معرفی و دانلود کتاب خاطرات سفیر

عکس جلد کتاب خاطرات سفیر
قیمت:
۶۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات سفیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات سفیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خاطرات سفیر

نیلوفر شادمهری در کتاب خاطرات سفیر به بیان چالش‌های یک بانوی مسلمان به عنوان دانشجوی ممتاز ایرانی در فرانسه می‌پردازد که با نگارشی صمیمی و ساده، خواننده را به خوابگاهی در پاریس می‌برد و او را با رویدادها، تجربه‌ها و خاطراتش شریک می‌کند.

خاطرات دختر مسلمانی که در کشور فرانسه، هر چند برای ادامه‌ی تحصیل در مقطع دکتری حضور دارد اما سفیری شده است برای دفاع از حقیقت اسلام. مواجهه‌ی او با آدم‌های مختلف و اتفاقات متفاوت این خاطرات را جذاب‌تر می‌کند، از قبول نشدنش در بهترین دانشگاه فرانسه تنها به دلیل حجابش و دست ندادن با سرشناس‌ترین اساتید مرد تا برگزاری دعای عهد در اتاق خوابگاه و خواندن دعای کمیل برای «یک سلیم النفس».

نیلوفر شادمهری در این کتاب، حدود سی خاطره را به رشته‌ی تحریر درآورده که این مجموعه در واقع بخش اندکی از تمام خاطرات ایشان است.

در بخشی از کتاب خاطرات سفیر می‌خوانید:

کم‌کم داشت حالم از اون شرایط به هم می‌خورد. بچه‌ها متوجه نمی‌شدن که من دارم سر کار می‌ذارمشون یا واقعا متن شعر همین‌ قدر سخیفه. خدا خدا می‌کردم که هر چه زودتر اثر فاخری که می‌شنیدیم بساطش جمع بشه. اما همیشه درست توی همین شرایط زمان کش می‌آد و واحد گذشت زمان از ثانیه به شبانه‌ روز تغییر پیدا می‌کنه. سیلون دست‌ به‌ سینه وایساده بود و داشت سعی می‌کرد عمق نداشتۀ شعر رو بفهمه! چند بار به سرم زد بهشون بگم: «ببینید بچه‌ها، این اصلا در سطحی نیست که اسمش رو شعر بذارم. طرف یه چیزی خونده رفته.» اما نمی‌شد. آبروریزی بود. بعد از اون‌ همه افاضات دربارۀ شعر و ادب پارسی و مردم ادیب کشورم جای همچین حرفی نبود. ویدد، که سمت چپ مغی نشسته بود و تا اون ‌موقع ساکت بود، گفت: «من فکر می‌کنم اصلا با معشوقش مؤدب حرف نمی‌زنه!» گفتم: «خب، البته بله، کلا شعرش جوری گفته شده که با آدم با فرهنگی طرف نباشیم!» مغی گفت: «خب، بعدش چی می‌شه؟»

فهرست مطالب کتاب

پیش از آغاز
معیار مهم من از نظر استاد
معمای چهار دست مردد
خوشامدی لعنتی
تأثیر تلفظ دقیق کلمات بر نتیجه بحث
آغاز یه دوستی
خداوند شکلات و بحث رو دوست داره
روز اعتصاب، مستند آرته
عدو شود سبب خیر ...
وَ یُرزُقهُ مِن حَیثُ لا یحتَسِب
جایی برای زندگی
مارمولک پخته یا حلزون برشته؟
چه کسی مسیح رو به صلیب می‌کشه؟
او
«جشن دوستی‌ها»ی دانشگاه
خاطره سگی
بحران هویت
روزی که به مفید بودن «در» شک کردم!
مهمونای خوابگاه (قسمت اول)
مهمونای خوابگاه (قسمت دوم)
مهم‌ترین درس استاد
یه عالم جامع ‌الشرایط بی‌حجاب!
کنفرانس مد
ویرجینی مریضه
امنیت‌هایی که از دست می‌رن
سلیم‌النفس
حماسه ثنا
اعتماد به ‌نفست من رو می‌کشه
روزی تو خواهی آمد
ادیبانه ...
اتاق پرو به وسعت شهر!
شبی که دوست داشت سحر بشه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خاطرات سفیر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-600-03-0585-7
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خاطرات سفیر

نسترن رضائی
۱۳۹۷/۷/۱۸
برخلاف نظر دوستان من خیلی این کتاب رو نپسندیدم. احساس می‌کنم به خاطر جذابیت کتاب و تاثیر بیشتر روی خوانندگان اتفاقات اغراق آمیز تر از آنچه واقعا بوده روایت شده. در بحث با مسیحی، سنی، لائیک و... همیشه همه نمیتونن از دین و مکتبشون به خوبی دفاع کنند ولی این خانم به بهترین شکل میتونه!!!! یعنی کامل کامل به همه چی مسلط بودن و طرفداران ادیان دیگه نه!!! یه جاهایی از کتاب هم، بعضی رفتارهای نچندان خوب رو جز عادات فرانسوی‌ها می‌دونه و در یک جای دیگه ص 21 (اغلب زنان اهل تسننی که من دارم توی فرانسه میبینم متاسفانه از فرانسویا بدتر لباس می‌پوشن. یه ماه و دو ماه هم نداره. تمام طول سال وضعشون اینه) آیا ممکن نیست به جز خود ایشون که حالا شیعه و معتقد به حجاب هستند ایرانی شیعه که حجاب نداشته باشه و به سبک فرانسوی‌ها و چه بسا بدتر لباس بپوشه؟!! صد درصد هست و همه ما ایرانی‌ها این رو میدونیم و من بارها در سفرهایی که به خارج از کشور داشتم این رو دیدم. پس این جور مسائل به این شکل نباید در کتاب عنوان بشه و به نظرم نسبت دادن یک خصوصیت بد به یک ملیت اونم توی کتابی که ممکنه مخاطبان زیادی داشته باشه درست نیست و اشکالات دیگری هم در کتاب دیدم که در اینجا مجال بحث نیست.
Azizi Azizi
۱۳۹۷/۹/۷
سلام خیلی عالی بود کمی شبیه دوران خوابگاهی منه اولین بارم بود که وارد خوابگاه میشدم ومنم مذهبم سنی بودبرای نمازظهرماروصداکردن رفتیم که نمازبخونیم به یه معلم گفتم من مذهبم سنی است اشکالی نداره اینجابخونم نگاه چپ چپی کردومکث چندثانیه‌ای گفت برواونور وایسا ببینم ناظم چی میگه. به من اجازه ندادن خیلی هم ناراحت شدم (حالااین کاررونمیکردچی میشدمنم اونجا نمازمیخوندم نشانه وحدت بین سنی وشیعه بود انگار بوی اسلام نبرده بود مگه توهمون قران خدانگفته به ریسمان الهی چنگ زنید وپراکنده نشوید) ورفتم خوابگاه نمازخوندم بچه هافکرمیکردن سنی هااعتقاددارن اگه 3نفرشیعه روبکشیم میریم بهشت درصورتی که مامعتقدبودیم به قران (کسی نبایدبه ناحق کسی روبکشه) البته منهم درموردشیعه گمان‌های بدی داشتم چون توی اقوامم برعلیه شیعه هاصحبت میکردن که اونامشرکنومن هم تاییدمیکردم حتی خانوادم هم مخصوصا. باهم کلاسی هام که شیعه بودن درموردشرکشون صحبت کردم ولی اونا نمیتونستن قانعم کنن چون بیشتردوست داشتن حرف خودشون روتاییدکنن ودلیل قانع کننده نداشتن کسایی که من باهاشون درارتباط بودم. اصلا خودشون هم نمیدونستن چه اعتقادی دارن یااگه دارن چرادارن فقط چون ما شبیه اونا نبودیم بدشون میومد یه جورای نژادپرست بودن (به علاوه سنی‌های متظاهرکه بوی ایمان نبردن واوناهم نژادپرست بودن) منم رفتم سراغ سخنرانی روحانیون اقای قراعتی پناهیان ماندگاری فرحزاداقای مهندسی دیدم نه بابا اینامثل ماهستن درواقع عین ماهستن بقول یه آقایی که گفتن شیعه‌ها نبایدبه سنی‌ها بگن آنهابرادران ماهستن بایدبگن آن‌ها نفس ماهستن. (قولی شبیه به همین مضموم).
نعمان نعمان
۱۳۹۷/۳/۲۸
خارق العاده بود. به همه توصیه میکنم خوندنش رو. نویسنده اعتقادات اسلامیش رو خیلی ساده و کاربردی و در متن زندگی روزمره به بقیه معرفی میکنه. همینطور فتح بابی بود برای من برای تفکر و مطالعه بیشتر در مورد بعضی موضوعات مطرح شده. چیزی که کتاب رو جذاب تر میکرد. ایمان راسخ نویسنده بود به اعتقاداتش که در و و نتیجه تفکر مطالعه تلاش به دست اومده بودن و تو وجودش نهادینه شده بودن. اون یک مسلمان واقعی بود. اعتقاد راسخش به حضور امام زمان بسیار تحسین برانگیز و الهام بخش بود
Tanin.N
۱۴۰۲/۳/۳
با سلام
کتاب دارای حال و هوای صمیمی و طریقه نوشتاری محاوره گونه و پر از بخش‌های گفت و گو میان شخصیت‌ها بود که به نظر شخصی من برای بیان و حتی آموزش مسائل اعتقادی شیوه دلچسبی حساب می‌شد، هرچند بهتر بود بعضا به جای تکیه بر کلیشه‌های ملیتی و شخصیتی بیشتر به عمق افکار افراد پرداخته می‌شد. خواندن این به
کتاب باعث بالابردن اعتماد نفس شما را در مواجه با پرسش‌هایی که شاید یک به اصطلاح خارجی که صرفا از روی کنجکاوی (یا حتی تخریب کردن باور هایتان) مطرح کند را بالا می‌برد، همچنین منظره کوچکی از آنچه که شاید در کشور‌های غیر مسلمان به آن بر بخورید نشان میدهد. اصالت و پایبنی به عقاید که در متن کتاب آشکار شده قابل تقدیر است هرچند نمی‌تواند به عنوان یک کتاب خوب به کسی معرفی شود که اعتقادات مشابه را ندارد و میخواهد از طریق مطالعه با دیدگان ایرانیان مسلمان در رابطه با دیگر ادیان و مذاهب آشنا شود.
ممنون از تلاش‌های شما
elham F
۱۴۰۰/۵/۲۰
کتاب به زبان راحت و طنزگونه نوشته شده. نویسنده سعی کرده از مسائلی که در خارج از کشور پیش میاد و معمولا مورد سوال قرار می‌گیره با زبان طنز و استدلالی صحبت کنه. استدلال‌های ایشون در مورد مسائل اسلامی را کم و بیش پسندیدم. من سالها در کشورهای مختلف زندگی کرده‌ام و بعضی از این مسائل برام پیش آمده بودن و بنظرم اگر کسی بخصوص جوانی قصد داره با فرهنگ ایرانی_ اسلامی در خارج از کشور زندگی کنه خوبه این کتاب رو بخونه. ولی بعضی از مسائلی که گفته بودن را من شخصا در خارج از کشور ندیدم. مثلا برخوردی که در فروشگاه لوازم ورزشی اتفاق افتاده بود. که البته این موضوع را نفی نمی‌کنم و شاید برای من تابحال پیش نیامده.
در کل کتاب قشنگه و کار نویسنده که تجربیات و خاطراتش رو نوشته کار زیبایی است.
مریم ‌
۱۴۰۰/۱۱/۲
سلام
به نظر من خیلی از داستان‌ها ساختگی بودن و اغراق بیش از حد داشت
و در کل کتاب، فرانسه و کشورای خارجی و مردمشون رو بد و بی فرهنگ نشون دادن و ایران رو عالی!
و جوری بود که مردم ادیان دیگه هیچ اطلاعاتی راجب دینشون نداشتن و چیزی نمیدونستن و تاکید بر این بود که کلا فکر نمیکنند! ولی ایشون همه چیز
رو میدونستن و در لحظه و برابر هر سوال سختی بدون آمادگی قبلی بهترین جواب رو میدادند!
و ایشون خودشون رو به سبب پوششون از خانم‌های دیگه کاملا برتر میدونستن و اجازه قضاوت رو درباره اونها به خودشون میدادن به خاطر پوششون.
و در قسمتی که توی قطار بودن هم به حیوانات خیلی توهین شد هم صاحب اونها.
در کل اگر مجبور نبودم این کتاب رو نمیخوندم.
عطیه بیات
۱۳۹۹/۸/۲۹
من قبلا این کتاب رو یه بار امانت گرفتم و خوندم...
بسیار کتاب عالی بود. حتما سعی کنید بخونیدش مطمٔن باشید پشیمون نمیشید...
این چند وقته خیلی به موضوع مذهب و اعتقادات و... علاقمند شده بودم... ‌و با اینکه قبلا این کتابو خونده بودم بازم تصمیم به خوندش گرفتم و بسیار لذت بخش و دوست داشتی بود... ولی و
بازم سوالات متعددی در رابطه با مذاهب در ذهنم باقی مونده😞
و اصلا از خونده دوباره این کتاب جذاب پرماجرا خسته نشدم و مثل دفعهٔ اول برام جذاب بود
در این کتاب خانم شادمهری خاطراتی که در پاریس و خوابگاهشون اتفاق افتاده رو با سوالات و توضیحاتشون دربارهٔ اسلام و ایران به زیبایی توصیف کردند... واقعا عالی بود
متشکرم از کتابراه
uosef auobi
۱۳۹۷/۳/۱
واقعا عالی خودم را در فرانسه تصور کردم و فهمیدم خانم شادمهری چه کشیده و تاآخرادامه خواهم داد
سمانه رضایی
۱۳۹۷/۲/۳۰
کتابی بود که از خواندنش پشیمان نشدم. توصیه میکنم بخوانید
70 91
۱۳۹۷/۶/۴
در چند خط ابتدایی که شروع به خواندن اثر کردم، از لحن محاوره‌ی آن خوشم نیامد اما کمی که جلوتر رفتم، دیدم با توجه به قالب اثر، اتفاقا انتخاب لحن محاوره بسیار هوشمندانه بوده است. محتوای کتاب در زمان تحصیل خانم نویسنده قبلا به صورت روزنوشت در قالب یک وبلاگ منتشر می‌شد. هوشمندی و قدرت بیان و مباحثه‌ی را خانم دکتر شادمهری، خواننده به وجد می‌آورد. ضمن اینکه ایشان علاوه بر مسایل اعتقادی، در رشته‌ی تحصیلی خودشان نیز موفق و زبده هستند. کتاب برای من، بسیار بسیار دلچسب بود. از آن دست آثاری بود که می‌توانی یکنفس بخوانی و بعدش بگویی: «خیلی خوشمزه بود!».
ثنا آزاد
۱۳۹۷/۱۰/۵
آیا نویسنده، پیام من رو می‌خونه؟ فقط می‌خواستم ازش تشکر کنم و بگم ایران خیلی به نویسنده‌هایی مثل شما احتیاج داره. نویسنده‌هایی که افکار و عقیده‌های زیبا رو زیبا بنویسند. خیلی از خوندن کتابتون لذت بردم. خاطرات سفیر یک روش زندگی و برخورد با محیط رو به ما نشون می‌دهد. قلم صمیمی و یاده نویسنده منو یاد قلم جین وبستر میندازه و کتاب چه از نظر موضوع زندگی خوابگاهی، چه از نظر تفاوت نویسنده به بقیه‌ی بچه‌های خوابگاه و هم از نظر نگارش منو یاد بابالنگ دراز میندازه. انشالله فصل‌های بعدی کتاب رو هم به زودی چاپ کنید.
فاطمه کلیان
۱۳۹۷/۴/۱۰
تشکر میکنم از امام خامنه‌ای بابت سفارش مطالعه این کتاب چون کتاب فوق العاده اس، این خانوم باغیرت قلم شیوا و جذابی داره، پسرای ۹ ساله‌ام عاشق این کتاب شدن، آخر هر فصل بعنوان‌ی ایرانی شیعه هم به این خانم افتخار میکنیم و هم اینکه بخاطر نوع نوشتارش کلی میخندیم از بس بامزه نوشتن، ان شاالله عاقبت بخیر بشن 🍃🌸
اکبر شهرانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
خاطراتی که زاییده واقعیاتی هستند که از برخورد با جهان لاییک غرب متولد شدند. روایت یک دختر شیعه‌ای که با نور اعتقادات راسخ خود همراهانش را یا هدایت می‌کرد یا به تأمل وا می‌داشت.
برخورد راوی با مخاطبان یک برخوردی حذفی نبود. و سکوت هم نبود. روشنگری بود از دین اسلام؛ در کمال ادب و احترام. شاید درس هم
عبرتی برای من نوعی است که با اینکه در یک کشور اسلامی زندگی میکنم برای پاسداشت دینم در جاهایی که لازم است هزار بهانه بیاورم اما یک دختر شیعه در جهانی متفاوت از فضای فکری هر شیعه‌ای به زیبایی روشنگری میکند.
Mohammad Hassan ....
۱۳۹۹/۱/۲۵
واقعاً کتاب فوق العاده‌ای بود 👍که مطالعه آن را به همه به خصوص دخترای ایرانی پیشنهاد میکنم. خودم به عنوانِ یه پسر ۱۹ ساله واقعاً از استدلال‌ها و جواب‌هایی که یه دختر، در خارج از وطنش، در برابر اتهامات و شبهاتی که به دین و کشورش به ناحق وارد میکنن، استفاده کردم و از آن مهمتر کلی کیف کردم و لذت بردم. به امید اینکه همه ما به شکلی عقایدمان را ساخته باشیم و آنقدر به آن‌ها معتقد و مسلط باشیم که بتوانیم، در موقع لزوم، با استدلال و به حق، از آن دفاع کنیم. 🙏🙏🙏.
سید طاها طباطبایی
۱۳۹۷/۳/۳
واقعا عالی بود
محشر بود
کتاب را که شروع کردم با اینکه بعد از نماز صبح بود روزه بودم و از ظهر روز قبل تا آن لحظه بیدار مانده بودم تا مطالعه‌اش تمام نشد دلم نیامد کتاب را زمین بگذارم.
مشاهده همه نظرات 321

راهنمای مطالعه کتاب خاطرات سفیر

برای دریافت کتاب خاطرات سفیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.