معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی قلب افشاگر: کاست کابوس - شماره‌ 6

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی قلب افشاگر: کاست کابوس - شماره‌ 6
قیمت:
۶۰۰۰ ۳,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی قلب افشاگر: کاست کابوس - شماره‌ 6 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی قلب افشاگر: کاست کابوس - شماره‌ 6 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی قلب افشاگر: کاست کابوس - شماره‌ 6

ادگار آلن پو در کتاب صوتی قلب افشاگر: کاست کابوس - شماره‌ 6، داستانی هیجان انگیز و دلهره آور را به تصویر می‌کشد؛ قاتلی دیوانه تنها به خاطر تنفر از چشم‌های یک پیرمرد، او را در کمال آرامش به قتل می‌رساند! این اثر ششمین داستان از مجموعه کاست کابوس (گوشه مرگ) به شمار می‌رود.

درباره کتاب صوتی قلب افشاگر:

ششمین قسمت از کاست کابوس (داستان‌های وحشت) به کتاب صوتی قلب افشاگر (از مجموعه داستان در قلمرو مرگ) (The Tell-Tale Heart) اختصاص دارد. این داستان کوتاه چهار صفحه‌ای برای اولین بار در سال 1843 در مجله A Literary and Critical Magazine منتشر شد و ادگار آلن پو با به تصویرکشیدن فضایی سرد و ترسناک، قصه خود را روایت می‌کند.

داستان قلب افشاگر درباره مردی دیوانه است که از پیرمرد همسایه خود تنفر دارد چون چشم‌های آبی او را شبیه چشم‌های یک لاشخور می‌داند که آرامشش را برهم زده است؛ به همین خاطر با طراحی نقشه‌ای دست به قتل او می‌زند و جسدش را در کمال آرامش پنهان می‌کند اما هر چه می‌گذرد جنون این قاتل وحشیانه‌تر و بیشتر می‌شود.

شما در داستان با انگیزه خاص قتل (جدا از نفرت راوی از چشم پیرمرد) آشنا نمی‌شوید؛ یعنی هیچ اطلاعاتی مبنی بر رابطه قاتل و مقتول، جنسیت قاتل و سایر جزئیات داده نمی‌شود و حتی شخصیت اول داستان منکر داشتن هرگونه احساس نفرت یا کینه نسبت به مردی است که به طرز فجیعی او را به قتل می‌رساند.

این اثر یکی از هشت داستان‌ مجموعه قلمرو مرگ به شمار می‌رود که داستان‌های دلهره آور نویسندگان مختلفی همچون جک لندن، یاکوب واسرمان، توماس مان و... در آن گردآوری شده و وجه مشترک تمامی آن‌ها مرگ، ترس و فضایی رازآلود است. درواقع این شیوه نگارش ریشه در ادبیات گوتیک و ویژگی‌های خاص آن دارد.

کتاب صوتی قلب افشاگر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های ترسناک، جنایی و معمایی علاقه‌مند هستید، مجموعه کاست کابوس (گوشه مرگ) را از دست ندهید.

ادگار آلن پو را بیشتر بشناسیم:

یکی از اولین نویسندگان کارآگاهی و معمایی‌نویس ادبیات جهان، ادگار آلن پو (Edgar Allan Poe) نام دارد. او نویسنده، شاعر، منتقد ادبی و ویراستار آمریکایی بود که در سال‌های 1809 تا 1849 زندگی می‌کرد و به عنوان یکی از چهره‌های اصلی رمانتیسیسم در ایالات متحده و به طور کلی در ادبیات آمریکایی شناخته می‌شود.

آلن پو همچنین یکی از اولین چهره‌هایی بود که به نوشتن داستان کوتاه روی آورد و ژانر پلیسی و رازآلود را بنیان نهاد. به همین خاطر او همواره به نوشتن مشغول بود و از همین راه امرار معاش می‌کرد و به صورت کلی از نظر اقتصادی زندگی سختی داشت. حتی در سال‌های پایانی عمرش و پس از مرگ همسرش، تلاش کرد تا مجله ادبی خود را راه‌اندازی کند اما مرگ مجالی به او نداد.

آثار ادگار آلن پو علاوه بر تاثیرگذاری در ادبیات سراسر جهان، بر فرهنگ عامه همچون موسیقی و فیلم و تلویزیون نیز اثر گذاشت و امروزه به پاس فعالیت‌های هنری‌اش، جایزه Mystery Writers of America سالانه به نویسندگان معمایی‌نویس داده می‌شود.

برخی از مهم‌ترین آثار او عبارتند از: «سوسک طلایی، کلاغ، گربه سیاه، زوال خاندان آشر، مغاک و آونگ، نقاب مرگ سرخ، سایه، جنایت در کوی غسالخانه و...»

در بخشی از کتاب صوتی قلب افشاگر می‌شنویم:

چیزی که حالا مهم است، این است که شما من را دیوانه می‌دانید اما دیوانه‌ها که چیزی سرشان نمی‌شود. اگر مرا می‌دیدید، اگر می‌دیدید که با چه بصیرتی اقدام کردم و با چه احتیاط و پنهان کاری دست به کار شدم، هیچ وقت به اندازه آن یک هفته پیش از آنکه پیرمرد را بکشم، با او مهربان نبودم.

هر شب در حدود نیمه‌های شب دستگیره در اتاقش را می‌چرخاندم و آن را باز می‌کردم. آه چقدر آهسته... و پس از آنکه در را تا آن حد باز می‌کردم که می‌توانستم سرم را داخل ببرم، فانوسی را داخل اتاق نگاه می‌داشتم؛ فانوسی که نورش را تا آن حد کم کرده بودم که تقریبا نوری از آن به بیرون نفوذ نمی‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
داستان قلب افشاگر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی قلب افشاگر: کاست کابوس - شماره‌ 6
نویسنده
مترجمرضا نجفی، پریسا رضایی
راویاطهر کلانتری
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۶۰۰۰ ۳,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی قلب افشاگر: کاست کابوس - شماره‌ 6

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی قلب افشاگر: کاست کابوس - شماره‌ 6 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.