معرفی و دانلود کتاب صوتی تصادف شبانه

عکس جلد کتاب صوتی تصادف شبانه
قیمت:
77000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تصادف شبانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تصادف شبانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تصادف شبانه

کتاب صوتی تصادف شبانه اثر پاتریک مودیانو رمانی است به سبک رئالیسم که با تصادفی شبانه در یکی از خیابان‌های پاریس آغاز می‌شود.

در کتاب صوتی تصادف شبانه (Accident nocturne) راوی پسر نوجوانی است که نامی از او در داستان برده نمی‌شود و توسط ماشینی زیر گرفته می‌شود. راننده‌ برای پسر، کم و بیش آشنا به نظر می‌رسد. بعد از این اتفاق، حوادث عجیب و جالبی رخ می‌دهد: حضور یک ون پلیس، مقداری اتر، به هوش آمدن در بیمارستانی غیرمعمول و ناپدید شدن راننده‌ی زن که پاکت نامه‌ای پر از یادداشت‌های بانکی را به پسرک می‌دهد.

پسر جوان به طور مداوم در خیابان‌های شهر پرسه می‌زند و مکان‌ها و معابر برای او خاطراتی را زنده می‌کند که گویی قسمتی از آن‌ها را فراموش کرده است. وی تصور می‌کند ژاکلین بوسرژان؛ زنی که با او تصادف کرده را قبلاً نیز دیده است ولی تصویر دقیقی به خاطر نمی‌آورد. در طول این خیابان‌گردی‌ها راوی داستان به شرح برخی خاطرات در مورد پدری که ترکش کرده است و از او خبری ندارد و هم‌چنین آدم‌هایی که در کافه‌ها با آن‌ها روبرو شده است می‌پردازد. پس از یافتن ژاکلین گویی تب و تاب کشف گذشته در قهرمان داستان فروکش می‌کند و در عوض او را به آینده‌ای دور از تنهایی امیدوار می‌کند.

در رمان تصادف شبانه شیوه‌ی نگارش ساده، پرداخت به حافظه و غیرمطمئن بودن آن و دغدغه‌ی ژرف مودیانو (Patrick Modiano) درباره‌ی مسائل اخلاقی، مخاطبین بین المللی و طرفدارانی پر و پا قرص را برای این نویسنده به ارمغان آورده است.

پاتریک مودیانو نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس قرن بیستم میلادی اهل فرانسه و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۴ است. مودیانو یکی از چهره‌های مهم ادبی فرانسه محسوب می‌شود.

از جمله معروف‌ترین کتاب‌های ترجمه شده‌ی او به فارسی می‌توان ویلای دلگیر، شجره خانوادگی، جوانی، محله‌ی گم‌شده، یکشنبه‌های اوت، آه! ای سرزمین محبوب من، سفر ماه عسل، دورا برودر، ناشناخته‌ماندگان، م‍را ن‍گ‍ی‍ن ک‍وچ‍ول‍و م‍ی‌ن‍ام‍ی‍دن‍د، تصادف شبانه،‌ در کافه‌ی جوانی گم‌شده، افق، سیرکی که می‌گذرد، بیراه و… را نام برد.

در قسمت‌هایی از کتاب صوتی تصادف شبانه می‌شنویم:

یادم می‌آید بعد از ظهر یک روز بارانی، مردی با بارانی گاباردین خاکستری و ته ریش، برگه‌هایی در کارتیه لاتن پخش می‌کرد. توی آن برگه‌ها پرسش نامه‌ای بود که مربوط می‌شد به یک تحقیق در مورد جوانی. سوال‌ها به نظرم عجیب می‌آمدند: ساختار خانوادگی شما چگونه بوده است؟ جواب داده بودم: ساختاری نداشته‌ام. خودتان فکر می‌کنید پسر (یا دختر) خوبی برای والدین‌تان هستید؟ هیچ وقت پسر کسی نبوده‌ام. با تحصیلاتی که فرا گرفته‌اید، قصد دارید به پدر و مادرتان احترام بگذارید و خودتان را با محیط اجتماعی‌تان وفق دهید؟ تحصیلاتی نداشته‌ام. ترجیح می‌دهید انقلاب کنید یا به تماشای چشم اندازی زیبا بنشینید؟ تماشای چشم‌انداز زیبا…

برنامه‌ریزی کردن آرامش بخش است. بازویم را گرفت، در کنار خودمان، تمام آن ماهی‌های رنگارنگ را تصور می‌کردم که پشت شیشه‌ها در تاریکی و سکوت چرخ می‌زدند. ساق پایم درد می‌کرد و کمی می‌لنگیدم. او هم خراشی روی پیشانی داشت. نمی‌دانستم به سوی کدام آینده پیش می‌رویم. احساس می‌کردم ما قبلا در زمان‌های دیگری، در همان محل، همان ساعت، قدم زده‌بایم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
14 دقیقه
فصل اول - بخش اول
11 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
6 دقیقه
فصل اول - بخش سوم
10 دقیقه
فصل اول - بخش چهارم
6 دقیقه
فصل دوم
17 دقیقه
فصل سوم
10 دقیقه
فصل چهارم - بخش اول
7 دقیقه
فصل چهارم - بخش دوم
9 دقیقه
فصل چهارم - بخش سوم
3 دقیقه
فصل پنجم
6 دقیقه
فصل ششم - بخش اول
10 دقیقه
فصل ششم - بخش دوم
16 دقیقه
فصل هفتم
3 دقیقه
فصل هشتم
8 دقیقه
فصل نهم - بخش اول
4 دقیقه
فصل نهم - بخش دوم
4 دقیقه
فصل نهم - بخش سوم
6 دقیقه
فصل نهم - بخش چهارم
9 دقیقه
فصل نهم - بخش پنجم
4 دقیقه
فصل دهم - بخش اول
8 دقیقه
فصل دهم - بخش دوم
7 دقیقه
فصل دهم - بخش سوم
6 دقیقه
فصل یازدهم - بخش اول
11 دقیقه
فصل یازدهم - بخش دوم
5 دقیقه
فصل یازدهم - بخش سوم
11 دقیقه
فصل یازدهم - بخش چهارم
5 دقیقه
فصل یازدهم - بخش پنجم
24 دقیقه
فصل دوازدهم - بخش اول
6 دقیقه
فصل دوازدهم - بخش دوم
6 دقیقه
فصل دوازدهم - بخش سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تصادف شبانه
نویسنده
مترجمحسین سلیمانی نژاد
راویعلی دنیوی ساروی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
77000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تصادف شبانه

Eight B
۱۳۹۸/۷/۱۵
کتاب جالبی بود. البته کتابی نیست که چیزی به شما یاد بده و شاید تنها نکته‌ی اون همون اصل تکرار ابدی هست ولی داستان جالبی داره و ذهن خواننده رو تا خط آخر کتاب درگیر میکنه انقدر که من کل این کتاب رو تو یک روز خوندم چون میخواستم ببینم بالاخره چی میشه
محمدجواد مهماندوست
۱۳۹۷/۴/۳۰
به نظرم کتاب ضعیفی بود زیادی اطلاعات بدرد نخور میده
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تصادف شبانه

برای دریافت کتاب صوتی تصادف شبانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.