معرفی و دانلود کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین

عکس جلد کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین
قیمت:
33000 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین

کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین اثر مارک تواین، ماجراهای پسری‌ به نام هاک است که تلاش می‌کند برده‌ای فراری را به آزادی برساند. آن‌ها در این راه درگیر ماجراهای زیادی می‌شوند و با افراد جالبی برخورد می‌کنند.

این کتاب خلاصه‌ای از رمان ماجراهای هاکلبری فین (Adventures of Huckleberry Finn) است و درباره کشمکش‌های وجدانی پسری به نام هاک با خودش است که در طول داستان تغییر می‌کند و او که هرگز دوستی نداشت می‌فهمد که رنگ پوست و نژاد نمی‌تواند فضیلت و برتری بیاورد. سرانجام مرد سیاه پوست بهترین دوست او می‌شود.

ماجراهای هاکلبری فین به نوعی جلد دوم کتاب ماجراهای تام سایر محسوب می‌شود. اگرچه به‌ غیر از تکرار یک شخصیت، اتفاقات ربطِ چندانی به‌هم ندارند. هاک یا هاکلبری فین در حاشیه رودخانه‌ می‌سی‌سی‌پی زندگی می‌کند و پسری ولگرد و کم‌سواد است؛ اما نوع روایت و دیالوگ‌های هاک، پیچیده در طنزهای زبانی، با مهارت مارک تواین به خوبی پیش می‌رود.

هاک در همه زندگیش آموخته که سیاهان پست و انسان‌هایی درجه دوم هستند و مطابق با همین ایده هم باید با آن‌ها رفتار کرد. داستان "ماجراهای هاکلبری فین" هم روی نبرد هاک با این فکر متمرکز است و این که هاک تصمیم می‌گیرد که دیگر این چنین فکر نکند. در پایان داستان او به قدر کافی قوی شده تا همه ایده‌های نژادپرستانه را از سرش بیرون کند.

براساس فکری که در ابتدا هاک دارد، آزاد کردن جیم از بردگی از نظر اخلاقی صحیح نیست. چرا که هاک در همه زندگی یاد گرفته که اگر کسی برده‌ای را از بردگی آزاد کند به جهنم می‌رود. هاک حالا باید براساس احساس شخصی خودش تصمیم بگیرد نه براساس آن چیزی که جامعه به او یاد داده است. در پایان هاک تصمیم درست را می‌گیرد و هرکاری را هم برای انجام تصمیمش انجام می‌دهد.

هاک که در همه زندگی هرگز دوستی حقیقی را تجربه نکرده، دوست واقعیش را در جیم کشف می‌کند. او می‌آموزد که نژاد مهم نیست و این که جیم همه کاری برای او انجام می‌دهد. در ابتدا هاک نسبت به جیم احساس فضیلت و برتری دارد و شوخی‌هایی با او می‌کند. اما به این باور می‌رسد که جیم هم احساس دارد. سپس به تدریج به این نتیجه می‌رسد که با وجود این که رنگ پوستشان با هم متفاوت است اما شباهت‌های زیادی به هم دارند.

به این ترتیب هاکلبری فین با آن‌چه که در همه عمر آموخته می‌جنگد و رفتار درستی که باید با سیاهان داشته باشد را می‌آموزد و تا آن‌جا پیش می‌رود که تمام قیدها را برای دوستی با جیم کنار می‌گذارد و بین آن دو دوستی واقعی شکل می‌گیرد. ماجراهای هاکلبری فین یک داستان بزگ و بدون تاریخ و زمان است.

مارک تواین (Mark Twain) در سال 1835 در ایالت میسوری همزمان با ظهور ستاره دنباله‌دار هالی به دنیا آمد و همان‌طور که خودش پیش‌بینی کرده بود به ظهور مجدد این ستاره دنباله دار در سال 1910 از دنیا رفت. مارک تواین اولین داستان را در 1865 به نام «وزغ جهنده معروف ناحیه کالاوراس» در نیویورک منتشر نمود که شهرتی ناگهانی برای او بوجود آورد و موجب شد که مارک تواین راه قطعی داستان‌نویسی را دنبال کند. همچنین با داستان‌هاى پرماجراى خود مانند «تام سایر» و «هاکلبرى فین» به نویسنده‌اى جهانى بدل شد و در سراسر جهان خوانندگان فراوانى یافت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
10 دقیقه
فصل اول
9 دقیقه
فصل دوم
9 دقیقه
فصل سوم
19 دقیقه
فصل چهارم
13 دقیقه
فصل پنجم
13 دقیقه
فصل ششم
17 دقیقه
فصل هفتم
16 دقیقه
فصل هشتم
10 دقیقه
فصل نهم
13 دقیقه
فصل دهم
12 دقیقه
فصل یازدهم
14 دقیقه
فصل دوازدهم
7 دقیقه
فصل سیزدهم
11 دقیقه
فصل چهاردهم
8 دقیقه
فصل پانزدهم
11 دقیقه
فصل شانزدهم
10 دقیقه
فصل هفدهم
5 دقیقه
فصل هجدهم
8 دقیقه
فصل نوزدهم
3 دقیقه
فصل بیستم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین
نویسنده
مترجممجید آقاخانی
راویداریوش بشارت
ناشر چاپیانتشارات امیرکبیر
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
33000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 در رمان ماجراجویی‌های هاکلبری فین، مارک تواین سعی کرده است به روشی خلاقانه به تمامی ابعاد سیاسی و اجتماعی جامعه‌ی امریکا به صورت طنازانه‌ای بپردازد. به نظر من مهم ترین، سیاه ترین، و دردناک‌ترین مورد در این داستان اوضاع نابه سامان سیاهان ‌ و برده داری در امریکاست! درکنار این موضوع تلخ، مارک تواین به زیبایی تمام، طنازی هم داشته و سخنان خنده داری را مابین فین، جک و دیگر اعضای داستان رد و‌بدل می‌کند. درمورد تنوع لهجه هم اون ۷ لهجه‌ی مختلف رو توی داستان استفاده کرده! هاکلبری فین و دوستش جیم کلیه اتفاقات داستان رو توی مسیر رود میسی سیپی رقم می‌زنند که نماد جاری شدن زندگی هستش و با گذر از اون رفته رفته با سختی‌های موجود تجربه کسب میکنند و قوی تر میشن. هاکلبری فین شخصیتی شر و شلوغ، نترس و در عین حال معصومی توی قصه داره و در نهایت هم به دوست واقعیش جیم کمک میکنه تا به سرزمینی آزاد بره. آزاد باشه، کار کنه و بره آزادی زن و‌دخترش رو هم بخره! این که اینقدر جامعه اون زمان تاریک بود که یه بچه به سن فین باید از پدر الکی ش همیشه فراری بود، و یا اینکه سیاه پوست‌ها رو به جن تشبیه میکردند (چون هر دو، هم طرد شده بودند، و هم بله قربان گو برای هر کاری بودن!) دلم رو به درد آورد! و یا اونجایی که بچه‌ها با خونشون قسم نامه شونو امضا می‌کردند… و یا وقتیکه معنی باج رو نمی‌دونستن، و می‌گفتن؛ اینقد یارو رو نیگه میداریم تا باجش دربیاد!!! واقعا طنز‌های ظریفی بودن که خیلی زیبا و خنده دار‌بود! و به عنوان مقایسه آخرم؛ پدر سفید پوست فین که یه آدم الکلی و انگل جامعه بود، با جک که آدم شریف و خانواده دوستی بود، واقعا من رو به فکر فرو‌ میبرد! ممنون دوست عزیزم کتابراه…☘️
مهرا موسوی
۱۳۹۸/۶/۲۷
خیلی عالیه فقط قبلش تام سایرو بخونین🖒👍
Zahra Janginejad
۱۴۰۰/۵/۳۰
رو خوانی بدون جذابیت
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین

برای دریافت کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.