معرفی و دانلود کتاب صوتی توماس ادیسون

عکس جلد کتاب صوتی توماس ادیسون
قیمت:
۴۱۰۰۰ 28700 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی توماس ادیسون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی توماس ادیسون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی توماس ادیسون

کتاب صوتی توماس ادیسون اثر مایکل برگن، جلدی دیگر از مجموعه شخصیت‌های تأثیرگذار است که به زندگی این مخترع بزرگ می‌پردازد. این کتاب توسط فرید جواهرکلام به فارسی برگردانده شده و با صدای گرم و دل‌نشین آرمان سلطان زاده روایت شده است.

بی‌شک زندگی امروز ما شکل دیگری داشت اگر توماس آلوا ادیسون (Thomas Edison) امریکایی پا به این جهان نگذاشته بود؛ این خالق شگفت‌انگیز، زندگی امروز را در زمینه‌های بی‌شماری با دستگاه‌های بدیع خود که از آزمایشگاه نیوجرسی بیرون می‌آمد تغییر داد.

با آغاز قرن نوزدهم و پیشرفت‌های حاصل شده در تمامی حوزه‌های فعالیت انسان دنیای قدیم به مکانی جدید بدل شد. اختراعات جدید روش زندگی را به‌سرعت تغییر داد و اکتشافات علمی نیز نگرش انسان را به خود دگرگون ساخت. مجموعۀ این تحولات دنیایی را به وجود آورده است که آن‌ را جهان معاصر می‌نامیم.

توماس آلوا ادیسون هنگام کودکی مجذوب تکنولوژی و آزمایش‌های شیمیایی شد. بعدها تلاش او برای تکمیل تلگراف، به نخستین اختراع او یعنی گرامافون انجامید؛ اختراعی که زمینه‌ساز زندگی سرشار از  کشف و اختراع او شد. لامپ فروزانش، وی را به قهرمانی مردمی بدل کرد و بسیاری به او لقب «جادوگر منلوپارک» را دادند. ادیسون با انگیزۀ کنجکاوی و تمایل به آسان‌تر کردن زندگی برای همگان، درنهایت جهان را تغییر داد.

توماس ادیسون اختراعی را زیر بغلش حمل می‌کرد که با هیچ‌یک از اختراعات دیگر جهان تشابهی نداشت. وی به سوی شهر نیویورک، به دفتر مجلۀ ساینتیفیک اَمریکن می‌رفت که مجله‌ای معتبر و مشهور درزمینۀ دانش و فناوری بود. ادیسون وارد دفتر مجله شد و دستگاه کوچک خود را روی میز گذاشت. دست‌کم دوازده نفر گرداگرد او حلقه زدند. در این هنگام وی دسته‌ای را که در انتهای ماشین قرار داشت، چرخاند. ناگهان از میان استوانه‌ای که در وسط دستگاه قرار داشت صدایی برخاست. کارگران و کارمندان از شنیدن صدای ادیسون که از آن ماشین عجیب ‌و غریب بیرون می‌آمد، شگفت‌زده شدند.
تا آن زمان هیچ‌کس نشنیده بود که ماشینی بتواند چنان به‌وضوح صحبت کند. ماشین صدای ضبط ‌شدۀ ادیسون را پخش می‌کرد.

توماس ادیسون یکی از افراد بسیار مهم آمریکا در تاریخ ملی این کشور است. او مخترع و اهل کسب‌وکار بود و تولیدات و ایده‌هایش جهان را برای زندگی ما روشن‌تر، امن‌تر و راحت‌تر ساخت. با همه این‌ها او هیچ‌گاه منصب مشخصی نداشت، کتابی ننوشت یا در کلاسی درس نداد. والدینش آدم‌هایی معمولی بودند، بدون دارایی و ثروت زیاد. او زمان زیادی در مدرسه نگذراند. به همین دلیل مردم اغلب از خود می‌پرسند چرا ادیسون به چنین موفقیت‌های عظیمی دست یافت. او در کودکی به مشکلات زیادی دچار بود و به نظر می‌رسید که توان یادگیری ندارد. در نوجوانی مدتی به‌عنوان تلگرافچی کار کرد و بدون درآمد چندان یا سکنی گزیدن درجایی مشخص، بی‌هدف دوره چرخید.

توماس ادیسون زمانی متولد شد که تکنولوژی به سرعت در حال تغییر بود. زمانی که تعداد مخترعان زیاد شده بود و مردم مشتاقانه پیشرفت‌هایی تازه در زمینه ماشین‌های بخار، تلگراف، عکاسی و الکتریسیته به کار می‌بستند. توماس ادیسون تقریباً در هر زمینه دست به اختراع می‌زد. ایده‌های او بیشتر چیزهایی بود که دیگران رها کرده بودند. این کتاب چگونگی زندگی توماس ادیسون، اختراعاتش و چند نمونه از شکست‌ها و پیروزی‌های وی را توصیف کرده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
فصل اول: جادوگر منلوپارک
12 دقیقه
فصل دوم: دانشمند و بازرگان
11 دقیقه
فصل سوم: به پیش
8 دقیقه
فصل چهارم: شغل: مخترع
13 دقیقه
فصل پنجم: کارخانۀ اختراع
9 دقیقه
فصل ششم: لامپ بهتری برای روشنایی
10 دقیقه
فصل هفتم: روشن کردن جهان
11 دقیقه
فصل هشتم: ثبت حرکات
9 دقیقه
فصل نهم: بازرگان خلاق فصل
9 دقیقه
دهم: قهرمان آمریکایی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی توماس ادیسون
نویسنده
مترجمفرید جواهرکلام
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۴۱۰۰۰ 28700 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی توماس ادیسون

ehsan dejakam
۱۳۹۶/۹/۶
بسیار شیوا و قابل فهم...
جا داره از هنرمند، استاد، و راوی صاحب سبک جناب اقای سلطان زاده تشکر کنم... که هنرمندی کاملا حرفه‌ای در روایت متون کتب ضمن انتقال اطلاعات متن به خواننده به شیوه‌ای منحصر به فرد خود، راوی احساسات نیز می‌باشند. (ایشان احساساتی مثل شادی، غم، و حتی خستگی و بیماری نویسنده را به مستمعین منتقل میکنند)
که بنده در تعداد اندکی از گوینده گان و راویان سراغ دارم.
بسیار سپاس گذارم.
HoPe
۱۴۰۲/۴/۲۷
بسیار جذاب و شنیدنی (خواندنی). حس ادیسون بودن به انسان دست میده. اینکه چطور از یک زندگی عادی و البته سخت چنین نابغه‌ای به بار میآد میتونه عبرت آموز باشه. حتی برای یک بزرگسال.
sashar yeldiz
۱۳۹۷/۹/۱۱
این کتابو به همه پیشنهاد میکنم این کتاب نشون میده ادم در هر شرایطى در هر محدودیتى میتواند بر ان غلبه کند و به موفقیت برسه
ali tavasoli
۱۳۹۷/۵/۲
کتاب خوبی بود
ادیسون همانند بقیه انسان‌ها بود
شوخ طبعی عصبانیت و..
چند ویژگی داشت پشت کار زیاد، همکاری با دیگران، ایمان داشتن به آرزو‌ها و تلاش برای آن‌ها،
Mahsa Rezaie
۱۴۰۲/۵/۳۰
باید خواند از زندگی نامه های افراد میشه درسهای زیادی گرفت، حالا اگر اون شخص خیلی موفق هم باشد که کلا نقشه راه میشود پس حتما بخوانید
اسماعیل بشکار
۱۳۹۶/۷/۲۷
ادیسون همیشه شخصیت مورد علاقه و قهرمان من بوده و این کتاب صوتی خیلی خوب اون رو توصیف کرده
الهه
۱۴۰۲/۵/۳۰
واقعا خواندن زندگینامه بزرگان یکی از مفید‌ترین کارهایی است که میشه انجام داد، به همه توصیه میکنم که این کتاب را گوش دهند
شادیا رفعت خواه
۱۴۰۱/۶/۳۱
خیلی جالب بود اصلا فکر نمیکردم زندگی ادیسون اینطور باشه و اینقدر تلاش کرده باشه دیدم رو تغیر داد فوق العاده اموزنده بود
maryam Eskandari
۱۴۰۱/۲/۳۰
بسیار عالی و نشون دهنده‌ی پیشرفتهایی که چندین قرن پیش بدست آوردن واقعا آمریکایی‌ها باهوشن ما دست کمشون میگیریم
امیر نصر
۱۳۹۸/۵/۱۴
فوق العاده جالب راجع نو آوری‌های اولیه که ذهن مارا به ماورا تفکر‌ و به سوی تجسم می‌کشاند.
فاطمه اسدی
۱۴۰۲/۷/۲۶
بسیار جذاب و آموزنده فیلم کلاسیکی هم از زندگی ادیسون ساخته شده که اشتراکات زیادی با این کتاب داره
alirza havshki
۱۴۰۱/۳/۱۲
نصفه گوش دادم دیدم همش دروغه مخترع برق که ادیسون نیست این اشتباه مخترع برق تسلااست
محمد هدایتی
۱۳۹۸/۷/۶
اختراعات ادیسون را توضیح می‌دهد ولی زندگی وی را به درستی توضیح نمی‌دهد
سیده مبینا
۱۴۰۲/۶/۲
خوب بود ولی چنگی به دل نمیزنه البته بستگی به سلیقه افراد داره
سینا تیماس
۱۴۰۱/۶/۳۰
بسیار خوب بود.. خوانش روان و زیبا و صدای گوینده خوب و کتاب هم پرمحتواست
مشاهده همه نظرات 22

راهنمای مطالعه کتاب صوتی توماس ادیسون

برای دریافت کتاب صوتی توماس ادیسون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.