معرفی و دانلود کتاب صوتی مدیریت استرس

عکس جلد کتاب صوتی مدیریت استرس
قیمت:
۱۸۰۰۰ ۹,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مدیریت استرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مدیریت استرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مدیریت استرس

تاد دوت در خلاصه کتاب صوتی مدیریت استرس راهکارهایی عملی برای شناسایی محرک‌های استرس‌زا در زندگی شخصی و محیط کاری معرفی می‌کند. او به ما یاد می‌دهد که چگونه با شناخت محرک‌های درونی و بیرونی برای مقابله با استرس و اضطراب آماده شده و بتوانیم روابط و موقعیت‌هایی که ایجاد استرس می‌کنند را بهتر مدیریت کنیم.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی مدیریت استرس

سرعت زندگی مدرن علاوه بر تمام پیشرفت‌ها و دستاوردهایش تأثیرات روانی آزاردهنده‌ای نیز با خود به همراه داشته است. استرس یکی از این پیامدهای زندگی و مناسبات شهری امروزی است. تاد دوت (Todd Dewett) در خلاصه کتاب صوتی مدیریت استرس (Managing Stress) با تعریف چرایی به وجود آمدن این حس ما را برای کنترل آن آماده می‌کند. منابع اصلی استرس در زندگی امروزی ناشی از فشارهای کاری، مشکلات مالی، نگرانی‌های سلامتی و روابط است. خستگی، سردرد و بی‌خوابی از یک‌سو و خشم یا عصبی بودن بیش‌ازحد می‌توانند نمودهای فیزیکی استرس در زندگی فردی و کاری باشند. تنش در سطح زندگی شخصی و هزینه‌ی سالانه مراقبت‌های سازمانی در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. تاد دوت راهکارهایی برای مقابله با مسائل استرس‌زا مطرح می‌کند تا بتوانیم زندگی و کار راحت‌تری تجربه کنیم.

در گام اول باید محرک‌های استرس‌زا در زندگی شخصی و حرفه‌ای را شناسایی کنیم. این محرک‌های استرس‌زا را می‌توان بر اساس میزان تأثیری که بر ما دارند دسته‌بندی کرد. درست کردن فهرستی از این محرک‌ها کمک می‌کند تا بتوانیم تأثیرگذارترین پدیده‌ها بر روان خود را شناسایی کنیم. محرک‌ها چیزهایی هستند که روزانه برای ما اتفاق می‌افتند. ما در شکل گرفتن برخی از این محرک‌ها شریک هستیم اما بخش بسیاری از این محرک‌ها بدون دخالت مستقیم ما ایجاد شده‌اند. خلاصه کتاب صوتی مدیریت استرس راهکارهای جالبی برای برخورد با این دو نوع محرک پیشنهاد می‌دهد. از نظر تاد دوت ما اغلب از برخورد منطقی با محرک‌های استرس‌زا اجتناب می‌کنیم. او نشان می‌دهد که اگرچه افراد سعی می‌کنند خود را از موقعیت‌های استرس‌زا خارج کنند اما به‌ندرت از پیش آمدن دوباره‌ی چنین موقعیت‌هایی جلوگیری می‌کنند. ما باید با شناسایی رایج‌ترین محرک‌ها در محل کار و زندگی به‌طور مستقیم در برابر مسائلی که سلامت روان ما را به خطر می‌اندازند قرار بگیریم.

در دسترس بودن یکی از مسائلی است که استرس در زندگی شخصی و حرفه‌ای را بالا می‌برد. تاد دوت به ما یادآوری می‌کند که واقعاً نیازی نیست همیشه در دسترس باشیم. اگرچه فناوری‌های امروز شرایطی ایجاد کرده‌اند که افراد جدا از مرزهای جغرافیایی دائماً در تماس با یکدیگر قرار می‌گیرند اما هرکسی نیاز دارد چگونگی ارتباط دیگران با خود را مدیریت کند. دسترسی در خلاصه کتاب صوتی به این معنا تعریف می‌شود که تا چه اندازه دیگران می‌توانند پیوستار فعالیتی ما را قطع و به خود اختصاص دهند. در دسترس بودن باعث می‌شود تا تعامل ما با افراد افزایش یابد. یعنی نه‌تنها بسیاری از مسائلی که می‌توانند بخشی از محرک‌های استرس‌زا باشند روزانه با ما تماس دارند بلکه این افراد و عناصر می‌توانند ما را مجبور به تعامل با پدیده‌هایی کنند که علاقه‌ای به آن‌ها نداریم. تاد دوت بر این مسئله تأکید می‌کند که علاوه بر اینکه ما باید میزان دسترسی دیگران به خود را مدیریت کنیم، باید از تعامل با پدیده‌های آزاردهنده نیز اجتناب کنیم. ما نباید حق انتخاب خود را فراموش کنیم حتی اگر محرک‌های ما ناشی از رابطه‌های کاری یا خویشاوندی باشد بازهم خلاصه کتاب صوتی مدیریت استرس راهکارهایی برای بهترین شیوه‌ی مواجهه با این روابط را برای ما توضیح می‌دهد.

با کاهش دسترسی و اجتناب از تعاملات آزاردهنده، انسان وقت بیشتری برای توجه به نیازهای روانی خود پیدا می‌کند. گام مهم دیگری که در خلاصه کتاب صوتی مدیریت استرس مطرح می‌شود مدیریت زمان است. با استفاده‌ی درست از زمانی که برای خود زنده کرده‌ایم می‌توانیم سطح استرس را به حدی کاهش دهیم تا نسبت به موقعیت‌ها و لحظاتی که از مدیریت ما خارج بوده‌اند قدرت روانی بیشتری داشته باشیم. تاد دوت گام‌به‌گام ما را در مسیر یافتن دلایل استرس و چگونگی برخورد با آن‌ها پیش می‌برد و درنهایت اهمیت انتخاب‌های مناسب در زندگی روزمره را برای ما آشکار می‌کند. او به ما پیشنهاد می‌دهد که از همین الان با افزایش تمرکز برای مقابله با استرس آماده شویم. تاد دوت از ما می‌خواهد که کاغذی برداریم و بر اساس توصیه‌های خلاصه کتاب صوتی مدیریت استرس محرک‌هایی که شناسایی کردیم را یادداشت کنیم تا بتوانیم نقش این محرک‌ها را در زندگی خود کاهش دهیم.

خلاصه کتاب صوتی مدیریت استرس مجموعه‌ی آموزشی تاد دوت است که توسط سعید مریخی به فارسی ترجمه شده و انتشارات شادن پژواک آن را با صدای محسن زرآبادی پور تهیه و تولید کرده است.

خلاصه کتاب صوتی مدیریت استرس برای چه کسانی مناسب است؟

تمام کسانی که جنبه‌های مختلف استرس را در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود احساس می‌کنند می‌توانند از توصیه‌های این خلاصه کتاب صوتی استفاده کنند. اگر قصد دارید با کاهش استرس، زندگی روزمره و کار موفق‌تری داشته باشید شنیدن این خلاصه کتاب صوتی برای شما مفید خواهد بود.

با تاد دوت بیشتر آشنا شویم

تاد دوت نویسنده و مدرس در زمینه‌ی رهبری و مدیریت است. او به‌عنوان یکی از صد سخنران برتر مجله‌ی اینک با سخنرانی و نگارش مقاله‌هایی در زمینه‌ی موفقیت به شهرت جهانی رسیده است. تاد دوت مدرک دکتری خود را در رشته‌ی رفتار سازمانی گرفته است و از این دانش برای بهبود شرایط شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، پپسی، بوئینگ، آی‌بی‌ام و کرافت هاینز استفاده کرده است. «رقص با هیولاها: داستانی درباره‌ی رهبری، موفقیت و غلبه بر ترس‌ها (Dancing with Monsters: A Tale About Leadership, Success, and Overcoming Fears)» و «کتاب کوچک رهبری: توصیه‌های ضروری رهبری برای مدیران جدید (The Little Black Book of Leadership: Essential Leadership Advice for New Managers)» از کتاب‌های پرفروش تاد دوت است که توجه علاقه‌مندان به بهبود فضای کاری و مدیریت را به خود جلب کرده است.

در بخشی از کتاب صوتی مدیریت استرس می‌شنویم

من می‌خواهم این را یادتان باشد که شما انتخابی برای اجتناب از هرکسی دارید و انتخابی درباره‌ی اینکه چگونه درگیر یک نفر بشوید هم دارید و یادتان باشد؛ همچنین می‌توانید انتخاب کنید تا برید و با کسی که می‌تواند روزتان را بسازد ارتباط برقرار کنید. بگذارید با انتخابی که باید از آن اجتناب کنیم شروع کنیم؛ بعضی آدم‌ها هستند که محرک‌های قوی برای شما ارائه می‌دهند و هدف شما باید این باشد که به‌صورت معقول از آن‌ها دوری کنید. می‌دانم که تعامل‌های غیرقابل گریز در محیط کار با آن‌ها دارید ولی وقتی امکانش هست از آن‌ها دوری کنید. اگر آن‌ها در یک جلسه باشند که شما هم به آن دعوت شدید ولی وجود شما ضروری نیست از رئیستان بپرسید که اگر مشکلی نیست برای گروه یک توضیح بنویسد که شما بتوانید روی کاری با اهمیت بیشتر که شما و رئیستان می‌خواهید هرچه زودتر تمام شود کاملاً تمرکز کنید. اگر به ناهار دعوت شدید و آن شخص آنجا خواهد بود؛ نرید. اگر آن‌ها را در کافه می‌بینید نزدیکشان نشوید. اگر در راهرو با شما حرف می‌زنند مؤدبانه مقاومت کنید و به راحتان ادامه بدهید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
بخش اول
5 دقیقه
بخش دوم
3 دقیقه
بخش سوم
4 دقیقه
بخش چهارم
4 دقیقه
بخش پنجم
4 دقیقه
بخش ششم
2 دقیقه
بخش هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مدیریت استرس
نویسنده
مترجمسعید مریخی
راویمحسن زرآبادی پور
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی
۱۸۰۰۰ ۹,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مدیریت استرس

احسان جعفری
۱۴۰۳/۱/۲۶
کتاب خوبیه ولی خیلی خلاصه... بیشتر آدمو کنجکاو میکنه که کتاب اصلی رو گوش بدهی درخواست از کتابراه اینکه گویندگی خلاصه کتاب ها رو خیلی تند میذاره. یعنی اگه بشه سرعت پخش رو به ۵ دهم کاهش بده خیلی عالی میشه
محمدرضا صائمی
۱۴۰۲/۶/۲۱
صدای گوینده بسیار جذاب است اما کتاب خیلی کوتاه است و مطالب مفید و کارآمد مدیریت استرس نداره. من با یه سرچ اینترنتی بیشتر از این به دست آوردم.
سکینه بهمن
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
کتاب خوبی است، مفید فایده بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مدیریت استرس

برای دریافت کتاب صوتی مدیریت استرس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.