معرفی و دانلود نمایش صوتی تانگوی تخم‌مرغ داغ

عکس جلد نمایش صوتی تانگوی تخم‌مرغ داغ
قیمت:
۳۴۰۰۰ 23800 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی تانگوی تخم‌مرغ داغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی تانگوی تخم‌مرغ داغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی تانگوی تخم‌مرغ داغ

نمایش صوتی تانگوی تخم‌مرغ داغ اثر اکبر رادی، به شرح از هم پاشیده شدن پدرسالاری و شکوفایی فرزندان می‌پردازد و به درستکاری و راستگویی جوانان و آینده‌ای درخشان که در پناه حرکت آن‌ها به وجود آمده است، امید دارد.

موضوع اصلی نمایشنامه تانگوی تخم‌مرغ داغ در باب پدرسالاری و مناسبات حاکم بر آن است. دو خانواده در این نمایشنامه ایفای نقش می‌کنند. صاحبان خانه عبارت‌اند از موسی در نقش پدر، انیس در نقش مادر، شکوه در نقش دختر خانواده و حسن، حسین، محسن در نقش پسران آن‌ها و خانواده مستاجر آن‌ها نیز متشکل از آقابالا در نقش پدر، قیصر در نقش مادر، اسی پسر خردسال و ملیحه در نقش دختر آقابالا است.

اکبر رادی در این نمایشنامه سنت و مدرنیته را روبه‌روی هم قرار می‌دهد؛ در فضای خانه‌ای که او برای شما نمایش می‌دهد، تقابل سنت با مدرنتیه موج می‌زند.

اکبر رادی نویسنده این اثر، در شهر رشت به دنیا آمده و در سن 10 سالگی به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرده است. او که دانش آموخته رشته علوم اجتماعی از دانشگاه تهران بود، تحصیل در دوره کارشناسی ارشد این رشته را نیمه کاره رها کرد و پس از طی دوره تربیت معلم، شغل معلمی را در پیش گرفت. رادی اکنون جزو یکی از برترین و درخشان‌ترین نمایشنامه نویسان ایران به شمار می‌آید. او در به وجود آمدن تئاتر متفکرانه و هویت‌مند پیشتاز بوده و همچنان به عنوان یک درام‌نویس بزرگ معاصر به حساب می‌آید.

نوشته‌های اکبر رادی را بیشتر به رئالیسم انتقادی نسبت می‌دهند. چندین نمایشنامه از او به زبان انگلیسی ترجمه شده‌ است. زبان در نوشته‌هایش اصالت خاصی دارد و گاهی بی‌رحمانه و خودآگاه، بر روی حوزه‌های دیگر اثر نیز غلبه می‌کند. کاربرد زبان در نمایشنامه‌های وی مختلف است و به زمان و اقلیم و رده اجتماعی خاصی محدود نمی‌شود؛ از جرّاح تا مقنّی، از روشنفکر تا کشاورز، از معلم تا بازاری، از لمپن تا روان‌شناس، از زبان متکلّف دربار ناصری تا زبان کف خیابان؛ سرشار از کنایه و استعاره و تمثیل و متل.

در قسمتی از نمایش صوتی تانگوی تخم‌مرغ داغ می‌شنویم:

موسی: بله، خداوند درختو برای همین آفریده.
آقابالا: که واسّن زیرش و تیریک بزنن به خونه مردم؟
موسی: تیریک بزنن؟
آقابالا: من این جا زن و بچه دارم حاجاقا. فردام چلّه تاوِسّونه. خب منزل آدمه، می‌خواد پنجره رو وا کنه دلش باد بخوره. دِ اینکه نمی‌شه که.
موسی: باشه... هرسش می‌کنم.
آقابالا: (سیگارش را روی زیلو می‌تکاند.) نُچ، فایده نداره.
موسی: تو حرف و سخنت چیه باباجان؟
آقابالا: باس درخته از ته ریشه بُر بشه.
موسی: من یه گونی کود و خاکه برگ پای اون درخت خالی کردم؛می‌گی ریشه بر بشه؟ حتی گفتن شم.
آقابالا: خب پس، منزل ما ممکنه فکر دیگه‌ای بکنه.
صدای قیصر: اِسی... اِسی... الاهی داغت به دلم بمونه که اِنقده منو تکون می‌دی.
آقابالا: دادِ بی‌داد، اومد!
صدای قیصر: حالا من چطوری برم رو پشت بون؟
قیصر وارد راهرو می‌شود. زن جا افتاده‌ای است با آب و رنگ و قدرکی فربه. چادر سفید گلدانه‌اش را روی شانه انداخته، دست‌ها و سینه‌اش از طلا می‌درخشد. بی‌خیال پیش می‌آید و یک سر داخل اتاق نشیمن می‌شود... موسی جا نماز را جمع کرده است.
قیصر: حسین آقا نیومده؟... اوا سلام! (رو می‌گیرد و کمی عقب می‌کشد.)

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
بخش اول
35 دقیقه
بخش دوم
29 دقیقه
بخش سوم
43 دقیقه
بخش چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی تانگوی تخم‌مرغ داغ
نویسنده
راویبیژن گنجعلی، شمیلا تابش، معین الدین عشاقی، امین فرخ زاد، صدف غرضی، رادنوش مقدم، شهاب غزالی، افسانه فتاحی، زهرا شبانی، هادی مسعودی
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی
۳۴۰۰۰ 23800 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی تانگوی تخم‌مرغ داغ

بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۰/۸/۲۶
این نمایشنامه در سال ۵۵ با نام ارثیه ایرانی به صورت تله تاتر از تلوزیون پخش شده. آن اجرا فوق العاده است. طوری که به شنیدن نمایشنامه صوتی آن هم ترغیب شدم.
این اجرا هم فوق العاده بود. ممنون از کتابراه و امیدوارم نمایشنامه‌های بیشتری به صورت صوتی قرار بدهند.
لیلی رضایی
۱۴۰۲/۳/۲۹
بسیار عالی
نقش خوان‌ها خیلی قشنگ حس و حال نمایشنامه رو منتقل میکنن کاملا باورپذیر و واقعی
دستمریزاد👏🏼
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه نمایش صوتی تانگوی تخم‌مرغ داغ

برای دریافت نمایش صوتی تانگوی تخم‌مرغ داغ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.