معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی تصمیم گیری: چطور انتخاب‌های بهتری در کار و زندگی داشته باشیم

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی تصمیم گیری: چطور انتخاب‌های بهتری در کار و زندگی داشته باشیم
قیمت:
9800 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تصمیم گیری: چطور انتخاب‌های بهتری در کار و زندگی داشته باشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تصمیم گیری: چطور انتخاب‌های بهتری در کار و زندگی داشته باشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی تصمیم گیری: چطور انتخاب‌های بهتری در کار و زندگی داشته باشیم

کتاب صوتی تصمیم گیری: چطور انتخاب‌های بهتری در کار و زندگی داشته باشیم (میکروکتاب) نوشته‌ی چیپ هیث و دن هیث، به شما راهکارهای مفید و ویژه‌ای ارائه می‌کند تا در شرایط مختلف زندگی‌تان بهترین تصمیم را بگیرید. این کتاب در سال 2014 در زمینه‌ی مدیریت و به عنوان نامزد بهترین کتاب غیر داستانی گودریدز برگزیده شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی تصمیم گیری:

در میکروکتاب صوتی تصمیم گیری: چطور انتخاب‌های بهتری در کار و زندگی داشته باشیم (Decisive: how to make better choices in life and work) می‌آموزید که تصمیم‌ گرفتن هم شیوه‌هایی دارد که با بهر‌ه‌گیری از آن‌ها می‌توانید همیشه بهترین شرایط را برای خودتان به وجود بیاورید. این میکروکتاب صوتی راهکارهایی به شما ارائه می‌کند که می‌تواند شما را برای همیشه از سرزنش کردن خودتان برای گرفتن تصمیمات بد و بی‌نتیجه در شرایط مختلف نجات دهد. مهم نیست که چه شغلی دارید، برای برخورداری از زندگی بهتر کافی است این کتاب صوتی را بشنوید.

چیپ هیث و دن هیث در این میکروکتاب به شما آموزش می‌دهند، چگونه انتخاب‌ و تصمیم‌گیری‌های بهتری در کار و زندگی داشته باشید. تمام انسان‌ها در طول زندگی در حال تصمیم‌گیری هستند. از تصمیمات کوچکی هم‌چون انتخاب غذا تا تصمیمات بزرگ‌تری مانند خرید ماشین یا تغییر شغل. همین تصمیمات بزرگ و کوچک است که مشخص می‌کند ما به اهداف‌ خود می‌رسیم یا شکست می‌خوریم.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام تصمیم‌گیری، بارها تصمیم غلط گرفته‌اید. دلیل اصلی چنین تصمیماتی این است که شما درگیر نوعی تعصب کورکورانه بر سر بعضی چیزها می‌شوید. این اثر شما را با چهار تعصب رایج آشنا می‌کند و راهکارهای غلبه بر آن‌ها را نیز توضیح می‌دهد.

شنیدن کتاب صوتی تصمیم گیری به چه کسانی پیشنهاد می‌شود:

شنیدن این کتاب صوتی به تمام افرادی که به کتاب‌های خودیاری و انگیزشی علاقه‌مند هستند، به شدت توصیه می‌شود.

نویسندگان کتاب صوتی تصمیم گیری را بیشتر بشناسیم:

چیپ هیث (Chip Heath) از دانشگاه استنفورد و دانشگاه A&M تگزاس فارغ‌التحصیل شده است و یکی از نویسندگان برجسته و مطرح در مجله‌ی فَست کُمپانی به شمار می‌آید. او استاد رفتار سازمانی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کسب‌وکار استنفورد است. هم‌چنین محققی خبره است که بیشتر در این زمینه که چرا بعضی از ایده‌ها در بازار بزرگ دوام می‌آورند و رشد می‌کنند، تحقیق و پژوهش می‌کند. مقاله‌های دکتر هیث در نشریه‌های ساینتیفیک آمریکن، فایننشال تایمز، واشنگتن پست، بیزنس ویک و روانشناسی امروز چاپ شده‌اند.

دن هیث (Dan Heath) مشاور موسسه آموزشی دوک، به چیپ در نوشتن این اثر کمک شایانی کرده است. او مدتی به عنوان پژوهشگر در دانشکده کسب‌وکار هاروارد فعالیت کرده و اکنون متخصص طراحی و ارائه برنامه‌های آموزشی موسسه است. آقای هیث دانش‌آموخته دانشکده کسب‌وکار هاروارد و دانشگاه تگزاس در اوستن است. همچنین او یکی از مؤسسان شرکت «بهتر فکر کن» است؛ شرکتی که کتاب‌های درسی دانشگاهی تولید می‌کند.

میکروکتاب چیست؟ چرا میکروکتاب‌ها مفید هستند؟

این کتاب صوتی در قالب میکروکتاب به شما عرضه شده تا با صرف هزینه و زمان کمتر از تمام بخش‌های اصلی و مهم، به دور از حاشیه و اضافه‌گویی کتاب اصلی از محتوای آن بهره‌مند شوید. میکروکتاب‌ها تحت قواعد و استانداردهای خلاصه‌نویسی برای شما چکیده شده‌اند. شما با شنیدن آن‌ها‌‌‌ همان اطلاعات مفیدی را دریافت می‌کنید که کتاب اصلی در اختیارتان می‌گذارد.

در بخشی از میکروکتاب صوتی تصمیم گیری می‌شنویم:

آنقدر اعتمادبه‌نفس کاذب بالایی دارید که تصور می‌کنید می‌توانید آینده را با قطعیت تمام پیش‌بینی کنید. این وضعیت هم کاملا طبیعی است. داستان شرکت‌هایی که مدیران اجرایی و سیاست‌گذاران آن، موفق به زمین زدن گروه‌های فوق‌موفقی مثل بیتلز شدند شایعه‌ای بیش نیست. آینده به طرزی تلخ و ناخوشایند و جدی، متخصصان را شگفت‌زده می‌کند.

اگر تحقیقات انجام شده درباره تصمیم‌گیری را بخوانید، خواهید دید که بسیاری از مدل‌های تصمیم‌گیری به‌طور کلی تعریف و تمجید از چندین صفحه و ستون نوشتن است. مثلا اگر قصد خرید آپارتمانی را داشته باشید، ممکن است به شما توصیه کنند که هشت آپارتمانی که پیدا کرده‌اید را در فهرستی بنویسید، آن‌ها را براساس یک سری عوامل اصلی اولویت‌بندی کنید (قیمت، مکان، اندازه و غیره)، معیاری را به کار ببرید که اهمیت هر کدام از عوامل را نشان بدهد (مثلا قیمت از اندازه مهم‌تر است) و بعد محاسبات لازم را انجام دهید تا به جواب برسید (برگردم پیش مامان و بابا!). در این نوع آنالیز یک عامل اساسی از قلم افتاده است: عامل احساس.

روش تحلیل مزایا و معایب، روشی معروف و معقول است، اما این روش ایراداتی هم دارد. پژوهش‌های انجام شده در 40 سال گذشته در حوزه روانشناسی به مجموعه‌ای از تعصبات در طرز فکر ما پی برده که به این ترتیب، مدل آنالیز معایب و مزایا برای تصمیم‌گیری را محکوم به شکست یا شاید مردود می‌کند. در صورتی که بخواهیم انتخاب‌های بهتری داشته باشیم، باید مکانیسم اثر این تعصبات و همچنین شیوه جنگیدن و مقابله کردن با آنها را یاد بگیریم. به این ترتیب، به چیزی قدرتمندتر از فهرست معایب و مزایا نیاز خواهیم داشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
میکروکتاب چیست
1 دقیقه
درباره کتاب
2 دقیقه
درباره نویسنده
3 دقیقه
مقدمه
7 دقیقه
فصل اول: چهار تعصب رایج که منجر به تصمیم‌هایی ناخوشایند می‌شوند
17 دقیقه
فصل دوم: فرایند WRAP و تصمیم‌گیری بهتر
11 دقیقه
فصل سوم: R
9 دقیقه
فصل چهارم: A
13 دقیقه
فصل پنجم: P
1 دقیقه
پیشنهاد میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی تصمیم گیری: چطور انتخاب‌های بهتری در کار و زندگی داشته باشیم
نویسنده،
راویدادبه دادمهر
ناشر صوتی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی
9800 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی تصمیم گیری: چطور انتخاب‌های بهتری در کار و زندگی داشته باشیم

علیرضا رضایی
۱۳۹۹/۶/۱۳
کتاب با بیانی روشن و ساده و قابل درک برای اکثریت اقشار جامعه با محتوایی نسبتا کامل، علمی، کاریردی و با ارزش و غیر کلیشه‌ای می‌باشد. خواندن این کتاب را به همه کسانی که به سرنوشت خود ارزش قائل هستند پیشنهاد می‌کنم. مخصوصا معلمان و اساتید که بعنوان مهارت زندگی به دانش آموزان و دانشجویان، هر چند غیر رسمی و لابلای دروس اصلی خود تدریس کنند.
Raha
۱۴۰۲/۵/۲
کتابی خوب و مناسب برای کسانی که قصد دارند زندگی خود را با شیوه جدید و بهبود یافته‌ای پیش ببرند و انتخاب‌هایی با نتایج درست به دست آوردند
Nader Biabanaki
۱۴۰۱/۱۱/۹
بسیار زیبا و عالی بود.... در زمانی خاص این کتاب دیدگاه جدیدی به من داد.
لطفا گوش بدید و لذت ببرید
سجاد شاهرخی
۱۴۰۰/۱/۱۶
برای کسایی که حال و حوصله‌ی کتاب‌های طولانی رو ندارن کتاب خوبیه
e sh
۱۴۰۱/۷/۱۷
این کتاب‌ها باید چندبار خونده بشه تا ملکه مغز بشه
David Abbasi
۱۴۰۱/۶/۸
کتابه خوبیه‌ای کاش برای نسخه اصلیه صوتی هم بود
محمد کیقبادی
۱۳۹۹/۴/۲۴
کتاب جالبی در مورد تصمیم گیری بود
Sara Sarayi
۱۴۰۱/۷/۱۱
مختصر و مفید است لذت بردم
سپاس
مرتضی بداغی
۱۴۰۰/۱۲/۱۲
کاربردی و مفید در زمینه تصمیم گیری بود
ارش سررشته دار
۱۴۰۰/۱۰/۲۵
برای تصمیم گیری لازمه
امیرحسین فراهانی
۱۴۰۰/۱۰/۱۸
به انتخاب هات توجه کن
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی تصمیم گیری: چطور انتخاب‌های بهتری در کار و زندگی داشته باشیم

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی تصمیم گیری: چطور انتخاب‌های بهتری در کار و زندگی داشته باشیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.