معرفی و دانلود کتاب رد پای خواب

عکس جلد کتاب رد پای خواب
قیمت:
۱۱,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رد پای خواب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رد پای خواب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رد پای خواب

کتاب رد پای خواب، نوشته‌ی محبوبه بهاری، داستانی عاشقانه با مایه‌ها و مضامین خیالی است که عمده‌ی حوادث آن در عالم خواب و رؤیا به وقوع می‌پیوندد. با مطالعه‌ی این اثر خواندنی، ضمن ساختن اوقاتی مفرح برای خود، به دانستنی‌ها و نکاتی جالب توجه در باب عوالم خواب نیز برخواهید خورد.

درباره کتاب رد پای خواب

کشف ماهیت آنچه آدمی هر شب در خواب‌های خود می‌بیند، از دیرباز یکی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه‌های ذهن پرسشگر بشر بوده است. مسئله‌ی رؤیا، و تأویل و تعبیر آن، نزد انسان اولیه امری مبهم، پیچیده، دارای اهمیت، و البته، به غایت غامض بوده است. به نحوی که به باور گروهی از اسطوره‌شناسان، تأمل در این باره بوده که زمینه‌ساز شکل‌گیری بسیاری از باورهای دینی و اسطوره‌ای در جوامع ابتدایی شده است. در علوم مدرن، از جمله در عصب‌شناسی و روانشناسی نیز، موضوع خواب‌های شبانه همواره مهم و توجه‌برانگیز تلقی شده است. چنان‌که فی‌المثل، بخش عمده‌ای از تحقیقات زیگموند فروید، بنیانگذار مکتب روانکاوی، صرف توضیح ماهیت پدیده‌ی رؤیا گشته است. (به باور فروید، رؤیاها تجلی‌گاه امیال، نیازها و خواست‌های سرکوب‌شده‌ی بخش ناخودآگاهِ ضمیر بشرند. به عبارتی، ذهن بشر، در فرایندی خودکار، در عرصه‌ی آزاد خواب و خیال به بیان آنچه در عالم بیداری بیان‌ناشدنی می‌داند، می‌پردازد.) محبوبه بهاری در کتاب رد پای خواب، به اغلب پژوهش‌های مهم و ارزنده در باب مسئله‌ی رؤیاها توجه نموده؛ اگرچه در این بین، از بیان نظریات شخصی خویش راجع به این موضوع هیچ ابایی نداشته است.

کتاب رد پای خواب رمانی عاشقانه و تجربی است که در آن، تکیه‌ی نویسنده نه بر پیرنگ و روایت، بلکه بر موضوع و درونمایه‌ی اثر بوده است. از این جهت می‌توان این کتاب را رمانی آموزشی نامید؛ متنی که با مطالعه‌ی آن، ضمن پیگیریِ داستانی جذاب و گیرا، به اطلاعاتی مهم و تأمل‌برانگیز در باب موضوع غامض خواب‌ها نیز برمی‌خوریم.

محبوبه بهاری در مقدمه‌ی کتاب رد پای خواب از کنجکاوی دیرینه‌ی خود نسبت به عالم خواب سخن گفته است. کنجکاوی‌ای که در ذهن او چنین پرسش‌های غریب و نامتعارفی را رقم زده است: آن خودِ ما که در خواب می‌بینیم، چه تفاوتی با خود واقعی ما، یا به تعبیری، خود ما در عالم بیداری، دارد؟ مرز میان خواب و بیداری در کجاست؟ هنگامی که خود را بیدار و هوشیار می‌پنداریم، از کجا یقین داریم که در حال زیستنِ خوابی ممتد نیستیم؟ آیا رؤیاها صرفاً از تصاویری موهوم و بی‌معنی ساخته شده‌اند؟ اگر چنین باشد، چگونه می‌توان حقایقی را که تنها در عالم خواب بدان‌ها پی می‌بریم، توضیح داد؟... کتاب رد پای خواب حاصل تلاش محبوبه بهاری برای پاسخ گفتن به این نوع از سوالات بوده است.

یکی از نکات ارزنده‌ی این کتاب که شایسته‌ی بازگو کردن است، زبان شاعرانه‌ی آن است؛ زبانی که به علت تطابق تام و تمام با محتوای خیالی و فراواقعی اثر، تأثیری عمیق و ماندگار بر خواننده می‌گذارد.

کتاب رد پای خواب در سال 1400 به انتشار رسیده است. ناشر این اثر، بنگاه انتشاراتی مانیان است.

نکوداشت‌های کتاب رد پای خواب

- خانم محبوبه بهاری، نویسنده‌ی کتاب بسیار ارزشمند «در خودت زنده شو»، این بار اثر ارزشمند دیگری خلق نموده است. کتاب رد پای خواب کتابی متفاوت در باب خودشناسی و سفر به درون است. قلم نویسنده در این اثر برگرفته از دل و جان اوست؛ لذا بر جان و دل مخاطب خوش می‌نشیند. (دکتر حسین شیرمحمدی، سخنران، نویسنده و مترجم)

- خواب و بیداری چه معنایی دارد؟ اگر حتی یک بار این سوال را از خودتان پرسیده‌اید و تاکنون به مطلب یا پاسخ واضحی در این باره دست نیافته‌اید، توصیه می‌کنم که کتاب رد پای خواب را مطالعه کنید. (نسیم بهاری، نقاش و نوازنده)

- خواندن کتاب رد پای خواب تجربه‌ی ایستادنِ زمان یا گذر از تونل زمان را برایم تداعی نمود. گویی نیکولا تسلا با من بود! توصیه می‌کنم با عشق و آرامش این اثر را بخوانید... (دکتر مهدی جبرائیلی)

- با مطالعه‌ی کتاب رد پای خواب، اثر خانم محبوبه بهاری، پیام‌های گوناگونی را دریافت می‌کنیم. پیام‌هایی که تفکر و تعمق در آن‌ها می‌تواند تغییرات و تحولاتی سازنده را در زندگی ما رقم بزند. (محمد غلامی، مربی و مدرس مهارت‌های فردی)

- رد پای خواب کتابی است که ما را به چالشی در دنیای درونی‌مان دعوت می‌کند. (مجید مجیدزاده)

کتاب رد پای خواب مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار خیال‌انگیز و سورئال و دنبال‌کنندگان ادبیات امروز ایران، دو گروه از مخاطبینی‌اند که از مطالعه‌ی کتاب رد پای خواب، نوشته‌ی محبوبه بهاری، لذت خواهند برد.

با محبوبه بهاری بیشتر آشنا شویم

محبوبه بهاری نقاش، گرافیست، عکاس و کارشناس هنرهای تجسمی است. فعالیت او به عنوان داستان‌نویس از سال 1399، با انتشار کتاب «در خودت زنده شو» به طور جدی آغاز گشت. بهاری در اثر نامبرده تصویری گیرا از جهان‌بینی هنرمندانه‌ی خود ارائه نموده است. تصویری که مخاطب را به یاد اشراق‌های مشهود در آثار وی در حوزه‌ی هنرهای زیبا می‌اندازد. دیگر کتاب خواندنی محبوبه بهاری، «رد پای خواب: وقتی بیداری گم شد» نام دارد؛ رمانی سورئالیستی که توضیحات مربوط به آن را در سطور پیشین مطالعه نمودید.

شابک نسخه کاغذی:978-622-7611-56-4
شابک نسخه الکترونیک:

هنگام شیرجه به قلمرو رؤیاها، کدام دسته از کتاب‌ها بر شما تأثیر بیشتری می‌گذارند؟ آیا آن‌هایی که واقعیت را پیش چشمانمان تغییر و دنیایی عجیب اما آشنا و شاید سورئال را به ما نشان می‌دهند؟
این کتاب در مورد بیدار شدن در خواب است و داستان رخنه کردن در هزارتوی خواب و دنیای ناشناختة بی‌انتهای آن‌که محدود به هیچ زمان و مکانی نمی‌شود را خواهد گفت.
اغلب به خوابیدن و خواب دیدن در فضای عجیب غریب آن عادت کرده‌ایم و از رموز نهفته در آن چیزی نمی‌دانیم و شاید هرگز به مقایسه خواب‌وبیداری نپرداخته‌ایم؛ زیرا ازنظرمان فقط بیداری بخش مهم، واقعی و ملموس زندگی است اما کسی چه می‌داند شاید خواب از بیداری مهم‌تر باشد؛ این کتاب حاصل سال‌ها سؤال من در مورد خواب است.
سؤالاتی از قبیل اینکه چرا خواب‌های عجیب از ترس‌ها، کمبودها، آرزوها و ناکامی‌ها می‌بینیم؟ و یا اینکه چرا در خواب از آینده خبر می‌گیریم؟ آینده‌ای که یا نزدیک است و قابل‌تغییر نیست و یا دور است و قابل‌درک نیست؛ تکلیف آن اجسام، رنگ‌ها و مزه‌هایی که فقط در خواب وجود دارند چیست؟ که در بیداری حتی اسمی برایشان پیدا نمی‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
نوار اول: وقتی به بیداری مشکوک شدم
بیداری
نوار دوم: رخنه
دنیای ما
نوار سوم: کدام خواب، بیداری من است
نوار چهارم: سر نخ زندگی
مزه سیب
نوار پنجم: لحظات حضور
سلام
نوار ششم: نجات
زمان
نوار هفتم: دچار خواب
دعوت بی‌صدا
تبعید به حسرت
پشت میز وابستگی
نوار هشتم: اثری به نام آدم
یک تقسیم‌بر بی‌نهایت
فصل هما
محرم خواب
فواره بیداری
نوار نهم: فرصت زندگی
آینۀ خواب
خواب ابدی
مقیم خواب
نوار دهم: حوض بدون ماهی
نابودی
نوار یازدهم: دایره بسته
آمدم
اما او نبود
نوار دوازدهم: امید
هم خاطره
نوار یکی مانده به آخر
راز خواب
نوار چهاردهم: صدای زندگی
امشب
تقدیر و تشکر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رد پای خواب
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات158
زبانفارسی
شابک978-622-7611-56-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رد پای خواب

راحله پرویزی
۱۴۰۲/۱/۶
واقعا جملات مفهمی و زیبایی داشت. نیازی به معرفی نداره واقعا عالی بود.
کوتاه، مختصر، مفید! برازنده‌ی وقت گزاشتن خواننده و تقدیر از نویسنده هست صرفا اسم کتاب برازنده نبود!
پری دریایی
۱۴۰۱/۸/۲۲
کتاب خوبی بود ولی خیلی بهتر میتونست باشه. پیچیدگی زیادی داشت
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب رد پای خواب

برای دریافت کتاب رد پای خواب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.