معرفی و دانلود کتاب تو! چقدر به سیستم مغز و اعصاب اهمیت می‌دهی؟

عکس جلد کتاب تو! چقدر به سیستم مغز و اعصاب اهمیت می‌دهی؟
قیمت:
33000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تو! چقدر به سیستم مغز و اعصاب اهمیت می‌دهی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تو! چقدر به سیستم مغز و اعصاب اهمیت می‌دهی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تو! چقدر به سیستم مغز و اعصاب اهمیت می‌دهی؟

در کتاب تو! چقدر به مغز و اعصابت اهمیت می‌دهی؟ همراه با تست هوش، اسرار اصلی در مورد مغز بیان شده و درمی‌یابید سیم‌ها چطور کار می‌کنند! بهترین راه حل برای تعیین قدرت مغز تست هوش است. شما می‌توانید افسردگی را از خودتان دور کنید.

در سفری با دکتر مایکل فردریک رویزن و دکتر محمت آز به درون مغز می‌رویددرمی یابید چطور با وجود اینکه مغز فقط 36/1 کیلوگرم وزن دارد، ولی پیچیده‌ترین بخش بدن است و کمتر از بخش‌های دیگر بدن درک شده است. اگر ما به همۀ مغزمان نیاز نداشتیم، در تکامل تدریجی مطمئناً مغز باید کوچک‌تر می‌شد. اما از 100 میلیارد عصبی که در اطراف کهکشان اعصاب ما شناور هستند، پیداست که ما از تک‌تک آنها استفاده می‌کنیم.

کتاب سوم دکتر مایکل فردریک رویزن (Dr. Michael Fredric Roizen) و محمد سی اوز (Mehmet Cengiz Oz) با عنوان تو! چقدر به مغز و اعصابت اهمیت می‌دهی؟ (You! The Owner's Manual: an Insider's Guide to the Body that Will Make You Healthier and Younger) اسرار اصلی در مورد مغز را بیان می‌کند، این‌که از دست دادن حافظه طبیعی است و جزئی از پیری محسوب می‌شود. شما از همهٔ مغزتان استفاده می‌کنید، اما فقط از قسمت‌های مختلف در زمان‌های مختلف استفاده می‌کنید.

خیلی از افراد مغزها را با کامپیوترها برابر می‌دانند. کامپیوترها مقدار زیادی از اطلاعات را پردازش می‌کنند. تفاوت‌های زیادی بین مغزها و کامپیوترها وجود دارد. مهم‌ترین تفاوت این است که مغز به‌طور اتوماتیک خصوصاً در مورد طول عمر با هیچ نوع سیاستی نگهداری نمی‌شود.

جعبۀ فیوز کالبد شما (مغز شما) همین نوع مسؤولیت‌ها را دارد. مغز، کنترل هر چیزی در بدن شما را برعهده دارد. مغز شما به همۀ کلیدهای بدنتان تلنگر می‌زند. مهم‌تر از همه، فکر کنید، مغز شما چیزی است که شما را انسان می‌کند به‌خاطر این‌که مغز به شما قدرت رؤیا دیدن، تصور کردن، دلیل آوردن، فهمیدن ریشه‌های مجذور، عاشق شدن، شهوتی شدن، اختراع ماشین‌های پرنده، احساس تأسف از بد و بیراه گفتن به رئیس و حتی احساس تأسف بیشتر از گفتن آن حرف‌ها در برابر او، شوخی کردن، عبادت کردن و انجام میلیاردها کار دیگر که خیلی از گونه‌های جاندار دیگر نمی‌توانند انجام دهند. درست مثل خانه‌ای که در دهۀ 1950 ساخته شده ظرفیت سیم‌کشی برق آن با خانه‌ای که در دهۀ اخیر ساخته شده، متفاوت است، مغز شما به نسبت این‌که هرچه پیرتر می‌شود، قدرت توانایی‌هایش فرق می‌کند. یک خانۀ قدیمی می‌تواند عملکرد خوبی با یک سیستم الکتریسیته اصیل داشته باشد.

دکتر مایکل رویزن یک متخصص بیهوشی و داخلی آمریکا است، نویسنده‌ای که برنده جایزه و افسر ارشد سلامتی در کلینیک کلیولند شد. محمت آز یا دکتر محمد سی اوز، پزشک جراح و متخصص قلب، ترک‌تبار آمریکایی است. شهرتش بیشتر به‌خاطر برنامۀ تلویزیونی دکتر آز است. وی حامی تئوری پزشکی جایگزین است. در کتاب آیا به سیستم مغز و اعصابت اهمیت می‌دهی؟ از این دو دکتر می خوانیم: حدود 80 درصد مغز شما در واقع آب است، اما بقیۀ آن را ساختارهای فیزیکی و بیوشیمی تشکیل داده‌اند. اگر چه مغز از لحاظ اندازه عضو فوق‌العاده‌ای نیست، اما از لحاظ قدرت فوق‌العاده است. در حالی‌که مغز فقط 2 درصد از وزن یک آدم 68 کیلوگرمی را تشکیل می‌دهد، با همین 2 درصد آن فرد عاقل می‌شود. این 2 درصد، حدود 25 درصد از اکسیژن و قندی را که بدنتان از تغذیه می‌گیرد، استفاده می‌کند. این کتاب ترجمۀ فاطمه شباهنگ‌فر است که در انتشارات افراز به نشر رسیده است.

فهرست مطالب کتاب

افسانه یا حقیقت؟
آناتومی مغز شما
جمجمه
ساقه‌ی مغز
افسانه یا حقیقت؟
مخچه
مخ
نیم‌کره‌ی چپ مغز
نیمکره‌ی راست مغز
قطعه‌ی پیشانی
قطعه‌ی پس‌سری
قطعه‌ی شقیقه‌ای
نورون‌ها
انتقال‌دهنده‌های عصبی
تالاموس
دستگاه کناری یا سیستم لیمبیک
پیر شدن مغز شما: مشکلاتی که رخ می‌دهد
اختلالات مربوط به سرخرگ‌ها
افسانه یا حقیقت؟ دلفین‌ها هم آلزایمر دارند
اختلالات مربوط به حافظه
افسانه یا حقیقت؟ معالجاتی که برای فراموش‌کاری به‌کار می‌روند بی‌فایده هستند
اختلالات شیمیایی
اختلالات شخصیتی
افسانه یا حقیقت: می‌توانید مغزتان را با وزنه‌برداری قوی سازید
مغز شما: برنامه‌ی عملی برای جوان‌تر ماندن.
اقدام شماره‌ی 1: همه‌ی راه‌ها را باز بگذارید
اقدام شماره‌ی 2: به مغزتان ورزش دهید
افسانه یا حقیقت؟ نمی‌توانید باهوش‌تر از آن چیزی شوید که هستید
اقدام شماره‌ی 3: کمی غذا برای فکر
افسانه یا حقیقت؟ قهوه برای مغزتان مفید است
اقدام شماره‌ی 4: استرس را کم کنید
واقعیت
افسانه یا واقعیت؟ جینکو بیلوبا قدرت مغز را بالا می‌برد
اقدام شماره‌ی 5: از مواد طبیعی استفاده کنید
اقدام شماره 6: به هاوایی فکر کنید
مغزتان را بیازمایید
پاسخ تست‌های مربوط به مغز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تو! چقدر به سیستم مغز و اعصاب اهمیت می‌دهی؟
نویسنده،
مترجمندا محبتی
ناشر چاپیانتشارات افراز
سال انتشار۱۳۸۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات72
زبانفارسی
شابک978-964-7640-53-6
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
33000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تو! چقدر به سیستم مغز و اعصاب اهمیت می‌دهی؟

مهدی نبی زاده
۱۴۰۰/۱۲/۲۱
وقتی به مغزمون آشنا باشیم بهتر میتونیم تصمیم بگیریم و یا حداقل اینکه علت کارهامون رو بهتر متوجه میشیم متاسفانه در حال حاضر ما به موبایلمون بیشتر از مغزمونداهمیت میدیم و این کتاب میتونه یه دید خوب از نحوه عملکرد مغز بهمون بده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تو! چقدر به سیستم مغز و اعصاب اهمیت می‌دهی؟

برای دریافت کتاب تو! چقدر به سیستم مغز و اعصاب اهمیت می‌دهی؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.