معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی 1984

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی 1984
قیمت:
19900 تومان - 2.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی 1984 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی 1984 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی 1984

با معروف‌ترین داستان پادآرمانشهری تاریخ آشنا شوید! خلاصه کتاب صوتی 1984 روایتی است از زندگی وینستون، کارمند یک دولت توتالیتر که مخفیانه قوانین را زیر پا می‌گذارد و خیانتش توسط جاسوسان فاش می‌شود... . این اثر جورج اورول که در نقد دیکتاتوری تالیف شده نامزد جایزه لوکوس بود و مورد اقتباس سینمایی نیز قرار گرفت.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی 1984

روایتی تلخ و هشداردهنده از آینده‌ی تمامیت‌خواهی سیاسی! داستان خلاصه کتاب صوتی 1984 (Nineteen Eighty-Four) در ایراستریپ‌وان می‌گذرد، یک دنیای ساختگی که حکومت آن هیچ اندیشه‌ی مخالفی را برنمی‌تابد. شما این سرزمین فلک‌زده را از دیدگاه وینستون اسمیت، کارمند وزارت حقیقت دولت خواهید شناخت. راوی اثر تحسین‌شده‌ی جورج اورول به دلیل شغلش از اسرار پشت پرده باخبر است با این حال همچون دیگر شهروندان، یا دقیق‌تر بگوییم بردگان کشور تحت نظارتی دائمی قرار دارد.

وینستون هر صبح با صدای صفحه‌ی سخن‌گو که کارمندان را به بیداری فرامی‌خواند بیدار می‌شود. بعد از ورزشی اجباری به وزارت حقیقت می‌رود، نسخه‌های تاریخی بازمانده از گذشتگان را بررسی کرده و مطابق دستورهای حاکم تغییر می‌دهد. اسامی تغییر می‌کنند و تاریخ وقایع عوض می‌شوند؛ اما این تنها گوشه‌ای از دستکاری‌های اوست. وینستون اسمیت می‌تواند در صورت نیاز برای پاک کردن اتفاقی خاص شخصیتی جدید را وارد تاریخ کند و خوب می‌داند کار اجباری‌اش تا چه حد اشتباه است.

شخصیت اصلی خلاصه کتاب صوتی 1984 بعد از پایان کار به خانه برمی‌گردد اما آن‌جا هم در امنیت نیست. دولت از طریق ابزاری پیشرفته او را زیر نظر دارد و حتی کودکان همسایه سعی دارند به افکار او پی ببرند. تنها دلخوشی وینستون دفترچه‌ای مفخی است که خاطراتش را در آن می‌نویسد تا اینکه شیفته‌ی جولیا، همکارش در وزارتخانه می‌شود. این محبت غیرمنتظره و ممنوعه به زندگی خالی‌اش رنگ شادی می‌بخشد اما پایان قانون‌شکنی او چیست؟ در این سرزمین ظلم‌زده همه‌چیز هر روز ویران‌تر و محدودتر می‌شود و وینستون هم از این قاعده مستثنا نیست... .

اقتباس‌های فرهنگی از کتاب 1984

از رمان 1984 تابه‌حال چندین اقتباس سینمایی، تلویزیونی، رادیویی و نمایشی شده است که ازجملۀ آن‌ها می‌توان به فیلم‌هایی به همین نام ساختۀ 1956 (به کارگردانی مایکل اندرسون) و 1984 (به کارگردانی مایکل رادفورد) اشاره کرد.

در سال 2005 یک اپرا و در سال 2015 یک باله نیز بر اساس این کتاب مشهور ساخته شده است.

جوایز و افتخارات کتاب 1984

  • جزو فهرست 100 کتاب قرن لوموند
  • جزو لیست برترین رمان‌های انگلیسی گاردین
  • برنده جایزه تالار مشاهیر پرومتئوس در سال 1984
  • سه فیلم با همین عنوان، بر اساس این رمان ساخته شده است.
  • نامزد جایزه لوکوس برای بهترین رمان علمی تخیلی در سال 1987.
  • مجله تایم کتاب 1984 را در فهرست 100 رمان انگلیسی زبان برتر خود از سال 1923 تا 2005 قرار داد.

نکوداشت‌های کتاب 1984

  • کتابی عمیق، ترسناک و کاملا جذاب... (نیویورکر)
  • اصالت، تعلیق، سرعت اتفاقات و تلخی کتاب به حدی است که نمی‌توان از آن دست کشید. (پرایس پریچت، نویسنده)
  • کتاب 1984 اثر قابل توجهی به شمار می‌رود و از درخششی پایدار برخوردار است که کمتر در دیگر آثار هم ژانر خود دیده می‌شود. (New York Herald Tribune)
  • رمان اورول نشان دهنده وضعیت کنونی‌مان و یا سرنوشتی که ممکن است در آینده برایمان رقم بخورد. این اثر آنقدر آرام و چشمگیر ما را همراهی می‌کند که تجربه‌ای عجیب برایمان شکل می‌گیرد. (Saturday Review)

خلاصه کتاب صوتی 1984 مناسب چه کسانی است؟

این خلاصه کتاب برای تمام علاقه‌مندان به مطالعه‌ی رمان‌های اجتماعی و سیاسی جذاب خواهد بود.

با جورج اورول بیشتر آشنا شویم

اریک آرتور بلر، با نام مستعار جورج اورول (George Orwell)، نویسنده و ژورنالیست نامدار اهل انگلستان بود که با مجموعه‌ی نوشته‌های ادبی و مقالات سیاسی و اجتماعی خود، نقشی مهم در صحنه‌ی روشنفکری اروپا در طول قرن بیستم ایفا نمود. مهم‌ترین اثر اورول کتابی است با عنوان «1984»؛ رمانی دیستوپیایی که در آن سازوکارهای ارعاب و کنترلی که سیستم‌های توتالیتر برای حفظ قدرت به کار می‌برند، به شکلی میخکوب‌کننده به تصویر کشیده شده است.

مشهور است که جورج اورول هنگام نگارش کتاب 1984 شوروی کمونیستی را به عنوان الگو پیش چشم داشته است. با این حال باید متذکر شد که داستانی که اورول در 1984 روایت کرده، می‌تواند تصویرگر هر رژیم پلیسیِ تمامیت‌خواه دیگری در جهان معاصر نیز، قلمداد شود.

بد نیست بدانید که کتاب 1984 جزو 100 رمان برتر قرن از نگاه لوموند، و یکی بهترین آثار داستانیِ ادبیات انگلیسی به انتخاب نشریه‌ی گاردین است.

دیگر اثر معروف جورج اورول رمانی سیاسی با عنوان مزرعه‌ی حیوانات است. کتابی که در اصل برای مخاطبین کودک و نوجوان نوشته شده بوده، اما امروزه، نزد همه‌ی گروه‌های سنی، اثری محبوب و شناخته‌شده به شمار می‌رود.

از میان دیگر کتاب‌های جورج اورول می‌توان به عناوینی چون «دختر کشیش»، «روزهای برمه»، «زنده باد کاتالونیا»، «کتاب یا سیگار» و «فاشیسم و دموکراسی» اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی 1984 می‌شنویم

وینستون پشت به صفحه‌ی سخن‌گو که در حال پخش برنامه‌ای در مورد آهن خام بود ایستاد و از پنجره‌ی خانه به محل کارش، وزارت حقیقت خیره شد. او در وزارت حقیقت به‌عنوان مامور تبلیغات سیاسی موظف بود که با دست‌کاری اسناد تاریخی، وقایع گذشته را مطابق روایات رسمی حزب تغییر دهد. وینستون به بقیه‌ی وزارت‌های تحت نظر حکومت اندیشید؛ «وزارت صلح» که حامی جنگ بود، «وزارت فراوانی» که کمبود بودجه را مدیریت می‌کرد و «وزارت عشق» که مرکز هولناک‌ترین فعالیت‌های نظام بود. جنگ؛ صلح است. آزادی؛ بردگی است. نادانی؛ توانایی است.

وینستون به اتاقکی رفت که از چشم صفحه‌ی سخن‌گو پنهان بود و از کشوی کوچکی یک دفترچه خاطرات بیرون آورد. او دفتر را از یک مغازه‌ی دست‌دوم‌فروشی در منطقه‌ی کارگرنشین خریده بود، منطقه‌ای که طبقه‌ی ضعیف جامعه به دور از نگاه موشکافانه‌ی حزب در آن می‌زیستند... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
44 دقیقه
1984

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی 1984
نویسنده
مترجمنیلوفر شیرازیان
راویسحر بیرانوند
ناشر چاپیانتشارات شکیب
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
19900 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی 1984

ن ب
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
کتاب خوبیه، بیشتر تم سیاسی داره و البته برای هر زمان و مکانی قابل تعمیم هست
جورج اورول در این کتاب، آینده‌ای را برای جامعه به تصویر می‌کشد که در آن خصوصیاتی همچون تنفر نسبت به دشمن و علاقهٔ شدید نسبت به برادر بزرگ (ناظر کبیر) (رهبر حزب با شخصیت دیکتاتوری فرهمند) وجود دارد. در جامعه‌ی تصویر شده، به
گناه‌کاران راحتی اعدام می‌شوند و آزادی‌های فردی و حریم خصوصی افراد به شدت توسط قوانین حکومتی پایمال می‌شوند؛ به نحوی که حتی صفحات نمایش در خانه‌ها از شهروندان جاسوسی می‌کنند و شهروندان مجبورند همیشه با چهره‌ای سرشار از خوش‌بینی و لبخند به این صفحات نمایش نگاه کنند، تا کوچکترین شک و تصور نادرستی که نشان‌دهندهٔ هرگونه نارضایتی فرد باشد، برای نمایندگان حکمرانان پشت صفحات نمایش ایجاد نشود؛ چرا که در غیر این‌صورت مورد غضب حکمرانان قرار می‌گیرند. در این داستان مسائلی همچون اینگساک (Ingsoc)، بزه فکری، گفتارنو، پندار دوگانه مطرح می‌شوند.
در قرار گرفتن کتاب در ژانر علمی–تخیلی بحث وجود دارد؛ اما بسیاری آن را کتابی شاخص در این سبک می‌دانند.
M R
۱۴۰۱/۱۰/۳
کتابهای جورج اورول بیش از اون معروف هستند که نیاز به معرفی داشته باشن. این کتاب هم بدون شک بسیار شناخته شده و معروف هست. از معدود نسخه‌های خلاصه شده ست که بسیار خوب و مفید و مختصر خلاصه شده و در عین حال تمام نکات مهم گفته میشه و به نسخه اصلی وفادار هست. داستان مردی که در شرایط خفقان آور از یک زندگی دیکتاتوری میکنه و در عمق روح و جانش با اون مخالفه و از اون تنفر داره. اون در طی داستان سعی میکنه خلاف جهت آب شنا کنه و امیدهای تازه‌ای برای خودش میسازه تا شاید بتونه روزی آزاد زندگی کنه. بی شک داستانهای زیادی با این مضمون در دنیا نوشته شده اما کتاب اورول یکی از بهترین و غافلگیرکننده‌ترین اونهاست. اگر فرصت مطالعه نسخه کامل رو دارید که چه بهتر، در غیر این صورت این کتاب گزینه بسیار خوبی هست.
پوریا رسولی
۱۴۰۱/۱۲/۸
شخصا جورج اورول رو نویسنده دیکتاتور‌ها می‌دونم چون کتابهاش در عین حال که از حکومتهای توتالیته و ظلم آن‌ها انتقاد میکنه و به نظر درد جوامع تحت نظر این نوع حکومت‌ها رو بیان میکنه ولی به طور عجیبی در عمق ذهن مخاطب یاس از نجات و سرخوردگی و ترس از عواقب مخالفت با این نوع دولت‌ها را به وجود میاره،،،
نوح نظری نژاد تختی
۱۴۰۲/۵/۶
بنده قبلا این کتاب رو خواندم باید بگم متن موجود به هیچ خلاصهء خلاصه هم نیست و به هیچ وجه حق مطلب را ادا نکرده است، در واقع کتابراه همانند ارزانکده‌های سطح شهر عمل کرده یا نه بیشتر به عملکرد وزارت فراوانی همین کتاب عمل کرده است. متاسفم و ازخریدم پشیمان شدم.
فاطی عسگری
۱۴۰۱/۹/۳
تعریف این رمانو زیاد شنیده بودم... اما کتابش گرون بود واقعا ذوق کردم که صوتی این کتاب این قیمته نسخه نمونه رو گوش کردم متوجه شدم گویندگیه خوبی هم داره.
Adel Taheri
۱۴۰۳/۱/۱۲
خواندن کتاب به تمام عاشقان آزادی و زندگی به اختیار خود را توصیه میکنم. همچنین اتحاد و همبستگی ریشه تمام ازادی هاست...
majidreza
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
خیانت سیاست مردان و نابودی کارمندان زمان نویسنده رو بیان میکنه و انگار داره دوباره تکرار میشه
محمد عبدالهی
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
نور به قبرش بباره. نویسنده‌ای که ذات کثیف سیاستمداران را خوب می‌شناخت
مهدی روزگار
۱۴۰۱/۹/۲۳
این کتاب جزو کتاب‌هایی هست که توصیه میکنم همه مطالعه ش کنن
الهام Parhizkar
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
مبهوت داستان شدم
محمدامین زندی پور
۱۴۰۲/۱۰/۶
خلاصه است مفت گرونه
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی 1984

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی 1984 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.