معرفی و دانلود خلاصه کتاب داستان گوگل: سفری به درون موفق‌ترین شرکت تکنولوژی دنیا

عکس جلد خلاصه کتاب داستان گوگل: سفری به درون موفق‌ترین شرکت تکنولوژی دنیا
قیمت:
۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب داستان گوگل: سفری به درون موفق‌ترین شرکت تکنولوژی دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب داستان گوگل: سفری به درون موفق‌ترین شرکت تکنولوژی دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب داستان گوگل: سفری به درون موفق‌ترین شرکت تکنولوژی دنیا

در کتاب داستان گوگل: سفری به درون موفق‌ترین شرکت تکنولوژی دنیا نوشته دیوید وایز و مارک ملسید، داستان جذاب گوگل را می‌خوانیم. اینکه چطور دو جوان دانشجوی دکتری که یکدیگر را رقیب هم می‌دانستند، یکی از بزرگترین تحولات جهان را ایجاد کرده‌اند.

چطور سرمایه جذب کردند و چطور باعث شدند تا مدت‌های زیادی شرکت‌های بزرگی چون مایکروسافت و یاهو، با اطلاعات اشتباه، ‌از آن‌ها عقب بمانند. در واقع آنچه که از گوگل امروز می‌بینیم، نشان دهنده افکار و باورهای دو بنیان‌گذار آن، یعنی لری پیچ و سرگی برین است. کتاب داستان گوگل تا کنون به بیش از 25 زبان ترجمه شده و در صدر پرفروش‌ترین‌های جهان است.

تقریبا برای همه ما زندگی بدون گوگل سخت و گاهی غیرممکن خواهد بود. شرکتی که تقریبا هر کسی دوست دارد عضوی از آن باشد، چطور به جایگاه امروزی خود رسیده است؟ گوگل امروزه دیگر یک وبسایت آگهی‌پذیر نیست، بلکه بخش مهمی از زندگی همه ما شده است.

دیوید وایز (David A. Vise)، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست و یک سرمایه‌گذار وال‌استرت است. او در سال 1999 جایزه پولیتزر، که معتبرترین جایزه خبرنگاری در آمریکاست را دریافت کرده است. دیوید همچنین به عنوان سرمایه‌گذار تجربه فعالیت با شرکت گلدمن را دارد.

مارک ملسید (Mark Malseed)، محقق و مشاور در صنعت اطلاعات و نویسنده واشنگتن پست است. همچنین او چندین سال به عنوان محقق اطلاعات امنیت آمریکا فعالیت داشته است. او مقالات زیادی نوشته که جزء پر طرفدارترین مطالب نیویورک‌تایمز محسوب می‌شود.

در بخشی از میکروکتاب داستان گوگل (The Google Story) می‌خوانید:

درست از زمان تاسیس، برین و پیج اعلام کردند که تمام مهندسان نرم‌افزار شرکت باید حداقل 20 درصد از زمان‌شان (یک روز در هفته) را صرف کار روی پروژه مورد علاقه خود کنند. آن‌ها تصور می‌کردند این نشان دهنده آن خواهد بود که گوگل جای مناسبی برای افراد هوشمندی است که بیایند و آنچه که دوست دارند را انجام دهند. پیش‌زمینه این قانون از آنجایی ناشی می‌شد که این دو بنیان‌گذار در خانه‌هایی بزرگ شده بودند که پدران‌شان چهار روز در هفته به تدریس در دانشگاه می‌پرداختند و یک روز را صرف پژوهش خود می‌کردند.

کریشنا بارات، مهندس نرم‌افزاری گوگل می‌گوید: «این زمان 20 درصدی فقط برای افراد کنجکاو اختصاص داده شده بود. کارکنان زمانی سودآور و کارآمد هستند که روی چیزهایی که به نظرشان مهم هستند یا خودشان اختراع کرده‌اند یا به آن علاقه دارند، کار کنند تا بهره‌وری و سودآوری بیشتری داشته باشند. این فرصت مناسبی برای دستیابی به نوآوری هم است. این چیزی است که فقط مدیر ارشد می‌تواند آن را وضع کند.»

گوگل حتی به مهندسانش صراحتا نمی‌گوید که باید 20 درصد از زمان هر هفته‌شان را استفاده کنند. در عوض، برخی می‌توانند زمان خود را ذخیره کنند و بعد یک ماه یا بیشتر را صرف کار روی پروژه‌های مورد علاقه‌شان کنند. این امکان انعطاف‌پذیری به کارمندان می‌دهد که گاهی اوقات برای توسعه محصولات موفق لازم است.

نمونه خوب آن Google News است. این محصول توسط کریشنا بارات، مهندس نرم‌افزار هندی، توسعه یافت. او با استفاده از 20 درصد زمانش، شیوه‌ای برای دسته‌بندی خبرها در یک رده ایجاد کرد، مقالات خبری را در زمان واقعی به روزرسانی کرد و سپس آن‌ها را رتبه‌بندی کرد به طوری که مهم‌ترین اخبار می‌توانستند بسته به تعداد روزنامه‌های مختلف یا خبرگزاری که آن‌ها را ارائه می‌دادند بالا بیایند. آن گاه نتایج می‌توانستند با توجه به مکان یا اولویت‌های بیننده شخصی‌سازی شوند.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسندگان
فصل اول: پیدایش ایده‌ای عالی
فصل دوم: شروع به کار
فصل سوم: دوره سرمایه‌گذاری خطرپذیر
فصل چهارم: رشد گوگل
فصل پنجم: راه و روش گوگل
فصل ششم: ارائه خدمات عمومی گوگل
فصل هفتم: آینده گوگل
فصل هشتم: فعالیت به عنوان سهامی عام
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب داستان گوگل: سفری به درون موفق‌ترین شرکت تکنولوژی دنیا
نویسنده،
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های تجارت الکترونیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب داستان گوگل: سفری به درون موفق‌ترین شرکت تکنولوژی دنیا

Morteza Sazgar
۱۳۹۸/۱/۲۸
سللم دوستان.
خوندنش خواب رو از چشام دزدید.
واقعا عالی و آمزنده بود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب داستان گوگل: سفری به درون موفق‌ترین شرکت تکنولوژی دنیا

برای دریافت خلاصه کتاب داستان گوگل: سفری به درون موفق‌ترین شرکت تکنولوژی دنیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.