معرفی و دانلود نمایش صوتی نوای اسرارآمیز

عکس جلد نمایش صوتی نوای اسرارآمیز
قیمت:
۴۸۰۰۰ 33600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی نوای اسرارآمیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی نوای اسرارآمیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی نوای اسرارآمیز

نمایش صوتی نوای اسرارآمیز اثر اریک امانوئل اشمیت، درباره‌ی نویسنده‌ی مشهوری به نام زنورکو است که پس از کسب جایزه نوبل ادبیات به جزیره‌ای دور افتاده رفته و در آنجا زندگی می‌کند.

اریک امانوئل اشمیت (Eric Emmanuel Schmitt) در کتاب نوای اسرارآمیز (Variations enigmatiques) همانند سایر آثارش، با سبک شگفت‌انگیز خاص خود هر لحظه خواننده را غافلگیر می‌کند تا از ورای ماجرایی ساده و در عین حال حیرت‌انگیز زیر و بم‌های احساسات بشری و رموز دلباختگی را بر ما آشکار کند.

ابل زنورکو در جزیره‌ای به نام "رُزوَنویگ" در دریای نروژ زندگی می‌کند. او زندگی در انزوا را برای خود برگزیده است. خبرنگاری به نام "اریک لارسن" برای مصاحبه به دیدار او می‌آید. او اولین خبرنگاری است که موفق به گرفتن وقت مصاحبه با "ابل زنورکو" شده است.

خبرنگار در بدو ورود با شلیک گلوله مورد استقبال واقع می‌شود. درخانه نویسنده متوجه می‌شود که تیرانداز خود او بوده است، ولی "ابل زنورکو" به او اطمینان می‌دهد که او هرگز درخانه‌اش به میهمان شلیک نمی‌کند اما اریک لارسن متوجه می‌شود که با آدمی غیر عادی مواجه است.

بحث اصلی خبرنگار با نویسنده درباره آخرین کتاب او به نام "عشق ناگفته" است. کتابی که برای بیان نظرات نویسنده درباره عشق، نامه‌نگاری‌های عاشقانه نویسنده و زنی به نام "اوالارمور" را وسیله قرار می‌دهد.

کتاب در مقدمه به شخصی به "ه. م" تقدیم شده است. خبرنگار اعتقاد دارد این حروف اول نام هلن مترناک معشوقه واقعی نویسنده است. نویسنده این موضوع را کتمان می‌کند و می‌گوید این حروف اول نام و نام خانوادگی اولین ناشرش "هانری متزجر" است.

خبرنگار گفته نویسنده را باور نمی‌کند و به او ثابت می‌کند که پذیرفتن او توسط نویسنده به عنوان اولین خبرنگار به این خاطر بوده است که خبرنگار اهل ده "نُبروزنیک" است جایی که نویسنده با "هلن مترناک" آشنا شده است و زندگی کرده است.

نویسنده در کتاب خود نام ده را نیاورده است ولی خبرنگار از توصیف‌های نویسنده در کتاب متوجه می‌شود که ده مزبور "نُبروزنیک" است.

نویسنده آخرین نامه خود را به خبرنگار می‌دهد که به دست "هلن مترناک" برساند. خبرنگار نامه‌های بسیاری که متعلق به نویسنده است را از کیف خود بیرون می‌ریزد. این نامه‌ها هیچ کدام باز نشده‌اند. خبرنگار به نویسنده می‌گوید که با "هلن مترناک " ازدواج کرده است و نویسنده را برای ترک او و آزار زن محکوم می‌کند. در نهایت آشکار می‌شود که زن حدود ده سال است که فوت کرده است.

تم نمایشنامه کشف راز دلباختگی است که از دو دیدگاه مردانه بررسی می‌شود. خبرنگار به دنبال کشف حقیقت است درحالیکه نویسنده از آن گریزان است چون اعتقاد دارد که انسان‌ها تاب کشف راز حقیقت را ندارند. کشمکش اصلی داستان بر محور این موضوع جریان دارد.

در قسمتی از نمایش صوتی نوای اسرارآمیز (Variations enigmatiques) می‌شنویم:

هنگام بالا رفتن پرده، اتاق خالی است. صدای موسیقی نوای اسرارآمیز اِلگار از جعبه موسیقی به گوش می‌رسد. سپس در بیرون صدای واضح دو شلیک گلوله به گوش می‌رسد. هم چنین صدای پای سریع، صدای پای کسی که می‌دود. اریک لارسن دوان دوان از پنجره قدی نفس نفس زنان و به خصوص با حالتی وحشت زده وارد اتاق می‌شود. مردی است سی چهل ساله که هنوز حالت سرزنده و ملایم جوانی را حفظ کرده است. به دور و برش نگاهی می‌اندازد تا شاید کسی به فریادش برسد.

ابل زنورکو از در کناری وارد می‌شود. بلند قد است و حالتی متکبرانه و چشمانی نافذ دارد، مانند یک شکارچی به مزاحم از راه رسیده نگاهی می‌اندازد. به محض این که وارد اتاق می‌شود همه چیز روی او متمرکز می‌شود و به دور محور او می‌گردد. طوری از تازه وارد استقبال می‌کند که گویی آفریدگاری است در بحبوبه کارآفرینش خود. ابل زنورکو از یک لحظه سردرگمی اریک لارسن استفاده می‌کند و ناگهان دستگاه موسیقی را خاموش می‌کند. اریک لارسن برمی‌گردد، نویسنده را می‌بیند و با غضب به طرفش می‌دَوَد.

لارسن: زود باشید، یک کاری بکنید! یک کسی به طرف من شلیک کرد. در این جزیره یک آدم دیوونه زندگی می‌کنه. تو راه که می‌آمدم دو گلوله از بغل گوشم رد شد و خورد به دروازه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
32 دقیقه
بخش اول
16 دقیقه
بخش دوم
38 دقیقه
بخش سوم
35 دقیقه
بخش چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی نوای اسرارآمیز
نویسنده
مترجمشهلا حائری
راویشاهین علایی نژاد، محمدرضا چاپاریان
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی
۴۸۰۰۰ 33600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی نوای اسرارآمیز

پردیس زنجانى
۱۴۰۰/۱۱/۳۰
قلم اشمیت فوق العادست
نثرش، فضا سازیش، شخصیت پردازیش قویه.
دیالوگ‌ها بسیار زیبا و تفکر و تأمل برانگیزند.
ایده‌ی جالبی داره داستان و چندین جا غافلگیرتون میکنه.
در کل اشمیت نگاه خاص خودش رو به قضایا از جمله عشق داره.
داستان هاش لطافت دارن و پر از احساسن طوری که احساس میکنید وسط داستانید و حتی شاید احساس کنید یکی از شخصیت‌ها شمایید.
همه‌ی کارهای اشمیت پیشنهاد میشه.
Armaghan N
۱۴۰۰/۱۱/۳
کشش داستان و غافلگیری از خواص کارهای اشمیت است. به علاوه که ترجمه‌ی سلیس خانم شهلا حائری و اجرا و خوانش به جا و حرفه‌ای دو گوینده‌ی پیِس، لذتی دو چندان به شنونده عرضه می‌کند.
انسیه عرفان
۱۴۰۱/۷/۲۹
بسیار خوب بود. نثر خوب، فراز و فرود، غافل‌گیری و پایان منطقی به همراه اجرای عالی. حتما پیشنهاد میدم
MILAD mohammadi
۱۴۰۰/۹/۱۱
بسیار مفید و عالیست. همه نوشته‌های اشمیت این گونه هستش
Mahdi Zamani
۱۳۹۸/۳/۱۰
کتاب متنی را خواندم عالی بود. بسیار عالی. باعث شد برم سراغ بقیه آثار اشمیت.
AminAj
۱۴۰۱/۷/۲
کتاب بسیار زیبایی هست. البته نسخه صوتیش بسیار عالی تهیه شده.
مریم جاودانی
۱۴۰۱/۲/۱۵
داستان جذابی هست و مطمینا به دوستانم پیشنهاد میدم
مائده زینت
۱۴۰۱/۲/۳۱
داستان غیر قابل پیش بینی داشت...
Parvane Saki
۱۳۹۸/۶/۲۱
عالی در توصیف آثار اشمیت کمه
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه نمایش صوتی نوای اسرارآمیز

برای دریافت نمایش صوتی نوای اسرارآمیز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.