معرفی و دانلود کتاب صوتی شناخت اساطیر ایران

عکس جلد کتاب صوتی شناخت اساطیر ایران
قیمت:
70000 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شناخت اساطیر ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شناخت اساطیر ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شناخت اساطیر ایران

کتاب صوتی شناخت اساطیر ایران اثر پروفسور انگلیسی جان راسل هینلز، مجموعه‌ای جامع از اطلاعات دقیق، کامل و ساده از اسطوره‌های ایران زمین است.

کتاب شناخت اساطیر ایران (Persian mythology) دربار‌ه‌ی اساطیر نخستین اقوام نشیمن گزیده در سرزمین ایران بزرگ و اجتماعات انسانی پیش از دورۀ تکوین دین‌های بزرگ رسمی در ایران باستان است، چرا که اساطیر ایران باستان در این دنیای پر رمز و راز جایی والا دارد و شناخت آن رهنمون ما در شناخت فرهنگ غنی و پر ارزش این سرزمین است.

مولف با استفاده از منابع هند باستان و استناد به منابع مستقیم و غیرمستقیم ایرانی مانند اوستا، متن‌های پهلوی، شاهنامه فردوسی، متون تاریخی دوران اسلامی و… نخست طرحی تاریخی عرضه می‌کند و مطالب مربوط به آغاز آفرینش، پیش نمونه آفریدگان، نمونه‌های پیشین خدایان باستانی و خدایان تحول یافته ادوار بعدی و قهرمانان تاریخی رنگ اسطوره گرفته را پیش می‌کشد.

جان راسل هینلز (John Russell Hinnells) استاد متخصص در مطالعات عهد جدید و مطالعۀ تطبیقی دین و ادیان ایرانی است.

در این کتاب شناخت اساطیر ایران عبارت‌اند: از اساطیر ایران باستان، خدایان آئین ها، قهرمانان ایزدی، شناخت اساطیر زرتشتی، نیروهای شر، اسطورۀ آفرینش، نخستین پدر و مادر بشر و... که مورد شرح و بررسی قرار می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
39 دقیقه
بخش اول
33 دقیقه
بخش دوم
15 دقیقه
بخش سوم
22 دقیقه
بخش چهارم
26 دقیقه
بخش پنجم
31 دقیقه
بخش ششم - قسمت اول
30 دقیقه
بخش ششم - قسمت دوم
14 دقیقه
بخش هفتم
22 دقیقه
بخش هشتم
20 دقیقه
بخش نهم
17 دقیقه
بخش دهم
20 دقیقه
بخش یازدهم
27 دقیقه
بخش دوازدهم
18 دقیقه
بخش سیزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شناخت اساطیر ایران
نویسنده
مترجماحمد تفضلی، ژاله آموزگار
راویاکرم پریمون
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی
قیمت نسخه صوتی
70000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شناخت اساطیر ایران

sara
۱۴۰۲/۱۰/۳
کتاب جذابی بود و اطلاعات نابی یاد گرفتم. نکته‌ای هست اینکه اساطیر زردشتی بررسی شده و نه اساطیر ایران. کتاب در مورد شاهان پیشدادی مثل کیومرث و جمشید و دیوان و اهریمنانی مثل ضحاک صحبت کرده که البته بعضی از مطالب رو در شاهنامه به همین شکل میشه سراغ گرفت.
در مورد ایزدان مثل میترا و آناهیتا و... تا یا
حدی مطالب روشنه. حتی پسران دختران اهورامزدا یعنی همان امشاسپندان و...
اما من در مورد خدا نتونستم به یه مطلب محکم برسم. بعنوان خالقی یکتا و مطلق. چنان‌که از مطالب کتاب برمی‌آید اهورا مزدا خالق مطلق نیست. او رقیب اهریمن و سبب نابودی وی هست. این همون ثنویت دین زرتشت هست که خودش رو در قالب نیک و بد مطرح می‌کنه و از طرفی جنگ بر سر خوب بودن و طرد بدیه و بعد یزدان‌شناسی در ایران با قبول اهورامزدا به عنوان خدایی یگانه نمود پیدا می‌کنه. جان هینلز از دوران ساسانیان و اشکانیان، آتشکده‌ها و از مهر می‌گوید تا به ایزدان جنگی می‌رسه. از اهریمن و دیوان و تلاش برای نابودی نیکی و آفریدگان می‌گوید. از دین زروان که از دل زرتشت برخاست و تفاوت دیدگاه این دو دین نسبت به هزاره‌های نبرد اهورا و اهریمن.
در این کتاب به دنیا آمدن زرتشت از دختری باکره ۱۵ ساله در دریاچه توسط نطفه‌ای که از بهشت آمد؛ تلاش دیوان برای نابودی زردتشت؛ نبرد زرتشت با آنان و شکستشان؛ کیش زرتشتی که توسط گشتاسب پذیرفته و توسعه داده شد و مقبولیت جهانی آن و در نهایت مرگ زرتشت توضیح داده شده است.
به عنوان کلام آخر ممکنه اسطوره در نظر عده‌ای دروغین به شمار بیاد که متعلق به گذشته‌ای دور و منقرض شده است اما این دید صرفا به دلیل عدم درک اسطوره اتفاق می‌افته. اسطوره الگوهایی عالی برای انسان نخستین به دست داده تا بتونن به زندگی خود رنگ تقدس ببخشن.
mohammad amin
۱۴۰۲/۷/۱۲
اساطیر ایران باستان دارای پیشینه تاریخی هستند. آن‌ها نمودی از فرهنگ و تمدن هستند. در تعریف اسطوره می‌توان گفته که: واژۀ اسطوره ((در زبانهای اروپایی MYTH گفته می‌شود و در لغت با واژۀ Historia به معنی روایت سخن و تاریخ هم ریشه است. از این رو در لغت Story در انگلیسی به معنی خبر و قصّه آمده، که با واژۀ یونانی Mouth به معنی دهان و بیان و ورایت از یک ریشه است.
اسطوره، خبر، حکایت، قصّه یا روایتی است که معمولا نشانه‌ای از نوعی اعتقاد مابعد الطبیعی و نوعی جهان بینی است در دوره‌ای که فرهنگ سینه به سینه منتقل می‌شد. اسطوره دنیای مشترک هر قوم بود: خوش آیند و ناخوشایند، مفید خطرناک را رقم می‌زد؛ جهان فرهنگی بنیاد می‌گذاشت و با این فرهنگ، تصویری از عشق و نفرت، ثروت و قدرت، امر جنسی، مرگ وترس و جز آن می‌ساخت
فرامرز نوریان
۱۴۰۲/۳/۴
با سلام و‌ سپاس از تیم کتابراه و بانو پریمون! کتاب جامعه و گسترده‌ای بود و پر محتوا - در خصوص ایین قدیم کهن دیارم ایران- نویسنده بسیار واقف و حس کنجکاوانه و مسئولیت پذیر برای جمع اوری مطالب داشت جالب بود و پند اموز - به امید تغییر و تدبیر پندار - کردار - گفتار نیک در صلحی جهانی زیر پرچم وطنم
فرهاد قربان پور
۱۳۹۹/۹/۱۷
موضوع کتاب برام جالب و ارزشمند بود، اطلاعات خوبی بهم اضافه کرد، ولی صدای گویند خیلی آزار دهنده بود، «ش» خانوم گوینده در حد بسیار بالای میزد! کسی که میخواد برای کتاب صوتی مطلب بخونه باید تو کلاسهای مهارت گفتار شرکت کنه، صدای این خانوم خیلی مبتدی بود!
سارا
۱۴۰۲/۵/۲
برای داشتن یک شناخت کلی از اسطوره‌های ایران باستان خیلی مفیده. در مورد مفاهیم آیین زرتشت هم مفصل توضیح داده. در کل اگر مبتدی هستید و می‌خواید شروع کنید به مطالعه درباره اسطوره‌ها و مفاهیمشون این کتاب میتونه خیلی کمک کننده باشه.
اسما طاهری
۱۳۹۹/۳/۲۰
کتاب خیلی عالی بود همینطور صدا، فقط کاش عنوان کتاب اسطوره‌های زرتشتی بود، چون یک مرور خیلی کوتاهی به اسطوره‌های مختلف ایران مثل میتراییسم و... داشت، ولی تمام تمرکز روی زرتشت بود که واقعا مطالب مفید و عالی بودن
Debora
۱۴۰۲/۳/۲۱
کتاب جالب و خوبی بود. مطالب مفیدی درباره اساطیر از کتابهایی مانند اوستا و زرتشت به شما میدهد. این مطالب را جای دیگری نخوانده بودم. همچنین عنوانها و داستانهای اساطیر خیلی جذاب و جالب بود
پویا امراللهی
۱۴۰۰/۱/۲۷
چقدر خوب است که درباره دین و مذاهب باستانی خودمان بیشتر اطلاعات داشته باشیم علی الخصوص که موضوعی است که کمتر به ان توجه میشود و درحال فراموشی است
با تشکر از نویسنده و مترجمان این اثر
رضا اسماعیل پور
۱۳۹۹/۲/۱۹
کتاب بسیار خوبی در رابطه با اسطوره‌های ایرانی و تعالیم دین زرتشت با صدای بسیار خوب گوینده. در واقع همه ادیان بر اجتناب انسان از بدیها مثل دروغ و سعی در انجام کارهای نیک دارند.
رامین سرکاکی
۱۳۹۸/۱۲/۲۴
با تشکر از خواننده متن کتاب که بسیار مسلط و شیوا خوانش کتاب را انجام داد و جای سپاس و قدردانی دارد که بسیاری از کلمات غیر متداول متن را با توانایی درخور تحسین ادا کردند
سیامک حاجوی
۱۴۰۲/۸/۱۹
این تیپ کتابها شاید مخاطبین خودش را داشته باشد ولی توصیه من خواندن کتب تاریخی است این کتاب افسانه‌های ایران رو با آمیخته‌ای از تاریخ توصیف کرده
امیرحسین کاکاوند
۱۴۰۱/۸/۱۰
نه تنها مملو از اطلاعات مفید بود بلکه مطالب سرگرم کننده و جلب کننده بود و خیال و ذهن رو در تاریخ و ماورای عقاید کهن پدران ما شناور می‌کرد. صدا هم خوب بود.
سما رحی
۱۴۰۰/۸/۳
نثر روان و کاملا داستانی و اطلاعات فوق العاده‌ای درمورد باورهای ما ایرانیان که درسطح تفکرات فلاسفه مطرح روم بوده میده و باعث افتخاره
نیسا راد
۱۳۹۷/۱۰/۲۰
در فهرست مطالب عنوان‌ها رو ننوشتید فقط نوشتید بخش اول و دوم و...
maasomeh miri
۱۳۹۷/۲/۲۵
عالی بود!لطفا دیگر کتابهای ارزشمند ازاین دست در حیطه تاریخ و اساطیر روهم به صورت صوتی منتشر کنید! سپاسگزارم
مشاهده همه نظرات 43

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شناخت اساطیر ایران

برای دریافت کتاب صوتی شناخت اساطیر ایران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.