معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند
قیمت:
5000 تومان - 0.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند

مارتین لیندستروم در کتاب صوتی چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند (چکیده کتاب)، شما را با شگردهایی که برندها برای ترغیبتان به خرید به کار می‌گیرند آشنا می‌سازد و رازهای شگفت انگیزی را از روش های بازاریابی شرکت‌های بزرگی مانند استارباکس، گوگل و ... می‌گوید.

درباره‌ی کتاب صوتی چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند:

در دنیای امروز برندهای مختلف تمام حرکت خریداران را ثبت و بررسی می‌کنند. آن‌ها هر محصولی را که شما پیگیری می‌نمایید و به‌صورت آنلاین می‌خرید تحلیل می‌کنند؛ این شرکت‌ها حتی می‌دانند که چه وقت از کارت باشگاه مشتریان خود استفاده کرده‌اید و به وسیله‌ی رسانه‌های اجتماعی سلیقه‌ی شما را هم می‌فهمند. آن‌ها با استفاده از این اطلاعات، شما را به خرید تشویق می‌کنند و در حقیقت با برند خود شما را شست و شوی مغزی می‌دهند.

مارتین لیندستروم (Martin Lindstrom) در کتاب چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند (Brandwashed) پرده‌ها را کنار می‌زند و افشا می‌کند که فعالیت بازاریابان و شرکت‌ها چگونه است؛ آن‌ها این‌گونه القا می‌کنند که برای مثال، اگر آن مدل جدید آی‌پد و یا آن برند جدید دئودورانت را نخریم، احساس محرومیت، حماقت و طردشدگی خواهیم کرد. لیندستروم شرح می‌دهد که بازاریابان چگونه ترفندها و حقه‌هایی را به‌کار می‌گیرند تا به خرید کردن رضایت دهیم؛ مثلاً این‌طور القا می‌کنند که اگر آنچه بقیه مردم دارند، ما نداشته باشیم، تنها و منزوی خواهیم شد؛ از مشکلات جنسی حرف می‌زنند تا بتوانند همه‌چیز، از عطر گرفته تا لباس را به ما بفروشند؛ میلیون‌ها ‌دلار به افراد مشهور می‌دهند برای اینکه فلان برند آب معدنی را تبلیغ کنند و یا درحالی‌که شلوار جین سیصد دلاری فلان مارک را پوشیده‌اند، صرفاً جهت تبلیغ، در ردیف جلوی نمایش مُد لباس بنشینند. این تازه نیمی از آن چیزی هم نیست که در کتاب چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند خواهید آموخت.

نکوداشت‌های چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند:

- من نمی‌توانم به عنوان یک راهنمای تور بهتر فکر کنم که ما را وارد جعبه سیاه یعنی بازاریابی تجاری کند. دیگر هرگز به مارک‌های مورد علاقه خود به همان روش نگاه نمی‌کنم! (Bill Tancer)

- من کار مارتین را مجذوب و توانمند می‌کنم، هم به عنوان یک زن تاجر و هم به عنوان یک مصرف کننده شخصی که سعی در خرید هوشمندانه تر دارم! مارتین نوع نگاه من به مارک‌ها و رفتارهای مصرف کننده را تغییر داده است. بسیار روشنگر. (Tyra Banks)

- من در پنج سال گذشته فقط دو کتاب تجاری را از جلد به جلد دیگر خوانده‌ام. تصادفی نیست که مارتین لیندستروم نویسنده هر دو کتاب است. «چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند» هوشمندانه، قابل تأمل و خنده‌دار است. (Steven Levitt)

در بخشی از کتاب چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند می‌شنویم:

احساس ترس جالب و پیچیده است. آیا هیجان دلچسب حاصل از مشاهده نخستین فیلم ترسناک در دوران کودکی‌تان را به‌خاطر می‌آورید؟ بین مناطق مغزی‌ای که در پردازش ترس و لذت دخیل هستند، همپوشانی قابل توجهی وجود دارد. هرکس که وحشت حاصل از صدای کشیده شدن شاخه‌ای روی شیشه پنجره در شبی طوفانی را تجربه کرده باشد می‌تواند گواهی دهد که قدرت ترس بسیار بیشتر از قدرت منطق است.

در سال 2008 پژوهش‌گران در دانشگاه بَث انگلستان دریافتند که «ترس از شکست» محرّکی قوی‌تر از «امید به موفقیت» برای مصرف‌کنندگان است. ترس از شکست و ناکامی ما را تحریک می‌کند و باعث می‌شود که دست به جیب شویم. درواقع، بر اساس یافته‌های این پژوهش، قوی‌ترین محرّک نشان دادن کسی است که مشتری می‌ترسد در آینده به او تبدیل شود.

همه ما طرحی از «منِ آینده» داریم که از آن می‌ترسیم و با تمام قوا می‌کوشیم تا جلو آن را بگیریم. آیا به باشگاه ورزشی می‌رویم، چون می‌خواهیم سالم بمانیم؟ یا آنکه می‌ترسیم عضلاتمان شل و آویزان باشند و بی‌قواره شویم؟ آیا برای رعایت نظافت و بهداشت است که حمام می‌کنیم و مسواک و نخ‌دندان می‌زنیم یا آنکه می‌ترسیم اگر بدبو باشیم، موهایمان نامرتب و کثیف باشد و دندان‌هایمان زرد و پوسیده باشند، به همان کسی تبدیل شویم که از آن واهمه داریم؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
مقدمه
9 دقیقه
فصل اول: این رو بخر کوچولو
16 دقیقه
فصل دوم: پراکنده کردن ترس و سوءظن
10 دقیقه
فصل سوم: نمی‌توانم رهایت کنم
2 دقیقه
فصل چهارم: مسائل جنسی جواب می‌دهد
7 دقیقه
فصل پنجم: فشار همنوعان
9 دقیقه
فصل ششم: یاد باد آن روزگاران، یاد باد
5 دقیقه
فصل هفتم: برگ برنده بازاریابان، قدرت نهان افراد مشهور
6 دقیقه
فصل هشتم: برای سلامتی، شادی و رستگاری معنوی
9 دقیقه
فصل نهم: نابودی حریم شخصی
1 دقیقه
درباره‌ی ما

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند
نویسنده
مترجمزهره نوروزی
راویاحسان اطهری
ناشر صوتی ماهنامه ره آورد مدیریت
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی
5000 ت - 0.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند

محمد
۱۴۰۲/۳/۱۷
چه نکات جالبی راجب بازاریابی بود نکاتی که همه میبینیم اما توجه نمیکنیم هرچند بعضی از این موارد در داخل ایران وجود ندارند اما یادگیریشون خالی از لطف نیست. صدای راوی کاملا به درستی انتخاب شده بود و راحت میشد گوش کرد بدون اینکه خسته کننده بشه.
این کتاب میتونه برای کسایی که میخوان بازاریابی رو شروع و
کنن یا حداقل از شگردهاشون مطلع بشن تا گولشون رو نخورند پیشنهاد میکنم.
کتاب مثال‌های خوبی میزنه که باعث میشه موضوعات قابل فهم تر بشن. جایی که از انتخاب همگی راجب یکچیز حرف می‌زدند که همه سمت چیزهای پرفروش تر میروند یا اینکه ما معمولا چیزهایی که انتخاب افراد مشهور است رو انتخاب میکنیم خیلی قابل درک تر بود تو ایران ممنون از کتابراه بابت این کتاب.
morteza panahi
۱۳۹۹/۹/۱۶
کتاب خوبی در زمینه بازاریابی بود چون وقتی گوش دادم متوجه تمام ترفندهایی شدم که تا الان بازاریابان و فروشندگان برای فریب دادن من استفاده کرده‌اند. متن روان با صدای عالی باعث عدم خستگی هرکسی میشه و باعث میشه کتاب رو تا اخر گوش کنیم. در انتها از دکتر آسمان بابت خلاصه کردن این کتاب تشکر و قدردانی میکنم.
غلامرضا کمالی پور
۱۳۹۹/۹/۱۶
خلاصه کتاب در موردی گفتگو می‌کند که ممکن است، بسیاری از انسانها در مقابل برندهای فعال دربازار فروش این گونه مسائل را متوجه نباشند. بسیار جالب هست.
همچنین فردی که مطالب را توضیح می‌دهد آشنا به فن بیان هست ومیتواند در ذهن شنونده تاثیر گذار باشد. ضمنا از موسسه که ترجمه این کتاب را به سرانجام رسانده باید تشکر کرد.
saeed zandi
۱۳۹۹/۹/۱۱
کتاب‌های شگرد گرگ و نفوذ ذهن از همین تیم تهیه کرده بودم و فوق العاده بود پیشنهاد می‌کنم سری به اون‌ها هم بزنین و اگه موضوعاتشو دوست داشتین در تهیه‌ش شک نکنین
این کتاب هم تا اینجای کار بسیار موضوع جذابی داشته
ترجمه هم مثل دو کار قبلی که تهیه کرده بودم بسیار روان و عالیه
hossein binkhani
۱۴۰۰/۱۰/۱۸
کتاب خیلی خوبیه توصیه میکنم مطالعه کنید. نحوه تسلط برندهای مختلف از زمان تشکیل جنین تا دوران بزرگسالی توضیح میده و نشون میده که شرکتا چطوری اطلاعات مارو بدست میارن و متوجه علاقه مندی های ما میشن و اینجور برنامه ریزی و هدف گذاری میکنن تا مارو به محصول خودشون معتاد کنن. ممنونم از کتابراه و همچنین صدای گرم گوینده
کیانوش سیاح
۱۴۰۰/۲/۲۴
مارتین لیندستروم در این کتاب به وضوح مطرح مى کند که مقوله برندینگ و نورو برندینگ فراتر از طراحى هویت، خلق ارزش و طراحى تجربه مطلوب براى مخاطبان است و در واقع برندها در کنار تکنیک هاى نوروبرندینگ، هویت و اهداف خود را با ضمیر ناخوداگاه افراد جهت تأثیرگذارى بر آن‌ها گره می‌زنند
سارا امامی
۱۳۹۹/۹/۹
قبلا کتاب پیامی به گارسیا از تیم ره‌آورد مدیریت رو تهیه کرده بودم
انتخاب موضوع عالی و حرفه‌ای بودن ترجمه باعث شد این کتاب هم تهیه کنم
و راضیم از انتخابم
به همه کسانی که به موضوعات روز مدیریتی علاقه دارن توصیه میکنم خریدشو
مریم عبادی
۱۳۹۹/۹/۹
این کتاب از دو دیدگاه قابل بررسیه
هم اگه بیزینسی دارید از ترفندهای گفته شده میتونین استفاده کنین تا مشتری رو جذب کنین
و هم خودتون در دام این ترفندها از جانب بقیه برندها نمی‌افتین
از این جهت با یک تیر 2 نشون میزنین
ترجه روان و خوبی داشت، بسیار راضی بودم
mohsen arjmand
۱۴۰۰/۱۱/۲۱
دنیای تبلیغات از همیشه بیشتر داره تو زندگی ما فضولی میکنه و دلیلش پول‌های زیادی هست که شرکت‌ها هزینه میکنن و غول‌های تکنولوژی باید به جیبشون بزنن. چجوری؟؟ با هوش مصنوعی و تحلیل روانشناسی افراد و دادن خوراک مناسب تبلیغاتی در زمان درست به افراد.
معصومه پرهیزکار
۱۳۹۹/۹/۱۳
معصومه پرهیزکارصفدرآبادی
شست و شوی مغز در هر زمینه چقدر جالب عنوان شده بود. تغییر صدای گوینده در بعضی جاها خیلی عالی بود. کلا کتاب‌هایی در این زمینه بسیار جذاب است چون در زندگی روزمره خیلی با اونها سروکار داریم.
بابک نیک نیا
۱۴۰۲/۳/۵
در این کتاب مکانیزم‌های نورولوژیکی و روانشناسی برخی از تکنیک‌های مارکتینگ برای شما آشکار میشه. بعد از این کتاب باید بتونید ذهنتونو بازارزدایی کنید و بهتر این تکنیک‌ها را در محیط اطراف تشخیص بدید. عالی بود.
داریوش رشیدایران
۱۳۹۹/۹/۱۳
عالی بود و کلا ذهنیت من رو نسبت به تبلیغات و اینکه چطور بازاریابان از نقاط ضعف ما و ناخودآگاه ما برای فروش محصولاتشان استفاده میکنند رو عوض کرد ممنون از دکتر آسمان برای کتاب خوبی که خلاصه کردن
سارا رحمتی
۱۳۹۹/۹/۱۴
کتاب خیلی خوب خلاصه شده و صدای گوینده هم خیلی صریح و گرم است، به نظرم خیلی کتاب خوبیه و ذهن و درگیر مسائل بازاریابی میکنه
در کل کتاب بسیار کاربردی است.
مینا روئین‌فرد
۱۳۹۹/۹/۱۱
من اکثرا وقت نمی‌کنم کتاب متنی بخونم
در حین بقیه کارها به کتاب‌های صوتی گوش میدم
جزو معدود کتاب‌هایی بود که صدای گوینده آدمو به وجد می‌آورد
به موضوع جدید و جذابی هم پرداخته شده بود
r. Karimiyan
۱۴۰۰/۴/۷
چقدر جالب، برندها چه ترفندهایی بکار میبرن بدون اینکه ما متوجه باشیم. برای همه دانستن این نکات مفیده مخصوصا کسب و کارها، ممنون از کتابراه، ناشر و راوی آقای اطهری 🙏🏻🌺
مشاهده همه نظرات 82

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.