معرفی و دانلود کتاب صوتی مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد

عکس جلد کتاب صوتی مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد

کتاب صوتی مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد خاطره‌ای جذاب و شگفت‌انگیز از پیچ راول نوزده ساله است که تمام سال‌های زندگی‌اش را با بیماری ایدز گذرانده و در دوران مدرسه آزار و اذیت‌های فراوانی را از سوی دیگران متحمل شده است. الی بنجامین نویسنده مشهور آمریکایی نیز او را در نوشتن این بیوگرافی تاثیرگذار همراهی کرده است. این کتاب موفق شد در سال 2016 نامزد جایزه لینکلن شود.

درباره کتاب صوتی مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد:

پیچ راول از همان بدو تولد مبتلا به ایدز (HIV) بوده است؛ اما وقتی بزرگ شد، هیچ‌گاه احساس نکرد که بیماری خاصی دارد و بدون آنکه اطلاعی از این موضوع داشته باشد در تمامی فعالیت‌های گروهی همچون بازی فوتبال و نقش‌آفرینی در یک نمایش حضور پیدا می‌کرد. تا اینکه یک روز در مدرسه راهنمایی‌اش برای دوستان خود از بیماری‌اش سخن می‌گوید و این ماجرا شروع اتفاقات تلخ و آزاردهنده‌ای برای این دختر نوجوان می‌شود.

از آن لحظه به بعد همه چیز برای پیچ متفاوت می‌شود. کم کم هم سن و سال‌هایش و کادر مدرسه شروع به زدن حرف‌های گزنده به او می‌کنند و رفتاری عادی و معمولی را کنار می‌گذارند. مثلا یک بار مربی فوتبالش به شوخی به پیچ گفته بود که او ارزش بالایی برای تیم دارد چراکه اعضای تیم مقابل از نزدیک شدن و دست زدن به او می‌ترسند. یا حتی مدیر مدرسه بدون هیچ حمایتی او را طرد کرد و گفت نمی‌تواند از این دختر محافظت کند.

سرانجام به خاطر فشارهای روانی بسیار و شنیدن انواع حرف‌های تمسخرآمیز و نفرت‌انگیز از دیگران، پیچ پانزده ساله تصمیم گرفت با خوردن چندین قرص به زندگی‌اش پایان دهد. این اتفاق تلخ می‌توانست پایان همه چیز باشد، اما در واقع تازه شروع ماجرا بود...

کتاب مثبت (Positive: A Memoir) یک اتوبیوگرافی جذاب و شنیدنی از زندگی متفاوت و سخت این دختر جوان است که تجربیات سال‌های نوجوانی‌اش را به خوبی بازگو می‌کند. در حال حاضر نیز پیچ راول در کنفرانس‌های گوناگونی شرکت می‌کند و در مورد HIV و شرایط خاص آن توضیحاتی مفید ارائه می‌دهد. همچنین او سفیر بنیاد ایدز اطفال الیزابت گلسر بوده و امیدوار است که ادامه کارش بتواند طرز تفکر و گفتار هم‌نسلانش را تغییر بدهد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد:

- راول و بنجامین به طرز ماهرانه‌ای طرز تفکر یک دانش‌آموز راهنمایی را که بی‌گناه و ساده‌لوح است به تصویر می‌کشند. همچنین آن‌ها موضوعات سختی مانند خودکشی را صادقانه اما با ظرافتی خاص مورد بررسی قرار می‌دهند. (Kirkus Reviews)

- این بیوگرافی واقع بینانه و صادقانه از یک زن جوان مبتلا به HIV، خوانندگان را جذب خود می‌کند. این کتاب موضوعی دشوار این بیماری را روشن می‌کند و به زیبایی بیان می‌کند که بزرگ شدن با HIV چگونه است. همچنین داستان‌های غیرواقعی مربوط به این ویروس را رد می‌کند و دانش مفیدی در این زمینه به مخاطبان ارائه می‌دهد. (School Library Journal)

کتاب صوتی مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به خوبی توانسته در قالب یک داستان واقعی، اطلاعات مفیدی درباره بیماری ایدز ارائه دهد. به همین خاطر مربیان، والدین، مدیران مدرسه و نوجوانان می‌توانند با شنیدن کتاب صوتی مثبت، بینش جدیدی نسبت به این موضوع پیدا کنند.

با نویسندگان کتاب صوتی مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد آشنا شویم:

پیچ راول (Paige Rawl) یک سخنران موفق و شخصیتی الهام‌بخش برای ده‌ها هزار کودک است که با آن‌ها درباره بیماری ایدز صحبت می‌کند. او شخصیتی صلح‌طلب و ضدخشونت دارد و در چندین رسانه ملی از جمله USA Today، مجله People، مجله Seventeen، هافینگتون پست و مجله Poz حضور داشته است. در حال حاضر پیچ راول دانشجوی رشته زیست‌شناسی مولکولی در دانشگاه ایالتی بال است.

الی بنجامین (Ali Benjamin) نویسنده‌ای آمریکایی‌ست که در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعال است و تاکنون به خاطر نوشتن داستان و رمان‌هایش توانسته نامزد جایزه ملی کتاب آمریکا شود و در زمره نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز قرار بگیرد.

در بخشی از کتاب صوتی مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد می‌شنویم:

یک ماه بعد از لیگ رژه قهرمانی، مدرسه راهنمایی کلارکستون یک اردوی شب‌مانی برگزار کرد. یک مهمانی از غروب تا صبح در مدرسه. مدرسه از ایستگاه‌های مختلف پر شده بود؛ ایستگاه رقص، ایستگاهی برای بازی‌های رومیزی، ایستگاه میان‌وعده، ایستگاه ورزش.

من و جزمین از یک ایستگاه به ایستگاه بعدی می‌دویدیم. از بوفه مدرسه هله هوله گرفتیم و خوردیم. نوشابه را مستقیم از بطری‌اش می‌خوردیم. با آهنگ‌های جاستین تیمبرلیک و ریحانا رقصیدیم. سراغ بازی‌های رومیزی رفتیم. چند دقیقه نگاه کردیم و بعد برگشتیم سراغ هله هوله‌هایمان. خیلی عجیب بود، مدرسه بودیم اما این بار کارمان فقط بازی و خنده و حرف زدن بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
1 دقیقه
پشت جلد
1 دقیقه
سخن مترجم
1 دقیقه
درباره نویسنده
59 دقیقه
بخش اول: اول ماجرا - داستان از کجا شروع شد؟
45 دقیقه
کلارکستون، جزمین
40 دقیقه
اردوی شب‌مانی
61 دقیقه
بخش دوم: زمین خوردن - سال جدید سال هفتم
45 دقیقه
زشت
45 دقیقه
جدایی - پاییز کلاس هشتم
63 دقیقه
بخش سوم: سقوط - بیدار شدن
50 دقیقه
مرکز استرس
43 دقیقه
بخش چهارم: بلند شدن - روشنایی
52 دقیقه
گذشتن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد
نویسنده،
مترجمفاطمه عرفانی، فرخنده ملکی فر
راویفرناز حداد
ناشر چاپینشر اطراف
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد

Lunasa
۱۴۰۲/۲/۲۹
خیلی خیلی کتاب قشنگی بود...
دیدن زندگی از نگاه یه بیماری اچ‌ای وی مثبت تجربه جالبی بود، کاش ما آدمها و جامعه آدمها بیشتر پذیرای آدم‌ها با تفاوت هاشون باشیم، در نهایت این تفاوت آدم هاست که زندگی رو زیبا میکنه...
رکسانا رضامند
۱۴۰۲/۴/۸
ارزش شنیدن داشت واقعا و باعث شداز این به بعد نگاه آگاهانه تریم به این بیماران داشته باشم
صدای راوی هم خوب بود
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۸/۲۷
خوبه که راجع به بیمارانی که «بیماری خاص» دارند اطلاعات بیشتری داشته باشیم.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد

برای دریافت کتاب صوتی مثبت: ماجرای واقعی دختری که با HIV مبارزه کرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.