معرفی و دانلود رایگان خلاصه کتاب دور زدن آزاد!

عکس جلد خلاصه کتاب دور زدن آزاد!
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب دور زدن آزاد! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب دور زدن آزاد! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب دور زدن آزاد!

میکروکتاب دور زدن آزاد! که توسط شبکه اجتماعی پادپرس به نگارش درآمده است برای شماست تا بتوانید انتخاب درست را در هر مسیری که هستید انجام دهید و بتوانید از تجربه سایر افرادی که در این راه هستند استفاده کنید.

فرض کنید پس از مدتی، مثلا 7 سال، درس خواندن در یک رشته، یا کار کردن در یک حرفه، احساس کنید دلتان از آن رضایت ندارد و متوجه شوید تاکنون مسیر را اشتباهی پیموده‌اید. شجاعت به خرج می‌دهید برگردید تا مسیری تازه را آغاز کنید؟ یا به تقاضای دل‌تان نه می‌گویید و در راه کم‌خطر گذشته ادامه می‌دهید؟ پیوسته می‌ترسیم که آینده چه خواهد شد؟ دستاورد تصمیم کنونی ما چیست؟ و آیا اصلا در راه صحیحی هستیم یا خیر؟

فرض کنید نیمه مسیر برگشتید و پس از مدتی حرکت در راه تازه‌ای، می‌فهمید مسیر جدید هم باب طبع‌تان نیست! نه می‌دانید از زندگی چه می‌خواهید و نه از مسیری که می‌روی راضی هستی؛ در این مورد چه کنیم؟!

با جسارت می‌توان گفت که سابقه این نگرانی‌ها هم‌سن با زندگی انسان است. اما آدمی تنها یک بار در این جهان زندگی می‌کند، پس چه خوب که این یک زمان را به گونه‌ای زندگی کنید که به چیزهایی که می‌خواهید دست یابید. چه زیبا می‌شود اگر گاهی از خودمان سوال کنیم آیا این مسیری که می‌رویم، مسیر من است؟ اگر نیست، برای چه بروم؟ از کجا برگردم؟ به کجا برسم؟ به راستی دلیل این نگرانی‌ها چیست؟

در این دنیا، هر انسان مانند یک شمش طلاست، انسان هوشیار در پی این است تا در گردش و تاب زندگی، بر ارزش شمش طلای وجودش و دیگران بیفزاید؛ قبل از آن ‌که ذرات این وجود، بیهوده در دنیا پخش و پلا و پنهان شود.

شما در راه زندگی‌تان می‌خواهید چه اهمیتی به این شمش طلا بیفزایید؟ آیا قرار است همین شمش را به خاک بسپارید یا چیزی بیشتر از یک شمش طلا را به خاک خواهید سپرد؟

روح ما چند نیاز مهم دارد: نیاز به بقا، قدرت و خودشکوفایی، آزادی، تفریح و احساس تعلق. این نیازها گاهی در جهان مادی و رقابتی کنونی از یاد می‌رود! در صورتی که برای از بین بردن این نیازها نیز، ضروری است نقشه‌ی مسیر داشته باشیم و چه بسا گاهی باید هزینه‌ی گزافی هم بپردازیم: به چه دلیل؟ کی؟ چه چیزی؟ و چه کاری بکنیم تا به این هدف برسیم؟

پادپرس یک شبکه‌ی اجتماعی است برای اشخاص ویژه، اشخاصی که از سطحی‌نگری دیگر شبکه‌های اجتماعی خسته شدند و به دنبال مسیر بهتری برای سپری کردن زمان می‌گردند. مسیری که سودی هم برای جهان پیرامون داشته باشد! بیشتر آن‌‌ها دارای تخصص و مهارت هستند و از انتقال آن به دیگران خوشحال می‌شوند، و با وجود این همچنان در پی تعلیم هستند.

میکروکتاب‌های سبکتو در حقیقت چکیده‌ای مهم از کتاب‌ها هستند که شما بتوانید آن‌ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان‌های پرت زیادی داریم که می‌توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم.

میکروکتاب‌ها شامل بخش‌های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می‌کنید. در بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

در بخشی از میکرکتاب دور زدن آزاد! می‌خوانید:

کارهای خیلی جالبی در این دنیا وجود دارد که پرهزینه هستند ولی از بیشترشان پولی در نمی‌آید؛ نقاشی، نویسندگی، نوازندگی و …. البته من آدم کم‌توقعی هستم و فقط یک جا برای خواب و یک غذا برای خوردن می‌خواهم، اما با این کارهای جالب، گاهی حتی نمی‌توانی چنین زندگی‌ ساده‌ای را تأمین کنی!

من در رویاهایم همیشه یک گیتاریست بودم. سال دوم دانشگاه با تمام پس‌اندازم و بعد از کلی تخفیف، ‌توانستم یک گیتار الکتریک آماتور و یک آمپلی‌فایر خیلی کوچک بخرم. یادم است روزی که گیتار را خریدم، دوستم لطف کرد و کرایه برگشت به خانه را پرداخت کرد.

آن قدر بی‌پول شده بودم که تا آخر ماه نمی‌توانستم به دانشگاه بروم! شروع کردم به تمرین گیتار. دو سال بدون کلاس و استاد، تمرین کردم. پیشرفتم بد نبود، اما انتظارم خیلی زیاد بود. وقتی برای اولین بار به یک ملودی که از کار خودم ضبط کرده بودم گوش کردم، مأیوس شدم و به کلی گیتار را کنار گذاشتم.

الان در مسیری هستم که دلم به آن راضی نیست! به فیزیک، رشته‌ی دانشگاهی‌ام علاقه دارم و حتی عاشقش هستم، اما نه به عنوان یک شغل. زندگی محدودیت‌های زیادی دارد….

هنوز هم در رویاهایم یک گیتاریست هستم، در حال نواختن یک ملودی طولانی روی صحنه، در حالی که نور زرد کم‌رنگی فضای شب را روشن کرده است.

اما واقعیت‌ها با رویاهایم در تضاد هستند،

من یک آدم بی‌پول هستم،

آدمی که در بیست سالگی برای اولین بار نت موسیقی دیده بود….

«به نظرم اگر پول نداشته باشی، مهم نیست که دلت راضی باشد یا نه؛ فقط باید رو به جلو ادامه بدهی.»

فهرست مطالب کتاب

فهرست
میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول: تصمیم‌گیری درباره‌ی دور زدن!
فصل دوم: نقل قول‌ها
فصل سوم: تماشا
فصل چهارم: جسارت یا حقیقت؟
فصل پنجم: مبارزه = زندگی
فصل ششم: ایست!
فصل هفتم: شأن اجتماعی من!
فصل هشتم: سخت یا آسان؟
فصل نهم: بدو فارِست، بدو!
فصل دهم: پلنگ و هویج!
فصل یازدهم: هرگز دیر نیست!
فصل دوازدهم: نقطه‌ی صفر زندگیِ من!
فصل سیزدهم: پایان نامه
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب دور زدن آزاد!
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات127
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب دور زدن آزاد!

Parya
۱۴۰۲/۸/۱۵
کتاب خوبیه ولی به نظرم تا یه محدوده سنی قابل اجراس
نه اینکه نشه تو سن بالا رویاهات رو دنبال نکنی نه! منظورم این نیست ولی مثلا من الان ۳۸ سالمه دبیرستان عاشق این بودم برم رشته انسانی که بتونم روانشناسی بخونم و روانشناس شم اما به خاطر جو خانه و خانواده حتی جرات اینکه بگم میخوام برم انسانی رو نداشتم
چون قطعا اجازه نمیدادن و هزار جور داستان داشتم
نتیجتا به اجبار خانواده رفتم ریاضی و از اونجایی که متنفر بودم از ریاضی دوام نیاوردم و به تجربی تغییر رشته دادم شاید به روانپزشک شم و نهایتا کنکور هم مهندسی کشاورزی قبول شدم و باز هم به اجبار خانواده رفتم و ۴ سال از عمرم رو هدر دادم و قبل اتمام دانشگاه هم ازدواج کردم
هر چه جستجو کردم دیدم دقیقا افسردگی و ناراحتی و نارضایتی من از همه چی و زندگی دقیقا بعد از انتخاب نکردن رشته انسانی دبیرستان شروع شد و تا الان که به این سن رسیدم با اینکه زندگی خیلی خوبی دارم و آرزو خیلی‌ها ولی راضی نیستم از وجود خودم راضی نیستم از دست خودم عصبانی و خشمگینم و هیچ جوره آروم نمیشم البته من یه دهه شصتی هستم زمان ما همه چی خیلی سخت بود کلا پدر مادر و مدرسه اقوام برای ماها تصمیم میگرفتن و نظر ما مهم نبود خدا رو شکر بهتر شده الان
ولی خواهشا اگه پدر مادرین بزارین بچه خودش تصمیم بگیره درسته شاید اشتباه باشه و موفق هم نشه ولی افسوس و حسرت نمیخوره بعدا و این نارضایتی همیشگی از پا نمیندازتش
درسته اگه انسانی میرفتم ممکن بود هیچ وقت نتونم روانشناسی قبول شم ولی این حس که ممکن بود روانشناسی بتونم بخونم و نشد حداقل همیشه باهام نبود رضایت از وجود خودم داشتم
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
خلاصه کتاب‌ها را که می‌خوانید دنبال اصل مطلب و نکات مفیدی هستید که تیتروار و هلو بپر تو گلو برای شما باشند.
نمی‌دانم توقع از خلاصه کتاب برای دیگران واقعا چیست؟ اما در آموزش‌های این اتفاق، تقریبا بیان شده که به اهم مطالب اشاره شود.
کتاب اینقدر از سوم شخص استفاده کرده است که گویی دارید پرونده و و
کارآگاهی می‌خوانید معما را رمزگشایی می‌کنید در آخر همه هم از این دور زدن آزاد، راضی و شاد هستند. فکرکنم هرجا زندگی که باشید در حال دور زدن هستید؟!:)))
این‌که متوجه شدید راه اشتباه رفتید یا اصلا راه دیگری رفتید، حکایت این سده زندگی ما می‌ماند. کیا تبدیل به چیا می‌شوند؟!
الهام
۱۴۰۱/۵/۲۳
از عنوان کتاب که ذکر شده بود تجربه‌های آموزنده انتظار نوعی بیان مستند، ذکر هویت یا تجربه‌های تغییر مسیر مربوط به افراد مشهور و موفق میرفت، ولی عدم ذکر هویت افراد تجربه گر با عنوان کتاب دور از انتظار بود، هرچند این سبک که تجربه‌های انسانهای معمولی و ناشناس بود به نوعی جذاب و خواندنی و تاثیر گذار اما بود، گاهی حس تخیلی و ساختگی بودن داستان‌ها رو میداد به من و از تاثیر گذاری اون کم میکرد، ولی در کل از مطالعه اون لذت بردم و برای من مفید بود، تشکر
سین ب
۱۳۹۸/۷/۵
کتاب خیلی خوبی بود بعد از دانلود یک سره خوندم تا تمام شد.... اگر شما هم در ادامه مسیری که توش هستید دچار تردید شدید و احساس می‌کنید که نیاز به دور زدن و تغییر مسیر دارید، این کتاب قطعا براتون مفید و کاربردیه و نخوندنش براتون گرون تموم میشه.
مخصوصا کسانی که از شغل یا رشته تحصیلیشون احساس رضایت ندارند و در انتخاب مسیر جدید دچار ترس و اضطراب هستند، این کتاب براشون مفید و جذاب خواهد بود.
حدیث ...
۱۴۰۱/۴/۶
موضوع خیلی خوبی داشت. ولی تصورم قبل از خواندن این کتاب این بود که قراره نویسنده تکنیکهایی رو به افرادی که قصد دارن راهشون رو عوض کنن یاد بده تا حسارت لازم برای تغییر رو پیدا کنن. ولی نویسنده به شرح چند داستان واقعی در مورد آدمهایی که در مرحله‌ای از زندگی نیاز به تغییر رو حس کردن و به قولی دور زدن و از راه جدیدی رو شروع کردن بسنده کرده. ولی در کل کتاب خوبی بود.
فریدرضا نقیه
۱۴۰۱/۵/۱۶
تجربه تغییر مسیر، احتمالی هست که در این دنیا برای خیلیها واجب و ضروری است.
من جهت گریز ناپذیری در زندگی خودم پیشبینی میکنم و این کتاب بسیار کمک می‌کند که این تغییر را آزادانه و با آرامش انجام دهم و از ناگزیر
بودن و افتادن در یک راه باطل به یک انتخاب آزاد
و آرامشی ساده دست یابم.
خدا حفظتون بکنه.
امیر انصاری
۱۳۹۸/۸/۹
با یه ساعت مطالعه کل کتاب خونده شد، مطالبش خیلی پراکنده بود و برگرفته از تجربیات چند نفر بود. اگه بخوایم خلاصش کنیم میشه: "اگه هدفی توی زندگیت داری (چیزی که دلت میگه) برو دنبالش، به هیچ چیز دیگه (مثل حرف خانواده و اطرافین و عرف جامعه) توجه نکن.
Farshid Soleimany
۱۳۹۸/۶/۲۲
من این کتابو کامل خوندم و به هیچ وجه توصیه نمیکنم. سراسر پراکندگی و بی‌اثریست. فقط وقتتون تلف میشه. هیچ محتوایی نداره. در عوض کتابهای موفقی مثل بسوی کامیابی آنتونی رابینز رو بخونید تا دیدگاهتون نسبت به زندگی و اهدافتون اساسا رشد کنه.
Marzieh Maleki
۱۳۹۹/۴/۱۰
اون نتیجه‌ای که باید به مخاطب منتقل بشه رو در این کتاب نمیبینید و حتی داستان‌های زندگی افراد هم جالب نبود باید لااقل مثال‌هایی می‌آورد که بعد از تغییر مسیر واقعا موفق و خوشحال شده باشن، این افراد توی کتاب هنوز هم رویای واقعی شون رو پیدا نکرده بودن
امیر رحیم نبئی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
واقعا خوندنش بعید میدونم به کسی چیزی اضافه کنه نه جمله متحول کننده ایی نه نقطه اوجی و چندتا تجربه داشتانی یک طرفه که از واقعیت دوره و فقط برای تایید کردن اول کتاب بیان شده در واقع درسی که شاید تو یک صفحه میشد گفت رو تو یه کتاب به ما گفتن
زهرا رستم پور
۱۴۰۲/۶/۲۸
این کتاب به شرح سرگذشت افرادی که در مسیر انتخابی زندگیشون مردد یا مصمم بودند، مسیرشان را تغیر دادند و یا با سال‌ها افسوس فقط تماشاگر گذر عمرشان بودند می‌پردازد. کتابی درباره شجاعت برای تغیر مسیر اشتباه و قدم گذاشتن در مسیر موفقیت
مرتضی ظهیری
۱۴۰۳/۱/۳
کتاب خوبیه و برای بیشتر کسانی که فکر میکنن و می‌دونن مسیرشون اشتباهه یا بیراهه هست ولی لج میکنن یا میترسن که انگشت نما دیگران بشن با برگشتن و کوتاه آمدن و باید همین راه رو برن ولو اشتباه باشه، خیلی می‌تونه کمک کنه
nazi
۱۴۰۲/۶/۳۱
کتاب خیلی خوبی بود، پیشنهاد میدم قبل از خوندن این کتاب، کتاب‌های، برای رسیدن به ازادی به چه چیز‌هایی نیاز داریم، عادت‌های اتمی و مهم تر از همه کتاب رها کن را بخونید تا این کتاب بیشتر براتون مفید باشه❤
سید محمود محسن اصل
۱۴۰۱/۹/۱۶
اگه حس میکنی توی مسیر اشتباهی داری زندگیتو پیش میبری، این کتاب بهت میگه که دور زدن در جاده زندگی آزاده و میتونی مسیرتو عوض کنی. داستان اشخاصی که دور زدن و زندگیشونو عوض کردن توی این کتاب اومده. خیلی خوبه که بخونیدش.
منیره غنی زاده
۱۴۰۲/۴/۲۶
چه قدر خوشحالم که من از ابتدا مسیرمو درست رفتم و همیشه علاقه برام اولویت بودو خوشحالم در مسیری بودم که دوسش داشتم با وجود همه هزینه‌هایی که داشت و سختی هام. اما احساس رضایت دارم از خودم
مشاهده همه نظرات 47

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب دور زدن آزاد!

برای دریافت خلاصه کتاب دور زدن آزاد! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.