معرفی و دانلود خلاصه کتاب تصمیم گیری: چطور انتخاب‌های بهتری در کار و زندگی داشته باشیم

عکس جلد خلاصه کتاب تصمیم گیری: چطور انتخاب‌های بهتری در کار و زندگی داشته باشیم
قیمت:
۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب تصمیم گیری: چطور انتخاب‌های بهتری در کار و زندگی داشته باشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب تصمیم گیری: چطور انتخاب‌های بهتری در کار و زندگی داشته باشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب تصمیم گیری: چطور انتخاب‌های بهتری در کار و زندگی داشته باشیم

میکروکتاب تصمیم گیری: چطور انتخاب‌های بهتری در کار و زندگی داشته باشیم به قلم چیپ هیث و دن هیث، راهکارهایی مفید و ویژه در اختیار شما قرار می‌دهد که به کمک آن می‌توانید در شرایط مختلف زندگی بهترین تصمیم‌ها را بگیرید.

میکروکتاب تصمیم‌گیری: چطور انتخاب‌های بهتری در کار و زندگی داشته باشیم (Decisive: how to make better choices in life and work) به شما می‌آموزد که تصمیم‌ گرفتن نیز مانند هر موضوع دیگری روش‌ها و شیوه‌های مخصوص به خود را دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید همواره بهترین شرایط را برای خودتان رقم بزنید. این کتاب در سال 2014 در حوزه‌ی مدیریت به عنوان نامزد بهترین کتاب غیر داستانی گودریدز برگزیده شده است.

این میکروکتاب راهکارهایی در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند شما را برای همیشه از سرزنش کردن خود جهت گرفتن تصمیمات بد و بی‌نتیجه در شرایط گوناگون در زندگی‌تان نجات دهد. اهمیتی ندارد که چه شغلی دارید، اگر دوست دارید زندگی بهتری داشته باشید کافیست این میکروکتاب را مطالعه کنید.

چیپ هیث و دن هیث در این میکروکتاب به شما کمک می‌کنند که تصمیم‌های بهتری در کار و زندگی بگیرید و انتخاب‌های بهتری داشته باشید. همه‌ی انسان‌ها در تمام طول زندگی در حال تصمیم‌گیری هستند. از تصمیمات کوچکی مانند انتخاب غذا تا تصمیمات بزرگ‌تری مانند خرید ماشین یا تغییر شغل. مجموعه این تصمیمات است که مشخص می‌کند شما به اهداف‌ خود می‌رسید یا خیر.

یقیناً شما هم این تجربه را داشته‌اید که در زمان تصمیم‌گیری، چندین بار تصمیم اشتباه گرفته‌اید. دلیل این تصمیمات اشتباه آن است که شما درگیر نوعی تعصب کورکورانه بر سر برخی مسائل هستید. میکروکتاب تصمیم‌گیری چهار تعصب رایج را به شما معرفی کرده و راهکارهای غلبه بر آن‌ها را نیز توضیح می‌دهد.

نویسندگان میکروکتاب تصمیم گیری را بیشتر بشناسیم:

چیپ هیث (Chip Heath) فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد و دانشگاه A&M تگزاس است. او را به عنوان یکی از نویسندگان برجسته و مطرح در مجله‌ی فَست کُمپانی می‌شناسند. هیث مشغول تدریس رفتار سازمانی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کسب و کار استنفورد است.

هیث که محققی خبره است، بیشتر تحقیقاتش را در این حوزه که چرا بعضی از ایده‌ها در بازار بزرگ دوام می‌آورند و رشد می‌کنند، انجام می‌دهد. مقاله‌های وی در نشریه‌های ساینتیفیک آمریکن، فایننشال تایمز، واشنگتن پست، بیزنس ویک و روانشناسی امروز به چاپ رسیده‌اند.

دن هیث (Dan Heath) مشاور موسسه آموزشی دوک، در نگارش این کتاب به چیپ کمک بسیاری کرده است. او برای مدتی به عنوان پژوهشگر در دانشکده کسب و کار هاروارد مشغول به فعالیت بوده و اکنون متخصص طراحی و ارائه برنامه‌های آموزشی موسسه است. دن هیث همچنین یکی از مؤسسان شرکت «بهتر فکر کن» است، شرکتی که کتاب‌های درسی دانشگاهی تولید می‌کند.

میکروکتاب تصمیم‌گیری برای چه کسانی مناسب است؟

چیپ هیث و دن هیث این کتاب را برای تمام افرادی که به کتاب‌های خودیاری و انگیزشی علاقه‌مند هستند، به رشته‌ی تحریر در آورده‌اند.

میکروکتاب چیست؟ چرا میکروکتاب‌ها مفید هستند؟

میکروکتاب‌های سبکتو در حقیقت چکیده‌ای مهم از کتاب‌ها هستند که شما بتوانید آن‌ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان‌های پرت زیادی داریم که می‌توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم.

میکروکتاب‌ها شامل بخش‌های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می‌کنید. بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

در بخشی از میکروکتاب تصمیم‌گیری می‌‌خوانیم:

وقتی قرار است تصمیم مهمی بگیرید، طبیعی است که نظرات دیگران را هم بپرسید و آن‌ها را هم در نظر بگیرید. مشکل اینجاست که اکثر اوقات شما احتمالا به غرایز و شهود خودتان اعتماد می‌کنید و انتظار ندارید آنچه معمولا در این شرایط رخ می‌دهد برای شما هم رخ بدهد؛ به عبارت دیگر، شما دوست دارید تصور کنید که منحصربه‌فرد هستید، موقعیت شما متفاوت از دیگران است و بنابراین، قوانین و استانداردهای همیشگی و معمولی شامل حالتان نمی‌شود؛ و این اشتباه است.

«وقتی پیش‌بینی‌ها، عقاید و انتظارات ما با استانداردها و قواعد جهان در تضاد است، معمولا آنکه برنده می‌شود جهان هستی است.»

یک روش موثر برای حل چنین مشکلی این است که هم مسئله را زوم کنید و از نزدیک به آن نگاه کنید و هم از آن فاصله بگیرید و از دور بررسی‌اش کنید. روش مطالعه پایین به بالا و بالعکس هم روش خوبی است. به این ترتیب، وقتی در موقعیت تصمیم‌گیری قرار می‌گیرید، می‌توانید:

1. اول از بالا به پایین آن را ببینید: بررسی کنید و ببینید درصد موفقیت ایده جدید شما چقدر است. این مقدار را اساس اولیه کارتان قرار دهید. در روش بالا به پایین، شما تصویری بزرگ و کلی از مسئله را در ذهنتان تثبیت می‌کنید. از مسئله فاصله بگیرید. بیرون از آن بایستید و از بالا به آن نگاه کنید تا حقایقی سخت و تلخ از اوضاع و شرایط پنهانی چنین موقعیتی دریابید.

اگر نمی‌توانید به تنهایی به اطلاعاتی برسید، با متخصص یا کارشناسی در این حوزه مشورت کنید و نظر کلی او را جویا شوید. مراقب باشید. نپرسید که آینده این ماجرا چه خواهد شد چون پیش‌بینی‌های آن‌ها معمولا غلط از آب در می‌آید. تنها چیزی که باید در نتیجه گفتگو با متخصص دست یابید این است که درصد اولیه و منطقی موفق شدن این انتخاب چقدر است.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول: چهار تعصب رایج که منجر به تصمیم‌هایی ناخوشایند می‌شوند
فصل دوم: فرایند WRAP و تصمیم‌گیری بهتر
W
1. چهارچوب ذهنی‌تان را بررسی کنید
2. برای هر گزینه چند مسیر در نظر بگیرید
3. یک مربی یا حامی پیدا کنید
فصل سوم: R
1. به سمت مخالف بروید
2. از بالا به پایین و بالعکس حرکت کنید
3. قبل از شیرجه زدن، انگشتتان را در آب فرو کنید
فصل چهارم: A
1. کمی فاصله بگیرید
2. اولویت‌های اصلی خود را دریابید
فصل پنجم: P
1. مراقب آینده باشید
2. زنگ خطر بگذارید
3. به روند پیش‌رویتان اعتماد کنید
پیشنهاد میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب تصمیم گیری: چطور انتخاب‌های بهتری در کار و زندگی داشته باشیم
نویسنده،
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب تصمیم گیری: چطور انتخاب‌های بهتری در کار و زندگی داشته باشیم

همایون .
۱۴۰۲/۹/۱۶
بهتریییین و عااااالی‌ترین کتاب تصمیم گیری هستش حتما حتما توصیه میکنم بخونید
rania is.a
۱۳۹۹/۴/۲۱
خوب بود و آدمو به تفکر وادار میکنه
نسترن شمس
۱۳۹۹/۴/۲۰
خیلی خوب بود
کاملا شفاف توضیع داده شده
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب تصمیم گیری: چطور انتخاب‌های بهتری در کار و زندگی داشته باشیم

برای دریافت خلاصه کتاب تصمیم گیری: چطور انتخاب‌های بهتری در کار و زندگی داشته باشیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.