معرفی و دانلود خلاصه کتاب در جستجوی خوشبختی

عکس جلد خلاصه کتاب در جستجوی خوشبختی
قیمت:
۴۸۰۰ ۲,۴۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب در جستجوی خوشبختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب در جستجوی خوشبختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب در جستجوی خوشبختی

میکروکتاب در جستجوی خوشبختی داستان واقعی کریس گاردنر را به تصویر می‌کشد که با وجود سرخوردگی‌های درونی و شرایط دشوار به دنبال آرزوها و رویاهایش می‌رود.

کریستوفر گاردنر کسی است که پدرش او را در سنین کودکی ترک کرد و بدین ترتیب به دست ناپدری شیادی افتاد. او که خود کودکی بسیار سختی را از سر گذرانده بود با خود عهد بست که تحت هر شرایطی پدری نمونه برای فرزندانش باشد اما شرایط زندگی او و پسر نوپایش را مجبور کرد تا بی‌خانمان شوند و در خیابان‌های سن فرنسیسکو ایام بگذرانند.

در جستجوی خوشبختی (The Pursuit of Happyness) اثری تخیلی نیست و یک زندگی واقعی را با همه‌ی دردها و رنج‌هایش برای رسیدن به هدف، به تصویر می‌کشد. هدفی که تمام اطرافیان کریس گاردنر، او را به دلیل کمبود امکاناتش دلسرد می‌کردند و از اندیشیدن به آن باز می‌داشتند. به بیان بهتر این اثر، روایتگر زندگی کسی است که از سخت‌ترین شرایط توانست به هدف خود یعنی تامین مادی و حمایت پدرانه دو فرزندش برسد.

کریس در این کتاب، داستانی فاتحانه و امروزی را به سبک داستان‌های هورشیو الگر (نویسنده آمریکایی قرن نوزدهم)، به نمایش می‌گذارد.

او بدون اینکه در دانشگاه تحصیل کرده باشد، توانست به یکی از فروشندگان برتر سهام نیویورک تبدیل شود. کریس که امروز سهام‌دار و کارآفرین آمریکایی است، ایمان داشت که در نهایت یک روز به موفقیت دست پیدا می‌کند و همین ایمان، او را به نتیجه‌ دلخواهش رساند.

در جستجوی خوشبختی کتابی صادقانه است که نویسنده تمام واقعیت‌ها را در آن به صورت بی‌پروا بیان کرده و سعی در پنهان نمودن آن‌ها ندارد. گاردنر در واقع در این کتاب از خود قهرمان نمی‌سازد او تنها در تلاش است تا کودکی خشن و بی‌رحمانه‌اش را به تصویر بکشد و افکار گاه ناپاکش را روی کاغذ آورد. به عبارت بهتر می‌توان گفت که او صداقت را فدای محبوبیت نکرده است. صداقتی محض، که سزاوار تحسین و احترام بوده و باعث می‌شود با انسانی رو به رو شوید که شما را در خاطرات و افکارش غرق می‌کند و چیزی را که خود تجربه کرده به شما منتقل می‌نماید.

میکروکتاب چیست؟ چرا میکروکتاب‌ها مفید هستند؟

میکروکتاب‌های سبکتو در حقیقت چکیده‌ای مهم از کتاب‌ها هستند که شما بتوانید آن‌ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان‌های پرت زیادی داریم که می‌توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم.

میکروکتاب‌ها شامل بخش‌های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می‌کنید. بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

در بخشی از میکروکتاب در جستجوی خوشبختی می‌خوانیم:

یکی از روزها در شرکت بودم و همان مردی که هر از چند گاهی به ما سر می‌زد، به شرکت آمده بود. فکر می‌کردم مشتری همکارم است! ولی نه! بعد از مدتی سر میزم آمد و کارتش را روی میزم گذاشت و گفت: «تو جایت اینجا نیست! پیش من بیا.» معلوم شد که او گری شمانو، مدیر براسترنز در سن‌فرانسیسکو بود. کمی درباره‌اش تحقیق کردم. شرکتی با درآمدی بسیار زیاد که وجهه کارش، کار با بیمه‌ها، موسسات دولتی، بانک و... بود. آن جا در براسترنز، فضا تاثیرگذار بود.

اینجا همه افراد تقریبا در یک سطح بودند. قوی و خلاق! اینجا قدرت تمرکز بود که حرف اول را می‌زد و من این را می‌خواستم. در واقع آن‌ها به دنبال تجارت نفت بودند. در اینجا گری شمانو بود که از من خواست تا میزان حقوق درخواستی خود را بدهم و در عوض درآمد شرکت را دو برابر کنم! من به میزانی درخواست دادم که بتوانم یک خانه معقول در سن‌فرانسیسکو داشته باشم.

سرانجام کارم را در بین سفیدپوست‌ها شروع کردم! اولین تماسی که با من شد، آقای گرین برگ، شریک اصلی این شرکت بود. می‌گفت که این شرکت با افرادی تاسیس و اداره می‌شود که فقیر، خلاق، با انگیزه قوی برای پیشرفت هستند و نیازی به مدرک تحصیلی آکادمیک ندارند. این در من انگیزه زیادی به وجود آورد!

بعد از یک سال کار من در اینجا، حالا به ثبات و آسودگی رسیده بودم و قدرت انتخاب داشتم. حالا دیگر می‌توانستم تصمیم بگیرم که با اتوبوس به شرکت بروم یا با تاکسی یا مثل بعدها با لیموزین! تغییری که پول در من ایجاد کرد، فقط در لباس و ظاهرم بود و نه در درونم! من و کریس کوچک پیشرفت می‌کردیم و روزگار می‌گذراندیم. براسترنز هم پیشرفت زیادی کرده بود. من اما باز هم به دنبال کسب‌و‌کار خود بودم و سرانجام توانستم با ایده‌ای از بقیه رقبایم پیشی بگیرم.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول: آبنبات
فصل دوم: غم بی‌پدری
فصل سوم: مامان کجاست؟
فصل چهارم: گروه موسیقی بیچز برو (لبه A)
فصل پنجم: گروه موسیقی بیچز برو (لبه B)
فصل ششم: آن سوی دنیا
فصل هفتم: تصاویر یک زندگی
فصل هشتم: آنچه بر من گذشت (مرحله مقدماتی)
فصل نهم: آنچه بر من گذشت (پیشرفته)
فصل دهم: رویای کالیفرنیا
فصل یازدهم: گل‌های رز زاغه
فصل دوازدهم: فضای تاثیرگذار
سخن آخر
پیشنهاد میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب در جستجوی خوشبختی
نویسنده
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات145
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب شعر، ادبیات و زندگینامه، خلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۸۰۰ ۲,۴۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب در جستجوی خوشبختی

رسول پورنصیر
۱۳۹۹/۵/۲۲
خوب بود ولی فک کنم خیلیی خلاصه بود فورا همه چی رو گفت تمام شد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب در جستجوی خوشبختی

برای دریافت خلاصه کتاب در جستجوی خوشبختی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.