معرفی و دانلود کتاب دیدار با زندگی

عکس جلد کتاب دیدار با زندگی
قیمت:
39000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دیدار با زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دیدار با زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دیدار با زندگی

کریشنا مورتی در کتاب دیدار با زندگی، دیدگاه‌ها و اندیشه‌های خردمندانه خود را در قالب یادداشت‌های کوتاهی گردآوری کرده که به فلسفه و عرفان هندی نزدیک است؛ علاوه بر این او از مفاهیمی همچون عشق، سیاست، جامعه، مرگ، روابط، رشد معنوی و تنهایی، سخن می‌گوید.

درباره کتاب دیدار با زندگی:

بسیاری از صاحب نظران کریشنا مورتی را یکی از بزرگ‌ترین فلاسفه دنیا می‌دانند. او در کتاب دیدار با زندگی (Meeting Life) از مسائل مهم و درگیری‌های ذهنی انسان امروز سخن می‌گوید. مورتی سعی دارد تا به سوالاتی پاسخ بدهد که جواب قطعی و یکسانی ندارند، از جمله: تفکر و اندیشه چیست و عشق و تنهایی چه معنایی دارند.

کتاب دیدار با زندگی همچنین شامل تعدادی از سخنرانی‌های کریشنا مورتی در سوئیس، هند، کالیفرنیا و انگلیس می‌شود که توانسته قلب هزاران شنونده را بلرزاند و با به فکر فرو بردن آنان، الهام بخششان باشد. تفکرات و سخنان او می‌توانند محرک و انگیزه‌ای باشند، برای افرادی که به دنبال حقایق و درون خود هستند.

کتاب حاضر با پرداختن به جنبه‌های مختلف زندگی، شما را وادار به تفکر مجدد نسبت به عقایدتان می‌کند، چه به لحاظ مذهبی و چه به لحاظ فلسفی. مورتی معتقد است که آشفتگی‌های بیرونی جهان و زندگی ما همگی نشات گرفته از آشفتگی‌ها و درگیری‌های درونی ما هستند و ما با حل مشکلات فردی و دغدغه‌های ذهنی خودمان می‌توانیم تاثیری مثبت و بزرگ بر روی مسائل بیرونی بگذاریم.

‌کتاب دیدار با زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از علاقه‌مندان به تفکرات فلسفی و روانشناختی هستید، این کتاب تجربه‌ای دلچسب برای شما خواهد شد؛ چراکه با به چالش کشیدن تفکراتتان، الهام بخش شما برای تعمق بیشتر در مسائل مهم زندگی‌تان خواهد شد.

با کریشنا مورتی بیشتر آشنا شویم:

هشتمین فرزند خانواده‌ ناریانیاه در جنوب هندوستان کریشنا مورتی (Jiddu Krishnamurti) بود که در سال 1895 متولد شد. او پسری کم‌حرف، گوشه‌گیر و از دید سایرین عجیب و غریب بود. تا جایی که معلمانش تصور می‌کردند او به لحاظ ذهنی دچار مشکلاتی باشد. سرپرستی مورتی و برادرش هر دو به دلیل فقر خانواده‌شان به خانمی انگلیسی داده شد و به همین خاطر به انگلستان مهاجرت کردند.

سال‌ها بعد کریشنا مورتی به فیلسوف و متفکری بزرگ تبدیل شد و از او آثار مهمی از جمله «اولین و آخرین رهایی»، «رهایی از دانستگی» و «تنها انقلاب» به جا ماند. وی سرانجام در سال 1986 و در سن 91 سالگی درگذشت.

جملات برگزیده کتاب دیدار با زندگی:

- تنهایی یک چیز، و تنها ماندن چیز دیگری‌ست.
- انسان به قدرتش تکیه می‌کند، چراکه از تنهایی واهمه دارد.
- آزادی آن است که تنها و بدون ترس در ادراک آنچه مبهم است آزاد باشیم.
- تفکر یعنى تابع دانسته‌ها نبودن.

در بخشی از کتاب دیدار با زندگی می‌خوانیم:

دست شستن از گناه مى‌تواند با اشتیاق و شور همراه باشد. آن کس که مرتکب گناه نمى‌شود، غم و اندوه و رنج نمى‌شناسد، اگرچه ممکن است تجارب بى‌شمارى داشته باشد. آنچه ذهن را خراب مى‌کند تجارب نیست؛ بلکه آن چیزهایى است که در پشت تجارب قرار دارند، پس‌مانده‌ها، جاى زخم‌ها و خاطرات. این‌ها هستند که جمع شده، روى هم انباشته مى‌گردند و آن‌وقت غم و اندوه آغاز مى‌شود. این غم و اندوه چیزى به‌جز زمان نیست. هرجا که زمان وجود دارد بى‌گناهى دشوار است.

شور و اشتیاق زاییده‌ى غم و اندوه نیست. غم و اندوه تجربه است، تجربه‌ى زندگى یومیه، زندگى همراه با مَحَن و خوشى‌هاى فانى، ترس‌ها و اطمینان‌ها. فرار از تجارب ممکن نیست؛ ولى آن‌ها نباید در خاک ذهن ریشه بدوانند. این ریشه‌ها سبب مى‌شوند که دشوارى‌ها، تعارض‌ها و کشمکش‌هاى دایم سر راست کنند. هیچ راه گریزى به‌جز آن‌که تابع هیچ روزى و گذشته‌اى نباشیم وجود ندارد.

دیدن یعنى عمل کردن. وقفه‌ى میان دیدن و عمل کردن، اتلاف انرژى است.

عشق تنها زمانى وجود دارد که فکر آرام باشد. این آرامش به هیچ‌وجه به وسیله‌ى اندیشه ایجاد نمى‌شود. اندیشه فقط مى‌تواند تصاویر ذهنى، فرمول‌ها و ایده‌ها را سرهم کند؛ ولى حتى قدرت نزدیک شدن به این آرامش را هم ندارد. اندیشه همیشه کهنه است؛ اما عشق این‌طور نیست.

ارگانیسم فیزیکى داراى هوش خاص خویش است که عادت‌هاى مربوط به لذت آن را کند کرده است. این عادات حساسیت ارگانیسم را از میان مى‌برد و این نبود حساسیت ذهن را تیره مى‌کند. این‌چنین ذهنى ممکن است در یک جهت محدود و باریک حساس باشد و در عین حال حساس نباشد.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
دریاچه
تابع گذشته‌ها نبودن
باغ
مشکلِ زیستن
درخت بلوط
آزادى یعنى نظم
هوش و عمل فورى
رودخانه
ارتباط چیست؟
ذهن عوامانه
تنها بودن
این سبو هرگز پرشدنى نیست
ماهیت فروتنى
مراقبه و عشق
مراقبه و تجربه
خطاب به یک مرد جوان
عشق اندیشه نیست
معناى ارتباط چیست؟
زیبایى خطرناک است
بخش دوم: پرسش‌ها و پاسخ‌ها
تفکر و لحظه‌ى بدون زمان
ترس و آشفتگى
حالت ندانستگى
عشق، امور جنسى و زندگى مذهبى
مصاحبه‌ى تلویزیونى
استعداد گوش دادن
تحقیقى درباره‌ى دوستى
زیبایى چیست؟
رهایى از تعلّقات
اگر انسان دنیا باشد
پرخاشگرى
اراده و آرزو
کجا به دانش نیاز نیست؟
تقاضاى کمک نکنید
هدف مدارس کریشنامورتى
ایستادن در برابر اجتماع
چگونه با زندگى دیدار کنیم؟
خواسته‌هاى اجتماع
بخش سوم: گفتارها
ذهن مذهبى چیست؟
مشکلات جوانى
خصوصیتى از ذهن که جدایى نمى‌شناسد
عشق را نمى‌توان آموخت
درک اندوه
ذهن سبکبار
نور مهربانى
درباره‌ى مراقبه
آزادى
در فراسوى اندیشه و زمان
زمان، عمل و ترس
آیا زندگى معنایى دارد؟
ذهن ساکت
پایان اندوه، عشق است
زیبایى، اندوه و عشق

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دیدار با زندگی
نویسنده
مترجمقاسم کبیری
ناشر چاپیانتشارات مجید
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات280
زبانفارسی
شابک978-964-453-050-0
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
39000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دیدار با زندگی

arman r
۱۴۰۱/۶/۱۲
این کتاب بسیار واقع بینانه گفته گفته شده اما برای کسی که عمل کند کریشنامورتی اهل تبلیغ و انرژی درمانی نیست در کل در اثار ایشان نباید انتظار اطلاعات زیادی را داشت خودش هم میگوید که بهتره همین چیزهای اصلی را انجام دهید مثل اگاهی از خود و دیدن افکار و مراقبه‌ای مدام بر انچه اندیشه میکنید بدون قضاوت و اجبار باید نورافکنی داشته باشید بر محتویات ذهن خود این کتاب را ۳ بار خواندم و هر دفعه یک فرکانسی جدید گرفتم فقط دقت و هشیاری بالایی میطلبه. ه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دیدار با زندگی

برای دریافت کتاب دیدار با زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.