معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی موبی دیک

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی موبی دیک
قیمت:
34000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی موبی دیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی موبی دیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی موبی دیک

کتاب صوتی موبی دیک نوشته‌ی هرمان ملویل شاهکاری فراموش نشدنی از ادبیات آمریکا به شمار می‌آید که به ماجراجویی‌های ملوانی به نام اسماعیل می‌پردازد. در کتاب حاضر، نهنگی بزرگ باعث شده تا یکی از پاهای اسماعیل از بین برود و اکنون او به دنبال انتقام پای خود است.

درباره‌ی رمان موبی دیک:

موبی دیک (Moby Dick) مشهورترین رمان هرمان ملویل (Herman Melville) محسوب می‌شود که در سال 1851 انتشار یافت. راوی این کتاب کلاسیک مردی به نام اسماعیل است که در سفری دریایی، پای خود را از دست می‌دهد و او نهنگ بزرگی را عامل این حادثه می‌داند. اکنون تنها چیزی که اسماعیل به آن فکر می‌کند انتقام است. او تصمیم دارد تا این نهنگ را شکار کند و این‌گونه است که سفر پرمخاطره‌ی خود را آغاز می‌کند.

انتشار موبی دیک در سال 1851 چندان موفقیت‌آمیز نبود اما پس از مرگ نویسنده‌اش مورد استقبال قرار گرفت و منتقدان بسیاری آن را شاهکاری بزرگ دانستند و اکنون به عنوان یکی از بهترین آثار ادبیات آمریکا شناخته می‌شود.

رمان جذاب موبی دیک در گروه صد کتاب برتر روزنامه‌ی گاردین قرار دارد و چهره‌های ادبی بزرگی مانند فاکنر و دی‌اچ لارنس آن را تحسین کرده‌اند.

اقتباس‌های سینمایی از رمان موبی دیک:

این اثر محبوب و پرطرفدار بارها مورد اقتباس قرار گرفته اما در میان همه‌ی اقتباس‌ها معروف‌ترین آن در سال 1956 توسط جان هیوستون ساخته شده است. هیوستون که یکی از بهترین کارگردان‌های سینمای ماجراجویانه قرار دارد توانست فیلمی به یادماندنی خلق کند. این فیلم برای ایرانیان نیز آشنا به شمارمی‌آید؛ چرا که بارها از رسانه‌ی ملی پخش شده است.

نکوداشت‌های رمان موبی دیک:

- شاهکاری در داستان سرایی و رئالیسم نمادین. (Barnes & Noble)
- این داستان جذاب ملویل، با شور و احساس، روح آدمی را کاوش می کند. (American Literature)
- آکنده از حقایق، افسانه ها و جزئیاتی که ملویل از طریق تجربه ی شخصی به دست آورده است. (Amazon)

با هرمان ملویل بیشتر آشنا شویم:

هرمان ملویل رمان‌نویس، شاعر و نویسنده‌ی مشهور آمریکایی است که در سال 1819 در نیویورک متولد شد. هرمان در خانواده‌ای نسبتاً ثروتمند به دنیا آمده بود اما در 11 سالگی به دلیل ورشکسته شدن پدر خود مجبور شد در مزرعه کارگری کند. وی در هجده سالگی به عنوان ملوان مشغول به کار شد. اولین تجربه‌ی دریایی او چندان خوشایند نبود و او پس از اتمام اولین سفر خود، این شغل را رها کرد اما دوباره به ملوانی روی آورد و در صید نهنگ شرکت کرد. باز هم نتوانست فضای کشتی را تحمل کند و تصمیم به فرار گرفت. فرار موفقیت‌آمیز بود اما هرمان شوربخت بعد از فرار خود مجبور شد یک ماه در جزیره‌ی تپیس با آدم‌خوارها زندگی کند. ملویل این تحربه‌ی شگفت‌انگیز را در نخستین کتاب خود با عنوان تای پی نوشته است.

هرمان ملویل سرانجام پس از 72 سال زندگی پرماجرا در گذشت و آخرین رمان او بیلی باد ناتمام ماند.

در بخشی از کتاب صوتی موبی دیک می‌شنویم:

یکی دو هفته از آخرین صحنه‌ی وال‌گیری‌ای که نقل شد می‌گذشت و ما آهسته بر روی دریای خواب‌گرفته‌ی بخارآلود نیم‌روز پیش می‌رفتیم و از دریا بوی خاصی می‌آمد که چندان خوش‌آیند نبود.

استاب گفت: «حاضرم شرط ببندم که جایی در این حوالی چندتا از آن وال‌ها که آن روز زوبین زدیم روی آب آمده. فکر می‌کردم دیگر پیدایشان شود.»

در آن دم، بخارهایی که جلوی کشتی بودند، به کناری رفتند و از دور کشتی‌ای پیدا شد که شراع‌های خمیده‌ی آن نشان می‌داد والی باید کنارش بسته باشد. به تدریج که نزدیک شد پرچم را بر بالای کشتی دیدیم و از ابر گردان لاشخوران دریایی که دور کشتی می‌چرخیدند و بالا می‌رفتند آشکار بود والی که کنارش بسته چیزی بود که وال‌گیران، وال ترکیده می‌نامیدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
43 دقیقه
قسمت اول
41 دقیقه
قسمت دوم
42 دقیقه
قسمت سوم
28 دقیقه
قسمت چهارم
62 دقیقه
قسمت پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی موبی دیک
نویسنده
مترجممحمد طلوعی
راویحسن آزادی
ناشر چاپیانتشارات امیرکبیر
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
34000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی موبی دیک

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
🍁کتاب موردعلاقه استیو جابز! این کتاب منو‌یاد ادیسه هومر، رابینسون کروزو، و سفرهای گالیور انداخت! موبی دیک شاهکار هرمان ملویل آمریکاییه! مهم‌ترین کتابهای ادبیات رمانتیکه. موبی دیک داستان تو سال ۱۸۵۱ وقتی هرمان سی‌دو سال داشت تو نیویورک منتشر شد. کتاب، داستان یه گروه بزرگ صید وال تو‌ سال ۱۸۴۰ هستش. صرفاً نوشته مستندی سرشار از زندگی و جزئیات جالب توجه نیست، بلکه به راستی شعری حماسی به نثره! نویسنده با خدمه کشتی که پایگاهش بندر ننتاکته،، به تعقیب والی عجیب به اسم موبی دیک‌ که عجیب سفید رنگه، می‌ره. کتاب حکایتی از ماجراهای دریاییه! ً مطمئنم که نظم ‌و نثر و ارزش ادبیات این کتاب به انگلیسی کاملا مشخصه!
اسماعیل که نویسنده کتابه، به همراه کوئیکگ با کشتی پکود راهیه سفر دریایی به جزیره ننتاکت میشه! ناخدای کشتی رو‌ کسی قبل از سفر ندیده!
اگر نماد و نشانه‌ی شر رو ‘موبی دیک’ بدونیم (البته بعضی‌هام دیک رو‌ خیر میدونن! ناخدا منتظر نمی‌شه که موبی دیک به سراغش بیاد! اون منتظر نمی‌مونه که اتفاقی رخ بدهد، بلکه شر رو توی دریا تعقیب می‌کنه! توصیف تازه‌ای از اتفاق، مواجهه با زندگی و اراده ست. در مورد کشتی هم‌ باید بگم؛ کشتی پکوئود، مجموعه‌ای از نژادهای جهانو به عنوان خدمه حمل می‌کنه. کشتی سمبلیه از نادانی، طمع و شرارت بشر که بیهمتاست. اسم پکوئودها قبیلهٔ معروفی از سرخ‌پوستان بومی آمریکاست که به خاطر اذیت و آزار سفیدهای مهاجر از صحنهٔ هستی محو شدند! کشتی پکوئود نماد کشوری ‌با یک ملته با ناخدای دیوانه در رأس امور، دیگران صنعت صید نهنگ رو نمونهٔ وسیعی می‌بینند از آن‌چه جوامع غربی در راه نابودی و تهی کردن طبیعت انجام می‌دهند. به هرحال موبی دیک، یه ماجرای جذاب دریاییه با شخصیت‌ها و صحنه‌های مهیج!
رضا اکبری
۱۴۰۲/۱/۲۲
داستان خوب ولی راوی رو خوشم نیومد احساس تو صداش نیست آقای سلطان زاده کاش این کارو روایت میکرد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی موبی دیک

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی موبی دیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.