معرفی و دانلود نمایش صوتی دایی وانیا

برای دانلود قانونی نمایش صوتی دایی وانیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی دایی وانیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی دایی وانیا

نمایش صوتی دایی وانیا نوشته‌ی نویسنده‌ی بزرگ جهان آنتون چخوف، روایت‌گر ماجراهای اقتصادی و عاشقانه‌ی بسیاری است که در یک خانواده‌ی روسی اتفاق می‌افتد و هر یک از اعضای این خانواده را دگرگون می‌کند.

نمایشنامه دایی وانیا (Uncle Vanya) اولین بار در سال 1899 منتشر شد که یکی از برجسته‌ترین نمایشنامه‌ها در طول تاریخ به شمار می‌آید. این نمایشنامه به صورت صحنه‌هایی از زندگی در روستایی روایت می‌شود.

اغلب نمایشنامه‌های چخوف روایت‌گر زندگی حقیقی هستند که در آن همدردی، آسان گرفتن زندگی، انجام کارهای درست و داشتن شخصیتی جدی نمایان می‌شود و در مقابل آن زندگی بی‌هدف و پوچ که با خشونت، حسد و ملال و بی‌ارزشی همراه است، قرار می‌گیرد. شخصیت‌های اصلی در آثار چخوف زندگی خود را یا با مخفی کردن واقعیت‌های غم‌انگیز در پشت خیال‌پردازی‌ها و بهانه‌های مختلف و یا با درگیر کردن خود در کارهای بیهوده و مبتذل روزانه از دست می‌دهند.

شخصیت‌های اصلی این نمایشنامه‌ی برجسته نیز به دو گروه تقسیم می‌شوند، افرادی که سخت کار می‌کنند و افرادی که بیکار هستند، ولی هر دو گروه در درون خود مأیوس و سرخورده‌ هستند.

این نمایشنامه‌ درباره‌ی دختری سخت‌کوش به نام سونیا است که به همراه دایی‌ ایوان که به او دایی وانیا می‌گویند، به سختی تلاش می‌کنند تا زندگی و خانه‌ای که از مادرش سال‌ها پیش برایشان به ارث رسیده را اداره کنند، دانشمند سربریاکوف که پدر سونیاست و پروفسور و مردی خود شیفته و خودنماست، همه‌ی دغدغه‌ها و سختی‌ها را به دوش سونیا و دایی وانیا انداخته است و زندگی بدون مشکل و خوبی را سپری می‌کند.

پروفسور با دختر جوان و زیبایی به نام یلنا که شیفته‌ی شهرت او شده بود ازدواج کرده است. بی‌قراری و پریشانی یلنا و تکبر و غرور سربریاکوف کار اداره خانه را به هم می‌ریزد و وضعیت را آشفته می‌کند، پس از مدتی این آشفتگی به اوج خود می‌رسد و مشکلات زیادی به وجود می‌آورد، به همین دلیل سربریاکوف به سونیا و دایی وانیا می‌گوید که می‌خواهد خانه‌اش را بفروشد و در شهر زندگی کند. پس از آن است که رویدادهایی متوالی رخ می‌دهند و وضعیت به طور دیگری پیش می‌رود.

آنتون چخوف کیست؟

آنتون چخوف یکی از نویسندگان برجسته و درخشانی است که با وجود اینکه از مرگ او حدود 100 سال گذشته است، اما هنوز هم محبوب و مشهور است. رمان‌ها، داستان‌ها و نمایشنامه‌های او همیشه با موضوع انسانیت و خلقت پاک انسان به نگارش درآمده که در زمان او و به تعبیر زمانی تاکنون گمشده نسل بشر بوده است. او بیش از 700 اثر ادبی در کارنامه‌ی کاری خود دارد. منتقدین و دوست‌داران کتاب، بعد از شکسپیر چخوف را بهترین و منحصر به فردترین داستان کوتاه‌نویس جهان به حساب می‌آورند. چخوف در سال 1904 و در سن 44 سالگی دار فانی را وداع گفت.

در قسمتی از نمایش صوتی دایی وانیا می‌شنویم:

- سونیا: [‌همچنان به زانو افتاده، به طرف پدرش برمی‌گردد. با لحنی عصبی و با صدایی کم‌وبیش گریه‌آلود می‌گوید:] پدر، آدم باید مهربان و دل‌رحم باشد. من و دایی وانیا آدم‌های خیلی بدبختی هستیم! [نومیدی‌اش را کنترل می‌کند.] باید دل‌رحم و خیرخواه بود! یادت باشد موقعی که جوان‌تر بودی، دایی وانیا و مادربزرگ کتاب‌هایی را برای تو ترجمه می‌کردند، از نوشته‌هایت رونوشت برمی‌داشتند... همه‌ی شب‌ها تا صبح بدون یک لحظه استراحت کار می‌کردیم، من و دایی وانیا جرأت نداشتیم یک کوپک اضافی خرج بکنیم، همه‌ی پول‌ها را به تو اختصاص می‌دادیم... ما نان‌خورهایی بی‌ثمر نبودیم، نه منظورم این نبود، اما تو باید ما را درک کنی، پدر! باید نیکوکار باشی!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
تیتراژ
25 دقیقه
پرده‌ی اول
31 دقیقه
پرده‌ی دوم
31 دقیقه
پرده‌ی سوم
23 دقیقه
پرده‌ی چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی دایی وانیا
نویسنده
مترجمهوشنگ پیرنظر
راویمهدی تقی پور، مهدی جوانمردی، مونا بدیع صنایع، پریسا کدخدایی، فاطمه حسن پور، معین الدین عشاقی، مهرداد شیرانی، زهرا شیرین کام، سهراب خدایی، میلاد فتوحی
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی
۳۳۰۰۰ 23100 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی دایی وانیا

Amir hosein
۱۴۰۲/۷/۱۲
دوستان برای وقت و هزینتون ارزش قائل بشید. به معنای واقعی بد. از نمایش و نمایشنامه خوانی زده میشین. لحن اشتباه آکسان‌ها اشتباه یه عده که کلا مونوتون و اصلا براشون مهم نیست چی میخونن. داد و بیداد بیش از حد. کوچک‌ترین درکی از متن ندارن عزیزان...
از یک تمرین ابتدایی هم ضعیف تر بود. برای مخاطب ارزش هر
قائل بشید لطفا. کاری لزوما نباید به انتشار عمومی برسه. واقعا متاسفم برای به اصطلاح کارگردان این تمرین....
علیرضا کوه پیما
۱۴۰۲/۳/۱۵
از شاهکارهای ادبیات نمایشیست... البته جا داره خیلی بهتر اجرا میشد... بعضی جاها لحن درست رعایت نشده و احساس بدرستی منتقل نشده. گویی فقط از روی جملات میخونن بدون درک صحیح. ترجمه هوشنگ پیرنظر 34صفحه پیشگفتار و معرفی کاراکتر‌های داستانیرو داره که در این مجموعه صوتی حذف شده متاسفانه
مریم روانبد
۱۴۰۱/۴/۱۷
خیلى بد میخونن، بیشتر شبیه قصه گویى هست تا نمایشنامه خوانى گرچه به نظرم قصه گو‌ها هم بهتر قصه میخونن
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه نمایش صوتی دایی وانیا

برای دریافت نمایش صوتی دایی وانیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.