معرفی و دانلود کتاب تاثیر گفتگوی صحیح در شخصیت

عکس جلد کتاب تاثیر گفتگوی صحیح در شخصیت
قیمت:
33000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاثیر گفتگوی صحیح در شخصیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاثیر گفتگوی صحیح در شخصیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاثیر گفتگوی صحیح در شخصیت

کتاب تاثیر گفتگوی صحیح در شخصیت نوشته‌ی فرشته رنود، از طریق آیات و روایات به شما آموزش می‌دهد که چطور ارتباطی مؤثر با اطرافیان‌تان داشته باشید و در جنبه‌های فردی و اجتماعی زندگی خود پیشرفت کنید.

درباره‌ی کتاب تاثیر گفتگوی صحیح در شخصیت:

این کتاب با عنوان تأثیرات گفت‌و‌گوی صحیح در شخصیت انسان از منظر آیات و روایات به نگارش درآمده است. انسان به دلیل زندگی اجتماعی و بنا بر فطرت، باید از ابزار زبان و گفت‌و‌گو استفاده کند. گسترش روزافزون ابزارهای ارتباطی و تبلیغاتی مانند ماهواره و شبکه‌های اجتماعی، موجب ارتباطات کلامی ناسالم در بین افراد شده و تأثیرات منفی بر شخصیت آن‌ها نیز گذاشته است.

همه‌ی انسان‌ها جهت موفقیت و تأثیرگذاری بیشتر در ارتباطات فردی و اجتماعی نیازمند گفتگویی صحیح هستند. در واقع ارتباطات مؤثر سبب بالا رفتن قدرت تفکر، عزت نفس، خردورزی، خلوص نیت و استواری ایمان می‌شوند و آرامشی عمیق و همیشگی در انسان به وجود می‌آورند. گفتگو یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند، به عنوان مهم‌ترین سرمایه بشری به شمار می‌رود که انسان را به بسیاری از امور، توانا و قادر ساخته و علوم و دانش‌های زیادی را پدید آورده و همچنین در انتقال افکار، اندیشه‌ها و ابراز احساسات نقش مهمی ایفا کرده است.

توجه ویژه علوم و معارف به سخن گفتن، دو دلیل دارد؛ نخست اینکه سخن و زبان، وجه امتیاز اساسی انسان از دیگر حیوانات به شمار می‌رود. دیگر اینکه بسیاری از دشواری‌های فکری، انحطاط اخلاقی و تربیتی بشر از به کارگیری نادرست و نابجای زبان و گفتار به وجود می‌آید.

قرآن کریم اهمیت زیادی برای گفت‌و‌گو قائل است تا جایی که گفت‌وگو را ابزاری نیرومند برای رشد شخصیت در حیطه اندیشه انسانی، جهت افزایش آگاهی و بصیرت و زمینه‌ای مشترک برای جنبش اجتماعی در ایجاد وحدت، حل اختلافات و تحکیم پیوند اجتماعی می‌داند. لذا مطالعه و بررسی کارکردهای تربیتی و اخلاقی گفت‌و‌گوی صحیح و تأثیرات آن بر شخصیت به فهم بهتر و اجتناب از خطاهای معرفتی در دو حیطه فردی و اجتماعی کمک می‌کند.

انسان نیازمند به ارتباط با دیگران است. گفت‌و‌گو یکی از بهترین وسایل ارتباطی بین انسان‌ها برای انتقال اندیشه، مقاصد و اهداف اوست. در ارتباطات فردی و اجتماعی گفت‌و‌گوی صحیح، بر شخصیت انسان که همان چیزی که رفتار او را سمت و سو می‌بخشد، در سه حوزه اندیشه، احساس و رفتار، اثرات مثبتی برجای می‌گذارد. تحقق گفت‌و‌گوی صحیح در گرو فراهم آوردن بسترهای مناسب است. از سخنان نیکوی فرد می‌توان به رشد شخصیتی وی پی برد. رشد شخصیت عامل رعایت آداب گفت‌و‌گو و آراستن نفس به فضایل اخلاقی‌ست.

انسان‌ها در ارتباطات اجتماعی خود برای تبادل اندیشه‌ها، ابراز احساسات و مطرح نمودن خواسته‌های خویش، نیازمند به گفت‌و‌گو با دیگران هستند تا بتوانند تجربه‌ها و یافته‌های خود را به دیگران انتقال دهند. بررسی‌ها نشان داده که بسیاری از مشکلات امروز جامعه از سردی روابط، بی‌اثر بودن یا قطع روابط، گاه بروز اختلافات خانوادگی و اجتماعی از به کارگیری نادرست زبان و گفتار بوده است. از این رو آگاهی از روش‌های صحیح گفت‌و‌گو و تأثیرات آن را در شخصیت فردی و اجتماعی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

کتاب تاثیر گفتگوی صحیح در شخصیت برای چه کسانی مناسب است؟

داشتن ارتباط و گفتگویی مؤثر، زندگی هر فردی را در تمام زمینه‌ها دگرگون می‌کند. اگر می‌خواهید شما هم از این مهارت طلایی برخوردار شوید، این کتاب را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب تاثیر گفتگوی صحیح در شخصیت می‌خوانیم:

گفت‌و‌گو یکی از بحث‌های بسیار مهم در زندگی انسان‌ها محسوب می‌شود. امروزه گفت‌و‌گو و ایجاد ارتباط با دیگری، دامنه بسیار گسترده‌ای دارد وبه ادای کلام و ارتباط زبانی خلاصه نمی‌شود. بلکه هر آنچه ما را به نحوی با دیگران پیوند بدهد، جزو لوازم و ابزار ارتباط محسوب می‌شود. ما در عصری زندگی می‌کنیم که محکوم به ارتباط هستیم. ارتباط با دیگری و مسأله «گفت وگو» یک عامل مستقل و بیرون از بافت انسانی نیست بلکه به نحوی با «آگاهی» فردی و به دنبال آن «آگاهی» جمعی عجین است و در قالب آنان مورد مطالعه قرار می‌گیرد. پس ایجاد ارتباط در عین حال هم در آگاهی هر یک از افراد جامعه نوع اول ایفای نقش می‌کند و آن‌ها را ملزم به شناختن «دیگری» و ایجاد ارتباط از هر نوع با همنوع خویش می‌کند و هم حاکم بر روی جمعی است و آن را به تعالی و تکامل سوق می‌دهد.

غفلت از نوع اول و عدم اطلاع از اهمیت سازنده آن، فرد را به جهل می‌کشاند و او را در تصورات مخرب خویش گرفتار می‌سازد و درست در همین حیطه که فرد نخواهد توانست به زنجیره آگاهی دست یابد و به جریان سازنده جمع بپیوندد. بی‌اعتنایی به نقش خلاق نوع دوم، عدم آگاهی از چگونگی ایجاد حلقه‌های اتصال به جریانات جمعی دیگر و نپیوستن به حرکت دیگران، روح جمعی را بیمار می‌کند و ارزش‌های آن را در قالبی خشک محبوس می‌سازد. در این مرحله از کار نیز روح جمعی به سیل عظیم انسانی نخواهد پیوست و راه خود را باز نخواهد شناخت و تا حد آگاهی یک فرد تقلیل خواهد یافت.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: کلیات
معنای لغوی اثر
معنای اصطلاحی اثر
گفت‌و‌گو
معنای لغوی گفت‌و‌گو
معنای اصطلاحی گفت وگو
مفهوم شخصیت
معنای لغوی شخصیت
معنی اصطلاحی شخصیت
معنای شاکله از نگاه مفسران
نیت
خلق و خوی
مذهب و طریق
ساختار روحی
شخصیت در اصطلاح روان‌شناسی
تأثیر گفت‌و‌گو صحیح در قرآن
اهمیت گفت‌و‌گو
موضوع گفت وگو
زمان گفت وگو
نتایج گفت وگو
روش‌های گفت‌و‌گو
گفت وگوی برهانی
گفت وگوی خطابی
جدال احسن
گفت وگوی غلط
گفت وگوی جدلی
جدال باطل
جدال جاهلانه
گفت‌و‌گوی مغالطه‌ای
شاخص‌های گفت وگوی اثر بخش
هدف محوری
پرمحتوا بودن
تبیین حقیقت
پرهیز از دروغ گویی
نرم و آرام گویی
سخن رسا گفتن
خلاصه فصل
فصل دوم: تأثیر گفت‌و‌گوی صحیح در شخصیت فردی
زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب گفت‌و‌گوی صحیح
خودسازی و رشد شخصیتی
باورهای دینی
تفکر قبل از سخن
تمرین و تکرار
جایگاه نگرش
واژه شناسی نگرش
اجزاء نگرش
عناصر تغییر نگرش
حوزه‌های تأثیرگذاری گفت‌و‌گوی صحیح در شخصیت فردی
حوزه اندیشه
توجه به میزان گفتار
توجه به محتوای گفتار
عزت نفس
عزت نفس از نظر اسلام
عزت در اصطلاح مفسرین
وصول عزت از نظر قرآن
رابطه عزت نفس با اصلاح گفتار و رفتار
خرد ورزی
فواید خردورزی
اندیشه کارآمد
حذف خود آرایی
خلوص نیت
استواری ایمان
حوزه احساس
افزایش محبت
احساس شادی و نشاط
ارتباط با خدا
مناجات با خدا
مطالعه سخنان حکمت آمیز
آرامش روحی
حوزه رفتار
اصلاح رفتار
کاهش نزاع و اختلافات
خلاصه فصل
فصل سوم: تأثیر گفت‌و‌گوی صحیح در رشد شخصیت اجتماعی
خانواده
تأثیرگذاری گفت‌و‌گو در حوزه اندیشه فرزندان
عزت نفس
رابطه عزت نفس با الگوپذیری
تقدم در سلام
راستگویی
تکریم شخصیت
سخنان زیبا و دلنشین
القاب نیکو دادن
تأثیرگذاری گفت‌و‌گو در حوزه احساس فرزندان
ایجاد انگیزه
شادابی
تأثیرگذاری گفت‌و‌گو در حوزه رفتار فرزندان
مشارکت در تصمیم گیری
تأثیرگذاری گفت‌و‌گو در حوزه اندیشه والدین
تکریم شخصیت والدین
قول لین
قول کریمانه
خشنودی
گرویدن به اسلام
حفظ عزت و حرمت
نشاط
احساس رضایت و وفاداری
تأثیرگذاری گفت‌و‌گوی صحیح در حوزه رفتار همسران
سازگاری
سخت کوشی
مشارکت در تصمیم گیری
اعتماد آفرینی
عناصراعتماد آفرینی
صداقت گوینده
معرفی کردن
پرهیز از خود محوری
خیر خواهی
وحدت و تحکیم پیوند اجتماعی
ایجاد تحرک و پویایی
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاثیر گفتگوی صحیح در شخصیت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات102
زبانفارسی
شابک978-622-6833-37-0
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب‌های علوم قرآنی
قیمت نسخه الکترونیک
33000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاثیر گفتگوی صحیح در شخصیت

محمد یوسف عثمانی
۱۴۰۰/۸/۴
کتاب فوق العاده زیبا برای مطالعه. واقعا خوب
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تاثیر گفتگوی صحیح در شخصیت

برای دریافت کتاب تاثیر گفتگوی صحیح در شخصیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.