معرفی و دانلود خلاصه کتاب تسهیل‌گر: چگونه ذهنیت افراد را تغییر دهیم

عکس جلد خلاصه کتاب تسهیل‌گر: چگونه ذهنیت افراد را تغییر دهیم
قیمت:
5000 تومان - 0.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب تسهیل‌گر: چگونه ذهنیت افراد را تغییر دهیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب تسهیل‌گر: چگونه ذهنیت افراد را تغییر دهیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب تسهیل‌گر: چگونه ذهنیت افراد را تغییر دهیم

اگر نمی‌دانید که چگونه در مسیر کاری خود پیشرفت و تغییراتی در ذهن و رفتار خود و دیگران ایجاد کنید، کتاب تسهیل‌گر: چگونه ذهنیت افراد را تغییر دهیم (چکیده کتاب) نوشتۀ جونا برگر به شما این امکان را می‌دهد که به اهداف خود برسید و در نقش یک تسهیل‌گر قرار بگیرید.

درباره کتاب تسهیل‌گر: چگونه ذهنیت افراد را تغییر دهیم:

کتاب حاضر به شما می‌آموزد که چگونه بر رخوت و سکون مسلط شوید و تغییری در اذهان ایجاد کنید. بسیاری از اوقات نیاز نیست برای اثرگذار بودن، زور و فشار بیشتری اعمال کنید، بلکه باید یک تسهیل‌گر باشید.

در واقع کتاب تسهیل‌گر (The Catalyst) به این موضوع اشاره دارد که هر کس چیزی دارد که می‌خواهد تغییر بدهد؛ بازاریابان می‌خواهند ذهن مشتریان خود را تغییر دهند و رهبران و مدیران هم می‌خواهند سازمان‌ها به شکل دیگری باشند و شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها هم به دنبال چنین هدفی هستند. اما تغییر سخت است. اغلب ما متقاعد می‌شویم و فشار می‌آوریم اما هیچ چیز تغییر نمی‌کند. آیا راه بهتری وجود دارد؟

کتاب جونا برگر برای هر کسی که می‌خواهد تغییرات را به راحتی اعمال کند، طراحی شده است. یک روش قدرتمند که طیف وسیعی از تکنیک‌ها را به شما ارائه می‌دهد و به نتایج خارق‌العاده‌ای نیز منجر می‌شود. پس اگر شما در تلاش برای تغییر یک شخص، سازمان یا شیوه تجارت کل صنعت هستید، این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه یک تسهیل‌گر شوید. پس برای تغییر ذهنیت افراد، این پنج مورد را مد نظر داشته باشید: مقاومت، برخورداری، فاصله، تردید، ادله مؤید.

با جونا برگر بیشتر آشنا شویم:

جونا برگر (Jonah Berger) استاد بازاریابی در دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا و نویسنده کتاب‌های پرفروش مسری، تأثیر اجتماعی و تسهیل‌گر است. او در حوزه رفتار مصرف‌کننده، تأثیر اجتماعی و نحوه جذب و تأثیر محصولات، ایده‌ها و رفتارها تخصص دارد و بیش از 50 مقاله در نشریات معتبر دانشگاه به چاپ رسانده است.

او به شرکت‌ها و کسب‌وکارهای فراوانی از جمله گوگل، اپل، فیس‌بوک، جنرال موتورز، مایکروسافت و ... مشاوره داده و به عنوان سخنران اصلی در صدها رویداد حضور داشته و گزارش‌های جنجال‌برانگیزی در نشریات نیویورک‌تایمز، وال استریت ژورنال و مجله بازرگانی اقتصادی هاروارد منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب تسهیل‌گر: چگونه ذهنیت افراد را تغییر دهیم:

- کتابی مفید و راهگشا از یکی از نویسندگان مورد علاقه من ... این کتاب به عنوان راهی برای از بین بردن موانع است که با مثال‌های روشن و ظریف آن را به ما نشان می‌دهد. (FORBES.COM)
- اگر می‌خواهید با مشتریان و افراد زندگی خود روابط وفادارانه و پایدار ایجاد کنید، کتاب تسهیل‌گر را حتماً بخوانید. (مجله مسیر تجاری)
- تسهیل‌گر تجربه‌ جذابی از خواندن است و می‌تواند ابزاری قدرتمند برای کمک به ما در تغییر عقاید، سازمان‌ها و حتی امیدوارم در جهان باشد. (آریانا هافینگتون، بنیانگذار و مدیرعامل Thrive Globa)
- همه ما از تلاش برای تغییر نظر کسی ناامید شده‌ایم. در این کتاب جذاب، جونا برگر با نشان دادن چگونگی رفع موانع تغییر این ناامیدی را برطرف می‌کند. تسهیل‌گر به شما می‌آموزد که چگونه هر چیزی را تغییر دهید. (چارلز دهیگ، نویسنده پرفروش کتاب قدرت عادت و باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر)

نکاتی از کتاب تسهیل‌گر: چگونه ذهنیت افراد را تغییر دهیم:

- بسیاری از تغییرات عظیم، نیازمند تغییر ذهنیت به‌صورت آنی و ناگهانی نیستند، بلکه به‌تدریج و طی زمان رخ می‌‌دهند.
- پس چه کار کنیم که مردم از حالت رکود بیرون بیایند؟ به افراد نشان دهید آزمودن امری تا چه اندازه آسان است. برخی محصولات، خدمات یا ایده‌ها را می‌توان به‌راحتی آزمود.
- تسهیل‌گرها انرژی بیشتری صرف نمی‌کنند، بلکه موانع را از میان برمی‌دارند. بدین‌ ترتیب، احتمال رخ دادن تغییر افزایش می‌یابد.

جملات برگزیده کتاب تسهیل‌گر: چگونه ذهنیت افراد را تغییر دهیم:

- اگر واقعاً می‌خواهید چیزی را بفهمید، سعی کنید تغییرش دهید.
- اگر می‌خواهید واقعاً چیزی را تغییر دهید، باید آن را بفهمید.
- به‌جای این‌که بکوشید افراد را متقاعد کنید، سعی کنید آن‌ها را بفهمید.

در بخشی از کتاب تسهیل‌گر: چگونه ذهنیت افراد را تغییر دهیم می‌خوانیم:

هرچه افراد بیشتری را بیابید تا شاهدانی بر اثبات حرف‌تان باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که کسی بخواهد به آن‌ها بپیوندد. تسهیل‌گرها می‌توانند بر اساس ادله مؤید، دیگران را متقاعد کنند و در این کار، استعدادی ویژه دارند. درست مانند سردرد شدیدی که با مسکّن قوی‌تری بهبود می‌یابد، برخی مسایل، فرآیندها و رفتارها نیز به شواهد و مدارک بیشتری نیاز دارند تا آدم‌ها به فکر تغییرشان بیفتند.

چنانچه یک دوست وب‌سایت جدیدی را به شما معرفی کند، احتمالاً این تأیید برایتان کافی است که ترغیب شوید نگاهی به آن بیندازید. به نظر و عقیده دوست‌تان اعتماد دارید و بررسی آن وب‌سایت هم کار سختی نیست. لذا توصیه او را عملی می‌پذیرید. اما اگر همین شخص صفحه‌ای خورشیدی روی سقف خانه‌اش نصب کند یا به جنبشی علیه نابرابری درآمدی بپیوندد یا این‌که تصمیم بگیرد همه مایحتاج عمومی خود را آنلاین سفارش دهد چطور؟ آیا همین‌که به شما توصیه کند کافی است که شما هم همین کارها را انجام دهید؟ احتمالاً پاسخ‌تان منفی است.

همین قضیه در مورد سازمان‌هایی که برنامه‌های خاصی را برای آموزش کارمندان تدارک می‌بینند و یا رهبرانی که می‌خواهند شیوه‌ مدیریتی جدیدی را در پیش بگیرند نیز صدق می‌کند. این‌که بشنوید سازمانی روش متفاوتی را در پیش گرفته است، موجب نمی‌شود که شما نیز چنین کنید. تحقیقات صورت‌گرفته در زمینه تبلیغات نشان می‌دهند که مواجهۀ چندباره با موضوعی، می‌تواند به اقدام منجر گردد. مصرف‌کنندگان ممکن است بار اول توجه چندانی به تبلیغات نکنند، اما وقتی که پیامی را برای بار دوم، سوم یا حتی چهارم می‌بینند، فرصت بیشتری برای جمع‌آوری اطلاعات و بررسی جنبه‌های مختلف یک موضوع یا پیشنهاد می‌یابند.

فهرست مطالب کتاب

درباره «ره‌آورد مدیریت»
یادداشت اختصاصی «جونا برگر» برای خوانندگان نشریه «ره‌آورد مدیریت»
مقدمه
فصل اول: مقاومت
فصل دوم: برخورداری
فصل سوم: فاصله
فصل چهارم: تردید
فصل پنجم: ادله مؤید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب تسهیل‌گر: چگونه ذهنیت افراد را تغییر دهیم
نویسنده
مترجمزهره نوروزی
ناشر چاپی ماهنامه ره آورد مدیریت
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات34
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب اقتصاد و مدیریت، خلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب تسهیل‌گر: چگونه ذهنیت افراد را تغییر دهیم

joziazkol
۱۴۰۲/۴/۳۰
توی قسمتی از کتاب گفته میشه که ما همیشه مطالبی رو توجه میکنیم و جست و جو میکنیم که در راستای تایید افکارو باورهای ما باشه و از طرفی هم چیزیه که دنبالشیم! و باید بگم کل این کتابم یه همچین حالتی داره و خود نویسنده هم این ویژگی رو داره و بهش دچاره. مثلا اون قسمتی که درمورد تبلیغات ترک سیگار صحبت در رو میکرد، پایان چیزی که میخاست ازش نتیجه گیری کرد! در حالی که سیگار کشیدن یا ترک کردنن اون توسط صدها هزار نفر در دنیا صرفا نمیتونه تاثیر یک دلیل باشه بلکه ترکیبی از هزاران دلیل مختلف هست.
اما ابزار و راه و روشی که این کتاب میده میتونه بسیار کمک کننده باشه برای بیرون اومدن از دایره امنی که هر کدوم از مارو در زندگی و شخصیت‌های عادی و معمولی نگه داشته در حالی که میتونیم بسیار عالی و فوق العاده و بسیار خوب و با کیفیت باشیم..
محبوبه دریاباری
۱۴۰۱/۷/۱۶
کتابی ارزشمند که تسهیل گری رو خوب آموزش داده باوجود تعداد کم صفحات اون، آموزش موضوعی کلیدی در اثر گذاری و تغییر جهت اجتماعی هست و ابزاری است که امروز رسانه‌ها بیشتر از هرجای دیگر برای تغییر دادن انسان‌ها ازش بهره برداری میکنند.
حسین عباسی
۱۴۰۰/۱۲/۲۶
این کتاب به شما کمک میکنه برای ایفای نقش خودتون در کارتون تفکر و عملکرد بهتری داشته باشید. آموزش میده چطوری افراد را به مشارکت کامل، درک دوطرفه و سهیم شدن در وظایف تشویق کنید و به نتایج خوب برسید
حسین عطایی
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
کتاب تسهیل گر به شما کمک میکنه تو روابط روزانه و حتی در ارتباط با خودتون بهترین ورژن از خودتون رو ارائه بدید یکی از بهترین کتاب‌هایی که تا بحال در این زمینه خوندم
Saeed Gholamrezaei
۱۴۰۱/۵/۱
کوتاه و مفید بنظرم حتما بخونید. دقت کنید برای دسته بندی بازاریابی و مدیریت هست
محمد فرهادی راد
۱۴۰۰/۵/۹
عالی و خلاصه و مفید
از خوندن همچین کتابی هیچوقت پشیمون نخواهید شد
نیلوفر
۱۳۹۹/۱۲/۲۰
مختصر و مفید
به ویژه برای کسانی که کسب و کار و فروش براشون مهم هست.
میلاد قاسم نژاد
۱۳۹۹/۷/۲۳
تعداد صفحاتش کم بود ولی واقعن پر بار بود... بیسیار عالی
محمد سجاد شریفی
۱۴۰۲/۷/۱
کتاب خوبی هستش مناسب نسبت ب قیمت در کل خوبه
S H
۱۴۰۰/۱۰/۲۸
یک کتاب خلاصه و کوتاه اما پراز نکات مفید و کاربردی
Aveesoora Behdin
۱۴۰۰/۸/۱۹
تیتر صحبتها مفید بود ولی خود بحث نه چندان
رویا جعفری
۱۳۹۹/۷/۳۰
خیلی کلی گفته شده بود ولی چند تا نکته‌ی خوب داشت
رضا رازی
۱۳۹۹/۷/۱۸
مثل همیشه عالی. ممنون ره آورد مدیریت
زینب رفعتی فرد
۱۴۰۱/۶/۲۱
عالی بود. پیشنهاد میکنم همه بخوانند
سید عباس متولیان
۱۴۰۰/۳/۱۴
کتاب با حجم کم و نکات اموزنده بسیار
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب تسهیل‌گر: چگونه ذهنیت افراد را تغییر دهیم

برای دریافت خلاصه کتاب تسهیل‌گر: چگونه ذهنیت افراد را تغییر دهیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.