معرفی و دانلود نمایش صوتی دایره گچی قفقازی

عکس جلد نمایش صوتی دایره گچی قفقازی
قیمت:
۳۴۰۰۰ 23800 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی دایره گچی قفقازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی دایره گچی قفقازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی دایره گچی قفقازی

نمایش صوتی دایره گچی قفقازی یکی از مشهورترین نمایشنامه‌های برتولت برشت، نویسنده‌ی درخشان آلمانی، درباره‌ی دختر رعیت و فقیری است که یک کودک از طبقه بالای جامعه را نجات می‌دهد و در حق او مادری می‌کند، کاری که مادر واقعی او انجام نداده است.

نمایشنامه‌ دایره گچی قفقازی (The caucasian chalk circle) درباره‌ی کودک ربوده شده‌ای است که زنی مهربان از او مراقبت می‌کند و زن دیگری فقط او را به دنیا آورده است، این دو زن بر سر تصاحب این کودک با یکدیگر دعوا می‌کنند، دعواها شدت می‌گیرد و آن‌ها پیش قاضی می‌روند، قاضی دستور می‌دهد که در مکانی دایره‌ای با گچ بکشند و کودک را در آن قرار دهند و هر دو زن نیز از هر سو او را بکشند و...

نمایشنامه‌ی جذاب دایره گچی قفقازی در سال 1944، هنگامی که برتولت برشت (Bertolt Brecht) در آمریکا زندگی می‌کرد به زبان آلمانی به شکلی هنرمندانه نوشته شد و توسط دوستش، اریک بنتلی به زبان انگلیسی ترجمه شد. این کتاب به عنوان یکی از آثار برتر ادبیات نمایشی قرن 20 شناخته شده است. این نمایشنامه نخستین بار در سال 1948 به صورت کار دانشجویی در کالج کارلتون، در شش صحنه اجرا شد.

این کتاب به شما می‌گوید همیشه مردم عادی جایگاه و شانی پایین‌تر از انسان دارند. اهمیتی ندارد چه فردی بر صندلی قدرت نشسته باشد، آن‌ها همیشه رنج می‌کشند و زورگویی‌های افراد قدرتمند را تحمل می‌کنند و هیچ‌ نمی‌گویند. هم‌چنین این کتاب سعی می‌کند بستری برای تامل و نتیجه‌گیری‌های مختلف، پیش روی شما بگذارد.

برتولت برشت را بیشتر بشناسیم:

اویوگن برتولت فریدریش برشت یکی از درخشان‌ترین و بهترین چهره‌های ادبی قرن 20 در کشور آلمان و جهان به شمار می‌آید. او به خاطر نگارش نمایش‌نامه‌های واقع‌گرایانه‌ معروف شد. برشت در جوانی تصمیم گرفت در رشته‌ی پزشکی به تحصیل بپردازد، اما پس از مدتی جنگ جهانی اول شروع شد و به سربازی رفت. حضور در جنگ به او کمک شایانی کرد تا رمان‌های متعدد و متنوع‌تری را به نگارش دربیاورد.

برشت تا هنگام آمدن نازی‌ها به آلمان دوران خوبی را سپری می‌کرد و به عنوان یک نمایشنامه‌نویس و شاعر برجسته شناخته شد، اما پس از ظهور نازی‌ها دیگر آلمان کشور خوبی برای این هنرمند کمونیست نبود. تمامی کتاب‌های او در آلمان ممنوع شدند و به همین دلیل از کشور فرار کرد و به آمریکا مهاجرت کرد. در آمریکا نیز به دلیل گرایشات کمونیستی زیاد دوام نیاورد و به سوئیس سفر کرد. برشت پس از 15 تبعید و دربه‌دری، در نهایت به آلمان شرقی بازگشت و در سال 1955 دار فانی را وداع گفت.

در قسمتی از نمایش صوتی دایره گچی قفقازی می‌شنویم:

«برای برقراری عدل در جهان بسیار اندیشه کرده‌ام. راه‌های چندی را آزموده‌ام، که در پس آن، بی‌راهه نمودار شد. دیده‌ام که رادمردان جاودانه‌ی تاریخ برای نجات بشر کوشیده‌اند. با یک دایره‌ی ساده‌ی گچی، من دوستدار بشر بودم و از حامیان هنر، اما اندیشه‌هایم حتی با تمهید هنر نیز در تثبیت عدالت بشری کارساز نشد و ظلم هم چنان باقی ماند و زمانه عدل را دوباره به ظلم در آمیخت و سرنگون کرد...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
مقدمه
15 دقیقه
صحنه‌ی اول: کشمکش بر سر یک دره
39 دقیقه
صحنه‌ی دوم: طفل والاگهر
36 دقیقه
صحنه‌ی سوم: فرار به کوهستان‌های شمالی
42 دقیقه
صحنه‌ی چهارم: در کوهستان‌های شمالی
61 دقیقه
صحنه‌ی پنجم: شرح احوال قاضی
31 دقیقه
صحنه‌ی ششم: دایره گچی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی دایره گچی قفقازی
نویسنده
مترجمحمید سمندریان
راویگروه گویندگان
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی
۳۴۰۰۰ 23800 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی دایره گچی قفقازی

Firouz shahmoradi
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
در یک کلام عالی بود و دایره گچی میتونه خیلی جاها بدرد بخوره
آرزو جمالان
۱۴۰۱/۸/۸
نوشته و ترجمه و اجرا همه عالی و درخور
مهتاب فتحی
۱۴۰۰/۴/۹
ممنون فوق العاده عالی بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه نمایش صوتی دایره گچی قفقازی

برای دریافت نمایش صوتی دایره گچی قفقازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.