معرفی و دانلود کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا

عکس جلد کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا
قیمت:
58000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا

کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا نوشته دان ناردو (Don Nardo) از سری کتاب‌های تاریخ جهان، درباره تاریخ و پیشرفت اجتماعی زنان است.

پیش از کتاب جنبش زنان در آمریکا (The women's movement) تقریباً هیچ کتاب یا مقاله‌ای وجود نداشت که به بازگویی تلاش‌ها و دستاوردهای زنان آمریکایی به درجه یک طبقه اجتماعی پرداخته باشد. همچنین به طور اجمالی به تحول آموزش زنان آمریکایی پرداخته می‌شود.

زنان آمریکایی از زمان اقامت‌گزینی اروپاییان در آمریکای شمالی در سده هفدهم تاکنون، دگرگونی شگفت‌انگیزی را پشت سر گذاشته‌اند. آن‌‌ها از جایگاه شهروندان درجه دوم، تقریباً فاقد هرگونه حقوق سیاسی یا اجتماعی، به لحاظ قانونی به برابری تقریبی با مردان ارتقا یافته‌اند. برخی از زنان، به کارهایی چون آموزگاری، سرپرستی یا مددکاری اجتماعی پرداختند. این امر به آن‌ها اجازه داد که برای خود در بازار کار جا باز کنند. پیشروی آهسته اما پیوسته آن‌ها به سوی برابری را غالباً «جنبش زنان» می‌نامند. 

کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا ۶ فصل دارد که به ترتیب عبارتند از: «آزمونِ دشوار نخستین زنان آمریکایی»، «زنان می‌آموزند چگونه سازمان یابند»، «راه دراز به سوی صندوق رای»، «پیدایش زن اجتماعی جدید»، «خواست فزاینده برابری جنسیتی» و «تلاش پیگیر برای منزلت اجتماعی و حقوق».

در قسمتی از کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا می‌شنویم:

در دوران بحران، از میلیون‌ها زنی که جزو طبقه متوسط به حساب می‌آمدند، عده کمی شغل نیمه وقت یا تمام وقت داشتند. دیگران مرتب در پی کار بودند اما نمی‌توانستند کاری پیدا کنند. تعصب جنسیتی در هر دوی این گروه‌ها تاثیر می‌گذاشت. برخی بی‌جهت گمان می‌کردند کار کردن زنان مشاغل را از دسترس مردان خارج می‌کند و آن‌ها بی‌کار می‌مانند و نمی‌توانند خانواده خود را تامین کنند. به سبب چنین تبعیضی، در نیمه دوم دهه ۱۹۳۰، ۶۳ درصد شرکت‌های خدمات عمومی، ۶۵ درصد بانک‌ها، و ۸۴ درصد شرکت‌های بیمه از استخدام زنان خودداری کردند. نورمن کازینز، روزنامه نگار مشهور، از روی نادانی به خود می‌بالید که برای اقتصادی بیمار یک راه درمان سریع دارد و به طعنه می‌گفت: خیلی ساده است: زنان را، که به هر صورت نباید کار می‌کردند، اخراج کنید و مردان را استخدام کنید! خیلی سریع! نه بی‌کاری باقی می‌ماند، نه پرداخت اعانه، و نه بحران اقتصادی....

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
15 دقیقه
پیشگفتار: تلاش در راه رویای آمریکایی
29 دقیقه
فصل اول: آزمون دشوار نخستین زنان آمریکایی
5 دقیقه
ضمائم فصل اول
32 دقیقه
فصل دوم: زنان می‌آموزند چگونه سازمان یابند
4 دقیقه
ضمائم فصل دوم
33 دقیقه
فصل سوم: راه دراز به سوی صندوق رای
5 دقیقه
ضمائم فصل سوم
29 دقیقه
فصل چهارم: پیدایش زن اجتماعی جدید
5 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
29 دقیقه
فصل پنجم: خواست فرآینده برابری جنسیتی
5 دقیقه
ضمائم فصل پنجم
24 دقیقه
فصل ششم: تلاش پیگیر برای منزلت اجتماعی و حقوق
6 دقیقه
ضمائم فصل ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا
نویسنده
مترجممهدی حقیقت خواه
راویفرناز مرکباتی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی
قیمت نسخه صوتی
58000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا

شکوفه عصاره
۱۴۰۰/۱۱/۱۸
با وجود اینکه شناختی از نویسنده و کتاب نداشتم ولی از آنجایی که به مطالعه علوم اجتماعی و علوم سیاسی و حوزه زنان علاقه زیادی دارم ازآنجایی که قلم چند کتاب صوتی با گویندگی خانم مرکباتی گوش داده بودم ترغیب شدم تا خریداری کنم.
این کتاب که به موضوع شروع جنبش زنان می‌پردازه یک گزارش روان و شیواس که خسته کننده نیست و به خوبی مطالب را بیان می‌کنه.
Saleh Siamaki
۱۴۰۲/۱/۳
کتاب خوبیه. برای بانوان در سراسر جهان با فرهنگ‌های مختلف میتونه مفید باشه و برای مردان نیز لازمه که همچین کتابهایی را مطالعه کنند تا با ذهنیت درستی نسبت به همه همنوعانشان رفتار کنند
ali rostami
۱۴۰۱/۷/۱۳
نگاه اجمالی و خوبی به جنبش زنان در طول تاریخ دارد
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا

برای دریافت کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.