معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی رومئو و ژولیت

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی رومئو و ژولیت
قیمت:
9800 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی رومئو و ژولیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی رومئو و ژولیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی رومئو و ژولیت

کتاب صوتی رومئو و ژولیت (میکرو کتاب)، اثر شاعر و نمایشنامه‌نویس برجسته‌ی انگلیسی ویلیام شکسپیر، درباره‌ی عشقی نافرجام است که دو عاشق و بسیاری از اطرافیانشان را به نابودی می‌کشاند.

ویلیام شکسپیر (William Shakespeare) در نمایشنامه صوتی رومئو و ژولیت (Romeo And Juliet) عشق عمیق و باستانی میان آن دو را از روی شعری به همین نام برگرفته و با اضافه کردن جزییاتی کوچک و تغییراتی در بعضی جملات این نمایشنامه را بازنویسی و آن را به یکی از محبوب‌ترین آثار خود تبدیل کرده است.

این اثر پایانی متحیر کننده و تلخ دارد. داستانی درباره‌ی دو خاندان بزرگ ورونایی که سال‌هاست با یکدیگر اختلاف دارند. پس از یک شب که رومئو و ژولیت همدیگر را در جشنی بزرگ می‌بینند، دلباخته یکدیگر می‌شوند و برای رسیدن به یکدیگر با دشواری‌های بسیاری روبه‌رو و و مشکلات زیادی در سایه‌ این اتفاقات رخ می‌دهد. تمام این داستان نیز در ورونا روایت می‌شود در حالی که شکسپیر هرگز آن‌جا را ندیده است.

رومئو و ژولیت داستان عشق نافرجام دو جوان است، هم‌چنین به روایت رقابت میان خانواده‌های پا به‌ سن گذاشته نیز می‌پردازد. جالب است بدانید با وجود اینکه دشمنی بین دو خانواده کپیولت و مونتیگو یکی از عناصر کلیدی این نمایشنامه است، اما درباره ریشه‌های این کینه قدیمی صحبتی نمی‌شود، اما دو عاشق قانون‌شکن این نمایشنامه می‌خواهند قوانین سرسخت اجتماعی را به نفع خودشان کنار بزنند. این عصیان‌گری جوانانه در ‌نهایت باعث به وجود آمدن یک فاجعه می‌شود. اما شکسپیر انتظار دارد، مخاطب تقصیرکار این تراژدی را پیدا کند.

طبق آمارهای موجود، رومئو و ژولیت اولین نمایشنامه‌ای است که بیشترین تعداد اجرا در تئاتر و ساخت فیلم را داشته است. از این اثر جاودانه نیز اقتباس‌های زیادی به عمل آمده که شامل تئاتر، سینما، موسیقی، رقص‌های باله و اپرا است.

ویلیام شکسپیر نویسنده‌، شاعر و نمایشنامه‌نویس برجسته و درخشان انگلیسی است. او تاثیر به سزایی بر روی ادبیات انگلیسی گذاشته، به گونه‌ای که نمایشنامه‌ها و شعرهای او واژگان و اصطلاحات بسیاری را به زبان انگلیسی اضافه کرده است. بیشتر نوشته‌های او به شهرت رسیده‌اند و بر روی صحنه‌ی تئاتر در سراسر دنیا اجرا شدند. شکسپیر فردی بود که هیچ علاقه‌ای به انتشار آثارش نداشت و تمامی آن‌ها پس از مرگش منتشر شد.

این کتاب صوتی در قالب میکروکتاب به شما عرضه شده تا با صرف هزینه و زمان کمتر از تمام بخش‌های اصلی و مهم، به دور از حاشیه و اضافه گویی کتاب اصلی از محتوای آن بهره‌مند شوید. میکروکتاب‌ها تحت قواعد و استانداردهای خلاصه نویسی برای شما چکیده شده‌اند. شما با شنیدن آن‌ها‌‌‌ همان اطلاعات مفیدی را دریافت می‌کنید که کتاب اصلی در اختیارتان می‌گذارد.

در بخشی از میکروکتاب صوتی رومئو و ژولیت می‌شنویم:

در همان روز، بنولیو و مرکشیو درباره مشکلاتشان با خاندان کاپولت صحبت می‌کنند. بنولیو به مرکشیو می‌گوید که بهتر است مدت زیادی را در خیابان نگذرانند. ممکن است که کاپولت‌ها به دنبال درگیری باشند. در همین حال تایبالت و دوستانش وارد خیابان می‌شوند. تایبالت و مرکشیو شروع به بحث می‌کنند. رومئو وارد خیابان می‌شود و تایبالت بر سر او فریاد می‌زند.

تایبالت: تو دشمن من هستی! شمشیرت را بیرون بیاور!
رومئو: من نمی‌خواهم دشمن تو باشم. من از امروز عاشق نام کاپولت هستم.

اما تایبالت به دنبال درگیری است و بار دیگر بر سر رومئو فریاد می‌زند. رومئو از درگیری با تایبالت ممانعت می‌کند. مرکشیو از این حرکت رومئو تعجب می‌کند و به جای رومئو به سمت تایبالت می‌رود. رومئو سعی می‌کند که جلوی درگیری را بگیرد. او به دستور شاهزاده اشاره می‌کند، اما این کار او تاثیری بر روند درگیری ندارد. او بین تایبالت و مرکشیو می‌ایستد تا آن‌ها یکدیگر آسیبی نزنند. در همین حال شمشیر تایبالت از بین بازوی رومئو عبور کرده و بر مرکشیو برخورد می‌کند. تایبالت فرار می‌کند. مرکشیو مجروح شده است.

مرکشیو: من زخمی شده‌ام. لعنت به نام هر دو خاندان! یک پزشک خبر کنید. زخم من به حد کافی عمیق نیست، اما سطحی هم نیست. اگر عجله نکنی، باید به دنبال قبری برای من باشی. چرا بین من و تایبالت قرار گرفتی؟ شمشیر تایبالت از بین بازوان تو به من برخورد کرد! بنولیو کمک کن تا وارد خانه‌ای شوم.
بنولیو و مرکشیو با یکدیگر به سمت خانه‌ای می‌روند. پس از مدتی بنولیو بازمی‌گردد.

بنولیو: رومئو! مرکشیو مرده است!

ناگهان همه چیز در نظر رومئو تیره و تار می‌شود. دوست صمیمی او مرده است و تایبالت بیش از هر زمانی از او متنفر است. شاهزاده به دلیل درگیری در خیابان‌های ورونا آن‌ها را مجازات خواهد کرد و مرکشیو هم مرده است.
سپس تایبالت به خیابان بازمی‌گردد.

رومئو: تایبالت زنده است و دوست عزیز من مرده! دیگر چیزی برای من اهمیت ندارد. یکی از ما دو نفر باید همراه مرکشیو بمیرد.

درگیری شدیدی بین رومئو و تایبالت اتفاق می‌افتد و در نهایت تایبالت کشته می‌شود. مردم به سمت آن‌ها می‌آیند و بنولیو از رومئو می‌خواهد که فرار کند. او می‌گوید که شاهزاده حتما او را با مرگ مجازات می‌کند. با فرار رومئو، شاهزاده، منتگیوها و کاپولت‌ها به خیابان می‌آیند. شاهزاده از نحوه درگیری می‌پرسد. بانو کاپولت بر بدن مرده تایبالت گریه می‌کند. بنولیو شروع به توضیح می‌کند.

بنولیو: رومئو سعی کرد که از درگیری بین مرکشیو و تایبالت جلوگیری کند. اما موفق نشد و تایبالت، مرکشیو را زخمی کرد. مرکشیو از جراحت ناشی از این زخم مرده است. پس از شنیدن خبر مرگ مرکشیو، رومئو با تایبالت درگیر شد و او را کشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
میکروکتاب چیست؟
1 دقیقه
درباره کتاب
1 دقیقه
درباره نویسنده
14 دقیقه
فصل اول
12 دقیقه
فصل دوم
13 دقیقه
فصل سوم
17 دقیقه
فصل چهارم
1 دقیقه
میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی رومئو و ژولیت
نویسنده
راویراضیه اسدی، مهدی افشاریان
ناشر صوتی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
9800 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی رومئو و ژولیت

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 من ‌داستان کاملش رو‌در همین کتابراه در پنج حکایت شکسپیر در کنار داستان‌های دیگری از شکسپیر همچون تاجر ونیزی، و یا مکبث گوش کرده بودم. امروز یک بار دیگه هوس کردم این داستان عشقی شکسپیر رو مرور کنم. داستانی هستش بسیار جذاب و پر از سوز و گداز و حسرت. چند تا نکته که شاید خیلی توی نظرات بهش اشاره از نشد:
۱. متنفرم اینکه دعواهای قبیله‌ای و قومی بالاخره با پرداخت بهایی گزاف همچون مردن رومئو‌ها و ژولیت‌ها و عشقی‌هایی بزرگ به پایان میرسه! اگر دو خانواده با هم توی آرامگاه بر سر جنازه‌ی اونها آشتی نمی‌کردند، من کمتر اذیت میشدم!
۲. عشق این دو‌ رو مثل عشق اینگرید بگمن و بوگارت توی فیلم بی نظیر کازابلانکا یه عشق اساطیری و ابدی دیدم. که برام یاد اور شد که عشاق واقعی وصالی ندارن!
۳. و نهایتا جمله‌ی آخر راهب که به ژولیت گفت؛ “قدرتی فراتر از قدرت ما همه‌ی نقشه‌های ما رو نقش بر آب کرده! ”، من رو ناخودآگاه به یاد این شعر حضرت مولانا انداخت که میگه:
هر لحظه شدم تسلیم در بارگه تقدیر
آرام تر از آهو، بی باک ترم از شیر
هر لحظه که می‌کوشم در کار کنم تدبیر
رنج از پی رنج آید، زنجیر پی رنجیر…!
شاید بعد از این همه عشق ورزی و تلاش و نقشه، قدرت سرنوشت چنین نوشته که اونها با هم نباشن!!! کی می‌دونه!!!
ممنون دوست عزیزم کتابراه…☘️
رویا رضوانی
۱۳۹۹/۳/۴
خیلی خوب بود... خوشحالم که این داستان رو به صورت صوتی گوش کردم... پایانش غم انگیز بود ولی دور از انتظار نبود به خاطر این عشق آتشین...
این حرفو خیلی دوس داشتم:شاید مرگ هم عاشق توشده!
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۹/۲۴
مگه میشه کتاب رومئو و ژولیت ویلیام شکسپیر اون هم با ترجمه روان و سلیس راضیه اسدی نمره پنج ستاره یعنی عالی بود رو نگیره. اصلاً خلاصه بگم هر کتابخونی کتاب رومئو و ژولیت اثر ویلیام شکسپیر رو باید بخونه، والسلام.
زهرا محسن زاده
۱۴۰۱/۵/۲۱
به نظر من خیلی با شتاب و عجله خوانده شده بود.
علیرغم اینکه محتوای کتاب یک تراژدی است لحن خوانش کتاب توام با شادمانی و شعف بود.
خوانش با محتوا تطابق نداشت.
اولین میکرو کتابی بود که مطالعه کردم. خیلی باب میلم نبود.
Samaneh Shadravan
۱۴۰۰/۹/۲۸
انقدر تعریف شنیده بودم از این عشق که دلم میخواست هرچه زودتر گوش بدم ولی همه تفکراتم برهم ریخت نمیدانم نسخه واقعی هم همینطور هست یا نه ولی اصلا چیزی نبود که انتظارشو داشتم.
سجاد حسینی
۱۳۹۸/۸/۲
شاید بسیاری از ما فقط نام رومئو و ژولیت را شنیده باشیم و به این نکته توجه نکرده باشیم که این داستان که از معروف‌ترین اثار شکسپیر است چقدر میتواند اثری عمیق و هنری باشد... توصیه میکنم حتما مطالعه کنید
باران بهاري
۱۴۰۲/۳/۱۱
پایان غم انگیز ک البته دور از انتظار نیست ولی در عین حال ساده و زیبا، امتیاز پنج ستاره رو بدون شک گرفت 👌🏻این اثر رو بعد از مکبث گوش دادم، تمام آثار ویلیام شکسپیر خارق العادست.
امیر بیشه
۱۴۰۱/۹/۲۸
خیلی خوب بود اما مشکل فنی در صدا وجود داشت. گاهی لول دیالوگ‌ها انقدر پایین بود که سخت شنیده میشد و گاهی انقدر بالا بود که گوش را اذیت می‌کرد. به هرحال ممنون از زحماتتون
Daryush Parsa
۱۳۹۸/۸/۱۲
این نوع داستانا دوران خودش تاثیرگذار بود الان تو ساختارای دیگه‌ای باید مفاهیمو منتقل کرد.
هرچند این موضوع از ارزشش کم نمی‌کنه.
Smile Rakhshan
۱۴۰۱/۷/۱۶
داستان جالبی بود مطمئنا در کتاب اصلی احساسات بیشتر درگیر میشه چون خیلی کوتاه بود، اما عشق‌های این چنینی همیشه زیباس امیدوارم همه عشق رو تو زندگیشون تجربه کنن
عاطفه کاشانی
۱۴۰۰/۴/۱۹
ممنون از کتابراه خیلی خوشحال شدم که این کتاب رو به صورت میکرو کتاب صوتی گذاشته دلم می‌خواست این کتاب رو گوش بدم وتونستم به صورت مفید ومختصروصوتی گوش کردم
Sharar Ed
۱۳۹۹/۱/۲۹
صرفه جویی کنید توی زمانتون و کتابهای بیشتریو بدونید، بشنوید و بفهمید. کتابی که از نثر سنگینش میترسیدم و تو کمتر از یک ساعت گوش دادم. ممنون
محمدمهدی پنجاهی
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
رومئو و ژولیت یکی از زیبا‌ترین نمونه‌های نهایت عشق رو به ما نشون میده
خلاصه بسیار هوشمندانه انتخاب شده
حتما دریافتش کنید
ع عزیزی
۱۴۰۰/۱/۲۳
کتابی بود که همیشه دوست داشتم بخونم و حوصله ش رو نداشتم، اما از طریق کتابراه صوتیش رو گوش دادم و بسیار خوب بود پیشنهاد میکنم دانلود کنید
Hadis Yarahmadi
۱۴۰۱/۵/۲۹
نمایشنامه بسیار عالی از بزرگ‌ترین درام نویس و شاعر شهیر جهان
حتما تمام آثار این نویسنده بزرگ را بخوانید
مشاهده همه نظرات 64

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی رومئو و ژولیت

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی رومئو و ژولیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.