معرفی و دانلود نمایش صوتی لبخند باشکوه آقای گیل

عکس جلد نمایش صوتی لبخند باشکوه آقای گیل
قیمت:
33000 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی لبخند باشکوه آقای گیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی لبخند باشکوه آقای گیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی لبخند باشکوه آقای گیل

نمایش صوتی لبخند باشکوه آقای گیل نوشته‌ی اکبر رادی، داستان خانواده‌ای ثروتمند و گیلانی را به تصویر می‌کشد که فرزندان آن به خاطر بیماری مادر و پدرشان می‌خواهند اموال را میان خود تقسیم کنند. هرکدام از آن‌ها نیز افکار و عقایدی متفاوت نسبت به جهان و انسان‌ها دارند که این موضوع باعث بروز اختلافاتی می‌شود.

درباره نمایش صوتی لبخند باشکوه آقای گیل:

اکبر رادی مشهورترین چهره نمایشنامه‌نویس معاصر در کتاب صوتی لبخند باشکوه آقای گیل، خانواده‌ای گیلانی از طبقه ملاک را در دوره دوم پهلوی به تصویر می‌کشد که در سال‌های ابتدایی اصلاحات ارضی زندگی می‌کنند. پدر خاندان گیل علیقلی خان نام دارد که 70 ساله است و از بیماری سختی رنج می‌برد و همه گمان می‌کنند که به زودی از دنیا خواهد رفت. همسر پیر او، گیلانتاج نیز بیماری روانی دارد و این دو با شش فرزند خود خانواده گیل را تشکیل می‌دهند.

فروغ الزمان دختر ارشد خانواده روانشناس و مدرس دانشگاه است و با برادر خود جمشید که دکترای فلسفه دارد، مشکلاتی اساسی دارد. آن‌ها می‌خواهند مادرشان را به آسایشگاه ببرند و اموال پدر را بین خود تقسیم کنند اما اختلافات شدید خانوادگی میان فرزندان همه چیز را تغییر می‌دهد و باعث بروز اتفاقاتی تلخ می‌شود.

نمایشنامه لبخند باشکوه گیل به خوبی توانسته در قالب درامی خانوادگی، وضعیت تاریخی جامعه ایرانی را توصیف کند و با دیالوگ‌هایی قوی پای مکاتب مختلف فلسفی و سیاسی را نیز به میان بکشد. اکبر رادی با خلق شخصیت‌هایی پخته و متنوع توانسته آینه تمام نمای جامعه‌ای باشد که به مرور در حال دور شدن از سنت و رفتن به سمت مدرنیته است و همین موضوع نیز تناقض‌های زیادی را پدید می‌آورد.

نمایش صوتی لبخند باشکوه آقای گیل برای چه کسانی مناسب است؟

اگر اهل رفتن به تئاتر باشید و از شنیدن نمایشنامه لذت می‌برید، این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

اکبر رادی را بیشتر بشناسیم:

او یکی از مهم‌ترین نمایشنامه‌نویسان تاریخ زبان فارسی به شمار می‌رود که توانست با پیشگامی در این عرصه تحولات مثبتی به وجود آورد و آثار هنری باکیفیتی بنویسد. اکبر رادی (Akbar Radi) در سال 1318 در شهر رشت به دنیا آمد و به گفته خودش در اوج جوانی یعنی دهه 30 شمسی با تماشای تئاتر خانه عروسک هنریک ایبسن علاقه زیادی به نمایشنامه‌نویسی و هنر تئاتر پیدا کرد.

پس از آن بود که تصمیم به نگارش نمایشنامه کرد و در سال 1338 نخستین اثر خود با نام «روزنه آبی» را نوشت و مورد پسند احمد شاملو قرار گرفت. البته دو سال طول کشید تا این نمایشنامه منتشر شود؛ البته جلال آل احمد قرار بود زودتر آن را به چاپ برساند اما خواهان تغییراتی در متن اصلی بود که اکبر رادی قبول نکرد.

اکبر رادی جزو هنرمندانی است که همواره درد و مشکلات مردم را در نوشته‌های خود بازتاب داده و از طبقه روشنفکر و متوسط جامعه نیز بسیار استفاده کرده است. درواقع رادی خودش را طرفدار چخوف و ایبسن می‌داند و در آثار خود از این دو شخص الگو گرفته است. همچنین عده‌ای سبک اصلی این نمایشنامه‌نویس را رئالیسم انتقادی می‌دانند؛ با این حال آثار او در سبک‌های دیگر نیز نوشته شده است.

سرانجام اکبر رادی در دی ماه سال 1385 دار فانی را وداع گفت. او در طول حیات خود بیش از 35 نمایشنامه را نگاشت که برخی از آن‌ها عبارتند از: «از پشت شیشه‌ها، ارثیه ایرانی، آهسته با گل سرخ، پایین گذر سقاخانه، پلکان، افول، مرگ در پاییز، تانگوی تخم مرغ داغ و...»

در بخشی از نمایش صوتی لبخند باشکوه آقای گیل می‌شنویم:

چنگ در باد / غروب

مهرانگیز با پیراهن سفید منزل، آرایش ساده و موهای نرم آویخته کنار بخاری روی صندلی پشتی بلند نشسته؛ کتاب روزنامه خاطرات اعتماد السلطنه را روی زانویش گذاشته و برای علی قلی خان می‌خواند.

علی قلی خان در مبل جنبان لمیده است؛ لیوان نصفه شیری در دست دارد، آرام تاب می‌خورد و گه گاه جرعه‌ای شیر می‌نوشد.

دوشنبه / شانزدهم

- امروز شاه از لیورپول به منچستر می‌رود؛ صبح میرزا ملکم خان را دیدم. بعد خدمت شاه رسیدم. کنیز کرکس را به من سپردند. باید به قدر امکان محافظت کنم که آقایان او را نبینند.

گیلان تاج از اتاق خود بیرون می‌آید. عروسک درشتی را در بغل گرفته است و با صدای محزونی می‌خواند: لالالالا لالالایی بخواب. خیال می‌کنم برای امشب کافیه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
مقدمه
55 دقیقه
برج عقرب
65 دقیقه
چنگ در باد
49 دقیقه
مرده ریگ

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی لبخند باشکوه آقای گیل
نویسنده
راویگروه گویندگان
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی
33000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی لبخند باشکوه آقای گیل

بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
این سومین نمایشنامه جناب رادی است که می‌شنوم و از آن لذت بردم. حالا دیگر می‌توان به عناصر مشترکی حداقل بین همین سه تایی که شنیدم (تانگوی تخم مرغ داغ و ملودی شهر بارانی) اشاره کرد که به گونه‌ای امضای کار نویسنده است. رابطه، گویا روابط انسانی و خانوادگی و فاصله نسل‌ها و اختلاف طبقاتی از مهمترین جناب دغدغه‌های رادی است که به زیبایی در آثارشان نمود می یابد. رابطه‌های پر چالش خانوادگی و اختلافات خواهر برادری همیشه موضوع جالبی جهت داستان پردازی هستند و قلم اکبر رادی به خودی به آن پرداخته. در مورد موضوع اختلاف طبقاتی به تکرار نیفتاده. صدا پیشگان متوسط بودند. با سپاس از کتابراه
کتایون سرابی
۱۴۰۰/۱/۲۰
نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم ولی خوب بود.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه نمایش صوتی لبخند باشکوه آقای گیل

برای دریافت نمایش صوتی لبخند باشکوه آقای گیل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.