معرفی و دانلود نمایش صوتی دلی بای و آهو

برای دانلود قانونی نمایش صوتی دلی بای و آهو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی دلی بای و آهو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی دلی بای و آهو

نمایش صوتی دلی بای و آهو اثر عباس معروفی، نمایشنامه‌ای در سه پرده است که بر اساس اساطیر و آیین‌های کهن مردم ترکمن به رشتۀ تحریر درآمده. دلی بای و آهو را می‌توان داستانی غم‌انگیز در ماتم عشق دانست.

اکثر اسطوره‌های نمایشنامه دلی بای و آهو مربوط به عصر پیش از اسلام ترکمن‌ها است؛ زمانی که مردم ترکمن به آیین شامانیسم اعتقاد داشتند. اندیشه اساسی که در سراسر این کتاب انعکاس دارد، باور اساطیری وابسته به روح مرده و تاثیر آن در حیات آدمی است؛ از دیگر اسطوره‌ها و باورهای اساطیری حاضر در نمایشنامه می‌توان به عقاید شامانیستی، نظیر اعتقاد به آسمان، ستایش ارواح نیاکان و پرستش طبیعت (کوه، ماه و…) اشاره کرد.

در بخشی از نمایش صوتی دلی بای و آهو می‌شنویم:

میهمانان‌ عروسی «دلی بای» و «آهو» را جشن گرفته‌اند. دستی ناپیدا دلی بای را از سر سفره‌ی‌ عقد به خود می‌خواند. «آهو» نگران است. «بایاندو» آرام ندارد. «آی‌تک‌» و «آی لر» شاد و سرمستند. «مایسا» در هراس ماری زخمی‌ به نام «قاراچوگا» است. این مار نیز دل در گرو «آهو» دارد. قرار بود «مایسا» عروس خانه‌ «بایاندو» شود. این را «گودانا» قبل از مرگش‌ خواسته بود. اما «دلی بای» دل به عشق‌ «آهو» باخت. زیباترین دختر ایل. قطعاً «قاراچوگا» آرام نخواهد گرفت…

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
5 دقیقه
پرده یکم - صحنه یکم
29 دقیقه
پرده یکم - صحنه دوم
8 دقیقه
پرده یکم - صحنه سوم
7 دقیقه
پرده یکم - صحنه چهارم
5 دقیقه
پرده یکم - صحنه پنجم
7 دقیقه
پرده دوم - صحنه یکم
11 دقیقه
پرده دوم - صحنه دوم
5 دقیقه
پرده سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی دلی بای و آهو
نویسنده
راویمونا ابوشهاب، شکیلا نصری نژاد، قادر طباطبایی زواره، رها شیرانی، میلاد فتوحی، حسن محمدی، شیدا حاتم پور، هانیه موسوی، بهنام محسنی، رامین ربیعی، احسان شهبازی، افسانه صادقی، فرزانه امیدزاده
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی
۱۹۰۰۰ 13300 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی دلی بای و آهو

زهرا بهرامی
۱۴۰۱/۸/۲۱
گوینده‌ها بد نیستن داستان رو نفهمیدم چه منظور خاصی داشت اگه کسی فهمید لطفا توضیح بده من متوجه مفهومش نشدم و خوشم نیومد
Maryam Rajabi
۱۴۰۱/۶/۲۳
بسیار عالی و صداگذاری عالی بود ممنونم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه نمایش صوتی دلی بای و آهو

برای دریافت نمایش صوتی دلی بای و آهو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.