معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی مکبث

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی مکبث
قیمت:
9800 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی مکبث و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی مکبث و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی مکبث

کتاب صوتی مکبث (میکروکتاب)، کوتا‌ه‌ترین و پر هوادارترین نمایشنامه‌ی تراژدی ویلیام شکسپیر، درباره‌ی اشراف‌زاده‌ی شجاع و مورد اعتماد پادشاه اسکاتلند است که با تحریک همسرش، مرتکب قتل پادشاه می‌شود، او که مرد شریفی بود، اکنون مجبور است، جایگاه قدرتش را با ارتکاب چندین قتل دیگر تثبیت کند.

داستان زیبا و گیرای مکبث (Macbeth) روایتی از جنگ‌های اسکاتلند است که با مهارت و خیال‌پردازی شکسپیر ادغام شده و اثری حیرت‌آور را ساخته است. نمایشنامه مکبث به جز چند بخش کوتاه، اغلب به‌ طور کامل منظوم است. کلیه‌ی نمایشنامه‌های شکسپیر از نظم و نثر تشکیل شده‌اند. جالب است بدانید که خود شکسپیر (William Shakespeare) در اولین نمایشی که از آن اجرا شده، ایفای نقش کرده است.

هیچ‌کس به درستی اطلاعی ندارد که این نمایشنامه چه زمانی نوشته شده ولی نقدنویسان زمان آن را بین سال‌های 1599 تا 1606 برآورد کرده‌اند. مکبث یکی از پرطرفدارترین و درخشان‌ترین آثار شکسپیر است که برخی از بخش‌های آن به شعر هم تبدیل شده است.

تراژدی مکبث براساس رویدادهای تاریخی و شگفت‌انگیز کشور اسکاتلند است، اما شکسپیر طبق سلیقه و خوی هنری و ادبی خودش تغییراتی در آن داده است و پیشامدهای جنگ‌ها را با هم ادغام کرده است. این نمایشنامه جاودانه، روایت زیان جسمی و آثار منفی روحی - روانی فزون‌خواه سیاسی و نفراتی که به‌ دنبال نفس سلطه هستند را به بهترین صورت نمایش‌‌پردازی کرده است.

این نمایشنامه‌ی درخشان، اولین بار در سال 1623 در کتاب مجموعه آثار نمایشنامه‌ای کمدی، تاریخی و تراژدی شکسپیر، در دوران پادشاهی جیمز یکم در کشور انگلستان منتشر شد. شاه جیمز اول را از طرفداران آثار و نوشته‌های شکسپیر دانسته‌اند و بعضی از آثار نمایشنامه‌‌های شکسپیر در دوران او به نگارش درآمده است ولی اغلب نوشته‌های او در دوره سلطنت الیزابت اول تدوین و اجرا شده‌ است.

ویلیام شکسپیر نویسنده‌، شاعر و نمایشنامه‌نویس برجسته و درخشان انگلیسی است. او هم از حیث نمایشنامه‌ها و هم از حیث تاثیری که روی ادبیات انگلیسی داشت بی‌همتا و معروف است. به طرزی که شعرها و نمایشنامه‌های او واژه‌ها و اصطلاحات فراوانی را به زبان انگلیسی افزوده. اغلب آثار او آوازه بسیاری به دست آوردند و در تمام دنیا روی صحنه به اجرا گذاشته شده. جالب است بدانید که او اشتیاقی به نگه داشتن آثارش نداشت و کلیه‌ی نمایشنامه و شعرهایش بعد از فوت او چاپ و به انتشار درآمد.

این کتاب صوتی در قالب میکروکتاب به شما عرضه شده تا با صرف هزینه و زمان کمتر از تمام بخش‌های اصلی و مهم، به دور از حاشیه و اضافه‌گویی کتاب اصلی از محتوای آن بهره‌مند شوید. میکروکتاب‌ها تحت قواعد و استانداردهای خلاصه‌نویسی برای شما چکیده شده‌اند. شما با شنیدن آن‌ها‌‌‌ همان اطلاعات مفیدی را دریافت می‌کنید که کتاب اصلی در اختیارتان می‌گذارد.

در بخشی از میکروکتاب صوتی مکبث می‌شنویم:

مکبث در تنهایی خود به فکری عمیق و آشفته فرو می‌رود و با خود سخن می‌گوید: کشتن شاه می‌تواند عواقب جبران ‌ناپذیری داشته باشد. به هر دلیلی اگر کسی متوجه این موضوع شود، تمام دارایی من نابود خواهد شد. تمامی افتخاراتی که به واسطه‌ی وفاداری و صداقت در برابر شاه به دست آورده‌ام، از بین خواهند رفت. مرگ شاه در اقامتگاه من، می‌تواند تصویر نامناسبی از من در جامعه ایجاد کند. من باید در اینجا از شاه در برابر قاتلان حفاظت کنم، نه اینکه خود نقشه قتل او را در سر بپرورانم. از طرف دیگر شاه انسانی مهربان و درستکار است که کائنات حامی اوست و قتل چنین فردی، می‌تواند خشم کائنات را در پی داشته باشد. من نمی‌توانم قاتل شاه باشم. باید این موضوع را فراموش کنم.

بانو مکبث وارد می‌شود و مکبث را در حالت آشفته می‌بیند.

بانو مکبث: شاه وارد تالار شده است، چرا به نزد او نمی‌آیی؟

مکبث: دیگر در خصوص قتل شاه صحبتی به میان نمی‌آوریم. او چیزهای زیادی به من بخشیده و پس از جنگ اخیر، اعتبار بسیار زیادی نزد او و مردم پیدا کرده‌ام.

بانو مکبث: آیا امید و حرکت به سمت رویاهای جدید را فراموش کرده‌ای؟ آیا شجاعت چیزی جز حرکت بدون قید و بند در جهت رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب است؟ آیا می‌خواهی از ترس از دست دادن مایملکت، مهم‌ترین دست‌آورد آینده‌ات را از خود دریغ کنی؟ این کاری نیست که مردان حقیقی انجام می‌دهند.

مکبث: برای اثبات مردانگی خود چیزی کم نخواهم گذاشت.

بانو مکبث: می‌توانیم خدمتکاران ویژه شاه را مست کنیم و سپس شاه را به قتل برسانیم. در نهایت خون شاه را بر پیکر خدمتکاران بریزیم و آن‌ها را مسئول مرگ شاه جلوه دهیم. اگر به حرف خود عمل نکنی، نمی‌توانی ادعایی از مردانگی داشته باشی.

مکبث برای نمایش قدرت خود کمی وسوسه می‌شود و سپس تصمیم می‌گیرد آنچه لازم است را به سرانجام برساند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
میکروکتاب چیست
1 دقیقه
درباره کتاب
1 دقیقه
درباره نویسنده
13 دقیقه
فصل اول
10 دقیقه
فصل دوم
13 دقیقه
فصل سوم
12 دقیقه
فصل چهارم
11 دقیقه
فصل پنجم
1 دقیقه
پیشنهاد میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی مکبث
نویسنده
راویمهدی افشاریان، راضیه اسدی
ناشر صوتی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
9800 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی مکبث

سجاد حسینی
۱۳۹۸/۸/۲
مکبث یکی از ارزنده‌ترین اثار ویلیام شکسپیر است که با ساخت و تصور صحنه‌هایی رئال و واقعی شما را تا اخر داستاد با خود میکشد و غرق در کتاب میکند
مهدی نمازی
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
به عنوان یک مینی کتاب اثر بسیار خوبی از اب درامده. اما در کل نمیتوان مطالعه‌ی کتاب‌های خلاصه شده را به عنوان مطالعه‌ی ان اثر قلمداد کرد چرا که جزییاتی در اثار بزرگ کار شده است که تا ابد میتواند مورد توجه قرار بگیرد
باران بهاري
۱۴۰۲/۳/۱۰
در این که این کتاب شاهکاری دیگر از ویلیام شکسپیر هست شکی نیست ولی خوانش راوی داستان رو نپسندیدم چه بسا صدایی دلنشین ترو البته خوانشی متفاوت تر میتونست زیبایی این اثر رو دو چندان کنه.
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۹/۲۱
مگه میشه اسم ویلیام شکسپیر رو شنیده باشیم و از طرفی خودمون رو یه انسان کتابخون بدونیم ولی رمان معروفش به اسم مکبث رو گوش نداده باشیم، پس سخن کوتاه باید والسلام، یک ذره هم شک نکن و بخونش.
مهرنوش عبدالهی
۱۴۰۰/۶/۱۴
وحشتناک بد بود! یعنی اگه قبلا تراژدی شکسپیر رو نخوندین اصلا گوش ندید! شخصیت پردازی و داستان گویی بسیار ضعیف بود، حالت نمایش نامه خوانی روایت میشد ولی قوانین نمایش نامه خوانی رو هم رعایت نمیکرد! عجیب غریب ضعیف بود
محمدرضا رضوی
۱۴۰۰/۱۲/۲۹
سلام
بازهم وسوسه نفس، بازهم اغوای زنان جاه طلب، بازهم جدال بین خیر و شر (لرد مکداف و مکبث)
وسوسه‌های شیطانی و فریب خوردن حتی انسانهای
دلاور.
Morteza Taherkhani
۱۴۰۰/۴/۶
خیلی عالی بود
تقابل بین حس قدرت و جاه طلبی با حس انسان بودن صداقت و رایت و درستی رو نشون میده
انسان چقدر تو این زمینه ضعیف
saeed shiri
۱۳۹۸/۸/۱۰
کتاب بسیار هوشمندانه خلاصه شده بود، اما به نظرم یکمی باید جنبه‌های ادبی این اثر بزرگ پررنگ تر میشد تو خلاصه کردنش.
النا . ف
۱۴۰۱/۳/۱۰
بسیار کوتاه مهمتر اینکه این شاهکار باید ارزش‌اش حفظ شود خواه صدا گویندگی خلاصه کردن اش
میشد بهتر تهیه کرد
هلیا ایلخانی
۱۴۰۱/۴/۱۳
بی نظیر و عالی
این کتابو قبلا به صورت متنی یک بار خوانده بودم
ولی صوتی شنیدنش چیز دیگری بود 👌🏼
فرزانه محمد اسماعیلی
۱۴۰۰/۶/۱۲
خوب بود. چون میکرو کتاب هست و خلاصه شده، گاهی نیاز به توضیح بیشتر لذت بخش تر خواهد بود.
Fateme A
۱۴۰۰/۱۲/۲۱
صداپیشه خیلی بچه گانه صداش رو تغییر داده و هیجان زده تعریف میکنه
مریم جعفرپور
۱۴۰۰/۸/۵
داستان خوب
ولی راوی مثل قصه‌ی بچه هاست
با شادی همه چیو تعریف میکنه
اشکان معتمد
۱۳۹۹/۸/۱۱
زیبا است اما در مجموع کارى نبود که خیلى گیرا باشه و یکبار خوندنش ضرر نداره
Hadis Yarahmadi
۱۴۰۱/۵/۳۰
اصلا باید با این نمایشنامه زندگی کرد درور بر ویلیام شکسپیر
مشاهده همه نظرات 25

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی مکبث

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی مکبث و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.