معرفی و دانلود کتاب صوتی مرشد و مارگریتا

عکس جلد کتاب صوتی مرشد و مارگریتا
قیمت:
۱۵۶۰۰۰ 109200 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرشد و مارگریتا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرشد و مارگریتا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مرشد و مارگریتا

شاهکاری بی‌زوال و بی‌همتا از ادبیات مدرن روسیه؛ کتاب صوتی مرشد و مارگریتا رمانی جنجالی به قلم میخائیل بولگاکف، نویسنده‌ی جنجالی اهل روسیه است. در این اثر سورئالیستیِ تکان‌دهنده که یکی از 100 کتاب برتر قرن به انتخاب لوموند به شمار می‌رود، به ماجرای سفر ابلیس و یارانش به شهر مسکو گوش خواهید سپرد...

درباره کتاب صوتی مرشد و مارگریتا:

مرشد و مارگریتا (The Master and Margarita) نه فقط یکی از برترین آثار ادبیات روسیه در قرن بیست، بلکه یکی از بهترین رمان‌ها در ادبیات مدرن است. شاهکاری عظیم که بی‌اغراق با کلاسیک‌های جهان ادبیات پهلو می‌زند. حکایت نگارش و انتشار این کتاب، خودْ موضوعی است که می‌توان در بابش داستان‌ها به رشته‌ی تحریر درآورد. همینطور است زندگی خالق کتاب مرشد و مارگاریتا، میخائیل بولگاکف بزرگ. او این رمان درخشان را که به نوعی ادعانامه‌ای علیه سبک حکومت‌داری حزب کمونیست شوروی است، در سال 1928 آغاز کرد و کار را به میزان قابل توجهی پیش برد. اما حدود دو سال بعد، طی دوران دست و پنجه نرم کردنش با بحرانی روحی، تمام دست‌نوشته‌های خود را آتش زد. با این حال چند سال بعد مجدداً کار نگارش این اثر را آغاز نمود و این بار تا واپسین روزهای عمر به اصلاح و بازنویسی آن پرداخت. کتاب پس از مرگ بولگاکف، به همت همسرش به اتمام رسید. با این حال به علت محتوای سیاسی گزنده‌اش، سال‌ها اجازه‌ی انتشار نیافت، تا اینکه سرانجام حدود سه دهه پس از مرگ نویسنده به صورت سانسورشده به چاپ رسید، و پس از اندک زمانی آوازه‌اش جهان را درنوردید.

داستان مرشد و مارگریتا از دو (و نه آنچنان که برخی می‌گویند، سه) خط زمانی مجزا تشکیل شده است. پاره‌هایی از روایت در پایتخت روسیه‌ی آغاز سده‌ی بیست می‌گذرد. در این بخش از داستان وقایعی حیرت‌انگیز و باورنکردنی، یکی از پس از دیگری رخ می‌دهند؛ آغاز این سلسله وقایع دیوانه‌وار همزمان است با ورود کاراکتری عجیب و مرموز به نام ولند، به شهر مسکو. او که خود را استاد جادوی سیاه می‌نامد، دوستانی، یا به واقع همکارانی نیز دارد؛ گربه‌ای ترسناک و مردی عجیب‌الخلقه. این تیم عجیب و غریب در مدت زمانی اندک مسکو را آشوبی سرسام‌آور می‌کشاند. در این میان ماجرای پرغصه‌ی نویسنده‌ای ملقب به مرشد و معشوقه‌ی او، مارگریتا را نیز پی می‌گیریم؛ ماجرایی که یادآور سرگذشت غریب روشنفکران روسی، از جمله خود بولگاکف، در روسیه‌ی تحت حاکمیت کمونیسم است.

پاره‌های دیگری از کتاب اما در زمانی بس دور و دراز، در دوران مسیح می‌گذرد. شخصیت اصلی در این بخش از روایت، عیسای ناصری (مسیح) است. اما نه عیسای ناصری انجیل، بلکه عیسای برساخته‌ی نویسنده. توضیح آنکه روایت بولگاکف از زندگی و محاکمه‌ی مسیح، تفاوت‌های عمده‌ای با روایات انجیلی دارد. مسیح نویسنده‌ی روس بسیار زمینی، بسیار انسانی است. و همین عامل جذابیت کاراکتر اوست. اینکه چه ارتباطی میان دو خط زمانی مجزای کتاب وجود دارد، امری است شگفت‌انگیز که در انتهای رمان مشخص می‌شود.

درباره‌ی کتاب مرشد و مارگاریتا گفتنی بسیار است. در واقع نیز تفاسیر و شرح‌های بسیاری بر آن نوشته شده و می‌شود. برخی از این تفاسیر جنبه‌های سیاسی کتاب را پررنگ‌تر می‌بینند، و برخی دیگر سویه‌های مذهبی‌اش را. برخی آن را در قالب اثری طنز می‌خوانند، برخی دیگر به مثابه‌ی تراژدی‌ای مدرن. بعضی شخصیت ولند را قهرمان داستان می‌نامند، برخی دیگر مرشد را، و حتی بعضی، مارگریتا را! مقصود اینکه کتاب مرشد و مارگریتا از هر نظر اثری مجادله‌برانگیز است و درباره‌ی وجوه مختلف آن اختلاف نظر وجود دارد. با این حال آنچه در آن کمتر می‌توان تردید داشت، این است که این رمان در نوع خود شاهکاری بی‌همتا و تکرارناشدنی است.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی مرشد و مارگریتا:

شاهکار میخائیل بولگاکف از همان روز انتشار تا امروز، مورد توجه هنرمندان دیگر، خصوصاً سینماگران برجسته بوده است. به نحوی که تعداد زیادی اقتباس از کتاب مرشد و مارگریتا صورت گرفته است، که از جمله مشهورترین آنها می‌توان به فیلم سینمایی مرشد و مارگریتا، ساخته‌ی «الکساندر پتروویچ» در سال 1972 اشاره کرد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی مرشد و مارگریتا:

- درخشان و برآشوبنده. (Detroit News)
- یک اثر بزرگ و کلاسیک. (Chicago Tribune)
- از بزرگ‌ترین رمان‌های روسی قرن بیستم. (New York Times Book Review)

کتاب صوتی مرشد و مارگریتا مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات معاصر جهان، خصوصاً دوست‌داران رمان‌های روسی، بی‌شک از گوش سپردن به کتاب صوتی مرشد و مارگریتا لذت خواهند برد.

با میخائیل بولگاکف بیشتر آشنا شویم:

میخائیل بولگاکف (Mikhail Bulgakov)، نویسنده‌ی بزرگ و جنجالی اهل روسیه به سال 1891 دیده به دنیا گشود. اوج خلاقیت هنری و ادبی او همزمان با اوج خفقانِ استالینی در اتحاد جماهیر شوروی بود. با این حال کتاب‌های جاودان او، از جمله دو رمان مرشد و مارگریتا و دل سگ، جملگی گواه پیروزی زیبایی بر وحشت، و رجحان ادبیات و ادبا بر سیاست‌ و سیاست‌مداران‌اند. امروزه آثار بولگاکف که زمانی اجازه‌ی انتشار نداشتند، به دفعات و در نسخه‌های گوناگون به چاپ می‌رسند، حال آنکه حاکمیت جبارانه‌ی استالین و همدستانش مدت‌هاست به پایان رسیده و از او و اخلافش جز نامی قرینِ خون و جنایت باقی نمانده است.

در بخشی از کتاب صوتی مرشد و مارگریتا می‌شنویم:

مرد غریبه به پشتی نیمکت تکیه داد، با صدایی که از شدت کنجکاوی حالت لکنت پیدا کرده بود گفت: «پس شما خدانشناس هستید؟»

برلیوز لبخندزنان گفت: «بله، ما خدانشناسیم.»

شاعر با عصبانیت توی دلش گفت: «خارجی لعنتی. می‌خواهد از همه چیز سر در بیاورد.»

غریبه حیرت‌زده سرش را به چپ و راست چرخاند تا به هر دو اهل ادب نگاه کرده باشد، و گفت: «خیلی جالب است.»

برلیوز با نزاکتی سیاستمدرانه گفت: در کشور ما خدانشناسی باعث تعجب کسی نمی‌شود. اکثریت مردم از مدت‌ها پیش و به طور کامل، آگاهانه این داستان‌ها را باور ندارند.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
33 دقیقه
1
16 دقیقه
2
34 دقیقه
3
26 دقیقه
4
29 دقیقه
5
19 دقیقه
6
28 دقیقه
7
29 دقیقه
8
18 دقیقه
9
28 دقیقه
10
39 دقیقه
11
32 دقیقه
12
34 دقیقه
13
17 دقیقه
14
25 دقیقه
15
14 دقیقه
16
29 دقیقه
17
28 دقیقه
18
35 دقیقه
19
32 دقیقه
20
32 دقیقه
21
19 دقیقه
22
29 دقیقه
23
34 دقیقه
24
14 دقیقه
25
28 دقیقه
26
18 دقیقه
27
31 دقیقه
28
29 دقیقه
29
22 دقیقه
30
20 دقیقه
31
27 دقیقه
32
19 دقیقه
33
26 دقیقه
34
27 دقیقه
35
21 دقیقه
36
33 دقیقه
37
32 دقیقه
38
31 دقیقه
39
37 دقیقه
40
33 دقیقه
41
19 دقیقه
42
17 دقیقه
43
27 دقیقه
44
31 دقیقه
45
33 دقیقه
46
13 دقیقه
47
21 دقیقه
48
37 دقیقه
49
31 دقیقه
50
17 دقیقه
51
17 دقیقه
52
30 دقیقه
53
13 دقیقه
54
10 دقیقه
55
26 دقیقه
56
19 دقیقه
57
28 دقیقه
58

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مرشد و مارگریتا
نویسنده
مترجمپرویز شهدی
راویمهبد قناعت پیشه
ناشر چاپینشر به سخن
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲۴ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۵۶۰۰۰ 109200 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مرشد و مارگریتا

محمدعلی کلوندی
۱۴۰۱/۳/۳۰
چهارنکته درموردکتاب را میخواهم بیان کنم که میتوانند مفید باشند
نکته اول: توانایی‌ها وقدرت شیطان مبتنی بر مسیحیت ارتدکس است وباعقایدشیعه اثنی عشری مطابقت نداردکه قلم نویسنده در شرح توانایی هاوقدرت شیطان بی تاثیر نیست.
نکته دوم: شخصیت‌های زیادی درداستان وجود دارند که تعدادی از آن‌ها وقتی کار با از
نویسنده آن‌ها تمام میشود داستان خارج میشوند وبرای جمع بندی دوباره درمورد آن‌ها مطالبی هست.
نکته سوم: افرادی که باشیطان وافرادش برخورد دارند به شکلی عجیب وغریب سست و ناتوان هستند وهرچه که شیطان یا افرادش میگویند قبول می‌کنندواراده‌ای ازخود نشان نمی‌دهندالبته به جزاغذیه فروش که فقط از بلایی که بعد از نمایش بر سرش آمده از شیطان شکایت می‌کند که کلاه سرش می‌رود ومنشی مجموعه نویسندگان که حاضر نمیشود بدون کارت نویسندگی اجازه ورود به دستیاران شیطان نمی‌دهد.
نکته چهارم: به نظر من این اثر یک شاهکار نیست وچون من قبل از این کتاب، کتاب یادداشت‌های یک پزشک را از بولگاکف به صورت صوتی شنیده بودم انتظار یک کتاب
فوق العاده را داشتم که اینطور نبود. درآخرهم اجرای آقای
قناعت پیشه خوب بود و ایرادی در اجرای ایشان ندیدم.
سجادعسگری
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
خب بلاخره تمومش کردم. اول بگم اگه دنبال داستانی هیجان انگیز یا جذاب هستید این کتاب رو بهتون توصیه نمیکنم چون کاملا روند کسل کننده‌ای داره هرچند که ماهیت کتاب هم این نیست که داستانی جذاب رو داشته باشه. کل کتاب با همه‌ی شلوغی هاش فقط یک پیام داره که این پیامو فقط کش میده. این کتاب مملو از تفسیرهای به طولانیه طوری که اگه مثلا چند قسمت رو نشنوید و برید قسمت بعدی چیزی رو از دست ندادید باید صبر ایوب داشته باشید تا بتونید تا پایان گوش بدید. از نظر اینکه نویسنده ذهن خلاقی داره شکی درش نیست ولی اصلا در حد نویسنده‌هایی همچون داستایوفسکی یا پوشکین و.. نیست. البته که این ژانر کتاب هم مخاطب خاص خودشو میطلبه که قطعا این مخاطب من نیستم. حس میکنم نویسنده داره القا میکنه فقط بنده‌ی شیطان باید باشی تا به آرزوهات برسی. در همین داستان هرکسی خودش رو تسلیم شیطان کرده همه‌ی خواسته هاش برآورده شده هرکسی باهاش در افتاده ور افتاده. در داستان میبینیم شیطان زمانی که مارگاریتا رو احضار میکنه راننده‌ای براش میفرسته و جالب اینجاس اون راننده یه کلاغه و کلاغ در اساطیر باستان پیام آوره خدایان شناخته میشده معلوم نیس نویسنده شیطان را همون خدا میخاد معرفی کنه یا چیز دیگه. حتی دستیار ولند یک گربه است حتی گربه هم در روم باستان نشانه خدایان بوده و در اینجا یک گربه دستیار ولند هستش اینجا هم معلوم نیس نویسنده میخاد القا کنه ولند یا همون شیطان همان خداست یا نه. نمیدونم. به هرحال این شیطانی که من در داستان نویسنده دیدم شیطان نبود خدا بود و اینطوری بمن القا شد. در کل این کتاب را نخونید چیزی رو از دست ندادید. زمانی که تمامش کردم یه نفس راحت کشیدم.
مجید پاکنژاد
۱۴۰۰/۱۱/۲۰
این کتاب بی شک یکی از شاهکارهای ادبیات روسیه توسط نابغه‌ای به نام بولگاکف در میان بزرگانی مانند تولستوی، داستایوفسکی، پوشکین، انتوان چخوف، ماکسیم گورکی و...... به نگارش در آمده
به عقیده بنده این کتاب را بایستی در ژانر فلسفی قرارداد تا تخیلی که بسیار زیبا و توانمند توانسته مرز میان خیال و واقعیت و
را درهم شکسته بسیار عمیق و تعمق برانگیز توانسته شیطان درون و شیاطین اطرافمان را در هم ترکیب کرده و یکسری واقعیات را در ذهن خواننده و یا بهتر بگم شنونده به تصویر بکشد.
شهرزاد زارع
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
سلام دوستان، این کتاب یک اثر متفاوت بود، کتابی که شاید نیاز به تامل فراوان داره، شروع داستان رو دوست داشتم آنقدر که خیلی سریع یک جلد از کتاب رو خریدم که خودم بخونم، اما ظاهرا از درک مطالب عمیقی که با زبان طنز بیان میشد عاجز بودم چون چندبار سعی کردم ولی نتونستم کتاب رو کامل گوش بدم از حوصله‌ام خارج بود، امیدوارم برای شما مفید واقع بشه
Monir Naghikhani
۱۴۰۱/۴/۲۴
زیاد خوشم‌نیومد، به جز برخی چیزها از جمله متی بعد از حضرت عیسی را دوست داشتم که آنهم کامل نبود، وجود شیطان وخدا بحثی هست همیشگی، سرگرم‌کننده بود ولی جالب نبودبا سپاس از گوینده محترم.
رضا اکبری
۱۴۰۲/۱/۱۷
داستان جالبیه من شیطان این داستان رو دوست دارم ولی باید با دقت زیاد گوش بدین چون اگه داستان از دستتون در بره سخته فهمیدنش
فاطمه براری
۱۴۰۱/۵/۲۳
بیان اقای قناعت پیشه مث همیشه عالی، با اینکه به شدت به ادبیات روسیه علاقه مندم اما این اثر به دلم ننشست
hooman nozhat
۱۴۰۱/۵/۱۸
یکی از آثاری که هرکس درطول عمرش باید مطالعه‌اش کرده باشد. البته اگر از ترجمه میلانی استفاده میشد خیلی بهتر بود
ali Aram
۱۴۰۲/۸/۸
به نظر من سبک این کتاب یک داستانه مفهوم بیشتر به رویا خیال هست. چندان جالب نبود حتی در رویای
بهمن ابراهیمی یزدی
۱۴۰۱/۱/۱۴
نثر بینهایت دلنشینی داره ضمنا فضا سازی نویسنده بی نهایت عالیه
شراره اسحاقی
۱۴۰۰/۱۱/۷
عالی بود. به گوینده عزیز و تیم خوب آوانامه خسته نباشید میگم.
Dr. Anahita Akbari
۱۴۰۱/۹/۲۸
پیچیده و جالب بود باید فکرتان را بکار بیاندازید تا بفهمید
محمد مکرم
۱۴۰۱/۳/۲۱
زندگی در دنیای تخیلی بولگاکف
Omid Kamari2836
۱۴۰۱/۲/۲۲
زیاد خوشم نیومد تا اینجای کار
داود پقه
۱۴۰۱/۱/۲۴
زیاد حال نکردم باهاش
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مرشد و مارگریتا

برای دریافت کتاب صوتی مرشد و مارگریتا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.