معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی گزیده گلستان سعدی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی گزیده گلستان سعدی
قیمت:
33000 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی گزیده گلستان سعدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی گزیده گلستان سعدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی گزیده گلستان سعدی

کتاب صوتی گزیده گلستان سعدی نوشته‌ی شاعر و نویسندهٔ نامدار ایرانی، سعدی شیرازی است که ایرج گرگین بخش‌های برگزیده و منتخب آن را بازخوانی می‌کند. این اثر جزو شاهکارهای کلاسیک و تأثیرگذار در ادبیات فارسی به شمار می‌آید که شامل حکایت‌های آموزنده در قالب نظم و نثر می‌شود.

درباره کتاب صوتی گزیده گلستان سعدی:

یکی از مهم‌ترین آثار در زمینه اخلاقی و تعلیمی در طول تاریخ، کتاب درخشان گلستان است. این اثر دارای یک دیباچه بسیار جذاب و مشهور و بعد از آن هشت باب به‌صورت نظم و نثر است. سعدی شیرازی این اثر را در طی شش ماه نگاشته و در آن از حکایات و پندهای اخلاقی زیادی استفاده کرده است. بعضی از این حکایت‌ها بلند و برخی دیگر نیز کوتاه به همراه شخصیت‌هایی حقیقی یا خیالی هستند.

گلستان سعدی به عقیده بسیاری از افراد تأثیرگذارترین کتابِ نثر در ادبیات فارسی تعلیمی است. این نویسنده و شاعر توانا به‌خوبی توانسته در بیان مفاهیم اخلاقی با هنرنمایی خود به شکل حیرت‌انگیزی تمامی مخاطبان را مجذوب خود کند. او آموزه‌های اخلاقی را در قالبی که از نصیحت‌های معمولی خارج است، با زبانی دلنشین بیان کرده است.

آثار و شیوه نگارش سعدی بر شاعران و نویسندگان زیادی تأثیر عمیقی گذاشته است. به شکلی که بسیاری از آن‌ها سعی می‌کردند با تقلید از او آثار خود را در قالب نثر مسجع و با محتوای تعلیمی و اخلاقی بنویسند. آثاری مثل «بهارستان جامی، چهار عنصر بیدل دهلوی، منشآت قائم‌مقام فراهانی و کاروان فریدون توللی» همگی با الهام از گلستان سعدی نوشته شده‌اند.

ایرج گرگین، روزنامه‌نگار، تهیه‌کننده رادیو و گوینده خبر، کتاب صوتی گزیده گلستان سعدی را با صدای دلنشین و زیبای خود بازخوانی کرده است.

کتاب صوتی گزیده گلستان سعدی مناسب چه کسانی است؟

اگر به ادبیات و شعر کلاسیک فارسی علاقه دارید، از شنیدن این کتاب لذت خواهید برد.

سعدی شیرازی را بیشتر بشناسیم:

این شاعر و نویسنده پارسی‌گوی توانا و درخشان ایرانی در قرن هفتم در شهر شیراز چشم به جهان گشود. او شهرتی جهانی دارد که بیشتر به‌خاطر نظم و نثر آهنگین، جذاب و برجسته اوست. ابومحمد مشرف‌الدین مصلح بن عبدالله بن مشرف با تخلص سعدی شیرازی، جایگاه ویژه‌ای در ادبیات جهان دارد تاحدی‌که به او القاب مختلفی مانند پادشاه سخن، استاد سخن، شیخ اجلّ و حتی به طور مطلق، استاد داده‌اند. همچنین او را شاعر شیرین‌سخن پارسی نام نهاده‌اند.

سعدی مردی حکیم و دانا بود که در طول زندگی خود به نقاط مختلفی از جهان سفر کرد. همچنین او در مجالس مختلفی با اشخاص گوناگونی از هر نوع پایه و جایگاه اجتماعی شرکت کرده و از هم‌نشینی با آن‌ها تجربه‌های بسیار به دست آورده است. دوران زندگی او به لحاظ سیاسی و اجتماعی بسیار پرفرازونشیب بود زیرا هم‌زمان با حملات مغول بود و زوال مملکت خود را به چشم دید. او خدمات ارزنده‌ای را به ادبیات جهان ارائه کرد، کلیات سعدی که حاوی گلستان (نثر) و بوستان (نظم) است نیز یکی از آثار برگزیدهٔ اوست. سعدی در سال 690 هجری درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی گزیده گلستان سعدی می‌شنویم:

از باب چهارم: در فواید خاموشی

یکی را از دوستان گفتم امتناع سخن‌گفتنم به علت آن اختیار افتاده است که غالب اوقات در سخن نیک و بد اتفاق افتد و دیدهٔ دشمنان جز بر بدی نمی‌آید. گفت: «دشمن آن به که نیکی نبیند. هنر به چشم عداوت بزرگ‌تر عیب است. گل است سعدی و در چشم دشمنان خار است. نور گیتی‌فروز چشمهٔ حور زشت باشد به چشم موشک کور.»

بازرگانی را هزار دینار خسارت افتاد. پسر را گفت باید که این سخن با هیچ‌کس در میان ننهی. گفت‌ای پدر فرمان توراست. ولیکن می‌خواهم که بدانم در این چه مصلحت است. گفت تا مصیبت دو نشود. یکی نقصان مایه و دیگر شماتت همسایه.

مگوی انده خویش با دشمنان که لاحول گویند شادی کنان.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
دیباچه
8 دقیقه
توضیحات
27 دقیقه
باب اول: در سیرت پادشاهان
20 دقیقه
باب دوم: در اخلاق درویشان
9 دقیقه
باب سوم: در فضیلت قناعت
11 دقیقه
باب چهارم: در فواید خاموشی
9 دقیقه
باب پنجم: در عشق و جوانی
8 دقیقه
باب ششم: در ضعف و پیری
24 دقیقه
باب هفتم: در تاثیر تربیت
22 دقیقه
باب هشتم: در آداب صحبت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی گزیده گلستان سعدی
نویسنده
راویایرج گرگین
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، خلاصه کتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه
قیمت نسخه صوتی
33000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی گزیده گلستان سعدی

مهدیه قائمی
۱۴۰۱/۱۰/۴
این کتاب ارزش صدها بار شنیدن دارد من که اینقدر مجذوب شدم که حتما این کتاب تهیه میکنم تا هر وقت خواستم بخونم اینقدر خوشم اومد که دوست دارم شعرها رو حفظ کنم.. واقعا چقدر متاسفم که این شاعر والا مرتبه و ارزشمند را فقط در حد کتب درسی در دوران مدرسه میشناسم.. البته در این زمینه کم کاری از سیستم آموزشی و هست اینقدر که به نمره فک میکردیم اصلا لذتی نمیبردیم از درسی که تدریس میشد مخصوصا دروس ادبیات.. یک هدیه یلدایی به این ارزشمندی از طرف کتابراه منو به سمت شعر شاعران سوق داد.. واقعیت اینه که خیلی لذت بردم یه کتاب ارزشمند و پر از مفهوم با صدای استادی که صدایش تا ته وجودت می‌نشیند با چنان آهنگ و موسیقی که واقعا یه پکیج عالی که هیچ وقت ازش سیر نمیشی... ممنون از گروه گردآورنده که این چنین زحمت کشیدند و همچین اثری خلق کردن.. و خییییییییلی ممنونم از کتابراه که با همچین کار زیبایی فرهنگ و ادبیات فارسی رو بیشتر از پیش ارج منهید و معرفی میکنید همچین اثرهای تاریخی رو.. پایدار باشید و برقرار
افشین آیتی
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
دروود بیکران بر شما بزرگواران و گرامیان کتاب راه که این چنین پندها و سخنهای گرانبهای بزرگان را به شکل هدیه تقدیم دوستاران شعر این ملک کهن میکنید. مخصوصا استاد سخن و پند و حکایت حضرت سعدی بزرگوار علیه الرحمه که روحش جاودان و شاد باد ایشان در هر کلامش جمله ای می آموزند و هر پندش هزار توشه راه آدمی و را تعلیم میدهند در هر حکایتش خط صاف زندگی راسرمشق راه انسان قرار می دهد این عارفان تاابدنجوایشان درگوش جانمان زمزمه می کند. سعدی اگرخاک شودهمچنان ناله زاریدنش آیدبگوش هرکه دلی داردازانفاس او میشنودتابه قیامت خروش. صدای گرم واستادانه مرحوم ایرج گرگین زیبایی این اثرجاودان را دوچندان می کند در اخر بابت موسیقی متنی که برای هر حکایت درد یاری سعی شده موسیقی نزدیک به آن قوم صداگذاری شود تشکر ویژه دارم امیدوارم اینچنین که دل شعر دوستان شاد میکنید با این اجراهای ماندگار، خداوندعنایت فرماید و در کل امور زندگی و کارتان دلی سرشار از عشق شادی درستی به تمام عوامل این مجموعه عطا فرماید با تشکر ،
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
انتظار کمتر از ۵ ستاره به گلستان سعدی دادن، کم توقعی است!؟ گلستان و بوستان سعدی را بیشتر در ادبیات دوران تحصیل، می‌خوانیم یا در رسانه‌ها می‌شنویم و می‌بینیم. آشنایی با این جملات و اشعار از بوستان و گلستان باعث افتخار فارسی‌ زبانان است و این شناخت همراه با بزک آهنگ و صدای دل‌نشین باشد، دو صد چندان افتخار بیشتر است.
گلستان سعدی با نثر همراه است و برخی از حکایات آن را قبلا شنیده‌اید اما این‌ چنین کتاب مدون را یک‌ جا شنیدن و پشت‌ سر هم، خیلی بیشتر خوشایند است. ملودی‌های زیبایی در لابه‌لای صدای ایرج گرگین تنظیم شده است. کوتاهی مدت هر بخش نیز از محاسن این تنظیم است و استفاده از استناد به تفاسیر روایات بزرگان ادبی معاصر ایران، این فایل صوتی را وزین تر کرده است. کتابراه سپاسگزارم
ALI REZAEI
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
نقد کتاب:
عالی بود
سعدی یکی از مشاهیر بزرگمونه که شعراش واقعا آدمو ب وجد میاره و حقیقتا حقشه که در ده تای اول جهان در شاعر‌ها باشه.
گلستان سعدی هم شعر داره هم حکایت که هردو برای خودشون شاهکاری هستند.
البته شاید بعضی از معنی هاش رو نفهمین برای همین به معنی و تفسیر هاش رجوع کنین تا به خوبی که
درک کنید منظور حقیقی و اصلی شاعر چی بوده.
کتاب به خوبی فصل بندی شده و باهم ارتباط دارند که دچار گمراهی و سردرگمی نشین
همچنین زمان مناسب این کتاب مارو به شنیدن کلش امید وار میکنه
و اما گوینده که بخش اصلی دیگه ماست که تونست به خوبی شعر‌های سعدی کارشو خوب انجام بده و تجربه خوبی از صدا و شعر عالی برای ما رقم بزنه
موارد مثبت
شعر‌های عالی
حکایت‌های اموزنده
ارتباط فصل‌ها
گویندگی خوب
.
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
نقد کتاب:
درباره این کتاب هیچ حرفی برای گفتن وجود ندارد. این کتاب انسان را به دنیایی میبرد که هیچ وقت از آن خبر نداشته است. این انتشارات همیشه بهترین کتاب ها را منتشر میکند به نظر من باید همه‌ی کتاب‌های این مجموعه را خواند یا گوش داد. یکی از این کتاب‌ها گلستان سعدی است که فوق العاده است. سعدی است
شخصیتی که تا به الان مانند او شاعری در جهان وجود نداشته است و به نظر من استاد همه‌ی شاعران است. خواندن شعر‌های او حس لذت بخشی دارد ولی گوش دادن به شعر‌ها لذتش از آن بیشتر است. این کتاب برای همه سنین مناسب است ولی به نظر من باید جوان‌ها و نوجوانان به این کتاب بیشتر گوش دهند تا در کنار لذت با این شاعر بزرگ بیشتر آشنا شوند.
با تشکر از کتابراه که بهترین اپلکیشن برای مطالعه کتاب است
فاطمه رئوفی
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
سعدی شیرازی، استادسخن، شاعر زبردست و نویسنده شیرین سخنی است که همگان به عظمتش در شعر و ادب مقرّ و معترفند. کسی چون او نیست که در زمینه پند و اندرز، داروی تلخ نصیحت را به شهد شیرین لطافت و ظرافت کلام بیامیزد و چون معجونی شفابخش، دل هر ادب دوستی را با کلامش التیام بخشد. وی در گلستان پرنقش و نگارش در هر بابی سخن رانده و به راستی داد سخن را در آن داده است. در کتاب گلستان به گنجینه‌ای سرشار از مواعظ و حِکَم و نکات ارزشمند تربیتی برخواهیم خورد که هر یک می‌تواند سرلوحه زندگی علمی و عملی بشر قرار گیرد. بازخوانی این اثر گرانبها توسط استاد ایرج گرگین کمک شایانی به ادب دوستان در فهم راحت مطالب خواهد کرد. با تشکر فراوان از کتابراه
محمد
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
موسقی داخل بعضی از باب‌ها واقعا صداش بلند میشه و باعث میشه همش صدا رو کم زیاد کنیم گهگاهی هم موسیقی با با صدای راوی قاطی میشه و باعث میشه صدا چندان واضح نباشه، راوی صدای خوبی داره و درست کلمات رو ادا میکنه هرچند گهگاهی صداش ضعیف میشه اما قابل تحمل.
موسیقی هر باب (از نظر من) به درستی انتخاب شده و
اون حسی که درباره داستان باشد داشته باشیم رو میده و باعث میشه حس خوبی پیدا بکنیم.
درباره‌ی داستان هم نمیشه چیزی گفت از بس که خوبن.
ولی‌ای کاش خود راوی بعضی مواقع که بنظر سخت تر میومد رو به نثر امروزی ترجمه میکرد.
از سعدی مردی بزرگ و استاد سخن مگه میشه ایراد گرفت 👀
ممنون از کتاب راه بخاط رایگان کردن این کتاب صوتی.
پوریای ولی..
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
بهترین کتاب صوتی که همیشه شاید تازگی دارد گلستان سعدی است. حکایت‌های مختصر، همراه با حکمت در خور، و توضیح مناسب و شایسته در بر آن ارزش کتاب را خیلی بالا برده است. خود سعدی که روحش شاد و در جوار رحمت الهی باشد گفته بود کتابی خواهم نوشت که زمستان روزگار و طوفان روزگار نتواند آن را از بین ببرد. این از نشان امید سرشار او به خداوند متعال و ارزش حکمت‌های خویش داشت. می‌گوید:‌ ای کسی که به گلستان میروی تا گل بچینی یک طبق گل، به چه کارت آید؛ آن یک هفته با توست. از گلستان من ببر ورقی که همیشه با تو خواهد بود. خداوند به ما نیز به حق اهل بیت عنایت نماید تا ما نیز جزء سعدی زمان خویش باشیم. ان شاءالله
مرضیه دردشتی
۱۴۰۱/۱۱/۲
سلام خیلی ممنون از انتخاب زیباتون و متشکر از اینکه شنوندگان و خوانندگان رو با کتابهای کلاسیک ایران آشنا می‌کنید. کتاب بسیار نفیس و فاخر گلستان واقعاً جای تامل داره و فوق العاده است امیدوارم دیگر کتابهای مربوط به ادبیات کهن ایران رو توی برنامتون قرار بدین البته اگر با کمی تفسیر و توضیح باشه خیلی چون بهتره بعضی از اشعار و یا نثر‌های ادبیات کهن ایران برای خواننده و شنونده سنگینه و نمیتونه مفهوم رو درست درک کنه اگر کمی توضیح همراه اون باشه خیلی بهتره. صدای آقای ایرج گرگین هم برای کتاب گلستان بسیار گزینه هوشمندانه و عالی بود خیلی ممنون
Zohre Amani
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
با سلام به کتابراه عزیز واقعا خیلی خیلی ممنونم به خاطر این هدیه‌های زیبایی یلدایی. ممنون که در این شرایط سخت با رایگان کردن این کتاب‌های فوق العاده فرهنگ کتاب خوانی را افزایش می‌دین و با رایگان کردن این کتاب‌های که سراسر درس فرهنگ و زندگیست کمک به بالا رفتن سطح فرهنگ جامعه می‌کنین. من خودم چند سعدی داستان را فقط در کتاب‌های مدرسه خوانده بودم ولی الان با مطالعه این کتاب تازه درک کردم چه کتاب فوق العاده‌ای هست چندین بار گوش کرده‌ام ولی هر بار مطلب جدیدی از هر کلمه کتاب یاد می‌گیرم واقعا درس زندگیست خیلی خیلی از کتابراه متشکرم
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۱۰/۲
سعدی شیرازی، شک نکنید که استاد سخن فارسی بوده و هست و همچون کسی متولد نخواهد شد. از مدیران کتابراه ممنونم که همچین فرصتی برای ما خوانندگان پیش آورد که بعنوان هدیه شب یلدا سعادت و خوشحالی خوندن این کتاب گزیده گلستان سعدی که به نثر بوده و در برخی موارد هم به نظم، از گرد آورنده محترم استاد ایرج گرگین هم کمال تشکر و قدردانی را دارم.
فوآد شبانی
۱۴۰۱/۱۰/۶
آنقدر شیرین بود که ندانستم چگونه شبم صبح شد! براستی کجایند آن شیرین سخنان که هر آیینه نور در کلامشان جاری است و تو مدهوشی از سرشت ایشان و کلام نابشان. این تنها یک کتاب نیست، وقتی صدای استاد ایرج گرگین هم کنارش بیاید بال و پر میگیری و با سعدی به آسمان ادب و شعور و شور پر میکشی!
maryam mafakheri
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
با تشکر از کتابراه برای این هدیه ارزشمند، خوشبختانه بوستان و گلستان را در جوانی خوانده بودم اما این آثار آنقدر ارزشمندند که ارزش چندین بار خواندن و شنیدن را دارند. بخصوص با صدای بغایت زیبای استاد ایرج گرگین و نوای استادان موسیقی ایرانی.
رضا پیک فلک
۱۴۰۱/۱۰/۳
جای دارد ابتدا به عنوان یک ایرانی به این هنر ادبی فاخر ببالم و سپس ازوجه فراگیری، خلأ این اثر بی بدیل رادر تمام دوران‌های تحصیلی اشاره نمایم... باشد که صاحبان دل سوخته فرهنگی در این راستا اقدامی عاجلانه معمول دارند.
Sara.nmd
۱۴۰۲/۵/۲۴
این کتاب صوتی یکی از بهترین و زیبا‌ترین و دلنشین‌ترین کتاب‌های صوتی هست موسیقی مناسب و صدای پخته و ریتم مناسب خوانش راوی روح و روان رو جلا می‌ده بیشتر از ده بار کامل گوش کردم و هنوز هم برام تازگی داره و فقط می‌تونم بگم فوق العاده اس
مشاهده همه نظرات 108

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی گزیده گلستان سعدی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی گزیده گلستان سعدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.