.