معرفی و دانلود کتاب صوتی دروغگویی روی مبل

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دروغگویی روی مبل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دروغگویی روی مبل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دروغگویی روی مبل

کتاب صوتی دروغگویی روی مبل نوشته اروین د. یالوم، رمانی‌ست جذاب و خاص، که به مبحث پیچیده رابطه روانکاو با بیمار می‌پردازد و به بررسی داستان زندگی شخصیت‌های فراوانی می‌پردازد که به نوعی زندگی آن‌ها به هم گره خورده...

دروغگویی روی مبل (Lying on the couch) مانند سایر رمان‌های اروین د. یالوم دارای درون مایه روانشناسی، فلسفی است که شاید تا حدی نشات گرفته از تجریبات شخصی این نویسنده و روانشناس توانا باشد.

این کتاب با داستان روان‌ درمانی به نام دکتر تراتر شروع می‌شود که با یکی از بیماران خانم خود که ۴۰ سال از اون جوان‌تر است، روابطی خارج از محدود معمول پزشک و بیمار پیدا می‌کند. کمیته اخلاق متوجه مسئله می‌شود و پزشکی به نام ارنست لش را مسئول پیگیری قضیه می‌کند. اما چندی بعد، خود این پزشک با توطئه همسر یکی از بیماران خود روبرو می‌شود، زنی که می‌خواهد با اغوا کردن این پزشک، او را به دردسر بیندازد. اما ارنست پزشکی بسیار مقید به کار حرفه‌ای است. پزشک سومی که داستان او در این کتاب روایت می‌شود، پزشکی است از تیپ پزشکان پول‌ پرست!

اروین د. یالوم (Irvin David Yalom)، نویسنده و روان‌ پزشک آمریکایی است که به عنوان استاد در دانشگاه استنفورد الگوی روانشناسی هستی‌گرا یا اگزیستانسیال را پایه‌گذاری کرد. یالوم هم آثار دانشگاهی متعددی تالیف کرده و هم صاحب رمان‌های موفقی است.

رمان‌های روان‌شناسانه‌ی «مامان و معنی زندگی»، «دروغ‌گویی روی مبل»، «وقتی نیچه گریست»، «هر روز نزدیک‌تر از پیش»، «جلاد عشق و دیگر داستان‌های روان‌شناسی»، «درمان شوپنهاور»، «پلیس را خبر می‌کنم»، «مسئله اسپینوزا» و «خلق‌ شدگان در یک روز و داستان‌های روان‌ درمانی دیگر» از آثار داستانی دیالوم هستند.

در قسمتی از کتاب صوتی دروغگویی روی مبل می‌شنویم:

پنج سال بود که جاستین آسترید، هفته‌ای سه بار روزش را با ملاقات دکتر ارنست لَش شروع می‌کرد. جلسه‌ی امروزش هم مانند همه‌ی هفتصد جلسه‌ی پیش شروع شده بود: سرِ ساعت هفت و سی دقیقه، بالای راه‌پله‌های خارجی ساختمانی با طراحی ویکتوریایی در خیابان ساکرامنتو که رنگ زیبای قهوه‌ای و ارغوانی سیر خورده بود، ایستاده بود، در حالی که سراسر راهرو تا طبقه‌ی دوم تا اتاق انتظار نسبتاً تاریک ارنست، بوی استیک ایتالیایی شدیدی پیچیده بود.

جاستین نفس عمیقی کشید، برای خودش در لیوانی ژاپنی رویش نقش درخت خرمالویی با دست کشیده شده بود، قهوه ریخت، روی مبل چرمی نشست و بخش ورزشی سان‌فرانسیسکو کرونیکل را باز کرد.

ولی جاستین نمی‌توانست خبرهای بازی بیس‌بال روز قبل را بخواند. نه در چنین روزی. آن روز اتفاق مهمی افتاده بود، اتفاقی که باید برایش جشن می‌گرفت. او روزنامه‌اش را بست و به در اتاق ارنست چشم دوخت.

رأس ساعت هشت، ارنست پوشه‌ی سیمور تراتر را داخل کمد گذاشت، نگاهی سریع به پرونده‌ی جاستین انداخت، روی میزش را مرتب کرد، روزنامه را داخل کشو گذاشت، فنجان قهوه را از دیدرس خارج کرد، بلند شد و قبل از این‌که در را باز کند، برگشت و نگاهی به دفتر انداخت. نه؛ هیچ نشانه‌ای از سکونت قابل رؤیت نبود. بسیار خوب.

ارنست در را باز کرد و دو مرد چند لحظه‌ای همدیگر را نگاه کردند. دکتر و بیمار. روزنامه‌ی جاستین در دستش بود و روزنامه‌ی ارنست در کشو پنهان بود. جاستین با کت و شلوار آبی و کراوات راه‌راه نقره‌ای؛ ارنست با ژاکت آبی سیر و کراوات گل‌گلی. هر دو پنجاه پوندی اضافه‌وزن داشتند. جاستین غبغب و لُپ داشت و شکم ارنست روی کمربندش افتاده بود. سبیل جاستین آن‌قدر پرپشت بود که جلوی سوراخ‌های بینی‌اش را گرفته بود. ریش آرایش‌شده‌ی ارنست مرتب‌ترین قسمت هیکلش بود. چهره‌ی جاستین بی‌قرار بود و چشمانش وحشت‌زده. ارنست عینک بزرگی به چشم زده بود و می‌توانست مدت زیادی پلک نزند.

جاستین پس از این‌که نشست گفت: «از همسرم جدا شدم. دیشب. فقط اومدم بیرون. شب پیش لورا بودم.» او این کلمات آغازین را به آرامی و بدون هیجان بر زبان آورد. سکوت کرد و با دقت به ارنست چشم دوخت.

ارنست به آرامی و بدون آن‌که پلک بزند، گفت: «همین‌طوری؟»

جاستین لبخند زد: «همین‌طوری. وقتی می‌بینم یه کاری رو باید انجام بدم، دیگه وقت رو تلف نمی‌کنم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
2 دقیقه
شناسنامه
3 دقیقه
متن پشت جلد
114 دقیقه
صفر
28 دقیقه
یک
55 دقیقه
دو
30 دقیقه
سه
46 دقیقه
چهار
35 دقیقه
پنج
50 دقیقه
شش
69 دقیقه
هفت
53 دقیقه
هشت
58 دقیقه
نه
29 دقیقه
ده
57 دقیقه
یازده
15 دقیقه
دوازده
25 دقیقه
سیزده
16 دقیقه
چهارده
12 دقیقه
پانزده
31 دقیقه
شانزده
35 دقیقه
هفده
25 دقیقه
هجده
27 دقیقه
نوزده
47 دقیقه
بیست
16 دقیقه
بیست و یک
28 دقیقه
بیست و دو
28 دقیقه
بیست و سه
12 دقیقه
بیست و چهار
14 دقیقه
بیست و پنج
16 دقیقه
بیست و شش
23 دقیقه
بیست و هفت
38 دقیقه
بیست و هشت
31 دقیقه
بیست و نه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دروغگویی روی مبل
نویسنده
مترجمحسین کاظمی یزدی
راویکامبیز خلیلی، افشین اعتماد، هوتن شاطری پور، فرهاد اتقیایی، آسمان مصطفایی، شهره روحی، محمود اسماعیلیان، نسیم آقازاده، هومن اشکبوس، بابک اشکبوس، یلدا مصطفایی، امیر مسعود خلیل زاده
ناشر چاپیانتشارات صبح صادق
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۱۷ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۰۱۰۰۰ 70700 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دروغگویی روی مبل

مریم مهدی
۱۴۰۱/۷/۲۵
"دروغگویی روی مبل" سومین کتابی بود که از دکتر دی یالوم خوندم. قبلش " وقتی نیچه گریست" و " مساله اسپینوزا" را خوانده بودم. از بین این سه کتاب به این یکی رتبه برتر را میدم. در صورتی که بیشتر خوانندگان" وقتی نیچه گریست" را انتخاب می‌کنند، البته که آن کتاب هم یکی از برترین کتبی بود که تا به حال مطالعه کرده‌ام منتهی این کتاب به طرز عجیبی واقعی و امروزی بود. شخصیت پردازی‌ها جوری صورت گرفته بود که من خیلی از صحنه‌های کتاب می‌تونستم با آن‌ها هم ذات پنداری کنم، مخصوصا شخصیت کارول که خیلی از رفتارهاش را شبیه خودم یافتم. در مجموع باید بگم که این تیپ کتب روان شناسی آمیخته با فلسفه و مسائل اجتماعی بسیار جذاب است. شما فقط یک رمان صرف نمی‌خوانید. همزمان دیدگاه‌های مطرح روانشناسی و جامعه شناسی را هم با همان رمان آموزش می‌بینید و این فایده اصلی و متفاوت این دسته از رمان هاست. قطعا همچنان از دی یالوم کتاب خواهم خواند، یاد خواهم گرفت و لذت خواهم برد.
یه تشکر بسیار ویژه هم باید از گویندگان و تیم صدابرداری این اثر کرد که واقعا با خوانش درست، لحن رسا و گیرا، موسیقی متن و صداهای پس زمینه این کتاب را به اندازه یک فیلم هالیوودی جذاب کرده بودند. خدا قوت و ممنون از کتابراه عزیز
Sepideh Fallahi
۱۳۹۷/۷/۲۹
عاااالی.... نه فقط کتاب... کتاب صوتی فارسی و غیر فارسی زیاد گوش داده‌ام اما به جرات میتونم بگم این کتاب دوبله بی‌نظیری داشت که قطعا یک سر و گردن از تمام کتابهای صوتی‌ای که تا کنون شنیده بودم برتر و بالاتر بود. توی این کتاب هر شخصیت با یک صدای متفاوت به شما ارایه میشود و مثل این هست که دارین یک فیلم و از رادیو دنبال میکنید بیشتر از شش صدای مختلف توی این کار صحبت میکنند. حتی صداهای محیطی یا مثلا صدای پا هم شبیه سازی شده است. به نظرم این یک کار ماندگار خواهد شد. به تمام مجموعه دست اندرکاران این اثر برای خلق چنین اثر زیبایی دست مریزاد میگ. و به جرات میتونم بگم هزینه‌ای که شما برای این کار پرداخت میکنید در مقابل کیفیت کاری که دریافت میکنید قطعا ناچیز هست. خسته نباشید واقعا.
ارمین
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
راستش باید علاقه هامو به دو دسته تقسیم کنم! قبل این کتاب و بعد این کتاب. تا قبل از گوش دادن به کناب دروغگویی روی مبل، من علاقه ایی به موضوعات روانشناسی نداشتمو سعی میکردم وارد این حوضه نشم، ولی بعد گوش دادن به این کتاب، با اینکه حتی الفبایی از روانشناسی هم نمیدونم، اما از یک هفته قبل به اینور، فقط دو کتاب دیگر از اروین یالوم دارم میخونمو گوش میدم و فک کنم، از این بعد، علاوه بر علمی تخیلی و تاریخی، روانشناسی هم باید به لیست کتابام اضافه کنم. در حقیقت، تا اونجا که من تو این یک هفته گذشته با مطالعه کتابهای اموزشی و داستانی دکتر اروین یالوم (نمیدونم به روانکاوها دکتر میگن یا نه، ولی من دوست دارم بگم😎) متوجه شدم، ایشون از تجربیات واقعیه یک روانکاو، رمانی نوشتند که بطرز عجیبی، هر کسی اگه با خودش صادق باشه، میتونه در بخشی از ان همزادپنداری کنه که به نظر من، رسالت واقعیه یک نویسنده رو در قالب یک روانکاو به معرض نمایش گذاشته.
در یک جمله در اخر که واقعا عالی بود این کتاب و من به شخصه، کلی ازش لذت بردمو استفاده کردم.
شیما فرح
۱۴۰۲/۶/۸
کتاب خوبی بود اما جزیات غیر ضروری داشت اما جسورانه در مورد نیاز جنسی و نیاز عاطفی هم زن هم مرد اشاره ایی شده بود و از همه مهم تر تاکید بر اینکه صرف نیاز داستن به رابطه جنسی یا عاطفی نباید با هرکسی وارد رابطه شد و اینکه تعهد کاری با احساس به کسی داشت مثل ارنست که کارولین هرچه کرد نتونست اقواش کنه و اون متعهد بود به قسم کاریش
نکته دیگه اینکه شخصیت اول زن داستان اول خودش و قربانی رابطش میبینه اما در آخر متوجه میشه همسرش هم یک قربانی بوده و آدم‌هایی نبودن که باید کنار هم قرار میگرفتن …
و جالب اینکه هر کدوم آدم‌های دیگه ایی برای خودشون پیدا میکنن که باهاشون حس ارامش بیشتری دارن…
در کل کتاب خوبی بود برداشت‌های زیادی ازش میشه کرد ارزش گوش دادن داره …
M R
۱۴۰۰/۳/۱۱
بدون شک بهترین کتاب صوتی بود که تابحال گوش کردم، خوانش کتاب فوق العاده بود، انتخاب صداها واجراشون عالی بود. محتوای کتاب و داستانش هم خیلی جذاب بود، در خلال روان درمانی بیماران بسیاری از مفاهیم روانشناسی و روان درمانی توضیح داده میشه که شاید درحالت عادی خوندن ودرکش کمی سنگین وسخت باشه، گذشته از این ممکنه بعضی جاهای مجبور باشید داستان رو نگه دارید وبه حرفای نویسنده فکرکنید که برای من خیلی جالب بود. درکل به این کتاب والبته اجرای اون نمره عالی رو میدم. مدتها بود از شنیدن کتاب صوتی انقدر لذت نبرده بودم. اگر به روانشناسی وکتابهای آقای یالوم علاقه مندید از این اثر بسیار لذت خواهید برد.
مهدی حمیدی
۱۴۰۲/۶/۲۱
یکی از کتاب‌های زیبای دکتر یالوم که در آن همانند یک فیلمنامه زیبا انسان را با خود به ژرفای فکری افراد برده و با عوض شدن پی در پی جای پزشک و بیمار تشکیل مثلث‌های گوناگون در این زمینه راه‌های شناخت و روانکاوی انسان‌ها را به وضوح و دقیق نشان می‌دهد.
عبور از تنگناهای عقده‌ها، حسادت‌ها، شهوت‌ها و از و
مسائلی این دست همچنین درگیر شدن با مسائل کاری همانند خود بزرگ‌بینی‌ها و دیگر تنگناهای حرفه‌ای داستانی زیبا در عین حال دقیق را روایت می‌نماید. تعویض مکانها و زمان‌ها و چگونگی تفکر در زمان‌های گوناگون یکی اززیبایی‌های این کتاب می‌باشد.
کاربر KIA
۱۳۹۷/۶/۸
اروبن یالوم استاد دانشگاه در رشته روانشناسی است و علاوه بر کتابهای تخصصی رمانهایی هم می‌نویسه که نه تنها جنبه روانشناسی داره بلکه دیگاه فلسفی گسترده‌ای هم داره. من کتابهای و نیچه گریست و مسئله اسپینوزا را از این نویسنده خواندم و واقعا لذت بردم. این کتاب را هم خیلی وقت بود میخواستم بخرم ولی خدا را شکر اینقدر دست دست کردم تا بالاخره صوتی‌اش اومد. ممنون از کتابراه و همکاران
بهنام جلیلوند
۱۴۰۲/۲/۳۱
درود خدمت دوستان
اروین بزرگ، زیباترین کتابی که در سطح عمومی و با داستانی جذاب به تحریر درآورده همین کتاب است.
چه زیبا مباحث روانشناسی و تغییرات بزرگ در زندگی را به خواننده انتقال می‌دهد.
خواندن این کتاب برای همه مردم دنیا باید اجباری گردد و چقدر تاثیر گذار میشد که در زمان دبیرستان این مسائل و
آموزش داده می‌شد.
به هر حال بخوانید، کیف کنید، بدانید برای بالا بردن آگاهی هیچ زمانی دیر نیست.
با تشکر از کتابراه و همه بزرگان بالا بردن آگاهی مردم دنیا
محمد محسنی نسب
۱۴۰۲/۱/۱۹
آثار یالوم برای خودکاوی مثل فانوس راه میمونه، این رمانش هر چند به اندازه "وقتی نیچه گریست" گیرا نبود ولی از رمان "مسئلله اسپینوزا" و "درمان شوپنهاور" بهتر بود. از نظر شیوه روایت گری هم ترفندهای خوبی برای آموختن به علاقه مندان نویسندگی داره. به شکل کلی مطالعه همه آثار یالوم رو اعم از داستانی و توصیه غیرداستانی می‌کنم. چون هم شیوه یالوم برای انتقال مطلب همه فهمه و هم روی موضواعتی مثل مرگ انگشت میذاره که بقیه به این دقت و موشکافی بهش نگاه نمی‌کنند.
مریم مهدی زاده
۱۴۰۰/۱/۲۹
یه کتاب در مورد روان درمانی که ادمو خیلی به چالش میکشه. برای کسانی که به کتاب‌های چالش برانگیز علاقه دارن و دنبال خود شناسی هستن به شدت پیشنهاد میشه یعنی من با خوندن کتاب‌های اروین دی یالوم واقعا به یک خودشناسی عجیب رسیدم. یه لایه‌هایی از درونم که به نظرم خاموش بوده ولی داشته تو موقعیت‌های مختلف رو منو کنترل میکرده شناختم. من به این کتاب چهارتا ستاره میدم. و این شاهکار رو پیشنهاد میکنم از شنیدنش لذت ببرین. واقعا صدای گوینده‌ها هم بسیار عالی و دلنشین بود
ام البنین زمانی
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
دنیای تودرتو و شگفت انگیز انسانها را به خوبی به تصویر کشیده است. گویی که انسان خود را می‌بیند و درون خود را می‌جوید و کشف می‌کند.... نیمه‌ای تاریک و نیمه‌ای روشن... و کشمکش بین این دو نیمه... و شخصیت متفاوت هر فرد در برخورد با این چالش‌ها و کشمکش‌ها و تصمیم‌های نهایی و توجیهات هر کس برای انتخاب‌ها یش....
جالب و عجیب و تامل برانگیز.... 👌🏼🧐🤔
من از این کتاب بسیار آموختم... هم برای شناخت خودم و هم شناخت دیگران.... 🌻
سحر مهرجویی
۱۴۰۰/۱۱/۳۰
کتاب فوق العاده است و استفاده از گوینده به جذابیت کتاب افزوده در این کتاب نویسنده هیجان و خودشناسی رو در کنار هم قرار داده و شنونده را مشاق به دنبال کردن داستان می‌کنه روغگویی روی مبل هم روی خوب آدم‌ها رو نشان میده هم بد و نشان میده همه آدمها خاکستری هستند به خوانندگان و شنودگان این کتاب پیشنهاد و می‌کنم حتما درمان شوپنهاور وقتی نیچه گریست را هم بخوانند این دو کتاب هم جذابتشان کم از این کتاب ندارد
شاهین ف
۱۴۰۲/۱/۱۹
این کتاب رو در جای دیگری شنیدم و برای رعایت عدالت اینجا خریدم. البته این اپ رو هم بعد از کلی تحقیق از بین اون‌های دیگه انتخاب کردم. مسیر داستان رو دوست داشتم. تیم گویندگان حرفه‌ای بودن و کاش چندتا از کتابای دیگه‌ای که میخوام بخونم رو هم از مجموعشون پیدا کنم. چیزی درمورد جزییات داستان نمیگم تا برای کسی لوث نشه. فقط بدونید که پایان کتاب بازه ولی انقدر گویندگی عالی بود که پایان باز بودنش آسون میشه.
Khaterh Seif
۱۴۰۱/۱۰/۷
یه کتاب قشنگ دیگه از دکتر یالوم، خب البته برای ما که رواندرمانی انجام میدیم پدیده انتقال خیلی آشناست و همینطور دروغگویی مراجع که ما را به دالانهای تاریک و مبهم میکشاند و البته هر رواندرمانگری در ابتدای کار خود شاید تجربه این را نداشته باشد که بتواند تشخیص بدهد دارد به بیراهه کشانده می‌شود بهر حال نثر شیرینی داشت و به بخش بسیار مهمی از تمایلات انسان می‌پرداخت
وحیده صمدی
۱۴۰۱/۹/۱۶
کتاب خوبی بود وبسیار زیبا خوانش شده بود شخصیت‌های کتاب به خوبی ترسیم شده بودند یکی از نکات جالب آین کتاب برای من علاوه براموزش‌هایی که برای روانکاوی داده شده بود این بود که هر کسی هر چقد قوی وسرشار از علم وآگاهی روانشناسی وقتی دچار بحران میشود نیاز به شنونده‌ای دارد حتی غیر خبره شنیده شدن نیاز همه ماست خوشا به سعادت آنانی که شنوندگان آگاه ورشننگر دارند
مشاهده همه نظرات 255

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دروغگویی روی مبل

برای دریافت کتاب صوتی دروغگویی روی مبل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.