معرفی و دانلود نمایش صوتی سه شب با مادوکس

عکس جلد نمایش صوتی سه شب با مادوکس
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی سه شب با مادوکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی سه شب با مادوکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی سه شب با مادوکس

نمایش صوتی سه شب با مادوکس نوشته‌ی ماتئی ویسنی یک، نمایشنامه‌ای فلسفی و پر رمز و راز است که پنج شخصیت اصلی آن در شهری ساکت و خلوت زندگی می‌کنند و درگیر ماجراهای عجیبی می‌شوند.

درباره نمایش صوتی سه شب با مادوکس:

«ماتئی ویسنی یک» نمایشنامه‌نویس برجسته رومانیایی در کتاب صوتی سه شب با مادوکس (trois nuits avec madox) قصه فردی عجیب به نام «مادوکس» را به تصویر می‌کشد که به مدت سه شب در یک مسافرخانه ساکن شده و با «برنو» صاحب آنجا نیز دوستی خوبی دارد و مدام باهم بیلیارد بازی می‌کنند.

اما ماجرای اصلی نمایشنامه از صبح روزی شروع می‌شود که سه شخصیت دیگر به نام‌های «گروبی» (نگهبان فانوس دریایی)، «سزار» (راننده تاکسی) و «کلارا» (روسپی) وارد داستان می‌شوند و به خاطر کاری که «مادوکس» با آن‌ها کرده، به شدت عصبانی هستند. چرا که «برنو» صاحب مسافرخانه به آن‌ها می‌گوید که در سه شب گذشته «مادوکس» هم زمان با هر سه آن‌ها وقت گذرانده و حرف‌ها و وعده‌هایی که به آن‌ها داده، همگی باهم یکسان بوده است.

این اتفاق موجب عصبانیت این سه فرد می‌شود و به قصد انتقام و تلافی کردن به سمت اتاق «مادوکس» می‌روند اما در آنجا با ماجرای رازآلود و بسیار عجیبی روبه‌رو می‌شوند.

نمایشنامه سه شب با مادوکس حال و هوایی فلسفی دارد و پس از شنیدن آن مدت‌ها ذهن‌تان درگیر معماها و نشانه‌های این داستان خواهد بود. تمامی شخصیت‌ها نیز در یک شهری تاریک و خلوت زندگی می‌کنند و ویسنی یک نیز با این فضاسازی توانسته تنهایی و سرگشتگی انسان شهرنشین معاصر را به خوبی به تصویر بکشد.

شاید با شنیدن این کتاب صوتی متوجه شباهت‌هایی میان آن و نمایشنامه مشهور «در انتظار گودو» شوید؛ اثری که شخصیت‌هایش همگی در انتظار یک منجی و معجزه هستند و پوچی و مرگ نیز بر فضای کلی نمایشنامه سایه انداخته است.

در انتها باید گفت اگر می‌خواهید پرده از راز این سه شب بردارید و با شخصیت مادوکس بیشتر آشنا شوید، باید به خوبی بتوانید این اثر را رمزگشایی کنید.

نمایش صوتی سه شب با مادوکس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر اهل تئاتر و نمایشنامه‌خوانی باشید، این کتاب برای شما جذاب و شنیدنی خواهد بود.

ماتئی ویسنی یک را بیشتر بشناسیم:

او نمایشنامه‌نویس، شاعر و روزنامه‌نگار رومانیایی-فرانسوی ساکن پاریس است که بیشتر به خاطر نوشته‌های فرانسوی‌اش در سطح بین‌المللی شهرت دارد. ماتئی ویسنی یک (Matei Vișniec) در سال 1980 از دانشکده تاریخ و فلسفه دانشگاه بخارست فارغ التحصیل شد و بین سال‌های 1977 و 1987، هشت نمایشنامه بلند، حدود بیست نمایشنامه کوتاه و چندین فیلمنامه نوشت اما همه آن‌ها توسط سانسورگران و نهادهای نظارتی رد شدند.

سرانجام یک بنیاد ادبی در سال 1987 ویسنی را به فرانسه دعوت کرد و درخواست پناهندگی سیاسی او را پذیرفت. تا اینکه در سال 1989 پس از سقوط کمونیسم در رومانی، ماتئی ویسنی یک به یکی از سرشناس‌ترین نمایشنامه‌نویسان این کشور تبدیل شد. در حال حاضر نیز آثارش در بیست کشور دنیا بر روی صحنه رفته‌اند.

«سه شب با مادوکس، نان در جیب، خرس‌های پاندا به روایت یک ساکسیفونیست است که دوست دختری در فرانکفورت دارد، آخرین گودو، تماشاچی محکوم به اعدام، پیکرزن یک میدان مبارزه در جنگ بوسنی، نامه‌ای به درخت‌ها و پرنده‌ها، اسب‌های پشت پنجره» از جمله آثار منتشر شده این نویسنده به شمار می‌روند.

در بخشی از نمایش صوتی سه شب با مادوکس می‌شنویم:

- سلام سزار!
- هی! سلام بچه‌ها.
- چه هوا گندی! شما دوتا رو به راهید؟
- هی بگی نگی. پیدات کرد؟
- کی؟
- کلارا؛ دنبال تاکسی می‌گشت.
- نه بابا واسه چی؟
- به کل خل و چل شده، بیا... نظرت چیه این لباس بهم میاد؟ تازه می‌ترسم ما اینجا یکم عقل‌هامون رو از دست داده باشیم.
- هی چته گروبی؟... ببینم این چشه؟
- از کار افتاده بنده خدا.
- من هم همینطوریم. کار شب آدم رو از پا درمیاره. هی برونا بیا بیا یه چیز قوی بریز برام... آخیش! خرفت! کاملا خرفت شدم پسر. تمام شب رو رانندگی کردم.
- تو این هوا؟
- آره آره

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
51 دقیقه
سه شب با مادوکس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی سه شب با مادوکس
نویسنده
مترجمتینوش نظم جو
راویحمید اسدی، رضا قاسمی، علیرضا مدنی، فریبا امینیان، جوانشیر بنیاب
ناشر چاپینشر نی
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی سه شب با مادوکس

علیرضا زارع کاریزی
۱۴۰۱/۹/۲۲
بسیار خوب، فقط شاید بهتر بود در بعضی موارد گویندگان بهتر عمل میکردن
آناهید عظیمی
۱۴۰۰/۳/۱۸
شنیدن این کتاب را توصیه میکنم سوژه جالبی داشت
Amirhossein Amini
۱۴۰۱/۸/۲۸
متن سورئال و جالب، اجرا به شدت ضعیف
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه نمایش صوتی سه شب با مادوکس

برای دریافت نمایش صوتی سه شب با مادوکس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.