معرفی و دانلود کتاب دوچرخه جدید تانیا

عکس جلد کتاب دوچرخه جدید تانیا
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دوچرخه جدید تانیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوچرخه جدید تانیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوچرخه جدید تانیا

کتاب دوچرخه جدید تانیا نوشته کانیکا جی از مجموعه داستان‌های تانیا، درباره دختر کوچکی است که پدر و مادرش به تازگی برای او یک دوچرخه با چرخ‌های کمکی خریده‌اند. او به خوبی می‌تواند سوار دوچرخه جدیدش بشود تا اینکه بعد از یک هفته مادر چرخ‌های کمکی دوچرخه را برمی‌دارد.

موضوع کتاب دوچرخه جدید تانیا چیست؟

مامان و بابا فکر می‌کنند دیگر وقت آن رسیده است که برای تانیا یک دوچرخه بزرگ‌تر و بهتر بخرند زیرا تانیا دیگر بزرگ شده و به خوبی از عهده راندن یک سه چرخه برآمده است. پس همگی به مغازه یک دوچرخه فروشی می‌روند و یک دوچرخه به همراه چرخ‌های کمکی برای یاد گرفتن می‌خرند. تانیا زمانی که چرخ‌های کمکی به دوچرخه‌اش وصل بود، مشکلی با سوار شدن آن نداشت. به مرور که توانست بهتر از قبل براند، مادر تصمیم می‌گیرد چرخ‌های کمکی را جدا کند اما اولین باری که تانیا سوار دوچرخه‌اش می‌شود به شدت زمین می‌خورد و می‌ترسد اما دست از تلاش بر نمی‌دارد و ناامید نمی‌شود. کتاب دوچرخه جدید تانیا (Tania's New Bicycle) دهمین کتاب از مجموعه داستان‌های تانیا است.

درباره مجموعه داستان‌های تانیا:

این مجموعه جذاب دوست داشتنی با استفاده از داستان‌هایی کوتاه، هم کودکان را سرگرم می‌کند و بین آن‌ها و شخصیت اصلی کتاب یعنی تانیا، ارتباط خوبی برقرار می‌کند و هم جنبه آموزشی دارد. پس از این جهت به یکی از دغدغه‌های والدین که فراهم کردن کتاب‌هایی سرگرم کننده و در عین حال آموزنده برای کودکشان است، پاسخ می‌دهد.

شخصیت اصلی کتاب‌های این مجموعه تانیا نام دارد که الهام گرفته از فرزند نخست نویسنده آن یعنی کانیکا جی است. پِل فرزند کانیکا جی از کودکی به نوشتن علاقه‌ داشت و خانم جی، مادرش در این راه کمک بسیاری به او کرد. کانیکا با استفاده از بعضی داستان‌های نوشته شده توسط دخترش و تغییر آن‌ها توانست مجموعه داستان‌های تانیا (The Tania Series) را خلق کند. هر یک از کتاب‌های این مجموعه به موضوع خاصی می‌پردازد و در قالب یک داستان بامزه آموزش‌هایی هم در آن زمینه می‌دهد. نخستین کتاب از این مجموعه در سال 2014 منتشر شد.

کتاب دوچرخه جدید تانیا مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب برای کودکان 7 تا 10 ساله که به داستان‌های کوتاه و در عین حال کمی آموزنده علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود.

با کانیکا جی (Kanika G) بیشتر آشنا شویم:

او همیشه عاشق نوشتن و علم بوده است؛ برای مدت 10 سال در رشته فیزیک به تحصیل و تحقیق پرداخت و در دانشگاه ایالتی واشنگتن در این رشته تحصیل کرد و بر روی نظریات مختلفی کار کرد. بعد از ازدواج و هنگامی که فرزندش، پِل دو ساله شد هم‌زمان با رشد او، شروع به نوشتن داستان‌های کودک و آموزنده کرد تا بتواند مفاهیم مختلفی را با زبان قصه و ساده به او آموزش دهد. سپس نام هنری کانیکا جی را برای خود برگزید و در طول سال‌ها فعالیتش در نویسندگی کتاب‌های داستان، کتاب‌های تصویری و مقالات تربیتی مختلفی را به رشته تحریر در آورد. او مقاله‌ها و نوشته‌هایی را که به عنوان کتاب منتشر نکرده در سایت شخصی‌اش بارگزاری نموده و در دسترس عموم قرار داده است.

در بخشی از کتاب دوچرخه جدید تانیا می‌خوانیم:

تانیا و پدر و مادرش برای مدتی به اطراف مغازه نگاه کردند. تانیا چند تا از دوچرخه‌ها را امتحان کرد. درنهایت آن‌ها یک دوچرخه کوچک، آبی و خیلی قشنگ را پسندیدند. این دوچرخه کاملا برای تانیا مناسب بود.

مامان همچنین تعدادی چرخ کمکی و یک کلاه ایمنی برای تانیا خرید تا بتواند با امنیت کامل دوچرخه سواری کند. وقتی آن‌ها از مغازه برگشتند، تانیا به بابا کمک کرد تا با کمک پیچ گوشتی چرخ‌های کمکی را به دوچرخه وصل کند. سپس او کلاه ایمنی خود را بر سر گذاشت و سوار بر دوچرخه شد.

با چرخ‌های کمکی راندن دوچرخه به سختی راندن سه چرخه‌ای که قبلا داشت نبود. تانیا با لذت زیادی در محل دوچرخه سواری می‌کرد. دوچرخه او یک زنگ داشت که صدای بلندی تولید می‌کرد. زنگ دوچرخه صدا می‌داد و تانیا نیز هر بار می‌خواست از گوشه‌ای عبور کند آن را با لذت به صدا در می‌آورد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوچرخه جدید تانیا
نویسنده
مترجمطوبی مردانی
ناشر چاپیانتشارات اردوی سوره
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات13
زبانفارسی
شابک978-622-641977-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دوچرخه جدید تانیا

زهره چگنی
۱۴۰۰/۳/۲۷
پیشنهاد می‌کنم‌مجموعه تانیا را مطالعه کنید و برای کودکان خود با صدای بلند بخوانید و در رابطه با مفاهیم کلیدی هر داستان‌ با ایشان به گفت و گو بپردازید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دوچرخه جدید تانیا

برای دریافت کتاب دوچرخه جدید تانیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.