معرفی و دانلود نمایش صوتی آندورا

عکس جلد نمایش صوتی آندورا
قیمت:
33000 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی آندورا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی آندورا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی آندورا

نمایش صوتی آندورا نوشته‌ی ماکس فریش درباره‌ی کشوری خیالی است که به ظاهر مردمان مسیحی خوبی دارد اما بعد از این‌که وارد جنگ با کشور یهودی همسایه می‌شوند، تنها یهودی کشور خود را به فجیع‌ترین شکل ممکن آزار می‌دهند. این نمایشنامه نقدی تکان‌‌دهنده بر فاشیسم، تعصب و نژادپرستی به شمار می‌آید.

درباره‌ی نمایش صوتی آندورا:

آندورا (Andorra) کشوری است که مردمانی مسیحی دارد و یهودیان را به عنوان انسان‌هایی ترسو و احمق می‌شناسند که تنها باید برای سود مالی و لذت‌‌های جنسی از آن‌ها استفاده کرد. کان معلمی مهربان است که در جوانی در کشور دیگری ازدواج می‌کند و صاحب پسری با نام آندری می‌شود. او به کشور خود بازمی‌گردد و برای این‌که محبوبیت بیشتری کسب کند آندری را پسر یهودیِ یتیمی معرفی می‌کند که به فرزندخواندگی پذیرفته است و این‌گونه آندری تنها یهودی این کشور می‌شود.

کان در کشور خود بار دیگر ازدواج می‌کند و صاحب دختری به نام باربلین می‌شود. آندری و باربلین که از نسبت خونی خود بی‌خبر هستند، عاشق هم می‌شوند. از طرف دیگر کشور همسایه تصمیم دارد به کشور آندورا حمله کند و آتش جنگ دامن شخصیت اصلی نمایشنامه را می‌گیرد؛ چرا که او تنها یهودی آنجاست و مردم نژادپرست دیگر دلیلی ندارند تا نسبت به این جوان رفتار مناسبی نشان دهند. کان بالاخره ناچار می‌شود حقیقت را بگوید و هویت واقعی آندری را فاش نماید اما دیگر دیر شده است و... .

ماکس فریش (Max Frisch) در کتاب صوتی آندورا به صورت تمثیلی به نقد فاشیسم رایج در بطن جوامع می‌پردازد و شما را با کثیف‌ترین و کریه‌ترین چهره‌ی انسان‌ها آشنا می‌کند و به شما نشان می‌دهد که تعصب و نژادپرستی چه تأثیری می‌تواند داشته باشد.

آندری به عنوان قهرمان داستان، جوان مهربانی است که تنها عیبش یهودی بودن او به شمار می‌آید و همین خصلت که خود نقشی در آن ندارد او را در سخت‌ترین شرایط قرار می‌دهد. مردم شهر آندورا به دلیل یهودی بودن به خود اجازه می‌دهند با او هر رفتاری که دلشان می‌خواهد داشته باشند؛ سرش کلاه می‌گذارند، به خواهرش تجاوز می‌کنند و... .

نمایش صوتی آندورا مناسب چه کسانی است؟

اگر به ادبیات نمایشی علاقه دارید، این کتاب صوتی یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما محسوب می‌شود. از طرف دیگر، نمایشنامه آندورا اثری غنی است که ضعف‌ها، تعصب‌ها و دیگر عیوب جوامع انسانی را به عریان‌ترین شکل ممکن به شما نشان می‌دهد.

با ماکس فریش بیشتر آشنا شویم:

او با نام کامل ماکس رودلف فریش (Max Rudolf Frisch) در سال 1911 در سوئیس به دنیا آمد. او در جوانی ادبیات آلمانی خواند و دو رمان نوشت اما تصمیم گرفت ادبیات را کنار بگذارد و معمار شود. اما نتوانست مدت زیادی بر این تصمیم پایدار بماند؛ چرا که برنده‌ی جایزه‌ی ادبی کنراد فردیناند مایر شد و همین موضوع انگیزه‌ای شد تا به دنیای ادبیات بازگردد. از میان آثار این نویسنده‌ی بزرگ می‌توان به مواردی مانند خشم شدید فیلیپ هوتس، هویت گمشده اشتیلر، مشکلات، مونتاوک و... اشاره کرد.

با حمید سمندریان (مترجم) بیشتر آشنا شویم:

او کارگردان تئاتر و مترجم بسیاری از نمایشنامه‌های مطرح کلاسیک است. برخی حمید سمندریان را به عنوان پدر تئاتر ایران می‌شناسند حتی اگر چنین هم نباشد نمی‌توان منکر زحمات وی برای جان گرفتن هنرهای نمایشی در ایران شد.

این مترجم در سال 1310 به دنیا آمد و در همان نوجوانی به تئاتر و هنرهای نمایشی گرایش پیدا کرد. سمندریان پس از پایان دوران دبیرستان به آلمان رفت و در ایام جوانی به کنسرواتور عالی موسیقی و هنرهای نمایشی هامبورگ پیوست. او پس از اتمام تحصیلات خود به ایران بازگشت و به فعالیت‌های هنری خود ادامه داد. سمندریان کار خود را با کارگردانی تله تئاتری به نام «جراحی پلاستیک» نوشته‌ی پیر فراری آغاز کرد و یک سال بعد تئاتر «دوزخ یا در بسته» را به روی صحنه برد. از ترجمه‌های سمندریان هم نباید غافل ماند و از میان آن‌ها می‌توان به نمایشنامه‌های ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی، دایره‌ی گچی قفقازی، ملاقات بانوی سالخورده، باغ‌وحش شیشه‌ای، رومولوس کبیر، مکبث و... اشاره کرد. سمندریان در سن 81 سالگی بر اثر بیماری سرطان لوزالمعده در خانه‌ی خود درگذشت.

در بخشی از نمایش صوتی آندورا می‌شنویم:

آندری و باربلین روی پله‌ی اتاق باربلین
- آندری خوابیدی؟
- نه!
- چرا چشماتو بستی؟
- من بیدارم باربلین. دارم فکر می‌کنم.
- تمام شبو؟
- فکر میکنم که این حرف‌های که مردم می‌زنن درسته؟
باربلین که روی زانوی او خوابیده بود اکنون صاف می‌نشیند و موهای خود را باز می‌کند.
- فکر می‌کنی حق با اون‌هاست؟
- دوباره از سر شروع نکن.
- شاید حق با اون‌ها باشه.
باربلین با موهای خود مشغول است.
- شاید حق با اون‌ها باشه.
- تو سر و وضع من رو به هم ریختی.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
مقدمه
24 دقیقه
تابلوی اول
6 دقیقه
تابلوی دوم
10 دقیقه
تابلوی سوم
17 دقیقه
تابلوی چهارم
3 دقیقه
تابلوی پنجم
10 دقیقه
تابلوی ششم
11 دقیقه
تابلوی هفتم
18 دقیقه
تابلوی هشتم
17 دقیقه
تابلوی نهم
9 دقیقه
تابلوی دهم
9 دقیقه
تابلوی یازدهم
28 دقیقه
تابلوی دوازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی آندورا
نویسنده
مترجمحمید سمندریان
راویگروه گویندگان
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی
33000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی آندورا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه نمایش صوتی آندورا

برای دریافت نمایش صوتی آندورا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.