معرفی و دانلود کتاب بیرون از مولینگار

عکس جلد کتاب بیرون از مولینگار
قیمت:
37450 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیرون از مولینگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیرون از مولینگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیرون از مولینگار

کتاب بیرون از مولینگار نمایشنامه‌ای جذاب و تحسین شده است که در آن جان پاتریک شنلی داستان زندگی اهالی یک روستای ایرلندی را به تصویر می‌کشد؛ دو خانواده‌ای که والدین هر کدام در بستر مرگ قرار دارند، اما زندگی سرشار از معجزه به آن‌ها نشان می‌دهد که از دل تاریکی هم می‌تواند نیکی برانگیزد.

درباره‌ی کتاب بیرون از مولینگار:

در سال 2014 نمایشنامه بیرون از مولینگار (Outside Mullingar) به اجرا درآمد و متن آن در تابستان همان سال چاپ شد. روزنامه‌ی نیویورک تایمز این اثر شگفت‌انگیز را یکی از بهترین آثار جان پاتریک شنلی (John Patrick shanley) معرفی کرد و متن شاعرانه و پرکشش آن را مورد ستایش قرار داد.

این اثر جذاب در سال 2014 نامزد بهترین نمایشنامه‌ی سال از طرف مجمع منتقدان داخل و خارج از نیویورک شد. در حال حاضر نیز فیلمی از این نمایشنامه به کارگردانی جان پاتریک در حال ساخت است.

درباره‌ی مجموعه نمایشنامه‌های بیدگل:

مجموعه نمایشنامه‌های بیدگل، مجموعه‌ای خاص و ویژه از نمایش‌نامه‌هایی است که یا تاکنون به فارسی ترجمه نشده‌اند و یا ترجمۀ دوباره‌ای از نمایش‌نامه‌هایی خواهد بود که از هر لحاظ ترجمۀ دوبارۀ آن‌ها ضروری بود. این مجموعه تا جای ممکن تلاش می‌کند تا تأکیدش را بیشتر بر خصوصیت اجرایی یک متن نمایشی قرار دهد تا ادبیات آن و از این طریق به نیازهای اجرایی متن‌های نمایشی پاسخ دهد.

یکی از هدف‌های اساسی این مجموعه معرفی جهان‌های متفاوت نمایشی خواهد بود، جهان‌هایی که تا به حال به روی مخاطبان ایرانی باز نشده‌اند یا سیاست‌های فرهنگی خاص، جلوی باز شدن آن‌ها را گرفته است. این مجموعه به این دلیل که حداکثر آثار نمایشی را پوشش دهد، به بخش‌های کوچک‌تری مثل کلاسیک‌ها، کلاسیک‌های مدرن، آمریکای لاتین، بعد از هزاره، چشم‌انداز شرق، نمایشنامه‌هایی ایرانی، نمایشنامه‌های آمریکایی و نمایشنامه‌های اروپایی تقسیم شده است. جهت درک بهتر و بیشتر مخاطب از دنیای نویسنده و متن او، هر نمایشنامه همراه با یک مقاله یا نقد خواهد بود.

کتاب بیرون از مولینگار به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به مطالعه نمایشنامه‌های آمریکایی علاقه‌مندید، مطالعه‌ی این اثر برجسته برای شما لذت‌بخش خواهد بود.

با جان پاتریک شنلی بیشتر آشنا شویم:

نمایشنامه‌نویس و کارگردان مشهور، جان پاتریک شنلی در سال 1950 دیده به جهان گشود. او در دانشگاه رشته‌ی تئاتر را دنبال کرد و بعدها به اعضای گروه تئاتر «آنسامبل استودیو» ملحق شد.

جان پاتریک شنلی در سال 1982 اولین اثر خود به نام «به ما خوش آمدید»، را به روی صحنه تئاتر برد؛ در سال 2004 نمایشنامه‌ی شک: یک حکایت، جوایز پولیتزر و تونی را به عنوان بهترین نمایشنامۀ سال، از آن خود کرد که او را به جمع بهترین نمایشنامه نویسان معاصر امریکایی ملحق کرد.

در بخشی از کتاب بیرون از مولینگار می‌خوانیم:

(دسامبر 2008 است. صدای گاو و کبوتر و باد. آشپزخانه‌ و نشیمن کوچک خانه‌ای در یک مزرعۀ گاو و گوسفند در دهکدۀ کیلوکان. تلویزیونی قدیمی روی قفسه‌ای در بالای ظرفشویی قرار دارد. کف پوش کهنه‌ای زمین را پوشانده و یک بخاری زغالی‌ در گوشه‌ای قرار دارد. میزی کوچک، انباشته از ظرف‌های کثیف کنار پنجره است. مبل یک  نفرۀ چرم‌ نمایی نیز که دل  و روده‌اش بیرون زده‌ در فضای زیر پله‌هاست. صدای باز و بسته شدن دری (در یک) از بیرون به گوش می‌رسد. سپس در دیگری (در دو) که به آشپزخانه راه دارد، باز شده و تونی رایلی، پیرمرد ایرلندی بدعنقی با کت  و شلوار مشکی رنگ  و رو رفته و کلاه ماهیگیری وارد می‌شود و به دنبال او، پسرش آنتونی رایلی. تونی هفتاد و پنج ساله به  نظر می‌آید و نگاه زیرکانه‌ای دارد. آنتونی چهل و دو ساله است و چشمان آدمی رؤیاپرداز را دارد.)

آنتونی: خدایا، عجب صحنه‌ای! دلم گرفته؛ شده مثل یه تکه سنگ. تمام بدنم این  طوری شده.

تونی: چرا اون ‌کارو کردی؟ نه، واقعاً می‌خوام بدونم!

آنتونی: نصف بدنم، از شونه‌ تا پایین، داره تکه  پاره می‌شه. خب آدم ناراحت می‌شه دیگه.

تونی: به  خاطر تو نبود الآن خلاص شده بودیم.

آنتونی: خلاص از چی؟

تونی: فکر می‌کنی چی؟ وظیفه‌مون! وظیفۀ اجتماعی‌مون!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیرون از مولینگار
نویسنده
مترجمحمید احیاء
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات107
زبانفارسی
شابک978-600-7806-01-2
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک
37450 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیرون از مولینگار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بیرون از مولینگار

برای دریافت کتاب بیرون از مولینگار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.