معرفی و دانلود کتاب سپهبد تیمور بختیار به روایت اسناد ساواک (جلد اول)

عکس جلد کتاب سپهبد تیمور بختیار به روایت اسناد ساواک (جلد اول)
قیمت:
27000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سپهبد تیمور بختیار به روایت اسناد ساواک (جلد اول) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سپهبد تیمور بختیار به روایت اسناد ساواک (جلد اول) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سپهبد تیمور بختیار به روایت اسناد ساواک (جلد اول)

تلاش اندیشمندان و نظریه پردازان سیاسی در طول تاریخ تفکر بشر همواره به تحدید قدرت معطوف بوده است. تجربه سیاسی نشان می دهد که قدرت بدون تقوی فساد می آورد و قدرت بیشتر، فساد بیشتر رایه همراه دارد. از ای نرو متفکران همواره کوشیده اند تا به شیوه های مختلف قدرت سیاسی را تحدید نمایند. از سقراط پیرکه بر اخلاقیات و حکمت و دانایی، افلاطون که بر فیلسوف شاه و ارسطو که بر حکومت مردان طبقه متوسط در دنیای قدیم تاکید داشتند تا آبی کلیسا که بر حکومت مردان دین و متفکران دوران بعدی که بر حقوق طبیعی و انسانی، تفکیک قوا و حق تعیین سرنوشت و دخالت مردم در سیاست تاکید می ورزیدند جملگی درصدد ایجاد چارچوبی برای اعمال قدرت در جوامع انسانی بودند.
(این کتاب نسخه قدیمی بوده و با همکاری ناشر به صورت اسکن شده آماده سازی شده است. لطفا جهت صحت نمایش در نسخه اندروید قبل از خرید نسخه نمونه را دریافت نمایید.)
سرتیپ تیمور بختیار که روز۲۹ مرداد ۱۳۳۲ به سمت فرماندهی لشگر ۲ زرهی منصوب و پس از چند ماه با حفظ سمت، فرماندار نظامی تهران شد از جمله افرادی است که در دوران تثبیت دیکتاتوری مطلقه شاه نقش مهمی بعهده داشت. وی که بعنوان پدر سازمان اطلاعات و امنیت کشور معروف شد و از منسوبین ثریا همسر بختیاری شاه بود در پایان سال ۱۳۳۹ از کار برکنار و نهایتاً در ۶ بهمن ۱۳۴۰ از ایران خارج شد. وی که از سال ۱۳۴۱ بتدریج فعالیت علیه رژیم شاهنشاهی را آغاز کرد به یکی از دردسرهای رژیم تبدیل و سرانجام در سال ۱۳۴۹ به قتل رسید و این سوال را پیش روی همگان قرار داد که وی تحت چه شرایطی پس از کودتای ۲۸ مرداد به سرعت مدارج ترقی را طی کرد و جزء نخبگان سیاسی - نظامی ایران گردید و به چه دلیل دوران اقتدارش دولت مستعجل بود؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سپهبد تیمور بختیار به روایت اسناد ساواک (جلد اول)
ناشر چاپیانتشارات مرکز بررسی اسناد تاریخی
سال انتشار۱۳۷۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات311
زبانفارسی
شابک978-964-5645-09-3
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک
27000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سپهبد تیمور بختیار به روایت اسناد ساواک (جلد اول)

برای دریافت کتاب سپهبد تیمور بختیار به روایت اسناد ساواک (جلد اول) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.