معرفی و دانلود خلاصه کتاب راز موفقیت از 50 مدیر برتر

عکس جلد خلاصه کتاب راز موفقیت از 50 مدیر برتر
قیمت:
4800 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب راز موفقیت از 50 مدیر برتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب راز موفقیت از 50 مدیر برتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب راز موفقیت از 50 مدیر برتر

میکروکتاب راز موفقیت از 50 مدیر برتر به قلم جیمز سیترین و توماس جی. نف، رموز مدیران برتر کسب‌ و کار را مورد مطالعه قرار داده و سپس اصول و ویژگی‌های مشترک آن‌ها را شرح می‌دهد.

بسیاری از مردم دوست دارند بدانند که رهبران بزرگ کسب و کارهای جهان، افرادی که بیشترین دستاورد را در دنیای تجارت دارند، چه ویژگی‌های شخصیتی دارند؛ و فکر می‌کنند که آیا پیروی و تقلید از چنین خصوصیاتی واقعا می‌تواند احتمال دستیابی به موفقیت‌های فردی و حرفه‌ای مشابه را برای آن‌ها افزایش دهد؟

برای پاسخ به این سوال، فرآیندی هدفمند توسعه یافت که در آن بهترین رهبران کسب‌ و کار بین‌المللی شناسایی شدند. سپس با این رهبران مصاحبه شد تا فرصتی برای آشنایی با دیدگاه‌ها و عوامل موفقیت آن‌ها ایجاد شود. آنگاه نتایج با جزئیات بیشتر تجزیه و تحلیل شدند.

جای تعجب نیست که در پایان تحقیق، سوابق شغلی متنوع رهبران کسب‌ و کار، همراه با مطالبات گسترده‌ای که به واسطه مسئولیت‌هایشان به آن‌ها اعمال شده بود، به‌ خوبی نشان ‌داد که هیچ ویژگی مشترکی بین آن‌ها وجود ندارد؛ در عوض، مشخص شد که موفق‌ترین رهبران، ترکیبی کاملا شخصی از ویژگی‌های شخصیتی، فلسفه‌ها یا عادت‌های شخصی هستند که در خود پرورش داده و به کاربرده‌اند. با این وجود، دو فهرست از 6 اصل کسب‌وکار و 10 ویژگی مشترک استخراج شد. هر کارآفرین برتر، ترکیبی منحصربه‌فردی از تعدادی یا همه این دو فهرست را در خود داشت که در میکروکتاب راز موفقیت از 50 مدیر برتر (Lessons from the Top) به بررسی این دو فهرست پرداخته می‌شود.

بهترین رهبران تجاری، نشان می‌دهند که چه چیزی را می‌توان در کسب‌ و کار به دست آورد و این نکات می‌تواند به‌ عنوان معلمان بزرگ و نمونه‌های واقعی به شما کمک کند.

جیمز سیترین (James Citrin)، نویسنده، کارآفرین و مدیرعامل موفقی است که در زمینه رهبری سازمانی فعالیت می‌کند. او فارغ‌التحصیل مدیریت از دانشگاه هاروارد است و بیش از 16 سال تجربه در زمینه مدیریت و رهبری استراتژیک دارد. همچنین توماس جی. نِف (Thomas J. Neff) که مدیرعامل و محقق است در نوشتن این کتاب او را یاری رسانده. او تحقیقات زیادی در مورد مدیران برتر در جهان انجام داده است. همچنین تجربه عضویت در هیئت‌مدیره‌ شرکت‌های بزرگ تجاری مختلف را نیز دارد.

میکروکتاب چیست؟ چرا میکروکتاب‌ها مفید هستند؟

میکروکتاب‌های سبکتو در حقیقت چکیده‌ای مهم از کتاب‌ها هستند که شما بتوانید آن‌ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان‌های پرت زیادی داریم که می‌توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم.

میکروکتاب‌ها شامل بخش‌های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می‌کنید. بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

در بخشی از میکروکتاب راز موفقیت از 50 مدیر برتر می‌خوانیم:

برترین رهبران تجاری مسائل ناخودآگاه ذهنشان را تحت کنترل دارند. به‌ جای بزرگنمایی دستاوردهای خود، اثرگذاری اعضای خانواده، همکاران، کار سخت، زمان‌بندی خوب و حتی شانس را در موفقیت‌های ارزشمندشان تایید می‌کنند.

لری باسیدی در این مورد می‌گوید: «روزهایی بودند که اشخاص بالادستی، همه چیز را می‌دانستند. امروزه، مدیرعامل بودن کاری متواضعانه‌ای است؛ و هر چه بیشتر یاد می‌گیرید، بیشتر دلیل متواضع بودن را درک می‌کنید، زیرا فضای رقابتی آن‌چنان شدید است که همیشه کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد. من فکر می‌کنم این نگرش موجب بهتر شدن شرکت‌ها و مدیران اجرایی نسبت به گذشته شده است.»

استیو کیس باور دارد: «در مورد من، واقعا موضوع اصلی، اعتقاد داشتن به کارهایی است که باید انجام شوند تا بتوان رسانه‌ای (اینترنت) ایجاد کرد که واقعا موجب افتخار ما باشد. این مسئله ارتباطی به قدرت، شفافیت یا جایگاه ندارد؛ این‌ها چیزهایی هستند که من از آن‌ها لذت نمی‌برم.»

باب تیلمن هم می‌گوید: «هیچ تجارتی را نمی‌شود با یک نفر پایه‌گذاری یا مدیریت کرد. تیمی به این کار گمارده می‌شوند. هر چقدر یک نفر را برجسته کنید، همان‌قدر آن شخص از بقیه اعضای تیم فاصله می‌گیرد و آسیب می‌زند.»

هوارد شولتز از مدیران برتر و کسی که استارباکس را به موفقیت امروزش رسانده می‌گوید: «فکر می‌کنم امروزه اگر افراد در تصمیم‌گیری‌ها سهیم نباشند، رهبری خیلی سخت می‌شود. جذب و حفظ اشخاص ارزشمندی که احساس نمی‌کنند بخشی از تدوین‌کنندگان استراتژی یا تصمیم‌ گیرندگان موارد بحرانی هستند، سخت خواهد بود. اگر به اشخاص اجازه دخالت در امور را ندهید، با شما نمی‌مانند.»

الکس تراتمن (Alex Trotman) از شرکت اتومبیل‌سازی فورد هم معتقد است: «دستیابی به معیارهایی برای مدیریت یک شرکت آسان است؛ چون می‌توانید آن‌ها را از کتاب پیدا کنید.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول: جستجو برای بهترین رهبران تجاری
فصل دوم: شش اصل موفقیت در کسب‌وکار
صداقت داشته باشید و با الگو بودن برای دیگران، آن‌ها را رهبری کنید
برای «ایده اصلی» خود یک استراتژی برنده ایجاد کنید
تیم مدیریتی قوی جذب کنید
به کارمندان خود برای رسیدن به دستاوردهای بزرگ انگیزه و الهام بدهید
سازمانی انعطاف‌پذیر و پاسخگو بنیان‌گذاری کنید
سیستم‌های مدیریت و پاداش خود را با هم هماهنگ کنید
فصل سوم: ده ویژگی بهترین رهبران تجارتی
برای کاری که انجام می‌دهند شور و اشتیاق دارند
اطلاعات دست اول و شفافیت در تفکر تجاری
مهارت‌های ارتباطی عالی
سطح انرژی شخصی بالا و پایدار
تمایل برای به اشتراک‌گذاری اعتبار شغلی جهت رسیدن به موفقیت‌ها
حس آرامش و سلامتی درونی
توانایی استفاده از تجارب سنین جوانی به‌صورت سازنده
خانواده‌های قوی و پرجنب‌وجوش
نگرش مثبت به زندگی و چالش‌های آن
تمرکز روی «انجام صحیح کارهای درست»
پیشنهاد میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب راز موفقیت از 50 مدیر برتر
نویسنده،
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات109
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب راز موفقیت از 50 مدیر برتر

برای دریافت خلاصه کتاب راز موفقیت از 50 مدیر برتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.