معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی قوی سیاه: تاثیر بسیار زیاد غیرممکن‌ها روی زندگی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی قوی سیاه: تاثیر بسیار زیاد غیرممکن‌ها روی زندگی
قیمت:
9800 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی قوی سیاه: تاثیر بسیار زیاد غیرممکن‌ها روی زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی قوی سیاه: تاثیر بسیار زیاد غیرممکن‌ها روی زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی قوی سیاه: تاثیر بسیار زیاد غیرممکن‌ها روی زندگی

نسیم نیکولاس طالب در کتاب صوتی قوی سیاه: تاثیر بسیار زیاد غیرممکن‌ها روی زندگی (میکروکتاب)، با طرح نظریه قوی سیاه بسیاری از باورهای ذهنی‌تان را به چالش می‌کشد و به شما درباره نحوه مواجهه انسان‌ها با رویدادهای غیرقابل پیش‌بینی توضیح می‌دهد. این اثر به مدت 36 هفته در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار داشت.

درباره میکروکتاب صوتی قوی سیاه:

بارها اتفاقاتی در زندگی افتاده که هیچ‌کس فکرش را نیز نمی‌کرده است؛ وقایعی که با مفاهیمی نظیر عدم اطمینان، شانس و احتمال گره خورده و انسان‌ها هیچ وقت آن را پیش بینی نمی‌کردند. نسیم نیکولاس طالب در میکروکتاب صوتی قوی سیاه: تاثیر بسیار غیرممکن‌ها روی زندگی (The black swan)، به بررسی علل و پیامدهای چنین رویدادهایی در سراسر دنیا پرداخته و با طرح مباحث فلسفی، علمی و تاریخی، آن‌ها را به خوبی تحلیل می‌کند. روزنامه The Sunday Times نیز در سال 2007 این اثر را یکی از دوازده کتاب تاثیرگذار پس از جنگ جهانی دوم معرفی کرده است.

این کتاب شما را با یک اصطلاح جدید به نام قوی سیاه آشنا می‌کند. قوی سیاه به معنای یک واقعه بسیار دور و غیرمحتمل است که سه ویژگی اساسی دارد:

- غیرقابل پیش بینی است.
- تاثیر گسترده‌ای بر انسان‌ها دارد.
- پس از وقوع آن، انسان‌ها به دنبال توضیحی برای آن هستند، تا این اتفاق را غیرتصادفی و قابل حدس بدانند.

درواقع اتفاقاتی نظیر کشف قاره استرالیا، حادثه یازده سپتامبر، ظهور گوگل، جنگ ایران و عراق، پیدایش داعش، جنگ جهانی اول و دوم، ظهور ادیان، فروش کتاب‌های هری پاتر، وقایع زندگی شخصی همه انسان‌ها و... همگی قوهای سیاهی هستند که زندگی بسیاری از انسان‌های کره زمین را تغییر داده و هیچ‌کس نیز آماده ظهور آن‌ها نبوده است.

نسیم نیکولاس طالب میکروکتاب صوتی قوی سیاه را در سال 2007 منتشر کرد و با استفاده از داستان و حکایت‌های زندگی شخصی‌‌اش، نظریه خود را شرح داد. او معتقد است که قوهای سیاه تقریبا همه چیز جهان را شکل می‌دهند و می‌گوید که انسان‌ها بیشتر بر روی کلیات و چیزهای آشنا تمرکز می‌کنند و سخت یاد می‌گیرند که به مسائلی توجه کنند که درباره آن چیزی نمی‌دانند. به همین خاطر قادر نیستند به طور واقعی فرصت‌ها را تخمین بزنند و غیرممکن‌ها را تصور کنند؛ درواقع بیشتر انسان‌ها به ساده‌سازی و طبقه بندی مفاهیم عادت کرده‌اند.

این نویسنده سال‌هاست که در این باره تحقیق کرده و به شما نشان می‌دهد که چگونه همه مردم خودشان را گول می‌زنند و فکر می‌کنند که از دانش زیادی برخوردارند؛ در حالیکه بدون هیچ دلیل خاصی انسان‌ها تفکر خود را محدود می‌کنند و همچنان از وقوع اتفاقات بزرگ متعجب می‌شوند؛ وقایعی که جهان را ساخته است.

در انتها باید گفت که نیکولاس طالب نوع نگاه‌تان به جهان را دچار تحولاتی می‌کند و ترفندهای ساده و شگفت آوری را برای مقابله با قوهای سیاه و بهره مندی از آن‌ها نشان‌تان می‌دهد.

نسیم نیکولاس طالب را بیشتر بشناسیم:

یکی از نویسندگان و تحلیل‌گران برجسته دنیا که با نوشتن کتاب قوی سیاه به شهرتی جهانی رسید، نسیم نیکولاس طالب (Nassim Nicholas Taleb) نام دارد. او یک مقاله نویس، محقق و تحلیل‌گر حوزه مهندسی مدیریت ریسک است و توانسته بیش از پنجاه مقاله علمی در حوزه فلسفه، اقتصاد، آمار، امور مالی و اخلاق منتشر کند.

این نویسنده لبنانی - آمریکایی علاوه بر تجارت شخصی خود، استاد چندین دانشگاه بوده و از سال 2008 به عنوان استاد برجسته مهندسی ریسک در دانشکده مهندسی Tandon دانشگاه نیویورک تدریس کرده است.

نسیم نیکولاس طالب در کشور لبنان بزرگ شده اما مدتی بعد به دلیل شروع جنگ‌های داخلی، کشورش را ترک کرده و به فرانسه می‌رود. او با حضور در فرانسه به تحقیق و بررسی ابعاد جدیدی از فلسفه و اصل شک‌گرایی پرداخت و نتیجه آن نوشتن کتاب پرفروش قوی سیاه بود.

نکوداشت‌های میکروکتاب صوتی قوی سیاه:

- از نظر ادبی بسیار درخشان! (Los Angeles Times)
- کتابی که تفکر مدرن را تغییر داد. (روزنامه The Times)
- اثری لذت بخش و جذاب که مخاطب را به خوبی جذب می‌کند. (Financial Times)
- قوی سیاه دیدگاه من در مورد نحوه کار جهان را تغییر داد. (دنیل کانمن، برنده جایزه نوبل)
- قوی سیاه کتابی جذاب، جاه طلبانه و قابل تحسین است. (The New York Times Book Review)

میکروکتاب چیست؟ چرا میکروکتاب‌ها مفید هستند؟

میکروکتاب‌های سبکتو در حقیقت چکیده‌ای مهم از کتاب‌ها هستند که شما بتوانید آن‌ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان‌های پرت زیادی داریم که می‌توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم.

میکروکتاب‌ها شامل بخش‌های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می‌کنید. بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

در بخشی از میکروکتاب صوتی قوی سیاه می‌شنویم:

زمانی که یک اروپایی می‌خواهد در مورد یک آمریکایی حرف بزند او را «بی‌فرهنگ، ضعیف در ریاضی و بی‌دانش» قلمداد می‌کند. احتمالا به این دلیل است که آمریکایی‌ها علاقه‌ای به معاملات دست و پا گیر ندارند و این از نظر اروپایی‌ها که دائم سرشان در حساب و کتاب است، بی‌فرهنگی محسوب می‌شود. اما حقیقتی وجود دارد و آن این است که آمریکا برخلاف کشورهای موزه‌رو، به خلاقیت بها می‌دهد و در این زمینه تلاش می‌کند. در زمینه جهانی شدن آمریکا توانست با خلاقیت به صادر کردن مشاغل بپردازد. اقتصاد آمریکا روی تولید ایده تمرکز دارد. آمریکا محصولات شرکت‌هایی چون نایکی، دل و... را به کشورهای خواهان صادر می‌کند. اما قطعات آن باید توسط کشورهای در حال توسعه تولید شود و کارهای معاملاتی و حساب و کتابش هم توسط کشورهای اروپایی صورت بگیرد. البته اقتصادی که در آن به ایده‌ها بها می‌دهد، نشان می‌دهد که به سایر ایده‌های کوچک‌تر پاداشی داده نمی‌شود و بین سایر تولید کنندگان ایده نابرابری شکل می‌گیرد.

در دنیای معمولی‌ها رویدادهای خاص نمی‌توانند به صورت تنهایی کاری از پیش ببرند. فقط اتفاقات و رویدادهایی که به صورت جمعی هستند، اهمیت دارند. به عنوان مثال یک انسان معمولی در سال در حدود 800 هزار کالری مصرف می‌کند.

حتی اگر در یک روز خودتان را با خوردن زیاد خفه کنید باز هم در میزان کالری سالیانه شما تاثیری نخواهد گذاشت. اما در مقابل آدمی که وزن زیادی دارد، رقم کالری قابل توجه است و در دنیای معمولی‌ها عجیب به نظر می‌رسد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
میکروکتاب چیست؟
3 دقیقه
درباره کتاب و نویسنده
17 دقیقه
مقدمه: درباره پَر و بال پرندگان
29 دقیقه
فصل اول: دوران آموزشی یک شک‌گرای تجربی
3 دقیقه
فصل دوم: قوی سیاه یوجنیا
12 دقیقه
فصل سوم: بورس‌باز و روسپی
15 دقیقه
فصل چهارم: چطور احمق نباشیم
8 دقیقه
فصل پنجم: تایید
14 دقیقه
فصل ششم: خطای ناشی از قصه‌پردازی
11 دقیقه
فصل هفتم: با امید چیزی زندگی کردن
18 دقیقه
فصل هشتم: خوش اقبالی شکست‌ناپذیر
7 دقیقه
فصل نهم: خطای قمارخانه‌ای
11 دقیقه
فصل دهم: رسوایی پیش‌بینی
8 دقیقه
فصل یازدهم: چطور فضله پرنده را پیدا کنیم؟
7 دقیقه
فصل دوازدهم: حاکمیت دانایان، یک رویا
7 دقیقه
فصل سیزدهم: اگر نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم، پس چه کار کنیم؟
6 دقیقه
فصل چهاردهم: از سرزمین معمولی‌ها به سرزمین افراطی‌ها
3 دقیقه
فصل پانزدهم: منحنی توزیع نرمال
5 دقیقه
فصل شانزدهم: زیباشناسی تصادفی
3 دقیقه
فصل هفدهم: منحنی توزیع نرمال در مکان‌های نادرست
4 دقیقه
فصل هجدهم: عدم قطعیت شیادان
4 دقیقه
فصل نوزدهم: چگونه از قوی سیاه انتقام بگیریم
2 دقیقه
پیشنهاد میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی قوی سیاه: تاثیر بسیار زیاد غیرممکن‌ها روی زندگی
نویسنده
مترجمفاطمه فراهانی
راویدادبه دادمهر
ناشر صوتی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، خلاصه کتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی
قیمت نسخه صوتی
9800 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی قوی سیاه: تاثیر بسیار زیاد غیرممکن‌ها روی زندگی

ایوب آدینه
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
در ابتدا باید از گروه ترجمه و راوی تشکر کنم به خاطر کار خوب و روانشون... دوم اینکه این کتاب با اینکه میکرو کتابه اما اگر فرصت خوندن نسخه‌ی اصلی رو ندارین اینو گوش بدین چیزی از دست ندادین چون تقریبا نکات مهم رو آورده
من خودم با اوایل کتاب نتونستم زیاد ارتباط بگیرم و فکر کردم ارزش خوندن نداره
اما در ادامه با نکات خیلی خوبی که اشاره کردن خیلی میتونه در زمینه معامله ارزها کمک کننده باشه
فرزانه بداق
۱۴۰۱/۱۲/۲۸
به نظرم هرگز برای نداشتن وقت دلمان را به گوش دادن و یا خواندن میکرو کتاب خوش کنیم. آنچه از این میکرو کتاب متوجه شدم این است که خود کتاب متنی سنگین دارد و تبدیل آن به میکرو کتاب سبب شده است که چیز زیادی از کتاب بدست نیاوری. البته این به معنای ارزشمند نبودن کتاب نیست.
ناهید سلطانی
۱۴۰۱/۱۰/۶
این کتاب رو به شدت به کسانی که در حوزه مارکتهایی مثل فارکس فعالیت دارن توصیه میکنم. کتاب بسیار ارزشمندیه و خیلی به لحاظ روانی در مارکت کاربردیه ضمن اینکه نویسنده خودش از نخبه‌های مارکتهای جهانیه و تجربیاتش رو به خواننده منتقل کرده. ترجمه و صداگذاری بسیار عالی و دلنشینی داره.
Amin Khavari
۱۴۰۱/۴/۳
فوق العاده بود
ممنون از رفیق و مشاور عزیز که این پیشنهاد رو به من داد
اکثر اوقات قوی سیاه، خود من هستم
فکر میکنم ایده خیلی گرانبها و مفیدی دارم در حالی که ممکن است در اشتباه باشم و بدون مشورت یا درک فایده کلی، اصرار به انجام آن هدف غیرمفید در آن لحظه داشته باشم
mortaza pakravan
۱۴۰۱/۱۱/۶
این کتاب (که البته نسخه چاپی اون خیلی مفصل تر) درباره عدم قطعیت توضیح میده، برای دوستانی که قصد فعالیت در بورس و بازار سرمایه رو دارن کتاب خیلی خوبی هست خود نویسنده اون هم از معامله گران موفق وال استریت هستند و نظرات خیلی خوبی در این باره میدن.
ایمستر emaster
۱۳۹۹/۱۱/۱۲
دارای نکات جدید و آموزنده‌ی بسیار، فقط با فصل‌های ابتدایی که به نظر من زیاد از حد درگیر جنگ‌های داخلی شده نتوانستم ارتباط برقرار کنم ولی در ادامه نکات بسیار ارزشمندی را مطرح می‌کند که ارزش چندین بار گوش دادن و عمیق شدن در موضوع را دارد.
alireza mo
۱۴۰۱/۱۰/۲۳
زندگی قرار نیست همیشه قابل حدس زدن باشه، و اگه اینو قبول کنیم، خیلی راحت تر زندگی میکنیم.
همیشه چه بخوای چه نخوای، چه توش دخیل باشی چه نباشی؛ یه اتفاقایی میوفته که هیچوقت فکرشم نمیکردی.
mohsen f
۱۴۰۰/۵/۲۷
به نظر من هیچ خلاصه‌ای توانایی حفظ کیفیت متن اصلی نیست ولی این میکرکتاب تا ۸۰ درصد قابل قبوله و این خیلی خوبه برای میکروکتاب‌ها
اگر فرصت مطالعه کتاب اصلی رو ندارید، حتما این میکرکتاب رو گوش کنید
Akram Hamzeh
۱۴۰۳/۱/۴
این کتاب رو به کسانی که به بحث های فلسفی علاقمندتد توصیه میکنم. من در ابتدا فکر میکردم یک کتاب روانشناسی هست ولی ادامه به خاطر دیدگاه فلسفی اون برام خیلی جذاب نبود
Hani_zn1375
۱۴۰۱/۲/۱۵
به نظرم برای آندسته از مدل باز‌های بورس می‌تواند مفید باشد. از دید من این نظریه بسیار به ریسک سیستماتیک یا بازار شباهت دارد و از دید دیگری به تجزیه و تحلیل آن می‌پردازد.
مهدی کیکاوسی
۱۴۰۱/۳/۲۷
من کتاب قوی سیاه کامل را نخواندم ولی بنظرم برای آشنایی با این نظریه عدم قطعیت همین خلاصه کفایت میکرد ولی کتابهای کامل دیگه نسیم طالب را دارم
Ali Mohammadi
۱۴۰۰/۸/۸
قوی سیاه یک کتاب خلاصه و مفید برای عدم قطعیت هستش بخصوص برای کسانی که معمامله گری میکنند در زمینه روانشناسی معامله گری عااالیه
بابک نیک نیا
۱۴۰۱/۴/۲۸
کتاب‌های نسیم طالب یکی از بهترین قلم‌ها و دیدگاه‌ها نسبت به قواعد دنیای ما هستند. خواندن این کتاب را علی الخصوص به مدیران پیشنهاد میکنم.
farid rezaee
۱۴۰۱/۲/۱۳
برای روانشناسی معامله گری عالیه
اینکه بادیدگاهی متفاوت متوجه میشی که هیچ چیزی قطعیت نداره و همیشه باید عدم قطعیتو در نظر گرفت.
یاسمین
۱۴۰۰/۱۰/۲۰
سبک تازه‌ای از نگاه به مسائل روزمره رو در این کتاب عنوان میکنه که منجر به پذیرش راحت تر وبهتر مسائل میشه
مشاهده همه نظرات 53

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی قوی سیاه: تاثیر بسیار زیاد غیرممکن‌ها روی زندگی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی قوی سیاه: تاثیر بسیار زیاد غیرممکن‌ها روی زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.