معرفی و دانلود کتاب صوتی ظهور و سقوط اتحاد شوروی

عکس جلد کتاب صوتی ظهور و سقوط اتحاد شوروی
قیمت:
70000 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ظهور و سقوط اتحاد شوروی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ظهور و سقوط اتحاد شوروی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ظهور و سقوط اتحاد شوروی

کتاب صوتی ظهور و سقوط اتحاد شوروی نوشته جان آر. ماتیوز (John R. Mathews) از مجموعه تاریخ جهان برای نوجوانان و جوانان توسط فرید جواهرکلام ترجمه شده است.

کتاب صوتی ظهور و سقوط اتحاد شوروی (‎The rise and fall the of Soviet Union) شرحی‌ست مختصر بر تاریخ شوروی سابق، از سقوط دولت تزار و روی کار آمدن نظام کمونیستی در اوایل قرن بیستم تا سقوط اتحاد جماهیر شوروی که اکرم پریمون با صدای دل‌نشین روایت کرده است.

هنگامی که در سال 1917 انقلاب روسیه آغاز شد، هیچ‌کس (حتی آتشین‌ترین هوادار انقلاب) نمی‌توانست حاصل کار را به‌ درستی پیش‌بینی کند. پیش از پایان یافتن آن سال سرنوشت‌ساز، تزار نیکلای دوم، که فرمانروای موروثی روسیه به شمار می‌رفت، بازداشت شد. سال بعد، در خلال جنگ داخلی که مشخص می‌کرد آیا این حکومت نوبنیاد سوسیالیستی به بقای خود ادامه خواهد داد یا خیر، نیکلای و اعضای خانواده‌اش (تزارینا ملکه الکساندرا، پسر و چهار دخترش به همراه تمام خدمتگزارانشان) بی‌رحمانه به قتل رسیدند. حکومت تازه، که رهبران آن خود را کمونیست می‌خواندند، طی دورانی طولانی (74 سال) رشته‌ای از فجایع به بار آورد که کشور روسیه هنوز هم نتوانسته است از آن‌ها بهبود حاصل کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
پیشگفتار
2 دقیقه
ضمائم پیشگفتار
28 دقیقه
بخش اول - انقلاب 1917
7 دقیقه
ضمائم بخش اول
35 دقیقه
بخش دوم - دوران لنین
4 دقیقه
ضمائم بخش دوم
42 دقیقه
بخش سوم - استالین
4 دقیقه
ضمائم بخش سوم
34 دقیقه
بخش چهارم - دوران خروشچف
5 دقیقه
ضمائم بخش چهارم
38 دقیقه
بخش پنجم - دوران برژنف
3 دقیقه
ضمائم بخش پنجم
33 دقیقه
بخش ششم - گورباچف
3 دقیقه
ضمائم بخش ششم
19 دقیقه
پسگفتار
1 دقیقه
ضمائم پسگفتار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ظهور و سقوط اتحاد شوروی
نویسنده
مترجمفرید جواهرکلام
راویاکرم پریمون
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی
70000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ظهور و سقوط اتحاد شوروی

علی پاینده
۱۴۰۰/۲/۶
من دارم پیشگفتار رو گوش می‌کنم. این کتاب نظر یک غربی و نگاه به شوروی به عنوان یک دشمن به نظر می‌رسه. اینکه سران شوروی جنایاتی کردن بله کردن همونطور که بزرگترین شاهان تاریخ ایران و دیگر کشورها هم جنایت کردن، نمونه‌اش شاه عباس کبیر یا نادر شاه افشار که هر دو فرزندان خودشون رو کشتن یا هنری هشتم یا شاه انگلستان سلطان سلیمان عثمانی، کدوم بزرگ تاریخ جهان جنایت نکرده؟! اما باید پذیرفت که بزرگترین و قدرتمندانه‌ترین دوران تاریخ روس‌ها زمان اتحاد جماهیر شوروی بوده و اگر از نظر رفاه اجتماعی روس‌ها در حد اروپایی‌ها نیستن به زیرساخت‌های جامعه و کل تاریخشون برمی گرده ربطی به سران اتحاد جماهیر شوروی نداره و باید پذیرفت اگر سران شوروی جنایت کردن آلمان نازی رو هم شکست دادن و همپایه‌ی آمریکا ابرقدرت جهان بودن و اولین انسان رو به فضا فرستادن و هیچ گاه روس‌ها در طول تاریخ به قدرت نظامی، سیاسی، اقتصادی و فن آوری زمان شوروی نبودند و شاید هم هیچگاه نباشند. به نظر می‌رسه این کتاب یک نگاه جانبدارانه از سوی تفکر غربی به شوروی داره نه نگاه بیطرفانه.
سپاس
نوید
۱۴۰۱/۸/۱۲
با سلام و عرض خسته نباشید.
تاریخ شوروی و در کل روند تکامل سیستم کمونیست به نظر بنده برگ مهمی از تاریخ بشریت است هرچند که زیاد موفق عمل نکرد. به هر حال به نظر شخصی من خیلی کلی به موضوعات پرداخته شده و بیشتر روند حکومتی سرلن سیستم بررسی شده تا تاثیرات این نظام به منطقه تحت سلطه و حتی دیگر ممالک.
سلمان بهمن دار
۱۴۰۰/۱۰/۱۸
کتاب خیلی خوبی بود و تا حدی با تاریخ کشور روسیه که با تاریخ کشور خودمون گره خورده و همیشه تاثیر گذار بوده آشنا شدم و نکته جالب اینجاست که همون اتفاقی باعث فروپاشی شوروی شد الان در کشور ما در جریان و این باید درس عبرتی باشه برای سیاستمدارن ما...
Negar malek
۱۴۰۱/۳/۱۲
بسیار عاای خوانندگی خوب و ممنون از نشر ققنوس که این مجموعه فوق العاده دسته بندی شده تاریخی رو ترمه و نشر دادن، صدای خواننده بسیار خوب و مسلط هست بطوری که اصلن خسته نمیشید
به هر کس علاقمند تاریخ هست اکیدا توصیه میکنم این مجموعه رو گوش کنه.
سید ناصر سید اسماعیلی
۱۳۹۷/۶/۱۴
کتاب‌های تاریخی بسیار اموزنده اند
برای این که تجارب بد رو دوباره تکرار نکنیم
و یه جامعه‌ت‌ای بر اساس اصول علمی بنیانگذاری کنیم
جوامعی مثل امریکا و انگلیس بر پایه علم شکل گرفته و بنابراین آزمون خطا در ش وجود نداره
کتاب عالی بود
Ehsan M H
۱۴۰۲/۱/۳
با گوش دادن به این کتاب با تاریخچه‌ی کمونیسم و فرایند شکل گیری تا انحطاط آن در شوروی آشنا می‌شویم. صدای گوینده کاملا جذاب است و شنونده را به دنبال خود می‌کشاند. این کتاب را برای شناخت اولیه از کمونیسم توصیه می‌کنم.
علیرضا میرزاآقا
۱۳۹۸/۷/۱۲
برای کسانی که به تاریخ سیاسی علاقمند باشند بسیار جذاب و جالب است و خلاصه و کامل نگاشته شده است. ترجمه‌ی روان و عالی دارد و خصوصا با گویندگی خانم پریمون جذاب تر شده است. صداگذاری متن هم عالی است.
حامد صادقی
۱۳۹۶/۱۰/۱۷
کتاب مفیدی بود اگرچه به خیلی از نکات مهم نپرداخته بود ولی برای مطالعه به عنوان اولین کتاب در موضوع آشنایی شوروی خوب بود چون بیان کلی و نکات خیلی مهم داشت
علیرضا فراهانی
۱۳۹۸/۹/۱۳
تاریخ روسیه در زمان کمونیست برای منم خیلی جالبه. یه جورای با تاریخ معاصر ایران قابل مقایسه است
حامد نیک مهر
۱۳۹۹/۴/۲۸
کتاب جالبیه صریح و خلاصه ست و حاوی اطلاعات بسیار خوبی هست. همچنین با نقل قول و اشاره به منابع مسیر توسعه مطالعه و تحقیق و تحقیق رو نشون میده...
علی غفاری
۱۳۹۷/۵/۱۵
واسه کسایی که هیچی از تاریخ شوروی نمی‌دونن و تازه میخوان شروع کنن خوبه. یه دید کلی میده، ولی خیلی چیز‌ها گفته نشده و کلا مطالب سطحی گفته شده.
Amin
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
عالی، مخصوصا جهت عبرت جوانان دهه‌های ۴۰ و ۵۰ کشور خودمان که با جهالت جوانی دنباله رو اندیشه‌های چپ شدند و کشوری را به فنا دادند.
Javad Ranjbarzadeh
۱۴۰۱/۴/۲
این اثر یکی از محدود نوشته‌هایی است که هر کس در جامعه‌ی ما نیاز دارد آن را بداند. شباهت‌هایی با جامعه امروزی ما در آن وجود دارد.
امین صادقلو
۱۳۹۹/۱/۱۵
حتما به کسانی که به تاریخ بلوک شرق علاقه دارن توصیه میکنم که بخونن یک دید کلی عالی بهتون میده از اتفاقاتی افتاده.
علی
۱۳۹۹/۴/۱۷
کتاب خوبی بود. فقط کاش تحلیلی ار مینوشت و به عمق داستان بیشتر ورود میکرد.
مشاهده همه نظرات 36

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ظهور و سقوط اتحاد شوروی

برای دریافت کتاب صوتی ظهور و سقوط اتحاد شوروی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.