معرفی و دانلود خلاصه کتاب تیم‌های رویایی

عکس جلد خلاصه کتاب تیم‌های رویایی
قیمت:
5000 تومان - 0.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب تیم‌های رویایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب تیم‌های رویایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب تیم‌های رویایی

کتاب تیم‌های رویایی (چکیده کتاب) نوشته‌ی شین اسنو، به شما آموزش می‌دهد که یک گروه ایده‌آل و رویایی مطابق با اهدافتان تشکیل دهید و از این طریق به هر آنچه که می‌خواهید دست پیدا کنید. این اثر همراه با ارائه‌ی مثال‌های گوناگون، به شما کمک می‌کند تا تیمتان را در مسیر موفقیت پیش ببرید.

درباره کتاب تیم‌های رویایی:

آدمی به عنوان یک موجود اجتماعی شناخته می‌شود و همواره تمایل به کارهای تیمی و مشارکتی دارد تا قسمتی از نیازهای روحی‌اش را رفع کند، اما تجربه نشان می‌دهد که معمولاً یک شخص کارآمد و باتجربه به تنهایی قادر است عملکرد بهتری داشته باشد؛ زیرا مدیریت تیم‌ها کار بسیار سختی است و هر فردی توانایی انجام آن را ندارد.

هر چند همیشه استثناهایی وجود دارد؛ شاید شخص در گروهی باشد که نتایج بسیار خوبی کسب کنند. این اتفاق در صورتی می‌افتد که او در یک تیم رویایی و ایده‌آل با مدیر یا سرگروهی آگاه حضور داشته باشد. تیم‌های رویایی بسیار کم هستند و با توجه به دستاوردهای آدمی در طی تاریخ می‌توان اثر این تیم‌های ایده‌آل را شاهد بود.

اگر به موفقیت‌های انسان‌ها نگاهی بیندازید در موراد بسیاری، گروهی از افراد با همدیگر متحد شده‌اند و با اعتماد به هم زندگی خودشان و دیگران را تغییر داده‌اند. ممکن است تصور کنید جمع شدن این افراد در کنار هم اتفاقی بوده است اما اشتباه نکنید! پشت چنین تیمی، تفکری بزرگ پنهان است. اکنون شما فرصت این را دارید که با خواندن کتاب تیم‌های رویایی (Dream teams) راز و رمزهای چنین موفقیت عظیمی را دریابید.

شین اسنو (Shane Snow) در این کتاب از قانون‌هایی برای شما سخن می‌گوید که برای تشکیل و رهبری یک تیم قدرتمند به آن احتیاج خواهید داشت. این نویسنده که سابقه‌ی بسیار خوبی در گزارش‌نویسی به عنوان روزنامه‌نگار دارد سعی می‌کند همراه با مثال‌های جذاب از اتفاقات مهم تاریخ، مطالب را برایتان شرح دهد. در این کتاب چالش‌برانگیز، مثال‌هایی جالب از دل تاریخ می‌خوانید که به شما فنون درخشان و حیرت‌انگیزی را می‌آموزد.

با شین اسنو بیشتر آشنا شویم:

شین اسنو بیشتر به عنوان کارآفرین و روزنامه‌نگار شهرت دارد و تاکنون در افشاگری قاچاقچیان اسلحه و تبعیض جنسیتی نقش مؤثری ایفا کرده است. این روزنامه‌نگار برجسته با رسانه‌های مشهور بسیاری همچون مجله Wired، نیویورکر و ... همکاری می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی تیم‌های رویایی:

- ویژگی‌های مهم تیم‌های ایده‌آل را به صورت کامل و دقیق توصیف می‌کند. (شان بیتایر، قهرمان NBA و رئیس تجزیه و تحلیل میامی هیت)
- چالش‌برانگیز، زنده و عملی. (کیت یاماشیتا، بنیان‌گذار SYPartners)
- این اثر، کتابی نیست که فقط برای رهبران نوشته شده باشد بلکه پیامی دارد که تمام دنیا باید آن را بشنود. (آدام براون، بنیان‌گذار Pencils of Promise and MissionU)

جملات برگزیده کتاب تیم‌های رویایی:

- یک ساعت بازی، بیشتر از یک سال صحبت کردن، شخصی را به شما می‌شناساند.
- به غریبه‌ها و افراد عجیب‌وغریبی که ممکن است ایده‌های غیرمعقولی ارائه دهند توجه کنید؛ میل طبیعی خود برای نادیده گرفتن این افراد را نادیده بگیرید و با دیدگاهی باز به ماجرا بنگرید.
- هیچ‌گاه فراموش نکنید که وظیفه رهبر این است که اطمینان حاصل کند تنش جنبه‌ی شخصی و فردی پیدا نکند و منجر به دلخوری و کدورت نشود.
- صرفِ افزودن تنوعِ اجتماعی به یک گروه، باعث می‌شود که افراد به این باور برسند که تفاوت دیدگاه اصلاً چیزی عجیب و غریبی نیست؛ همین باور باعث می‌شود افراد رفتارشان را تغییر دهند.

خواندن کتاب تیم‌های رویایی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

مدیران، کارمندان و تمام کسانی که مایل به پیشرفت هستند، بدون معطلی باید این کتاب بی‌نظیر را بخوانند.

در بخشی از کتاب تیم‌های رویایی می‌خوانیم:

اگر در پی کسب‌وکاری متعارف هستید، تنش به کارتان نمی‌آید. حال آن‌که تیم‌های رویایی همواره مرزها را در می‌نوردند و برای این منظور عمداً به تنش‌های داخلی دامن می‌زنند. در ماه مِی سال 1998، کرایسلر، تولیدکننده آمریکایی اتومبیل‌های دوج و جیپ، اعلام کرد با شرکت دایملر-بنز، یکی از بهترین شرکت‌های تولیدی اروپا ادغام می‌شود. تصور می‌شد که کاراییِ بی‌رقیبِ کرایسلر به همراه قابلیت‌های نوآوری افسانه‌ای شرکت دایملر-بنز، ترکیبی بی‌نهایت موفق در صنعت خودرو به وجود می‌آورد. مجموعه ادغام‌شده دارای ارزش بازاری در حدود 100 میلیارد دلار بود.

ظرف سه سال، ارزشِ بازارِ دایملر-کرایسلر به 45 میلیارد دلار سقوط کرد. در کمتر از ده سال پس از ادغام، دو شرکت از هم جدا شدند و یک شرکتِ سرمایه‌گذاریِ خصوصی، کرایسلر را به مبلغ 6 میلیارد دلار خریداری کرد. بااین‌حال، آن‌ها موفق به احیای شرکت نشدند و کرایسلر کارش به اعلام ورشکستگی کشید.

خب کجای کار دایملر-کرایسلر اشتباه بود؟ به زبان ساده، آلمانی‌ها و آمریکایی‌ها که حالا قرار بود با هم کار کنند، عادت‌های ارتباطی متفاوت، روش‌های متفاوتی در اداره شرکت، انگیزه‌ها و روش‌های مذاکره متفاوت و دیدگاه‌های کاملاً متفاوتی داشتند. وجود مغایرتِ فرهنگی باعث نابودی ده‌ها میلیارد دلار از ارزش سهام شد.

هرچند این تمام ماجرا نبود. دایملر-کرایسلر موفق به استفاده از تفاوت‌های بینِ خود برای خلق اتفاقی چشمگیر و سترگ نشدند. تفاوت‌های دوقطبی‌سازی که باعث نابودی ارزش سهام شد اگر به‌طور صحیح، جهت‌دهی شده بودند می‌توانستند با همان توان، باعثِ افزایشِ ارزش سهام شوند. به‌جای این‌که همیشه و به هر قیمتی از تضاد اجتناب شود، می‌توان و باید آن را مدیریت کرد تا موفقیتی چشمگیر به دست آورد.

فهرست مطالب کتاب

درباره ره‌آورد مدیریت
مقدمه
فصل اول: نیروهای جورواجور جذب کنید، نه جفت‌وجور
فصل دوم: مؤید تنش و کش‌وقوس باشید
فصل سوم: همه را به بازیِ گروهی وادارید
فصل چهارم: دگراندیشی را تاب آورده و ارج نهید
فصل پنجم: ایده‌های عجیب‌وغریب بسیاری را بررسی کنید
فصل ششم: افراد را وادار به مشارکت کنید
فصل هفتم: منادیِ عدم تعصب باشید
فصل هشتم: به‌وفور داستان تعریف کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب تیم‌های رویایی
نویسنده
مترجمزهره نوروزی
ناشر چاپی ماهنامه ره آورد مدیریت
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات21
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب تیم‌های رویایی

Mozhgan Foroutan
۱۳۹۹/۷/۲۰
در قسمتی از کتاب به اصطلاح (فروتنی فکری) اشاره شده بود. به معنی آگاهی از در معرض لغزش و خطا بودن و شوق و رغبت نسبت به تغییر دیدگاهتان بدون این‌که اصطلاحاً جا بزنید و یکی از بهترین راه‌های افزایش فروتنی فکری رو دور شدن از زادگاه و محل سکونت و برای مدتی خود را در فرهنگی ناشناخته و کاملاً جدید غرق کردن عنوان کرده بود. این کار نه‌تنها هویت شخصی را از بین می‌بره بلکه انعطاف فکری را افزایش میده
مسعود حسینی
۱۳۹۹/۷/۱۹
باسلام، باخواندن و یا شنیدن این کتاب، نگاهی جالب و کاربردی به فرایند تیم سازی پیدا خواهید کرد، که می‌تواند تجربه‌ای عالی را برایتان به دنبال داشته باشد.
باسپاس فراوان از کتابراه و نشریه عالی ره آورد مدیریت.
فریبا فدائیان
۱۳۹۹/۷/۱۹
ویراستاری کتاب نظرم رو جلب کرد. حتی اعراب گذاری کلمات هم رعایت شده بود. خسته نباشید میگم به مترجم و ویراستار کتاب
امیرعلی قاسمی
۱۳۹۹/۷/۱۹
ترجمه و ویراستاری خیلی خوبی داشت. مفاهیم این کتاب تعارضات بین افراد کم میکنه. به بچه‌های روانشناسی پیشنهاد میکنم حتما بخونید
مهران اکبری
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
انسان باید بیاموزد که اختلاف عقیده را نه‌تنها ارج گذارده و تاب بیاورد که از آن استقبال کند. گاهی اوقات حتی ایده‌های بد نیز مفیدند؛ زیرا خودبه‌خود مسیر درست را به ما نشان می‌دهند
از خود کتاب
Kamran B
۱۳۹۹/۷/۱۹
عنوان شدن هم پیمانی آمریکا، بریتانیا و روسیه علیه نازی‌ها مثال هوشمندانه‌ای در جهت داشتن تیم‌های رویایی بود. در مجموع کتاب خوبی بود.
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۳/۱/۴
این کتاب بیشتر به نکاتی برای تیم‌های گروهی و رشد گروه دیده شده است و برای خلاقیت گروهی واکنش جالبی نشان داده من این کتاب بشخصه دوست دارم
آراد خضریان
۱۳۹۹/۷/۱۹
کتاب خوبی در خصوص تیم سازی بود. کتاب مشابه در این زمینه قبلا «قبایل» از ست گادین خونده بودم اونم کتاب خیلی خوبی بود
Morteza erfania
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
من دوستش داشتم خوب بود و نکته خوبی یاد گرفتم تا امروز فکر میکردم همه تیم باید شبیه هم باشند که اشتباه بود
Koorosh Vaziri
۱۳۹۹/۷/۱۹
کتاب خیلی خوبی بود. کتاب «تیم‌های بینهایت» از رابرت بروس هم قبلا خونده بودم و خیلی کاربردی بود.
Hoda Karami
۱۳۹۹/۷/۱۹
به نظرم ترجمه تو کتاب‌های علوم انسانی خیلی مهمه و مترجم اصلا اضافه گویی نکرده بود
رضا رازی
۱۳۹۹/۷/۱۳
مثل همیشه عالی و مورد استفاده. هر صفحه یک کتابِ. ممنون ره آورد مدیریت
majid norouzi
۱۴۰۰/۱۰/۲۱
این روزا برای موفقیت نیازمند تیم سازی هستیم و این کتاب بهمون کمک میکنه تا تیم رویایی مون رو بسازیم
Mersana Fakhimi
۱۳۹۹/۷/۱۹
به نظرم درک مطالب با مثال راحت تره و واقعا مثال‌های جذابی تو کتاب استفاده شده بود.
فاطمه فاطمی
۱۳۹۹/۷/۱۹
در زمینه تیم سازی و هدایت کارکنان خیلی بکار میاد. پیشنهاد میکنم مطالعه کنین
مشاهده همه نظرات 24

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب تیم‌های رویایی

برای دریافت خلاصه کتاب تیم‌های رویایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.