معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی دوگانگی، داستان پیدایش بیت‌‌‌ کوین از زبان خالق آن

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی دوگانگی، داستان پیدایش بیت‌‌‌ کوین از زبان خالق آن
قیمت:
9800 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی دوگانگی، داستان پیدایش بیت‌‌‌ کوین از زبان خالق آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی دوگانگی، داستان پیدایش بیت‌‌‌ کوین از زبان خالق آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی دوگانگی، داستان پیدایش بیت‌‌‌ کوین از زبان خالق آن

ساتوشی ناکاموتو در کتاب صوتی دوگانگی، داستان پیدایش بیت‌‌‌ کوین از زبان خالق آن (میکرو کتاب)، نگاهی اجمالی بر چگونگی پیدایش، تاریخچه بیت کوین دارد.

شاید جالب‌ترین، عجیب‌ترین و کمی هم حسرت‌ برانگیزترین اخبار این روزها خبر افزایش ارزش بیت‌کوین باشد. بیت‌کوین یک شبکه توافقی است که یک سیستم پرداخت جدید و یک نوع پول کاملاً دیجیتال را به‌وجود آورده است. این اولین شبکه پرداخت نقطه به نقطه تمرکز زدایی شده است که توسط کاربرانش بدون هیچ‌گونه اختیار مرکزی و یا واسطه‌ای، نیرومند شده است. هیچ‌کس مالک شبکه بیت‌کوین نیست. این کاربران بیت‌کوین در سراسر جهان هستند که آن را کنترل می‌کنند.

ساتوشی ناکاموتو از خود و چگونگی شکل‌گیری ایده بیت‌‌ کوین می‌گوید و از سختی‌ها و اطلاعات فنی آن هم صحبت می‌کند. پس اگر می‌خواهید با بلاک‌‌چین و ارز دیجیتال بیت‌‌ کوین بیشتر آشنا شوید میکروکتاب دوگانگی (Duality) را از دست ندهید چون تنها کتابی است که به قلم خالق بیت‌ کوین یعنی ساتوشی ناکاموتو نوشته شده است.

ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) خالق بیت‌کوین است؛ البته می‌توان به او لقب عجیب‌ترین فرد جهان را هم داد چون هیچ اطلاعاتی از او در اختیار نیست و همین نام او هم واقعی نیست. ناکاموتو در هنگام بحث در مورد مسائل فنی هیچ اطلاعات شخصی از خود را افشا نکرده‌ است. اما در گزارش بنیاد P2P در سال 2012 ادعا کرد که مردی 37 ساله است که در ژاپن زندگی می‌کند. اما عده‌ی زیادی به دلیل استفاده از انگلیسی کامل و روان در پیام‌هایش در فروم، هویت ژاپنی او را زیر سؤال برده‌اند و خود او هم در میکروکتاب دوگانگی می‌گوید که ژاپنی و حتی انگلیسی نیست.

این کتاب صوتی در قالب میکروکتاب به شما عرضه شده تا با صرف هزینه و زمان کمتر از تمام بخش‌های اصلی و مهم، به دور از حاشیه و اضافه گویی کتاب اصلی از محتوای آن بهره‌مند شوید. میکروکتاب‌ها تحت قواعد و استانداردهای خلاصه نویسی برای شما چکیده شده‌اند. شما با شنیدن آن‌ها‌‌‌ همان اطلاعات مفیدی را دریافت می‌کنید که کتاب اصلی در اختیارتان می‌گذارد.

در بخشی از میکروکتاب صوتی دوگانگی می‌شنویم:

بیت‌کوین قادر است شبکه‌های متمرکز را به روش‌های مختلفی جایگزین کند. در واقع ترس برخی از شرکت‌ها و افراد از بیت‌کوین؛ نه به دلیل عجیب بودن آن، بلکه به خاطر مزایای شبکه آن است. از نظر سرعت و امنیت، بیت‌کوین برتر است. برای اولین‌بار، شبکه توزیع شده‌ای از گره‌ها (کامپیوترهای متصل به شبکه بلاکچین که وظیفه تایید و بررسی محاسبات را دارند) به وجود آمده بود که یک رکورد قابل تغییر (بلاک‌چین) را تأیید می‌کرد، که نوعی واحد پولی هم بود. حتی اگر یکی از این گره‌ها خارج شود، زنجیره همچنان به کار خود ادامه خواهد داد. می‌خواهم چیزی را بیان کنم که مطمئن هستم مایک هم با من موافق است، اینکه بیت‌کوین مثل اکثر نوآوری‌ها، به صورت یک عشق، ایده و رویا شروع شد. بیت‌کوین تنها یکی از معدود ایده‌هایی است که موفق شد و اکنون دلیل آن کاملاً برای من روشن است. بیت‌کوین به عنوان یک پروژه بسیار کوچک در سورسفورج آغاز شد که بلندپروازی‌های بزرگی داشت. منظور من این است که بیت‌کوین فقط یکی از ده‌ها هزار پروژه در سورسفورج است و از این لحاظ اصلاً خاص نیست.

اما چرا موفق شد؟ به نظر من، چیزی مانند بلاک‌چین، که قبلاً با همان شیوه انجام شده بود اما طرفداران زیادی نداشت، دلیل اصلی این موفقیت نبود، بلکه موفقیت اصلی، حاصل ماهیت و قواعد بیت‌کوین بود. ایده‌ای به وجود آمده بود که به افراد اجازه می‌داد نوعی پول اختصاصی تولید کنند. دلیل اصلی و تنها دلیل موفقیت، این است که به چیزی به نام پول ربط داشت. به میزان خوب بودن کد یا جدید بودن ایده ربطی نداشت بلکه فقط به خاطر پول بود. هدف اصلی آن پول بود و این چیزی است که مردم به آن اهمیت می‌دهند. در آن زمان، پروژه‌های زیادی در سورسفورج وجود داشتند که به همان خوبی کدنویسی شده و نگهداری می‌شدند، حتی اگر شخص دیگری بلاک‌چین را پیش از من ایجاد کرده بود، اگر از آن برای کاری دیگر فراتر از پول استفاده می‌شد، احتمالاً زیاد نتیجه نداشت. به پروژه‌هایی نگاه کنید که امروزه از بلاک‌چین استفاده می‌کنند؛ کدام پروژه‌ها بیشترین موفقیت را دارند؟ کدام یک از آن‌ها محبوبیت بیشتری دارند و بیشتر استفاده می‌شوند؟ همه آن‌هایی که روی پول متمرکز هستند. بنابراین جای تعجب نیست که بیت‌کوین اینگونه موفق شود. حداقل الان دیگر جای تعجبی نیست. اما طی دهه گذشته مشخص کردن دلیل این موفقیت، در حالی که پروژه‌های دیگر شکست خورده بودند، کار سختی بود. منظورم هزاران پروژه‌ای است که قبل و بعد از بیت‌کوین راه‌اندازی شدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
میکروکتاب چیست؟
1 دقیقه
درباره کتاب
1 دقیقه
درباره نویسنده
30 دقیقه
فصل اول: اجتناب ناپذیر بود
18 دقیقه
فصل دوم: حدس بررسی شده
11 دقیقه
فصل سوم: سایت بی‌نام
15 دقیقه
فصل چهارم: کمی به گذشته برگردیم
17 دقیقه
فصل پنجم: هال

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی دوگانگی، داستان پیدایش بیت‌‌‌ کوین از زبان خالق آن
نویسنده
راویسلمان ظاهری
ناشر صوتی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی
9800 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی دوگانگی، داستان پیدایش بیت‌‌‌ کوین از زبان خالق آن

Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۴/۱۹
یک کتاب ساده برای کسانی که میخواهند بدانند ارز دیجیتال و مخصوصاً بیت کوین چیست و چگونه بوجود آمده و نحوه استخراج آن چگونه است.
خلاصه کلام: این کتاب برای افراد مبتدی که در ته ذهنشون سوالهای ساده در مورد بیت کوین دارند، جوابهایی ساده مطرح کرده است.
الهه بنا
۱۳۹۹/۱/۱۷
اگر قبل از خرید کتاب مقدمه‌اش را بخونید متوجه میشوید که چه اطلاعاتی در چه حوزه ایی به شما میدهد وبعد از آن مشخص میشود در راستای هدف شما هست یا خیر برای من بعنوان کتاب مکمل عالی بود من رو به سمت کتابهای دیگر هدایت میکند
Erfan Kamali
۱۳۹۹/۱۱/۶
کتاب خوبی هست ولی من پیشنهاد میگم نسخه pdf خریداری کنید چون فرمول هارو ممکنه متوجه نشید البته گوینده کتاب خیلی حرفه‌ای بیان میکنه
ماریان مهر
۱۳۹۸/۸/۸
بنظرم اگر تخصصی تو زمینه پول دیجیتال و اطلاعات فنی کامپیوتر و شبکه ندارید نخونیدش چون به کار افراد بدون تخصص نمیاد
رضا مهدوی
۱۴۰۱/۲/۱۰
خیلی کتاب جالبی بود. من که تو کار ارز دیجیتالم واقعا برام جذاب بود که این ارزها اولین بار چطور ایجاد شدن
حامد نیک مهر
۱۳۹۹/۲/۱۴
کتاب بسیار خوبی هست اصرار به ترجمه لغات تخصصی کمی بخش‌های فنی رو پیچیده کرده ولی غیر قابل فهم نیست.
سیدمحمدموسوی
۱۴۰۱/۷/۸
خیلی امیدوار کننده و عالی بود لطفا کتاب بعدی ساتوشی رو هم به صورت میکروتاب صوتی موجود کنید
میلاد معصومی
۱۴۰۱/۵/۲۸
متن زیادی تخصصیه و گوینده هم چند جا کلمات رو اشتباه میخونه البته نمیشه بهش خرده گرفت
هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۱/۱۲/۵
کیفیت صدا، ضبط، موسیقی: خوب؛ بیان گوینده عالی؛
محتوا مناسب و قابل قبول.
میتی کابلی نقندر
۱۳۹۸/۸/۲۴
مطالب مفیدی بود اما برای دریافت بیت کوین توضیح نداده بود.
Mahdi Kiany
۱۴۰۱/۵/۱۸
برای افرادی که چیزی از بیتکوین نمیدونن جذاب و مفیده
مسعود خانلو
۱۴۰۰/۲/۹
کتاب مفیدی هست و امیدوارموبیشتر از این نوع کتابها بگذارید
داود علی آبادی
۱۳۹۷/۱۲/۱۴
آموزشی نیست فقط معرفی آدماش و معرفی بیت کوین هست
محسن فتحی
۱۴۰۰/۷/۳۰
خوب بود ولی اطلاعات زیادی نمیداد.
محمد علی پارسا
۱۳۹۷/۱۱/۱
خیلی مختصر بود
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی دوگانگی، داستان پیدایش بیت‌‌‌ کوین از زبان خالق آن

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی دوگانگی، داستان پیدایش بیت‌‌‌ کوین از زبان خالق آن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.