معرفی و دانلود رمان پر

عکس جلد رمان پر
قیمت:
۲۵۰۰۰ 12500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی رمان پر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی رمان پر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی رمان پر

دل انسان همچون «پَر»ی است که در بیابان از شاخه‌ی درختی آویزان شده و دائم از وزش باد در انقلاب و زیرورو شدن می‌باشد. (رسول اکرم (ص))

شارلوت مری ماتیسن:
خانم شارلوت مری ماتیسن، نویسنده‌ی ارزشمند بریتانیایی و خلّاق رمانِ معروفِ دلنشین و عاشقانه‌ی «پر» در حوالی قصبه «لیس‌کرد» چشم به جهان گشوده است. تاریخ تولد وی ذکر نگردیده اما وی در اوایل سال 1920 ازدواج می‌کند که دو پسرش حاصل این پیوند بوده است و در نهایت این نویسنده ماهر و اندیشمند در 8 آوریل 1937 بر اثر سرطان سینه دارِ فانی را وداع می‌‌گوید.
از آثار برجای مانده از او می‌توان به پنج اثرش اشاره نمود که دو کتابش را در دوران جنگ جهانی اول نوشته و سه کتاب را، که از آن جمله می‌توان به «پر» و «موروِنای سبزپوش» اشاره کرد، بعد از ازدواج از خود به یادگار گذاشته است، هر چند سه کتاب وی به فارسی ترجمه نشده است.
میمنت دانا:
خانم میمنت دانا به سال 1289 در آباده‌ی شیراز متولد گردید، بعد از اتمام تحصیلات ابتدایی به تهران مهاجرت کرده و بعد از پایان تحصیلات در دبیرستان، در دانشگاه آمریکایی بیروت تا فوق‌لیسانس رشته‌ی پرستاری تحصیل کرده و پس از مراجعت به ایران در چندین بیمارستان تهران مشغول به کار می‌شود.
جذابیت کتاب «پر» آن‌قدر بوده است که مترجم آن، چنان تحت تأثیر لطافت آن قرار گرفته که به گفته خویش:
"تا مدت‌ها در عالمی رویایی سیر می‌کردم و به هر کاری دست می‌زدم و به هر جا می‌رفتم، شخصیت‌های کتاب «پر» مرا دنبال می‌کردند."
از دیگر آثار این مترجم برجسته می‌توان به ترجمه‌ی کتاب‌های «بابا لنگ‌دراز» اثر جین وبستر و «عشق و یک دروغ» اثر مارگریت وست اشاره نمود که در نوع خود بی‌نظیر بوده است که توسط همین ناشر در دست چاپ می‌باشد. و سرانجام این مترجم زبده و زبردست در سال 1358 دیده بر جهان فروبست.
پَر:
کتاب «پر» داستان شورانگیز عاشقانه‌ایست که هیچ نویسنده‌ای نخواهد توانست صحنه‌ها، حالات و سطور درخشان آن را تکرار کند. تمایز «پر» از دیگر کتاب‌های عاشقانه را می‌توان در جملات و گفتمان‌های پرمعنا، عمیق و زیبای آن دانست، هرچند تجربه‌ی نوع متفاوتی از عشق را نیز در این کتاب نباید نادیده گرفت.
این کتاب در سال‌های مختلف توسط ناشرین متفاوت چاپ شده، ولی کاری که انتشارات پر در این کتاب انجام داده، ویرایش متن قدیمی با حفظ امانت، آوردن بیوگرافی از نویسنده، مقدمه‌ی خانم میمنت دانا(مترجم) و نامه‌ای از یک خواننده‌ی این اثر که سال‌ها قبل آن را خوانده می‌باشد که در شروع کتاب آمده است..
چکیده‌ای از متن:
نور آتش بخاری روی میز افتاده و از آن‌جا به موهای او منعکس شده و هاله‌ی طلایی دور سرش تشکیل می‌داد. نیم‌رخش در تاریکی و تنها پایین گردنش در روشنایی پیدا بود. لازم نبود تبسم کند تا در صورتش چال بیفتد، وقتی صحبت می‌کرد، مخصوصاً در موقع ادای بعضی کلمات، در گونه‌هایش گودی ظاهر می‌شد. در حالی‌که انگشتان ظریف و باریکش را روی میز می‌کشید احساس کردم مرا دست انداخته و دلم را مثل «پَر» به هرسو می‌کشاند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابرمان پر
نویسنده
مترجممیمنت دانا
ناشر چاپیانتشارات پر
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-964-8007-72-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۵۰۰۰ 12500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات رمان پر

ملیحه خاکسار
۱۴۰۱/۸/۲۶
به نظرم کتاب بسیار زیبا و رمانتیکی بود و آدم را با خودش به عمق داستان میبره و حکایت عشق و از خودگذشتگی در راه عشق که کمتر کسی پیدا میشه که اینگونه عاشق باشه. پیشنهاد میکنم حتما یک بار هم که شده این کتاب را بخوانید. مثل اسمش لطیف و زیباست. و اما شخصیت اصلی داستان ماویس عشق بی نظیر دالتون که در عین و سادگی زیبایی در زیر چهره معصومش رازی را نهفته که در لحظه حساس داستان به دالتون میگه و باعث میشه خودش در سه سالی که تحت تعلیم بوده همیشه فکر کنه بخاطر اون راز هست که دالتون به دیدنش نیامد. به نظرم شوهرش مستحق مرگ بود برای کار غیر اخلاقی که در برابر ماویس انجام می‌دادو همیشه میخواست از همسرش سوء استفاده کنه و از این راه پول در بیاره. و اما دالتون در این میان به همسرش خیانت میکنه و با ماویس وارد یک رابطه نامشروع میشه کسی که میتونست مثل دخترش باشه نقش معشوقه اون را داره و بخاطر معشوقه‌اش تمام زندگی و اعتبار و موقعیت اجتماعی خودش را از دست می‌دهد. و اما همه اینها ارزش این را داره که صدایی بی نظیر آموزش داده بشه و به اجتماع داده بشه؟!؟!
نیلا خاچیکیان
۱۳۹۷/۵/۱۸
رمان عاشقانه‌ی پر خارق العاده هست. سالها قبل حداقل 10 بار آن را خوانده‌ام و هر بار متوجه‌ی موضوعی شدم.

اشک آور است... عشق تنها زمانی عشق است که عاشق یا معشوق رفته باشد. و به یکدیگر نرسند... مثل شیرین و فرهاد، رومئو و ژولیت، خسرو و شیرین و... عشق بین انسان خداوند که هرگز نمیتوان بدو رسید... اسگ در
آدم میاد به رمان پر و داستانش فکر میکنه و وقار متانت میتونه از هر زنی یک ملکه بسازه... گرچه خانم درون پر براستی یک ملکه است... بسیار مهذبان و بسیار بی‌رحم..
یگانه سهرابی
۱۴۰۲/۱/۳
یکی از بهترین رمان‌های عاشقانه هست. داستانش انقدر خوبه که نمیتونی کتاب رو کنار بذاری. جزو معدود رمان‌هایی هست که بعد از چندبار خوندن، باز هم جذابیت داره و خواننده رو مجذوب خودش میکنه.
این کتاب برام خیلی هم نوستالژیکه، اولین بار دوران نوجوانی از کتابخونه‌ی محل گرفتم و انقدر دوستش داشتم که پس دادنش به کتابخونه برام خیلی سخت بود! مادرم هم خیلی این کتاب رو دوست داشت...
Nahid Ghovanloo
۱۳۹۷/۷/۱۰
به توصیه مادرم چندین بار این رمان را در سالهای مختلف عمرم خواندم که اولین بار در 15 سالگیم بود و جالب اینکه هر بار برداشت و حس متفاوتی نسبت به شخصیتهای داستان داشتم که البته این نشان از تفاوت دیدگاه و تفکر انسان در سالهای مختلف دارد، اما آنچه که مسلم است این است که، رمان پر در هر سن و سال و حال و هوایی که باشید، یک عاشقانه‌ی بی‌نظیر است.
الهام کریمی
۱۴۰۲/۹/۱۳
این کتاب رو ۳۰ سال پیش خوانده بودم و خیلی تحت تاثیر قرار گرفته بودم تصمیم گرفتم دوباره بخرم و خیلی از خوندمش خوشحال و راضی‌ام. داستانی که در زمان خودش داستان زیبا و پرکششی بوده گرچه نسبت به پیچش رمانهای امروزی بسیار ساده و بی غل و غش و سریع پیش میره، اما قصه خوب مطرح و پرداخته شده و پایانی زیبا هم دارد.
عاطفه انصاری
۱۳۹۸/۷/۲۴
اصلا ارزش خوندن رو نداره، موضوع خیلی پیش پا افتاده‌ای داشت، با یک اشتباه چشمگیر، جایی از داستان نوشته شده مرگ راجر به دخترش اطلاع داده میشه ولی بدلیل کسالت مادرش و... در مراسم دفن شرکت نمیکنند و در آخر داستان در روزنامه مرگ همسر راجر یک روز قبل از مرگ راجر اعلام شده بوده!! !
ضعف بزرگیه در یک اثر هنری
Azade ..
۱۴۰۰/۶/۴
موضوع عشق و قداست آن همواره مورد ستایش همگان بوده اما گنجنوندن عشق در یک خیانت و بزرگ جلوه دادن اون در واقع توجیهی بر خیانته و بنظر من این کتاب اصلا شایسته تحسین نیست چون خیانت و عدم تعهد رو در قالبی بنام عشق میخواد زیبا و مورد قبول جلوه بده و برای من جذاب و قابل درک نبود
fateme ramezani
۱۴۰۱/۳/۲۳
کتاب فوقالعاده قشنگی بود.
حس خوبی رو به خواننده انتقال میده.
با اینکه اشکالات ریزی داشت اما موضوعی داره که ارزش خوندن کتاب رو داره.
فضایی که نویسنده ایجاد کرده شما رو سرار از عشق میکنه ومیتونید با تمام وجود اتفاقات داستان رو احساس کنید.
با تشکر از کتابراه.
رقیه سلیمی
۱۴۰۱/۷/۱۸
خوب این رمان خیلی سانسور داشت وبخوبی اونی که بنده سال 71 خواندم نبود ولی مضمون ونتیجه وحس وعشق وعلاقه وعلتها و.... درش خوب استنباط میشد و‌ی حس ناب البته از نوع اروپایی‌اش به خواننده دست میداد وآخرش کمی حس پوچی میکرد ولی بعدش خالی از حکمت نبود
مهسا رشکی
۱۳۹۸/۸/۱۳
یکی از زیباترین رمان‌هایی بود که خوندم لحظات عاشقانه رو خیلی خوب میتونید متصور شوید والبته جمله آخر کتاب که خیلی ناگهانی همه چیز عوض میکنه عالیه.‌ای کاش فیلم این کتاب هم ساخته میشد.
بسیار بسیار رمان جذابی پیشنهاد میشه حتما بخونیدش.
ف م
۱۳۹۸/۴/۲۸
عشق و فداکاری واقعی برای کسی که دوستش داری رو تعریف می‌کرد. (بنظر من اکثر انسانها به دنبال عاشقی هستن که براشون فداکاری کنه اما هیچوقت سعی نمی‌کنن خودشون عاشق و فداکار باشن)
کاربر kh
۱۳۹۷/۱۱/۱۴
حس غم انگیزی و اندوه در سراسر فضای رمان و پایانش....
زبانی ساده... کمرنگ بودن حس کنجکاوی در خوندن رمان...
جز کتابایی بود ک از وقت گذاشتن واسه خوندنش پشیمون نمیشی....
در اخر‌ی رمانی زیبا ساده و تاثیر گذار....
ali najafi
۱۳۹۶/۲/۶
توصیه میکنم حتما بخونیدش چون این کتاب یکی از بینظیر‌ترین و کم یاب‌ترین صحنه‌های عاشقی رو ب تصویر میکشه و تاثیر عمیقی روی انسان‌ها میذاره.
بدون شک بهترین رمانی بوده که من تا الان خوندم😍��💙💙💙💗💗💟💞💙💝💛💜💙❤
مهری رازقیان
۱۳۹۹/۲/۲۰
امروز کتاب رو براساس نظراتی که دوستان داده بودن خریدم و میخوام شروع کنم به خوندن خیلی هیجان دارم 😍ممنون که امکان خرید با قیمت کم رو فراهم کردین که بتونیم کتاب بخونیم کتاب راه عزیزم بهترینی 😍
حیدر نظریان
۱۳۹۸/۶/۲۱
بسیار زیبا بود نگارش خیلی خوبی هم داشت به شخصه ازین نوع روابط و این سفسطه‌ها خوشم نمیاد ولی خوب و بد، پند اندرز وقضاوت در نظر ساده میاد ولی در شرایط، احساست و ترس، دوست داشتن و تنفر می‌تونه همه چیزو عوض کنه
مشاهده همه نظرات 144

راهنمای مطالعه رمان پر

برای دریافت رمان پر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.